verot tällä hetkellä , w211
Tietysti taloustilanne vaikuttaa.mutta seurailin passatin hintoja
korivaihdoksen jälkeen .
Uusi korimalli tuli vuonna 2006 ja pari vuotta niin vanhan korimallin autojen hinnat tulivat todella paljon alas.
Kyllä sama tapahtuu myös mersun kohdalla.
Hinnat tulevat olemaan 10-12 000 euroa jo
vuoden sisällä.
Suositteln katsomaan kauppiaiden hinnat
http://www.dat.de/fzgwerte/index.php?js ... F09DD77421
Nyt tuo taulukko antaa arvoksi
MB E 320 CDI avangarde vm 2004 aj 150 tkm 13 900 euroa
korivaihdoksen jälkeen .
Uusi korimalli tuli vuonna 2006 ja pari vuotta niin vanhan korimallin autojen hinnat tulivat todella paljon alas.
Kyllä sama tapahtuu myös mersun kohdalla.
Hinnat tulevat olemaan 10-12 000 euroa jo
vuoden sisällä.
Suositteln katsomaan kauppiaiden hinnat
http://www.dat.de/fzgwerte/index.php?js ... F09DD77421
Nyt tuo taulukko antaa arvoksi
MB E 320 CDI avangarde vm 2004 aj 150 tkm 13 900 euroa
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
no huomasin nytten tammikuun jälkeen että ruotsin w211 hinnat pudonnut järjestään 30000 kruunua kun tuli varma tieto uudesta E:stä. Ja näkeehän sen noista ilmotuksistakin, entinen hinta 160 ja uusi 130. Toisaalta noi kaikki jotka on tuota hintatasoa, on ollu melko kauan myynnissä ja ne joissa hinta lähentelee satatonnia katoaa yleensä parissa päivässä. Ajokilometreistä riippumatta.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: verot tällä hetkellä , w211
teesi kirjoitti:epk kirjoitti:aikas hyvin on tippuneet, saksastahan noita kutosdieseleitä ladattuna sais ~10te (~ -04vm) ja verot siihen päälle ~7te. ~150tkm ajettuna.
Mistä noita saat tuolla hinnalla, kun en haulla löydä Mobile.de:n reilun miljoonan auton joukosta alle 15 000 euron kuin yhden (14.990 oli sillä pyynti)? Ei ollut edes kolaroituja tarjolla.
Hakuehtoina käytin vm. 04-05 E-sarjan Mersu, diesel, automaattivaihteisto, tehoa min. 200 hevosvoimaa, km max 150 000, hinta max 15000 euroa.
Nimim. Varma asiakas
Muutin hakuehtoja niin, että laitoin ensirekisteröinnin alkamaan 2002 ja päättymään 2004 ja km max 200 000. Silloin haaviin tarttui jo 92 autoa, hinnat alkaen 11 000 euroa (tämä Italiassa). Kymppitonniin päästäkseen täytyisi joustaa vielä jossain kohtaa tai ehkä tyytyä edelliseen korimalliin.

Mitä kutosdieselillä tarkoitettiin? Minä käsitin sen niin, että pitää olla vähintään 320 cdi. Keskustelusta päätellen 270 cdi:kin on kutoskone?

Lisätään vielä, että tarkoitukseni ei ole loukata ketään.
Niin eikös vasta 280 ole V6? Niitä näkyis löytyvän kans jo 15-18 tonnilla mutta mittarilukema on yli 250t. Veikkaisin verojen olevan reilusti alle kymppitonnin luokkaa esim 150tkm ajettu 2006 malli... Taino en veikkaa yhtään mitään vaan tullin Mahti järjestelmä sanoo niin.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
No niin nyt on vähän kuvia otettuna ja ne löytyy täältä ->http://andy.propelli.cou.fi/W211/epk kirjoitti:Kerran täyttää paskaa pitäis saada tuolla hinnalla, niin laittappa antti kuvatuksia kun saat pirssin. Jos kävisi vielä huonosti saat sen siihen 20te menemään kaikkinensa
Paskanenhan se kuvissa on mut jospa niistä jotain tolkkua sais.
Yhdessä kuvassa on näkyvin vaurio mikä autossa on eli naarmut puskurissa ja etulokarissa. Pieniä parkkipaikkalommoja on myös muutamia, mutta yleensä ottaen siisti koriltaan.
S212 350CDI 4Matic AMG -10
Löwer-Benz C124 500E -91
ex. S203 320CDI Avatgarde Sport -07
ex.W163 320 -01
ex.BMW E46 330dA -01
ex.W211 320CDI -03
ex. W202 C180 OMG-edition
Löwer-Benz C124 500E -91
ex. S203 320CDI Avatgarde Sport -07
ex.W163 320 -01
ex.BMW E46 330dA -01
ex.W211 320CDI -03
ex. W202 C180 OMG-edition
epk kirjoitti:eikös se 320 (cdi) kutonen oo... puolet lukijoista ei ole varmaan huomannut ~ merkkiä ?, sen verran kiistaa aiheuttaa näemmä kun onkin hinnat tippuneet liikaa alas
Luonnollisesti sitä kiinnittää huomionsa ennen kaikkea niihin keskusteluihin, jotka käsittelevät samaa mallia olevaa autoa joka seisoo talon edessä, mutta miksi esimerkiksi minä osallistuin tähän ko. topiciin, saattoi johtua ihan muustakin kuin itse aiheesta.
Antti K. osti hienon auton. Siitä onnittelut hänelle!
Henkilökohtaisesti en edelleenkään ymmärrä tuontiautoilun tuottamaa mielihyvää, muuten kuin seikkailumielessä.
Jos auton saa tuotua 5 tonnia halvemmalla niin mitä iloa siitä loppupelissä on, kun siitä saa myös poismyydessä sen 5 tonnia vähemmän, kuin suomi-autosta...?
Tähän, kun lisätään se, että tuontiautossa usein ei ole kunnollista takuuta ja kun on tiedossa, että osa autoista on maanantaikappaleita niin voipi käydä kovinkin kalliiksi tuollainen hankinta.
Tämä mielipiteeni ei tosin koske uutukaisia n. 1v tuoreita ja vähän ajettuja kulkupelejä, koska niissä voi hyvinkin saada suurta hyötyä, varsinkin jos ne kauppaa eteenpäin 2 vuoden kuluttua suomessa.
Jos auton saa tuotua 5 tonnia halvemmalla niin mitä iloa siitä loppupelissä on, kun siitä saa myös poismyydessä sen 5 tonnia vähemmän, kuin suomi-autosta...?
Tähän, kun lisätään se, että tuontiautossa usein ei ole kunnollista takuuta ja kun on tiedossa, että osa autoista on maanantaikappaleita niin voipi käydä kovinkin kalliiksi tuollainen hankinta.
Tämä mielipiteeni ei tosin koske uutukaisia n. 1v tuoreita ja vähän ajettuja kulkupelejä, koska niissä voi hyvinkin saada suurta hyötyä, varsinkin jos ne kauppaa eteenpäin 2 vuoden kuluttua suomessa.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
hienolta näyttää, eiköhän tuota voi jo siistiksi (erittäin) kehaistaAntti K. kirjoitti:No niin nyt on vähän kuvia otettuna ja ne löytyy täältä ->http://andy.propelli.cou.fi/W211/epk kirjoitti:Kerran täyttää paskaa pitäis saada tuolla hinnalla, niin laittappa antti kuvatuksia kun saat pirssin. Jos kävisi vielä huonosti saat sen siihen 20te menemään kaikkinensa
Paskanenhan se kuvissa on mut jospa niistä jotain tolkkua sais.
Yhdessä kuvassa on näkyvin vaurio mikä autossa on eli naarmut puskurissa ja etulokarissa. Pieniä parkkipaikkalommoja on myös muutamia, mutta yleensä ottaen siisti koriltaan.

se kun nyt vaan sattuu olemaan niin että varusteetkin täysin eri luokkaa mitä näissä "suomi autoissa", eli tuotuna saat monta tonnia halvemmalla + paremmat varusteet niin miksipä ei.Division kirjoitti:Henkilökohtaisesti en edelleenkään ymmärrä tuontiautoilun tuottamaa mielihyvää, muuten kuin seikkailumielessä.
