Vastaan itselleni: Tuhkisen kylessä olevat jousitettu nasta oli hieman lytyssä eikä tullu kontaktiaAapo.T kirjoitti:Ei tule virtaa tuhkikseen, mihinhän nämä johdot menevät kiinni jotka tuhkiksesta lähtevä?, nyt on hieman pimeää tutkia
220 1969
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Vaihdoin Mittarivaijerin, puhdistin mittarivalojen kirkkaudensäätöpotikan, korjasin luistavan matkamittarin rattaan, pesin hyvin myös ne mittarilasit.
Tulos: Nyt kun rapina on poissa ja nopeusmittarin osoitin liikkuu taisaisesti ja kauniisti, valot pelaa, tuntuu kuin sametilla ajelis, tai jollain paremmalla uudella autolla
Ruuvattu myös klubimerkki maskiin ja liimattu pari klubitarraa.
Aikaisemmin ostamani kaapeli jäikin sitten ylimääräiseksi, ostin rto-tuonnin kaapelin joka näytti hieman erilaiselta laatikon pään kiinnikkeestä.
Tulos: Nyt kun rapina on poissa ja nopeusmittarin osoitin liikkuu taisaisesti ja kauniisti, valot pelaa, tuntuu kuin sametilla ajelis, tai jollain paremmalla uudella autolla
Ruuvattu myös klubimerkki maskiin ja liimattu pari klubitarraa.
Aikaisemmin ostamani kaapeli jäikin sitten ylimääräiseksi, ostin rto-tuonnin kaapelin joka näytti hieman erilaiselta laatikon pään kiinnikkeestä.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Nopeusmittarissa on semmoinen vauhtipyörä, jonka päässä on akselinsa päittäisvälin säätö, ennestään väli oli 1mm, säädin päittäisvälin niin että pyörii herkästi mutta ei ota kiinni. Uudenkin vaijerin kanssa oli alunperin semmoista alle millin väpätystä viisarissa, välitilan säädön jälkeen viisari liikkuu taisaisesti alusta lähtien
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Juuri tätähän mä jossain aiemmassa viestissä muistelinAapo.T kirjoitti:Nopeusmittarissa on semmoinen vauhtipyörä, jonka päässä on akselinsa päittäisvälin säätö, ennestään väli oli 1mm, säädin päittäisvälin niin että pyörii herkästi mutta ei ota kiinni. Uudenkin vaijerin kanssa oli alunperin semmoista alle millin väpätystä viisarissa, välitilan säädön jälkeen viisari liikkuu taisaisesti alusta lähtien
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Pystyiskö tuosta ruvista jotenkin "kalibroimaan" mittaria?Aapo.T kirjoitti:Nopeusmittarissa on semmoinen vauhtipyörä, jonka päässä on akselinsa päittäisvälin säätö, ennestään väli oli 1mm, säädin päittäisvälin niin että pyörii herkästi mutta ei ota kiinni. Uudenkin vaijerin kanssa oli alunperin semmoista alle millin väpätystä viisarissa, välitilan säädön jälkeen viisari liikkuu taisaisesti alusta lähtien
auto w123 200D/300DT vm, -81
Tuskin, eihän tuo vaikuta kuin sen akselin päittäisvälykseenjari_w123 kirjoitti:Pystyiskö tuosta ruvista jotenkin "kalibroimaan" mittaria?Aapo.T kirjoitti:Nopeusmittarissa on semmoinen vauhtipyörä, jonka päässä on akselinsa päittäisvälin säätö, ennestään väli oli 1mm, säädin päittäisvälin niin että pyörii herkästi mutta ei ota kiinni. Uudenkin vaijerin kanssa oli alunperin semmoista alle millin väpätystä viisarissa, välitilan säädön jälkeen viisari liikkuu taisaisesti alusta lähtien
Kuitenkin suurin vaikutus on sillä vaijerilla.
Taitaa ajot jäädä vähiin ellei perän palkkia saa hitsattua leimalle
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2819
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Tuosta hitsauskesta: eikös Helsingissä ole sellaista mitä ennen kutsuttiin ammattikouluksi. Amis. Mitä ne nykyään on, Ammattioppilaitoksia, Ammattiopistoja tai niin kun Äänekoskella on Poke - Pohjoisen Keski-Suomen OppimisKeskus, Jeesus!
No kumminkin, nehän korjaa/hitsaa/muokkaa ainakin täälä Jyväskylässä paikallisessa oppilaitoksessa oppimistyönä valvotusti ja opettajat on vanhan kansan jääriä.
