W212 koe-ajettu?
W212 koe-ajettu?
Vähän etuajassa, muttei anneta sen häiritä.
Kuinka moni meinaa tulevana vkl mennä tutustumaan uuteen E sarjalaiseen?
Kertokaa koe-ajettuanne kokemuksia ja tuntemuksia..
Itseä kiinnostaa onko w211 muoviseen tunnelmaan tullu muutos. Ajoltaan varmasti vaan paranee. Tempon etäisyystutkien toiminta käytännössä kiinnostaa kanssa.. Kuvissa auto näyttää hyvältä, mut saa nähdä miltä se näyttää sitten luonnossa..
Kuinka moni meinaa tulevana vkl mennä tutustumaan uuteen E sarjalaiseen?
Kertokaa koe-ajettuanne kokemuksia ja tuntemuksia..
Itseä kiinnostaa onko w211 muoviseen tunnelmaan tullu muutos. Ajoltaan varmasti vaan paranee. Tempon etäisyystutkien toiminta käytännössä kiinnostaa kanssa.. Kuvissa auto näyttää hyvältä, mut saa nähdä miltä se näyttää sitten luonnossa..
Siis eikö sen W211:n muovinen tunnelma ole aika pitkälti kiinni siitä minkä verran nahkaa on ruksattu varustelistalle? Ainakin jos verrokkina on W210.
Olihan täällä jo joku auton nähnyt Helsingin Veho-tilaisuudessa joten ulkonäöstä ei tarvitse odotella kommentteja koko viikkoa.
Mahtaakohan ainakaan pienemmillä paikkakunnilla riittää autoa koeajoon, veikkaan että istuvat sisällä tuon ensimmäisen viikonlopun. Ja monessakohan on Distronic, ja miksi se Distronic käyttäytyisi eri tavalla kuin vanhemmissa malleissa, vaikka 221 (220:ssä ja 211:ssä pieni ero kun ne eivät toimi pysähdyksiin asti).
Mutta kommentit tietenkin tervetulleita.
Olihan täällä jo joku auton nähnyt Helsingin Veho-tilaisuudessa joten ulkonäöstä ei tarvitse odotella kommentteja koko viikkoa.
Mahtaakohan ainakaan pienemmillä paikkakunnilla riittää autoa koeajoon, veikkaan että istuvat sisällä tuon ensimmäisen viikonlopun. Ja monessakohan on Distronic, ja miksi se Distronic käyttäytyisi eri tavalla kuin vanhemmissa malleissa, vaikka 221 (220:ssä ja 211:ssä pieni ero kun ne eivät toimi pysähdyksiin asti).
Mutta kommentit tietenkin tervetulleita.
En ole autoa vielä ajanut, mutta istuinmukavuutta tuli testattua.
Ulkoisesti W212 miellyttää omaa silmää muilta osin, paitsi suoraan edestä katsottuna. Eniten ehkä häiritsee sumuvalot, myös faceliftatuissa w211-malleissa. Kuviin ei kannata turvautua ja muodostaa mielipiteitä niiden kanssa, luonnossa kaikki on niin erilaista.
W212 edustaa Mercedeksen tämän päivän suunnittelua puhtaimmillaan, Mennään samoilla linjoilla W204 -sarjalaisten (C ja GLK) kanssa. Esim jos katsotaan vierekkäin sedaneita W212 ja W203 takaviistosta ja rajataan näkyviin B-pilarin etupuolelle jäävä osa on näkymä hämmästyttävän sama!
Takakaaren miehekäs pullistelu ja koko perän muotoilu on onnistunein osa autoa.
Sisusta ei ole mitään ennennäkemätöntä; W204 C ja GLK-malleihin tutustuneet ovat jo ennaltaan tutussa ympäristössä, tietenkin on kyse eri autosta, mutta yhtenevä yleisilme ja olemus on aistittavissa. Kaikki W211 -mallin kaarevat linjat ovat vaihtuneet särmikkäiksi. Niin ja se sisustan muovisuus on lompakosta kiinni.