Jos auton saa tuotua 5 tonnia halvemmalla niin mitä iloa siitä loppupelissä on, kun siitä saa myös poismyydessä sen 5 tonnia vähemmän, kuin suomi-autosta...?
Tähän, kun lisätään se, että tuontiautossa usein ei ole kunnollista takuuta ja kun on tiedossa, että osa autoista on maanantaikappaleita niin voipi käydä kovinkin kalliiksi tuollainen hankinta.
Tämä mielipiteeni ei tosin koske uutukaisia n. 1v tuoreita ja vähän ajettuja kulkupelejä, koska niissä voi hyvinkin saada suurta hyötyä, varsinkin jos ne kauppaa eteenpäin 2 vuoden kuluttua suomessa.
Ihan pakko olla provo, mutta ei edes kovin hyvä.Division kirjoitti:Henkilökohtaisesti en edelleenkään ymmärrä tuontiautoilun tuottamaa mielihyvää, muuten kuin seikkailumielessä.
Jos auton saa tuotua 5 tonnia halvemmalla niin mitä iloa siitä loppupelissä on, kun siitä saa myös poismyydessä sen 5 tonnia vähemmän, kuin suomi-autosta...?
Tähän, kun lisätään se, että tuontiautossa usein ei ole kunnollista takuuta ja kun on tiedossa, että osa autoista on maanantaikappaleita niin voipi käydä kovinkin kalliiksi tuollainen hankinta.
Tämä mielipiteeni ei tosin koske uutukaisia n. 1v tuoreita ja vähän ajettuja kulkupelejä, koska niissä voi hyvinkin saada suurta hyötyä, varsinkin jos ne kauppaa eteenpäin 2 vuoden kuluttua suomessa.

Mulla on "suomi-auto", saksantuonti ja italiantuonti ja hyviä pelejä ollu kaikki, suomiautossa jopa paremmat varusteet kun saksalaisessa eli kyllä ne muutkin kun risaperseet noita tänne uutena ostelee tai on ainakin joskus ostanut.
Toisin sanottuna mulle on aivan yks lysti onks se auto mistä peräisin jos hinta ja laatu kohtaa mut sen tiedän että se halvin mahdollinen "yksilö" on harvoin se paras tai välttämättä edes hyvä osti sen auton sitte mistä tahansa
Toisin sanottuna mulle on aivan yks lysti onks se auto mistä peräisin jos hinta ja laatu kohtaa mut sen tiedän että se halvin mahdollinen "yksilö" on harvoin se paras tai välttämättä edes hyvä osti sen auton sitte mistä tahansa

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Tosi siisti peli kaikin puolin, onneksi olkoon. Ihmetyttää vaan yksi asia, että jos mittarissa on vasta 150tkm, niin miten kuskin penkin sivutuki voi olla noin kulunut (tiedetään, riippuu paljolti istujasta, mutta kunhan heitin ilmoille)? Nämä on just niitä pieniä asioita, eli naarmuja puskurissa, etulokarissa, klommoja, kulunut kuskin penkin sivu tms., mitkä tekee jo hintaeroja tuossa Saksan tarjonnassakin. Eli jos haluat semmosen missä ei ole virheitä ja kaikki tiptop viimesen päälle katsoit sitten auton alle,päälle,sisään tai ulos, joutuu etsimään toden teolla ja maksamaan kovemman hinnan. Sitä olen tässä koittanut sanoa monessa ketjussa ja sanon nytkin mitenkään arvostelematta ketään.Antti K. kirjoitti:No niin nyt on vähän kuvia otettuna ja ne löytyy täältä ->http://andy.propelli.cou.fi/W211/epk kirjoitti:Kerran täyttää paskaa pitäis saada tuolla hinnalla, niin laittappa antti kuvatuksia kun saat pirssin. Jos kävisi vielä huonosti saat sen siihen 20te menemään kaikkinensa
Paskanenhan se kuvissa on mut jospa niistä jotain tolkkua sais.
Yhdessä kuvassa on näkyvin vaurio mikä autossa on eli naarmut puskurissa ja etulokarissa. Pieniä parkkipaikkalommoja on myös muutamia, mutta yleensä ottaen siisti koriltaan.