No kumminkin, nehän korjaa/hitsaa/muokkaa ainakin täälä Jyväskylässä paikallisessa oppilaitoksessa oppimistyönä valvotusti ja opettajat on vanhan kansan jääriä.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Nii, onkohan ne kesällä auki, saahan nuo ruostekorjausfirmassaki laitettua mutta hintaa tuleePetteri Kivimäki kirjoitti:Tuosta hitsauskesta: eikös Helsingissä ole sellaista mitä ennen kutsuttiin ammattikouluksi. Amis. Mitä ne nykyään on, Ammattioppilaitoksia, Ammattiopistoja tai niin kun Äänekoskella on Poke - Pohjoisen Keski-Suomen OppimisKeskus, Jeesus!
No kumminkin, nehän korjaa/hitsaa/muokkaa ainakin täälä Jyväskylässä paikallisessa oppilaitoksessa oppimistyönä valvotusti ja opettajat on vanhan kansan jääriä.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Tähän asti kertyneitä kustannuksia:
Etulattian hitsaus 180 e
Pakoputki 200 e
Tuplapuskuri 100 e
Kerhomerkki 38e
Sulat yhteensä ~80e
Takakontin kahva 18e
Takakontin tähti ~15e
Sisävalo 24e
Pölykapseli 0e
Ovivalon kytkin 10e
Mittarivaijeri 29e
Virta-avain 29e
Avaimenperä 7,5e
Maskin listat 15e
Antenni 15e
Becker radio 109e
Kaiutin 25e
Bitumilevyä 14e
Mp3 soitin 20e
Lämppärin vipu 46e
Ratti 56e
Ovivalon kytkin 10e
Rek.kilven valot 22e
1062,5 euroa
Lisäksi lamppuja ja huolto osia...
Tänään löytyi rompetorilta Original Teile helmakotelo oikealle 20e
Etulattian hitsaus 180 e
Pakoputki 200 e
Tuplapuskuri 100 e
Kerhomerkki 38e
Sulat yhteensä ~80e
Takakontin kahva 18e
Takakontin tähti ~15e
Sisävalo 24e
Pölykapseli 0e
Ovivalon kytkin 10e
Mittarivaijeri 29e
Virta-avain 29e
Avaimenperä 7,5e
Maskin listat 15e
Antenni 15e
Becker radio 109e
Kaiutin 25e
Bitumilevyä 14e
Mp3 soitin 20e
Lämppärin vipu 46e
Ratti 56e
Ovivalon kytkin 10e
Rek.kilven valot 22e
1062,5 euroa
Lisäksi lamppuja ja huolto osia...
Tänään löytyi rompetorilta Original Teile helmakotelo oikealle 20e
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Katsastettu, seisontajarru korjattava/säädettävä ja raidetangonpäät vaihtoon, ruosteita ei pistäny hitsaamaan mutta kuntoonhan neki on laitettava ennenpitkää.
250:sen takakaari hiottu kiteistä veke:
http://farm4.static.flickr.com/3236/259 ... 8d8b_o.jpg
Original teile helmakotelo:
http://farm4.static.flickr.com/3065/259 ... 5e44_o.jpg
250:sen takakaari hiottu kiteistä veke:
http://farm4.static.flickr.com/3236/259 ... 8d8b_o.jpg
Original teile helmakotelo:
http://farm4.static.flickr.com/3065/259 ... 5e44_o.jpg
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Uusittu raidetangon päät, ohjausiskunvaimennin ja kiristetty simpukka.
Kulkee sataviiskytämarkkaa lasissa ihan kuin junalla ajais
Ero oli todella suuri vaikka alunperinkin kulki hienosti.
Vaihdettu käsijarrukengät, jarruputki, jarrupalat, säädöt.
Vois käydä näyttämässä katsastuksessa taas
Kulkee sataviiskytämarkkaa lasissa ihan kuin junalla ajais
Ero oli todella suuri vaikka alunperinkin kulki hienosti.
Vaihdettu käsijarrukengät, jarruputki, jarrupalat, säädöt.
Vois käydä näyttämässä katsastuksessa taas
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
No nyt on keulassa mersuklubin plakaatti ja 500.000km laatta,
Myös tähti ja tähden jalusta on uusittu, edellinen oli korjattu ruuvilla ja oli tuhannen hakatun näköinen joten piti vaihtaa molemmat. Uudet vilkunlasit olisi hakusessa, viistoreunaiset mallit.
