300 12v bensa, kone jumissa???
300 12v bensa, kone jumissa???
Ajoin moottori lämpimänä ja painoin kaasua 2 vaihteella reilusti sitten kun hölläsin kaasusta auto sammui yhtä äkkiä ilman mitään sivuääniä. kun yrittää startata niin kuuluu vain naksahdus. otin startin irti ja kokeilin niin startti pyörähtää normaalisti kun starttaa. Auto on automaatti vaihteistolla. ennen ei ole ollut mitään ongelmaa koneessa eikä laatikossa.
Viimeksi muokannut hekemann, La 04.04.2009 13:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Night-Wind
- Vakiokalustoa
- Viestit: 412
- Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
- Paikkakunta: Harjavalta
Siis moottori ei pyöri edes käsin hihnapyörältä tai kanpuran mutterista avaimella puörittelemällä?Oliko motorissä öljyä?
Aikoinaan yks moottori teki saman ja vika nokka akselin laakeri/pukki joka leikkas voitelu häiriöstä.Sen huomas kun pyöritteli nokan pultista varovasti ja katto mikä puoli pyöri.Mutta luulis nokkaketjun ekaks katkeavan.
Aikoinaan yks moottori teki saman ja vika nokka akselin laakeri/pukki joka leikkas voitelu häiriöstä.Sen huomas kun pyöritteli nokan pultista varovasti ja katto mikä puoli pyöri.Mutta luulis nokkaketjun ekaks katkeavan.
nokkaketju ehjä samoin nokka-akseli. 5 sylinrerin tulppa oli ihan tohjona, eli leikannu ilmeisesti ihan kunnolla.. empä tiedä mitä autolle nyt tekis ku ei ole aikaa eikä taitoa alkaa ite ainakaa korjailee. siitä sais joku muuten huippukuntoisen 300, vm 87 ilmastoinnilla ja vakkarilla, laatikko viime syksynä huollettu.
Joskus kauan sitten luulin prätkän leikanneen kiinni, mutta syyksi paljastuikin rikkoutuneen tulpan sivuelektrodi, joka oli kiilautunut pytyn ja männän väliin.hekemann kirjoitti:nokkaketju ehjä samoin nokka-akseli. 5 sylinrerin tulppa oli ihan tohjona, eli leikannu ilmeisesti ihan kunnolla.. empä tiedä mitä autolle nyt tekis ku ei ole aikaa eikä taitoa alkaa ite ainakaa korjailee. siitä sais joku muuten huippukuntoisen 300, vm 87 ilmastoinnilla ja vakkarilla, laatikko viime syksynä huollettu.
Onnistuisikohan koneen pyörittäminen takaperin?
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Tuntuis että venttiilin paloja ois männän päällä.Outo vika kyllä.Sitä pitäs pyörittää sieltä starttikehältä jolloin sais voimaa pyöritykseen.Varminta ois ottaa kansi pois.
Myytävänähän tuo on tuolla foorumilla.Toivottavasti joku ostais ja laittais kuntoon,jos omistaja ei ite tee.Ei nuo moottorit ole kalleita ja foorumilaisilta kyllä löytyy ja kohtuu hintaan.Kuiteskin toivosin omistajalle että laita vaan kuntoon.Ei saa vähästä luovuttaa.
Myytävänähän tuo on tuolla foorumilla.Toivottavasti joku ostais ja laittais kuntoon,jos omistaja ei ite tee.Ei nuo moottorit ole kalleita ja foorumilaisilta kyllä löytyy ja kohtuu hintaan.Kuiteskin toivosin omistajalle että laita vaan kuntoon.Ei saa vähästä luovuttaa.
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Kuinkas vanhasta sytytystulpasta on kyse ja kuka sen on vaihtanut.
Jos se on liikkeessä vaihdettu, on yksityisellä kuluttajalla kuluttajasuojan mukainen turva viallisen osan aiheuttamasta vauriosta.
Saman pitäisi toimia, jos tulppa on itse vaihdettu.
Isäni Astrassa kävi samoin ja tulpan vaihtanut liike joutui korjaamaan 170tkm ajetun koneen korjauksen
= Ei kuluja isälle.
Jos se on liikkeessä vaihdettu, on yksityisellä kuluttajalla kuluttajasuojan mukainen turva viallisen osan aiheuttamasta vauriosta.
Saman pitäisi toimia, jos tulppa on itse vaihdettu.
Isäni Astrassa kävi samoin ja tulpan vaihtanut liike joutui korjaamaan 170tkm ajetun koneen korjauksen

Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Hyvä että laitat auton kuntoon.Vetolevyssä on kehällä pultit jolla turbiini kiinnitetään veto levyyn ne irti,laatikko irti.Varo ettei turbiini tipu lattialle kun vedät laatikon pois.Tuo öljy pumppu särkyy jos paikalleen laitat ensin turbiinin ja työnnät sit laatikon.Se ei säry jos laatikkoa laittaessa laitat turbiinin askiin ja pyörittelemännä ja vähän kevyesti painaen etsit öljypumpun "haarukan" kohdalleen silloin se on syvimmillään.Kytkin boorit menee ensin paikalleen sitten pitää saada nuo öljypumpun hahlot,jos ne ei ole kohdin ja pulttaat väkisin askin paikalleen nuo hahlot tuöntää hahlot pumpun paskaksi.Kyllä sen huomaat kun irrallaan lattialla laitat ja fundeeraat.Mutta mitään ei väkisin.
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna