bierburg 2E-E

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kakepoika
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: La 08.11.2008 08:50

bierburg 2E-E

Viesti Kirjoittaja kakepoika »

kertokaa kaikki mistä olis apua tyhjäkäynti ongelmaan.
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Riippuu vähän että minkälainen tyhjäkäyntionglema on... Eikö pysy käynnissä, heiluuko rpm vai mikä...

Merkkihuolto pääsääntöisesti tarjoaa apua. Jos ei ole varmuutta mitä kaasuttimelle on tekemässä niin parempi jättää tekemättä. Kaasuttimen säädön ja tilan valvonnan kun tekee elektroninen ojausyksikkö. Tietysti lambda-anturin ja alipaineletkujen tarkastus onnistuu kyllä ihan kotikonstein.

Mutta kerro tuosta tyhjäkäynnistä vähän tarkemmin, että mikä siinä on vikana...
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 986
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Vimpeli

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Meillä katos tyhjäkäynti kokonaan kun laturi tuli tiensä päähän. Uus laturi ja taas pelaa.
kakepoika
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: La 08.11.2008 08:50

Viesti Kirjoittaja kakepoika »

Kylmänä ei käy tyhjäkäyntiä lainkaan vaan pitää olla jalka koko ajan polkimella. Kun moottori lämpenee niin silloin käy tyhjäkäyntiä liiankin korkeilla kierroksilla ???
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Tässä mahdollisia vikakohteita heikolle kylmäkäynnille (kaasuttimen korjaamokäsikirjasta):
Esiläppä raskasliikkeinen, jumiutuu,
Jäähdytysnesteen lämpötilatunnistin,
Kaasuläppäpotentiometri,
Kaasuläppäsäädin,
Esiläppäsäädin,
Moottorin kierroslukusignaali (TD-signaali) puuttuu
Kaasutin vuotaa yli.

Jos pitäis jotain noista veikata, niin pistäisin panoksen jäähdytysnesteen lämpötilatunnistimelle. Voisi päätellä että ohjausyksikkö ei tiedä kuinka lämmin kone on ja sen takia ei mene rikastukset oikein, ei myöskään lämpimällä koneella. Mutta tosiaan mitään varmaa ei tämä ole. Kunhan arvailen.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
kakepoika
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: La 08.11.2008 08:50

Viesti Kirjoittaja kakepoika »

hienoa, kiitos. Pääsee jostain alkuun. Vielä kun tietäis missä tämä lämpötilatunnistin sijaitsee W124 bensa 1988 ?
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3943
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

kakepoika kirjoitti:hienoa, kiitos. Pääsee jostain alkuun. Vielä kun tietäis missä tämä lämpötilatunnistin sijaitsee W124 bensa 1988 ?
Moottorissa M102 on lämpötilatunnistin sylinterinkannessa koneen etupäässä. Osta tai lainaa kirjastosta korjauskäsikirja, niin pääset alkuun.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

kakepoika kirjoitti:hienoa, kiitos. Pääsee jostain alkuun. Vielä kun tietäis missä tämä lämpötilatunnistin sijaitsee W124 bensa 1988 ?
tais olla siinä koneen päällä ja muistaakseni punainen väriltään ja oli lisäksi
paskamainen irroittaa.
siinä luki mulla ainakin sata astetta 100C

tarkoitithan flektiä ohjaavaa anturia?

vai mittaristolle menevää? se on yksnapainen siinä kannen kyljessä.
mullakin meni se vaihtoon kun lämpömittari alkoi vaeltelemaan.
edesmennyt
W201
kakepoika
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: La 08.11.2008 08:50

Viesti Kirjoittaja kakepoika »

Jäähdytinnesteen lämpötilatunnistin vaihdettu , ei auttanut. Myös kaasuttimen läppä toimii...
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Ti 31.08.2004 13:02
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

kakepoika kirjoitti:Jäähdytinnesteen lämpötilatunnistin vaihdettu , ei auttanut. Myös kaasuttimen läppä toimii...
onko tuosta sivustosta mitään apua?


http://www.ruddies.business.t-online.de/se2E2e.htm
edesmennyt
W201
kenus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Pe 04.01.2008 07:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kenus »

Nimellä Pierburg löytyy googlettamalla aika paljon infoa?
S124 200T -87
Avatar
AriK123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 911
Liittynyt: Ke 11.06.2003 17:30
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

mikko1981 kirjoitti:
kakepoika kirjoitti:hienoa, kiitos. Pääsee jostain alkuun. Vielä kun tietäis missä tämä lämpötilatunnistin sijaitsee W124 bensa 1988 ?
tais olla siinä koneen päällä ja muistaakseni punainen väriltään ja oli lisäksi
paskamainen irroittaa.
siinä luki mulla ainakin sata astetta 100C

tarkoitithan flektiä ohjaavaa anturia?

vai mittaristolle menevää? se on yksnapainen siinä kannen kyljessä.
mullakin meni se vaihtoon kun lämpömittari alkoi vaeltelemaan.
Pitäisi olla noiden lisäksi vielä yksi anturi tuossa systeemissä, joka vaikuttaa juuri kaasarin ohjaukseen. Mahdollisesti vihreä ja kahdella liittimellä?
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
kenus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Pe 04.01.2008 07:49
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kenus »

Kokeiles ihan piruuttas Pierburg, eikä Bierburg, saattaa meinaan netistä löytyä aika lailla enemmän infoa.

Vertaa Bubi ja Pubi?
S124 200T -87
Vastaa Viestiin