Hommasin myös kampiakselin tiivisteet jotta saisi öljyvuodot loppumaan.
Mimmonen homma on vaihtaa m115 moottorin etutiiviste
Myös tähti ja tähden jalusta on uusittu, edellinen oli korjattu ruuvilla ja oli tuhannen hakatun näköinen joten piti vaihtaa molemmat. Uudet vilkunlasit olisi hakusessa, viistoreunaiset mallit.
Hommasin myös kampiakselin tiivisteet jotta saisi öljyvuodot loppumaan.
Mimmonen homma on vaihtaa m115 moottorin etutiiviste
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Joo mutta aikasintaan huhti-toukokuussa, auto on nyt tallissa.jusa82 kirjoitti:tiivisteiden vaihdossa voin auttaa. aja koskelle ja aletaan hommiin.
Öljyä menee noin 1l/500km ja kone on märkä tuosta alimman pyörän kohdalta. Oisko niin ettei ole suodatintakaan vaihdettu aikoihin kun on vuotanu ties miten kauan
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
http://www.youtube.com/watch?v=Crg8AsFONW0
Kohti kesää mennään
Tarve olisi uusia moottorin tiivisteitä, kytkin ja ruosteita paikata
Kohti kesää mennään
Tarve olisi uusia moottorin tiivisteitä, kytkin ja ruosteita paikata
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Hieno video. Tulee äkkiä pystärikuume kun tollasia katteleeAapo.T kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=Crg8AsFONW0
c203 180K -05
Kytkin ravistaa kun liikkeelle lähtiessä nostaa kytkintä ylös.
Häiriö katoaa kun autolla ajaa hetken. Erityisesti sateella ja kylmällä ilmalla esiintyy aina. Onko todennäköisimmin kyse kuluneesta kytkinlevystä? Kytkimen luistattaminen ei tunnu parantavan asiaa
Häiriö katoaa kun autolla ajaa hetken. Erityisesti sateella ja kylmällä ilmalla esiintyy aina. Onko todennäköisimmin kyse kuluneesta kytkinlevystä? Kytkimen luistattaminen ei tunnu parantavan asiaa
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Se on vappu vietetty ja ajokausi avattu:
http://farm4.static.flickr.com/3601/349 ... 23ca_b.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3571/349 ... e5e1_b.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3585/349 ... 3759_b.jpg
Muita kuvatuksia http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Mersuja ei näy liikenteessä, miksi on näin?
http://farm4.static.flickr.com/3601/349 ... 23ca_b.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3571/349 ... e5e1_b.jpg
http://farm4.static.flickr.com/3585/349 ... 3759_b.jpg
Muita kuvatuksia http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Mersuja ei näy liikenteessä, miksi on näin?
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Vappuaattona ja -päivänä ainakin MarkoV ja minä kannoimme kortemme kekoon Coupeillamme . Jackien mb oli Linnoituksessa parkissa ja sen takana olleeseen farkkulankkuun oli pintapölyyn piirrelty auto täyteen molempien edustajien sukupuolielimiä... eihä noita uskalla jättää yksin, ei edes vanhoja...Aapo.T kirjoitti:Mersuja ei näy liikenteessä, miksi on näin?
Pari CLS:ää näkyi täälläpäin, suomen kilvissä vielä . No huomenna Lahdessa mersukeskittymä .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Todella hieno auto Aapo T ja hyviä valokuvia.
Offtopiccina haluaisin kommentoida yhtä kielikukkasta Flickr-saitillasi, jos sallit. Kukkanen ei edes ole Sinun syytäsi vaan ruotsalaisten syy ja yli tuhat vuotta vanha kaiken lisäksi.
Eli, itse luomasi käännös Helsinki Doom Church luo englanninkielisen mielessä kuvan lapsiuhreista, pääkalloista ja saatanallisista riiteistä. Oikea termi on Helsinki Cathedral.
Sana tuomiokirkko on huono suomennos huonommasta ruotsinnoksesta. Kyse ei ole koskaan ollut mistään tuomitsemisesta, vaan sana tulee latinan sanasta dom, domus, eli koti. (Ruotsalaiset mokasivat, ja ottivat suoraan latinan dom-sanan käyttöön, jolloin se ei enää ollutkaan koti vaan tuomio).
