Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
-
Ilu.
- Sisäänajossa

- Viestit: 42
- Liittynyt: La 08.04.2006 18:09
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja Ilu. »
Onko om617 turbon ja vaparin kannessa eroa, etukammioissa/venttiileissä, ym

-
nokileka10
- Uusi tuttavuus

- Viestit: 2
- Liittynyt: To 16.04.2009 11:31
Viesti
Kirjoittaja nokileka10 »
Ilu. kirjoitti:Onko om617 turbon ja vaparin kannessa eroa, etukammioissa/venttiileissä, ym

Ei pitäis olla muuta suurempaa eroo kuin, että turbossa on pakoventtilit natrium täytteiset.
-
Kipsu
- Mersumies

- Viestit: 2066
- Liittynyt: To 29.07.2004 20:17
Viesti
Kirjoittaja Kipsu »
Eikös ne natriumtäytteiset ole lopulta ST-käytössä todettu huonommiksi kuin vaparin venttiilit? Näin muistelen lukeneeni aiheesta.
Lisätään vielä että: venttiilin välykset on turbokoneissa eri kuin vapareissa.
-
Petteri Kivimäki
- Mersumies

- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Petteri Kivimäki »
Alfamerin huonossa korjausoppaassa on ihme kyllä lueteltu venttiilinvälykset sekä turbokoneelle, että vaparilla..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
-
Ilu.
- Sisäänajossa

- Viestit: 42
- Liittynyt: La 08.04.2006 18:09
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja Ilu. »
Näkyy olevan eri tilausnumerolla ainakin turbon ja vaparin imu/pako venttiilit. Ilmeisesti peruskansi on sama.