-Teo
Ulkoisesti W212 miellyttää omaa silmää muilta osin, paitsi suoraan edestä katsottuna. Eniten ehkä häiritsee sumuvalot, myös faceliftatuissa w211-malleissa. Kuviin ei kannata turvautua ja muodostaa mielipiteitä niiden kanssa, luonnossa kaikki on niin erilaista.
W212 edustaa Mercedeksen tämän päivän suunnittelua puhtaimmillaan, Mennään samoilla linjoilla W204 -sarjalaisten (C ja GLK) kanssa. Esim jos katsotaan vierekkäin sedaneita W212 ja W203 takaviistosta ja rajataan näkyviin B-pilarin etupuolelle jäävä osa on näkymä hämmästyttävän sama!
Takakaaren miehekäs pullistelu ja koko perän muotoilu on onnistunein osa autoa.
Sisusta ei ole mitään ennennäkemätöntä; W204 C ja GLK-malleihin tutustuneet ovat jo ennaltaan tutussa ympäristössä, tietenkin on kyse eri autosta, mutta yhtenevä yleisilme ja olemus on aistittavissa. Kaikki W211 -mallin kaarevat linjat ovat vaihtuneet särmikkäiksi. Niin ja se sisustan muovisuus on lompakosta kiinni.
-Teo
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
W 212
Kävin myös näyttelyssä vikaisemassa uutta mersu sukupolvea .
Omaa silmää miellytti juuri suoraan edestä katsottuna ja Eleganse malli .
Muuten auton muodot on niin hillityt kun vain voi . Ei herättänyt kauheest autokuumetta .
Jotain sellaista säväyttävyyttä tai sellaista mitä muissa autoissa ole olisin kaivannut .
Omaa silmää miellytti juuri suoraan edestä katsottuna ja Eleganse malli .
Muuten auton muodot on niin hillityt kun vain voi . Ei herättänyt kauheest autokuumetta .
Jotain sellaista säväyttävyyttä tai sellaista mitä muissa autoissa ole olisin kaivannut .
Re: W 212
Ulkonäkö on niin puhtaasti makuasia että siitä on vähän vaikea keskustella. Uskoisin että MB haluaa pitkälti vältellä säväyttäviä muotoja koska niille on vaikea löytää yhtenevää hyväksyntää. Osa tykkää ja osa ei voi sietää. Hillityt muodot on helpompi hyväksyä myös sen joka haluaisi jotain räväkkyyttä.Petri.Kemppainen kirjoitti:Kävin myös näyttelyssä vikaisemassa uutta mersu sukupolvea .
Omaa silmää miellytti juuri suoraan edestä katsottuna ja Eleganse malli .
Muuten auton muodot on niin hillityt kun vain voi . Ei herättänyt kauheest autokuumetta .
Jotain sellaista säväyttävyyttä tai sellaista mitä muissa autoissa ole olisin kaivannut .
Onko esim. 210:ssä tai 211-mallissa jotain säväyttävää? Minusta ne ovat "vain" näyttäviä (se taas on oma suosikkini).
Re: W 212
Sama täälläPetri.Kemppainen kirjoitti:Ei herättänyt kauheest autokuumetta .
Jotain sellaista säväyttävyyttä tai sellaista mitä muissa autoissa ole olisin kaivannut .


Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
W 212
Sellaista harppausta muodoissa kun W123 - W124 .
Sellainen oma persoona niinkuin puutuis tästä uudesta malista . Vaikkakin se ei huonon näköinen olekkaan .
Näitä puupaneeeleita kopistelin minäkin ja kyllä pist imiettimään että onkohan se edes puuta ? ainakin ohuelta kuulosti .
Hyvän tuntuiset istuimet ja ratti oli pieni , samoin vaihde läpyskät ratissa
oli aika heppoiset . No eihän sitä ole tumput kädessä tarkoitettu ajettavaksi .
Sellainen oma persoona niinkuin puutuis tästä uudesta malista . Vaikkakin se ei huonon näköinen olekkaan .
Näitä puupaneeeleita kopistelin minäkin ja kyllä pist imiettimään että onkohan se edes puuta ? ainakin ohuelta kuulosti .
