Pieni saksanpähkinä purtavaksi ja taas kerran teoriatasolla
Useassa yhteydessä on kantautunut korviin tai luettuna jopa silmiin, että kaartelu ohjaus käännettynä tappiin (esim. p-hallissa) tekisi kenkkua tehostimelle. Joissain autoissahan tehostin alkaa siristä tai vinkua, kun ollaan ääripisteessä. Ko. rumba on tietty ikävää etuvetoisten nivelille enemmän harjoitettuna, mutta miten on Mersun kanssa. Ja onko tämä tehostinpelottelu muutenkin vain jo perimätietoa vuosilta ennen suuria kivisotia
PS. Jostain syystä itse tulee jätettyä aina "pieni tuskanvara" ohjaukseen, vaikka kaarre olisi tiukkakin. Lienee jäänyt selkäytimeen "ukkojen puheista".
Jukka N. kirjoitti:Pieni saksanpähkinä purtavaksi ja taas kerran teoriatasolla
Useassa yhteydessä on kantautunut korviin tai luettuna jopa silmiin, että kaartelu ohjaus käännettynä tappiin (esim. p-hallissa) tekisi kenkkua tehostimelle. Joissain autoissahan tehostin alkaa siristä tai vinkua, kun ollaan ääripisteessä. Ko. rumba on tietty ikävää etuvetoisten nivelille enemmän harjoitettuna, mutta miten on Mersun kanssa. Ja onko tämä tehostinpelottelu muutenkin vain jo perimätietoa vuosilta ennen suuria kivisotia
Mulla tehostin vingahtaa ku kääntää ihan tappiin peräyttäessä...
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Juu kyllä sieltä kihinää pitääkin kuulua.
Jos pääset käsiksi hydrauliletkuihin, kun rattia käännetän tappiin, tunnet kuinka letku paisuu. Ei tee varmasti hyvää mersunkaan tehostajalle. Itse pyrih välttämään tappin kääntämistä.
En tiedä näistä uusista sähköhydraulisista tehostajista, mutta ihan uusissakin autoissa kihinää kuuluu. Ulinaakin jostain, muistaakseni volvoista.
W126 kirjoitti:Juu kyllä sieltä kihinää pitääkin kuulua.
Jos pääset käsiksi hydrauliletkuihin, kun rattia käännetän tappiin, tunnet kuinka letku paisuu. Ei tee varmasti hyvää mersunkaan tehostajalle. Itse pyrih välttämään tappin kääntämistä.
En tiedä näistä uusista sähköhydraulisista tehostajista, mutta ihan uusissakin autoissa kihinää kuuluu. Ulinaakin jostain, muistaakseni volvoista.
Eli siis parempi olla kääntämättä tappiin liian usein???
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Siksi olen pitänyt tapana jättää tehostimen hinnan juuri sen verran
löysäksi, että nopealla paikallaan käännöllä hihna luistaa hieman.
Pieni vongahdus näin varoittaa, että paikat on lujilla...
Renkaiden kääntökulmathan on ihan eri luokkaa, kuin etuvetoisilla.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
No eipä tosiaan ole tullut varottua moista asiaa.Paikallaan on pyöritelty ja aina tarvittaessa tappiin asti käännetty.Talvellahan välillä hieman pakkokin ettei perä karkaa edelle...
Vielä 700tkm kohdalla toimii kuin uusi, mitään remonttia ei ole tarvinnut tehdä.
Hieman offtopic homma mutta: Voiko/tartteisko öljyt joskus vaihtaa?
AM kirjoitti:Hieman offtopic homma mutta: Voiko/tartteisko öljyt joskus vaihtaa?
Täällä on jotain keskustelua siitä aiheesta. Jos sillä on ajettu jo 700th, niin suosittelisin kyllä vaihtoa pikkuhiljaa. Vaikka mitä sitä toimiviin härveleihin koskee, eihän ne kuitenkaan sen jälkeen enää toimi.
Itse ainakin jouduin viime vuonna lisäämään öljyä hieman, kun tehostin alkoi huutamaan ku syötävä. Ei sinne tainnu mennä ku desi pari, mutta huuto loppu siihen. Oli muuten kohtalaista vaahtopaskaa koko öljy -> varmaankin johtuen sen vähyydestä oli vaahdottunut.
Ja laitoin muuten sitten ATF:ää, enkä sitä Mersun kallista erikoisöljyä. Eikä ainakaan vielä ole alkanut vuotamaan.
AM kirjoitti:No eipä tosiaan ole tullut varottua moista asiaa.Paikallaan on pyöritelty ja aina tarvittaessa tappiin asti käännetty.Talvellahan välillä hieman pakkokin ettei perä karkaa edelle...
Vielä 700tkm kohdalla toimii kuin uusi, mitään remonttia ei ole tarvinnut tehdä.
Hieman offtopic homma mutta: Voiko/tartteisko öljyt joskus vaihtaa?
Voihan ne öljyt joskus vaihtaa. Se onnistuu sellaisella "imuttimella" siitä ohjaustehostimen pumpusta, kun ottaa sen kannen pois siitä päältä. On kiinni yhdellä siipimutteri tyyppisellä ratkaisulla. Sieltä pumpusta löytyy myös suodatin, jonka voi vaihtaa.
AM kirjoitti:No eipä tosiaan ole tullut varottua moista asiaa.Paikallaan on pyöritelty ja aina tarvittaessa tappiin asti käännetty.Talvellahan välillä hieman pakkokin ettei perä karkaa edelle...
Vielä 700tkm kohdalla toimii kuin uusi, mitään remonttia ei ole tarvinnut tehdä.
Hieman offtopic homma mutta: Voiko/tartteisko öljyt joskus vaihtaa?
kannattaa vaihtaa , itse oon vaihtanut 2 kertaa ja suodattimen samalla,
ei paljoo maksa. suodatin tais olla jotain 5 € motonetissa ja vielä alkuperäinen eli Saksalainen Hengst !!
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]
[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]
Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)