No nythän tullaankin markkinatalouden ytimeen, eli ostajat määräävät tarjonnan ja hinnan, myös käytetyissä autoissa!! Ja kun ostajia on paljon ja myytävää tavaraa on paljon, niin variaatioita löytyy melkein loputon määrä.
Jos missio on saada S211 mahdollisimman paljon alle 20 kilon Suomen rekisteriin, niin ok. Kun Saksasta katsotaan halvemman pään vaihtoehtoja, niin niissä on lähes aina maalipinnassa vikaa, samoin verhoiluissa. Maalipinnan ja peltien virheet on siitä hyviä, että niistä saa verotusarvoa määriteltäessä suklaata. (Vaasan tullissa erityisen paljon, siellä lisäksi yksi tietty virkailija joka ymmärtää oikein hyvin naarmujen vaikutukset auton arvoon. Tämä tarina on tosi.) Verhoilun virheet on sitten toinen juttu, korjaaminen on hankalaa/mahdotonta.
Mutta sekin porukka, joka hakee itselleen hyvää käyttöautoa vuosiksi, ehkä jopa 10 vuodeksi, saa vapaasti tehdä omat ratkaisunsa. Siitä on varmaan kaikki yhtä mieltä, että silloin on syytä ostaa joka suhteessa vähän parempi vaihtoehto. Ajan kuluessa alkaisi linttaan istuttu penkki rassaamaan, samoin jonkun varusteen puute, ja ehkä ne Avantgarden viimeistelytkin toisivat tiettyä arvokkuutta ikääntyvään vanhukseen...
Toivotaan nyt että 211:ssa on vielä edes vähän aineksia kunnon käyttöautoksi, jota vain pestään ja pidetään..
Jos missio on saada S211 mahdollisimman paljon alle 20 kilon Suomen rekisteriin, niin ok. Kun Saksasta katsotaan halvemman pään vaihtoehtoja, niin niissä on lähes aina maalipinnassa vikaa, samoin verhoiluissa. Maalipinnan ja peltien virheet on siitä hyviä, että niistä saa verotusarvoa määriteltäessä suklaata. (Vaasan tullissa erityisen paljon, siellä lisäksi yksi tietty virkailija joka ymmärtää oikein hyvin naarmujen vaikutukset auton arvoon. Tämä tarina on tosi.) Verhoilun virheet on sitten toinen juttu, korjaaminen on hankalaa/mahdotonta.
Mutta sekin porukka, joka hakee itselleen hyvää käyttöautoa vuosiksi, ehkä jopa 10 vuodeksi, saa vapaasti tehdä omat ratkaisunsa. Siitä on varmaan kaikki yhtä mieltä, että silloin on syytä ostaa joka suhteessa vähän parempi vaihtoehto. Ajan kuluessa alkaisi linttaan istuttu penkki rassaamaan, samoin jonkun varusteen puute, ja ehkä ne Avantgarden viimeistelytkin toisivat tiettyä arvokkuutta ikääntyvään vanhukseen...
Toivotaan nyt että 211:ssa on vielä edes vähän aineksia kunnon käyttöautoksi, jota vain pestään ja pidetään..
Tähän asiaan varmasti vaikuttaa henkilökohtaiset mieltymykset. Itse kuulun niihin persoonoihin, jotka haluaa jotain erikoisuutta, en sitä punaista Toyota Avenisista, jota joka kaupassa on 15 tusinassa. Toisaalta en myöskään halua sitä, että sen mitä pystyn tekemään itse omalla "ammattitaidolla", maksaisin siitä muille, tässä tapauksessa autoliikkeille. Pääasiassa autot, joita itse olen tuonut keski-Euroopasta, on olleet joko hyvillä/erinomaisilla varusteilla, tai muuten erikoisia autoja Suomen mittapuun mukaan. Suomessa on yleisesti ottaen nämä autot olleet joko erittäin paljon ajettuja ja/tai hyvin perusvarusteisia.Division kirjoitti:Henkilökohtaisesti en edelleenkään ymmärrä tuontiautoilun tuottamaa mielihyvää, muuten kuin seikkailumielessä.
Jos auton saa tuotua 5 tonnia halvemmalla niin mitä iloa siitä loppupelissä on, kun siitä saa myös poismyydessä sen 5 tonnia vähemmän, kuin suomi-autosta...?