Hyvän tuntuiset istuimet ja ratti oli pieni , samoin vaihde läpyskät ratissa
oli aika heppoiset . No eihän sitä ole tumput kädessä tarkoitettu ajettavaksi .

Kävin myös tsekkaamassa uuden E:en, joka näytti kiinnostavan runsaasti 65+ pappoja ja mammoja. Itse pidin autosta ja etenkin "tuplasumareista", jotka olivat parasta muotoilua. Lähtöhinnathan eivät olleet pahoja, mutta varusteet lihottavat hinnat reippaasti. Pelkään pahasti, että modernikin perusmersu ilman kunnon lisukkeita on tappotylsä.
Viimeksi muokannut Sway-bar, La 28.03.2009 15:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Enpä ole tutkinut mutta varmaankaan kyse ei ole tuplasumareista (muutoin kuin ulkonäöllä tulkittuna)? Oletan että toinen pari toimii sumareina ja toinen päiväajovaloina. Avantgardessahan päävalot muodostavat myös sumuvalokuvion tarvittaessa (xenoneilla vai oliko vain adaptiivisilla xenon valoilla).Sway-bar kirjoitti:Kävin myös tsekkaamassa uuden E:en, joka näytti kiinnostavan runsaasti 65+ pappoja ja mammoja. Itse pidin autosta ja etenkin tuplasumareista, jotka olivat parasta muotoilua. Lähtöhinnathan eivät olleet pahoja, mutta varusteet lihottavat hinnat reippaasti. Pelkään pahasti, että modernikin perusmersu ilman kunnon lisukkeita on tappotylsä.
Ainakin Helsingissä oli muistaakseni 20.pvänä maaliskuuta julkistamistilaisuus taksisuhareille.DBFI kirjoitti:Olihan täällä jo joku auton nähnyt Helsingin Veho-tilaisuudessa joten ulkonäöstä ei tarvitse odotella kommentteja koko viikkoa.
Viimeistään silloin kun on oikeasti ostamassa uutta Mersua, niin tajuaa aavistuksen ikävällä tavalla, mitä tarkoittaa lähtöhinta.Sway-bar kirjoitti:Pelkään pahasti, että modernikin perusmersu ilman kunnon lisukkeita on tappotylsä.
Tuo pisti itselläkin silmään: kun on istunut nykyisessä C-sarjalaisessa ja GLK:ssa, niin odotukset olivat paljon korkeammat kun ensimmäisen kerran näki W212:n sisätilat. Ei ne pettymys olleet, muttei oikein mitään mullistavaakaan.Teo kirjoitti:Sisusta ei ole mitään ennennäkemätöntä; W204 C ja GLK-malleihin tutustuneet ovat jo ennaltaan tutussa ympäristössä, tietenkin on kyse eri autosta, mutta yhtenevä yleisilme ja olemus on aistittavissa. Kaikki W211 -mallin kaarevat linjat ovat vaihtuneet särmikkäiksi. Niin ja se sisustan muovisuus on lompakosta kiinni.
Kojetaulun "halpa muovi" on ainoa ärsyttävä piirre, mutta ilmeisesti viimeistään C-sarjalaisen kohdalla ymmärrettiin, että E-sarjaan täytyy tarjota vaihtoehto sille. Vaihtoehto onkin Exclusive-paketti eteen, jolloin ymmärtääkseni nahkaa on enempi - en ole vielä luonnossa nähnyt, mutta jo nyt epäilyttää hinta ko. paketille: 4900-5900e riippuen mitä muuta varustusta autoon tulee.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
Ja kiitos maailman ääliö^H^H^H^H^Hedistyneimmän autoveron, riippuen myös siitä lukeeko takapaksin reunassa E200 vai E350.Arno kirjoitti: Kojetaulun "halpa muovi" on ainoa ärsyttävä piirre, mutta ilmeisesti viimeistään C-sarjalaisen kohdalla ymmärrettiin, että E-sarjaan täytyy tarjota vaihtoehto sille. Vaihtoehto onkin Exclusive-paketti eteen, jolloin ymmärtääkseni nahkaa on enempi - en ole vielä luonnossa nähnyt, mutta jo nyt epäilyttää hinta ko. paketille: 4900-5900e riippuen mitä muuta varustusta autoon tulee.