Tuomiokirkko on hiippakunnan keskuskirkko, eli oikeammin piispan kotikirkko. Helsingin hiippakunnan pomon, eli Helsingin piispan kotikirkosta on kyse. Jos oltaisiin uskollisia alkuperäiselle latinalle, pitäisi nimen olla suomeksikin Helsingin Kotikirkko. Suomessa on muutama hiippakunta, jokaisen pomona piispa, ja jokaisen keskuspaikkana tuomiokirkko.
Ruotsalaisten sijaan monet muut ottivat käyttöön latinan cathedra-sanan (istuin), eli katedraali on siis se kirkko, jossa on piispan istuin.
Ennen kuin kukaan alkaa jeesustelemaan, haluan huomauttaa, että en ole kirkon miehiä, en edes uskovainen, paremminkin ateisti enkä puhu sujuvaa latinaa. Sen sijaan tykkään kielikukkasista yli kaiken.
Mutta hemmetin hieno auto ja hienot kuvat.
Offtopiccina haluaisin kommentoida yhtä kielikukkasta Flickr-saitillasi, jos sallit. Kukkanen ei edes ole Sinun syytäsi vaan ruotsalaisten syy ja yli tuhat vuotta vanha kaiken lisäksi.
Eli, itse luomasi käännös Helsinki Doom Church luo englanninkielisen mielessä kuvan lapsiuhreista, pääkalloista ja saatanallisista riiteistä. Oikea termi on Helsinki Cathedral.
Sana tuomiokirkko on huono suomennos huonommasta ruotsinnoksesta. Kyse ei ole koskaan ollut mistään tuomitsemisesta, vaan sana tulee latinan sanasta dom, domus, eli koti. (Ruotsalaiset mokasivat, ja ottivat suoraan latinan dom-sanan käyttöön, jolloin se ei enää ollutkaan koti vaan tuomio).
Tuomiokirkko on hiippakunnan keskuskirkko, eli oikeammin piispan kotikirkko. Helsingin hiippakunnan pomon, eli Helsingin piispan kotikirkosta on kyse. Jos oltaisiin uskollisia alkuperäiselle latinalle, pitäisi nimen olla suomeksikin Helsingin Kotikirkko. Suomessa on muutama hiippakunta, jokaisen pomona piispa, ja jokaisen keskuspaikkana tuomiokirkko.
Ruotsalaisten sijaan monet muut ottivat käyttöön latinan cathedra-sanan (istuin), eli katedraali on siis se kirkko, jossa on piispan istuin.
Ennen kuin kukaan alkaa jeesustelemaan, haluan huomauttaa, että en ole kirkon miehiä, en edes uskovainen, paremminkin ateisti enkä puhu sujuvaa latinaa. Sen sijaan tykkään kielikukkasista yli kaiken.
Mutta hemmetin hieno auto ja hienot kuvat.
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
http://koti.welho.com/aaptervi/220/Lahtimbklubi.jpg
Matkalla huomasin että oikeanpuolen etuoven tuuletusikkunan tiiviste on aivan finiitto, tarjotkaa jos löytyy ehjää.
Matkalla huomasin että oikeanpuolen etuoven tuuletusikkunan tiiviste on aivan finiitto, tarjotkaa jos löytyy ehjää.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2819
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Ensi vuonna Jerusalemissa, tervehtivät vanhan euroopan juutalaiset aikanaan toisiaan. Minä voisin tervehtiä muita mersumiehiä, että ensi vuonna tien päällä, sen verran pitkän tuon oman kanssa on keskusteltu.
No, ens perjantaina lähdemme kesäreissuun pystärillä, se on varma .
Enää ei ole kun radion asennus, johtojen ja vahvistimen piiloasennus takakonttiin, takapenkki paikalleen, tuulilasinpyyhinten asennus ja sekalaiset kromilistat paikalleen. Ja peitelevyt kojelaudan alle on kaivettava erittäin sekaisen työhuoneiston nurkista. Oikeasti, kaaos on kamala, elävästi muistan Sergeyn järkyttyneen ilmeen kun kävi osia hakemassa.
No, ens perjantaina lähdemme kesäreissuun pystärillä, se on varma .
Enää ei ole kun radion asennus, johtojen ja vahvistimen piiloasennus takakonttiin, takapenkki paikalleen, tuulilasinpyyhinten asennus ja sekalaiset kromilistat paikalleen. Ja peitelevyt kojelaudan alle on kaivettava erittäin sekaisen työhuoneiston nurkista. Oikeasti, kaaos on kamala, elävästi muistan Sergeyn järkyttyneen ilmeen kun kävi osia hakemassa.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967