Tähän, kun lisätään se, että tuontiautossa usein ei ole kunnollista takuuta ja kun on tiedossa, että osa autoista on maanantaikappaleita niin voipi käydä kovinkin kalliiksi tuollainen hankinta.
Tämä mielipiteeni ei tosin koske uutukaisia n. 1v tuoreita ja vähän ajettuja kulkupelejä, koska niissä voi hyvinkin saada suurta hyötyä, varsinkin jos ne kauppaa eteenpäin 2 vuoden kuluttua suomessa.
Se että sanotaan jälkituontiautojen olevan alkuperäismaassa n 5-10 t€ halvempia Suomeen tuotuna kuluineen, ei kyllä välttämättä ihan pidä paikkaansa loppumetreillä (lue huollot, tuontikulut, katsastukset jne), mutta taas Suomen tasoon ne ovat kohtuullisen hyvin varusteltuja. Tämäkin on nykyään muuttumassa, sillä asiakaskunnasta on tullut erittäin vaativaa ja arvonsa tuntevaa. Hyvänä esimerkkinä voisin ottaa tuon meidän C 250 TDT:n, jos tuo olisi uutena tuotu vuonna 1999 noilla kyseisillä varusteilla Suomeen, olisi auton hinta ollut lähes 650 tmk. Tuon arvoista C:tä tuskin on tuotu Suomeen muuta kuin jokin AMG:n versio, näitä löytyy myös muitakin. Ja toisaalta, tuo meidän C ei todellakaan ollut halpa edes Saksassa, mutta ei se sitten ole kyllä ollut myynnissäkään (mitä nyt tällähetkellä tekisi mieli vaihtaa AMG:hen).
No tämä on sitä samaa sarjaa kuin muutkin, että happamia sanoi kettu. Kyllä noita hyviä vaihdokkeja löytyy ihan Suomestakin, mutta aika usein ne hyvät vaihdokitkin on jälkituotuja.
Eikä tästäkään tarvitse ottaa mitään herneitä

SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Näinpä. Jos Saksasta asti autoa (tai muualta ulkomailta) haetaan, niin miksei sitten samalla hakisi parasta mahdollista kattomaansa mallia (tietysti hintaero kohtalaisen ja hyvän välillä voi olla kukkarolle liian suuri), vaikka se maksaisi muutaman donan enemmän kuin se perusmalli. Saattaa saada enemmän mielihyvää pidemmällä aikavälillä, kun ottaa kunnon varusteilla, vimpan päälle hyvällä kunnolla ja siihen päälle vaikka designosisustusta yms. harvinaista herkkua, mitä ei ihan joka marketin pihalla tuu vastaan. Sanokaa vaan se mesta, mikä oikoo useamman klommon + maalailee parilla sadalla eurolla hyväksi, tai korjaa nahkasisustuksen parilla sadalla uudenveroiseksi tai muuttaa perusjakkarat designoksi tms.ccmali kirjoitti:No nythän tullaankin markkinatalouden ytimeen, eli ostajat määräävät tarjonnan ja hinnan, myös käytetyissä autoissa!! Ja kun ostajia on paljon ja myytävää tavaraa on paljon, niin variaatioita löytyy melkein loputon määrä.
...
Mutta sekin porukka, joka hakee itselleen hyvää käyttöautoa vuosiksi, ehkä jopa 10 vuodeksi, saa vapaasti tehdä omat ratkaisunsa. Siitä on varmaan kaikki yhtä mieltä, että silloin on syytä ostaa joka suhteessa vähän parempi vaihtoehto. Ajan kuluessa alkaisi linttaan istuttu penkki rassaamaan, samoin jonkun varusteen puute, ja ehkä ne Avantgarden viimeistelytkin toisivat tiettyä arvokkuutta ikääntyvään vanhukseen...