Huomisesta alkaen on kalapuikkoviiksimiehelle tiedossa matematiikan approbaturin vaatimus auton hinnan laskemisessa, kun autovero pitää ilmoittaa erikseen, ja osa lisävarusteista saattaa muuttaa itse veroprosenttia.
Kaikki Eemelistä kiinnostuneet voivat myös käydä kurkkaamassa Ruotsin hintoja (E malli alkaen EUR 32 000), verrata niitä Suomen autoverottomaan nettohintaan, ja kohteliaasti tiedustella johtuuko pieni hintaero siitä että Mersun tehdashinnat Suomeen ovat niiiiiin paljon alempia kuin Ruotsiin

Jottei olisi liian helppoa, niin veroa ei uudessakaan autossa lasketa ko. auton verottoman hinnan mukaan, vaan imaginäärisen markkinahinnan mukaan, jolloin Ruotsista ostajienkin autoverot lasketaan Suomen kuvitteellisten markkinahintojen mukaan, joissa mukana Vehon myyntikatteet.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Kojelaudan mittariston "kaksoiskotelointi", siis mittarit oman kaaren alla ja commandin näyttö oman kaaren alla, toi elähdyttävästi mieleeni W123 taksiversion kojelaudan, jossa taksamittari oli isketty keskelle kojelautaa oman kaaren alle, tökkäsi meikäläisen silmään tosi pahasti. Muuten auto oli aikalailla tyylikkään näköinen (kunhan silmä tottuu, niin näyttääpi varmasti jossain vaiheessa jopa hyvältä toisin kuin W210, joka oli ruma syntyessään ja on ruma vieläkin ja menee rumana hautaan, siis meikäläisen mielipide asiasta)
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
Mutta 124-miesten mielestä se taksamittarin kotelo oli todella kaunis.C 124 320 kirjoitti:Kojelaudan mittariston "kaksoiskotelointi", siis mittarit oman kaaren alla ja commandin näyttö oman kaaren alla, toi elähdyttävästi mieleeni W123 taksiversion kojelaudan, jossa taksamittari oli isketty keskelle kojelautaa oman kaaren alle, tökkäsi meikäläisen silmään tosi pahasti. Muuten auto oli aikalailla tyylikkään näköinen (kunhan silmä tottuu, niin näyttääpi varmasti jossain vaiheessa jopa hyvältä toisin kuin W210, joka oli ruma syntyessään ja on ruma vieläkin ja menee rumana hautaan, siis meikäläisen mielipide asiasta)

Kyllä täällä saa vapaasti olla sitä mieltä että tuo on ruma. Itse en ole mersuja sen takia ostanutkaan että ne olisivat erityisen kauniita mutta kuten joku aiemmin kirjoitti, pihassa oleva auto yleensä näyttää kauniilta, ainakin omistajalleen.
Asiaan, tuo "taksamittarihan" ei ole edes uusi asia vaan ollut trendi jo muutamassa viimeisimmässä mersussa, W221:ssä (ja 216), 204 GLK:ssa ja nyt tässä 212-mallissa. Kumma että noista aiemmista malleista ei tullut samoja kommentteja.
Oleellisempana tässäkin pidän toimivuutta kuin kauneutta (toisaalta toimiva ratkaisu näyttää yleensä kauniiltakin), commandia tuossa ei olekaan mutta sekä Comand että muut navi vaihtoehdot näyttävät kartan paljon mukavammin tuossa ylempänä kuin vaihdekepin vierellä (sen perinteisen) ja katsotaan tuosta näytöstä monia muitakin juttuja ajon aikana.
Mainitsin virityksen tuovan mieleeni W123 taksimallin. Noihin muihin Mersun malleihin en ole sen syvemmin tutustunut, joten enpä kommentoi niitä.DBFI kirjoitti:Mutta 124-miesten mielestä se taksamittarin kotelo oli todella kaunis.![]()
Kyllä täällä saa vapaasti olla sitä mieltä että tuo on ruma. Itse en ole mersuja sen takia ostanutkaan että ne olisivat erityisen kauniita mutta kuten joku aiemmin kirjoitti, pihassa oleva auto yleensä näyttää kauniilta, ainakin omistajalleen.