Mitenkään nyt omia onnistuneita valintoja ylistämättä täytyy todeta se, että itselläni ainakin on niin vaativa maku, etten virheellisiä käytettyjäkään osta, vaan pitää olla just tiptop. Näillä eväillä ei ole kertaakaan menty metsään, vaan molemmat ulkomailta tuodut Mersut ovat olleet todella loistavia ja mallisarjansa huippuja. Pari kk sitten valtuutetussa huollossa paikan johtaja ajoi autoa halliin sisään (akun vaihtoon pikahuollossa, toimitusjohtaja halusi tulla testaamaan kun näki ikkunasta auton, pihassa oli paljon uudempia ja kalliimpiakin Mersuja) ja kehaisi että "pirun siisti peli, tämmösiä ei monella ole, hyvä jos toista koko maailmassa (mustapurppurainen designo-verhoilu, tehtaan valosarjat, amg-paketti yms.). Ja jos näistä maksaa pari tonnia extraa, niin saa siinä mielestäni aika hyvin rahoilleen vastinetta. Hintaero classiceihin karvalakkeihin oli kuitenkin tyyliin VAAN 3-4000 €. Ja kelatkaapa ostaako joku sitten muutaman vuoden päästä mieluummin sen klommoisen auton jossa on penkit nirhattu vai paremman.
Vaan kyllähän se suomiautokin pitää huoltaa... myös ne lommoutuu ja kuluu. Sitä en usko että autot olisi missään pohjoiseuroopassa sen huonompia tai parempia teknisesti kuin suomessa... poislukien varsovanliiton maatAntti V kirjoitti:... (lue huollot, tuontikulut, katsastukset jne), mutta taas Suomen tasoon ne ovat kohtuullisen hyvin varusteltuja.

Suurin kriteerihän taitaakin olla tuo valikoima... Ei se ruotsissakaan ole iso valikoima, Äkkipikasesti em. kriteereillä löytyy 211 mallia reilu 400 kpl alkaen 2003 vuosimallista kun laskin 210 pois n 30kpl.
Viimeksi muokannut Sergey, Ti 14.04.2009 20:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
sitä juuri tarkoitan, että se w211 yksilö minkä sinä todennäköisesti ostaisit olisi kaukana 20t eurosta, koska haluat autosi siinä kunnossa kuin olisi tehtaalta rullannut = maksat siitä sen lähemmäs 30te kaikkinensa. Nyt jo monta kertaa todettu että sen vähän ajetun+hyväkuntoisen saa ~20te pintaan. Noi korjauksetkin mitä antin tuomassa sedanissa on niin tekee itse satkulla parilla, liikkeessä varmasti tuplat.masaf1 kirjoitti:Sanokaa vaan se mesta, mikä oikoo useamman klommon + maalailee parilla sadalla eurolla hyväksi, tai korjaa nahkasisustuksen parilla sadalla uudenveroiseksi tai muuttaa perusjakkarat designoksi tms.
Mitenkään nyt omia onnistuneita valintoja ylistämättä täytyy todeta se, että itselläni ainakin on niin vaativa maku, etten virheellisiä käytettyjäkään osta, vaan pitää olla just tiptop. Näillä eväillä ei ole kertaakaan menty metsään, vaan molemmat ulkomailta tuodut Mersut ovat olleet todella loistavia ja mallisarjansa huippuja. Pari kk sitten valtuutetussa huollossa paikan johtaja ajoi autoa halliin sisään (akun vaihtoon pikahuollossa, toimitusjohtaja halusi tulla testaamaan kun näki ikkunasta auton, pihassa oli paljon uudempia ja kalliimpiakin Mersuja) ja kehaisi että "pirun siisti peli, tämmösiä ei monella ole, hyvä jos toista koko maailmassa (mustapurppurainen designo-verhoilu, tehtaan valosarjat, amg-paketti yms.). Ja jos näistä maksaa pari tonnia extraa, niin saa siinä mielestäni aika hyvin rahoilleen vastinetta. Hintaero classiceihin karvalakkeihin oli kuitenkin tyyliin VAAN 3-4000 €. Ja kelatkaapa ostaako joku sitten muutaman vuoden päästä mieluummin sen klommoisen auton jossa on penkit nirhattu vai paremman.
Itse haen tarjonnasta farkku 211:stä omaan perhekäyttöön. Ja kuten täällä jo tuotiin esiin, on tarjonta aivan eri luokkaa kun hakualueena on koko Eurooppa mitä kotimaassa.
Kokemuksesta tiedän, että vaikka haluan ostaa "pakasta vedetyn" niin se ei tule säilymään kahden lapsen kuljettamisessa siistinä, varsinkin kun tarkoitus on pitää autoa vähän pidempään, ~ 4 vuotta. Kuitenkin asiaan voi vaikuttaa valitsemalla penkkien materiaaliksi nahkan ja välttämällä muutenkin vaaleita sisämateriaaleja. Niin, ja ei jätä auton ylläpitoa vaimon vastuulle, joka sillä kuitenkin tulee pääasiassa ajamaan.
On aivan sama, millä kiesillä ajelee, vaikka sillä tusina-avensiksella, sen arvo vaan tuppaa pienenemään kun sitä pitää riittävän pitkään. Näin käyttäjän eikä autokauppiaan näkökulmasta ajateltuna. Miksipä siis ei nauttisi ajamalla laatuautolla kun "sijoituksen" arvo joka tapauksessa laskee?
Kokemuksesta tiedän, että vaikka haluan ostaa "pakasta vedetyn" niin se ei tule säilymään kahden lapsen kuljettamisessa siistinä, varsinkin kun tarkoitus on pitää autoa vähän pidempään, ~ 4 vuotta. Kuitenkin asiaan voi vaikuttaa valitsemalla penkkien materiaaliksi nahkan ja välttämällä muutenkin vaaleita sisämateriaaleja. Niin, ja ei jätä auton ylläpitoa vaimon vastuulle, joka sillä kuitenkin tulee pääasiassa ajamaan.
On aivan sama, millä kiesillä ajelee, vaikka sillä tusina-avensiksella, sen arvo vaan tuppaa pienenemään kun sitä pitää riittävän pitkään. Näin käyttäjän eikä autokauppiaan näkökulmasta ajateltuna. Miksipä siis ei nauttisi ajamalla laatuautolla kun "sijoituksen" arvo joka tapauksessa laskee?
Kiitosta vaan kaikille. Itse ihmettelin myös tuota penkin kulumaa, mutta tulin kans siihen lopputulokseen että se on niin paljon istujasta kiinni ja tuohan hankaantuu joka kerta kun autoon istutaan eli kuluma on sinällään aivan luonnollista.masaf1 kirjoitti:
Tosi siisti peli kaikin puolin, onneksi olkoon. Ihmetyttää vaan yksi asia, että jos mittarissa on vasta 150tkm, niin miten kuskin penkin sivutuki voi olla noin kulunut (tiedetään, riippuu paljolti istujasta, mutta kunhan heitin ilmoille)? Nämä on just niitä pieniä asioita, eli naarmuja puskurissa, etulokarissa, klommoja, kulunut kuskin penkin sivu tms., mitkä tekee jo hintaeroja tuossa Saksan tarjonnassakin. Eli jos haluat semmosen missä ei ole virheitä ja kaikki tiptop viimesen päälle katsoit sitten auton alle,päälle,sisään tai ulos, joutuu etsimään toden teolla ja maksamaan kovemman hinnan. Sitä olen tässä koittanut sanoa monessa ketjussa ja sanon nytkin mitenkään arvostelematta ketään.
Lieväksi projektiksihan tuo on itelle nyt ostettukkin eli nuo pienet maalivauriot ei ollut häiritsevä tekijä vaan sopiva varustelu ja pienehköt kilometrit ratkaisi pelin.
Ensimmäinen huolto on nyt Suomessa tehty ja mitään kovin yllättävää ei löytynyt paitsi se että tuohon on vaihdettu jo uudempi syyläri ja tehdaskorjattu vaihdelaatikko. Täytyy varmaan siirtää tämä auto ja siihen liittyvä keskustelu kohta tuonne projektipuolelle kun näyttäisi siltä että jotain alkaa tapahtumaan lähiaikoina

S212 350CDI 4Matic AMG -10
Löwer-Benz C124 500E -91
ex. S203 320CDI Avatgarde Sport -07
ex.W163 320 -01
ex.BMW E46 330dA -01
ex.W211 320CDI -03
ex. W202 C180 OMG-edition
Löwer-Benz C124 500E -91
ex. S203 320CDI Avatgarde Sport -07
ex.W163 320 -01
ex.BMW E46 330dA -01
ex.W211 320CDI -03
ex. W202 C180 OMG-edition