Asiaan, tuo "taksamittarihan" ei ole edes uusi asia vaan ollut trendi jo muutamassa viimeisimmässä mersussa, W221:ssä (ja 216), 204 GLK:ssa ja nyt tässä 212-mallissa. Kumma että noista aiemmista malleista ei tullut samoja kommentteja.
Vaikka kirjoitinkin W210 olevan mielestäni ruma, istun semmoisen ratin takana 60 tkm/v ja tuossahan tuo omalla pihalla seisoo.
Onhan näillä Mersuilla tullut jo ajettua neljännes vuosisata ja ajelen varmaan hautaan asti, ku ei oikeen enää osaa muillakaan ajaa.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti
Joo, eikä siitäkään että Tullin uusien ohjeiden mukaan autovero lasketaan ALV-hinnasta oikeat rahamiehet ala piippaamaan. Köyhät ne on jotka valittaa...sportsman kirjoitti:Jos hakee tuon uuden mersun Ruotsista hintaan 32500 niin ei siihen kuitenkaan voi tulli määrätä enempää veroa kuin tuon saman minkä
Vehokin ilmoittaa autoveron määräksi.
Säästö yli 5000 euroa, mutta eihän se tietenkään ole mitään
mersumiehen rahoissa
Tullin matemaatikot ovat tehneet erään sortin läpimurron koskapa EYT-päätöksellä nyt jo kahdesti kielletty ALV:in periminen autoverosta eli CIF*autovero*ALV on ihan eri asia kuin autoveron laskeminen ALV-hinnasta eli CIF*ALV*autovero.
Tullin ja VM:n omassa sanastossa CIF ei suinkaan ole Incotermsin Cost+Insurance+Freight vaan "Completely Imaginary Figure".
Noh, OT mikä OT
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Käytiin tänäpäivänä toverin kanssa kopasemassa tuo W212 E250 CDI sekä GLK320 CDI.
Mielestäni melutaso ei ole mitenkään ihmeemmin muuttunut aiempaan malliin, kyllä tuo öyryää ihan samantasoisesti kun S/W211.
Se taksikyhmy ei näyttänyt NIIN vastenmieliselle livenä kun kuvissa, mutta ei se siitä huolimatta kaunis ole. Samoiten se kojetaulun pintamateriaali oli vieläkin yhteneväinen volkkarin kanssa. Vissiin se nahkapaketti olisi paikallaan tekemässä sisustasta sellaisen, kun se mersussa kuuluisi olla.
Ulkonäkö kuvissa -keulasta varsinkin- on huomattavasti dramaattisemman näköinen kun livenä. Mutta ei minun sydän mitenkään jäänyt läpättämään ko. auton puolesta.
Se takakaaren ympärillä oleva "ponttoonipokkaus" ei nyt niin ihmeemmältä näyttänyt luonnossakaan.
Ehkä tälleen fakkiintuneena jääränä eniten puistatti se, että maski ei enää nousekaan konepellin mukana, vaan se jää paikalleen - ihan niinkuin "huonoissa autoissa".
Koetin kuunnella ovien sulkeutumisääntä. No...jonkinmoinen lopsahdushan se oli, mutta joku muu kultakorva saa ottaa aistiakseen siitä sen "laadukkuuden". Minusta se oli vaan semmonen läpsähys kun ennenkin. Pitäis vissiin käydä jonkun tojotan tai kiian ovia paiskomassa, että ymmärtäis paremmin mistä on kyse.
Takapenkki näytti aika avaralle, ei tosin tullut siellä pahemmin pasteerattua.
Samoiten tuulilasin pyyhkijät luuttuaa lasia todella hyvin. Prosenttiosuus on varmasti jo yli 95 kokonaispinta-alasta.
Ehkä vähän herkällään oli se "Tarvitset taukoa"-toiminto. Kerettiinköhän ajaa kokonaista 2 kilometriä, niin ruutuun jo tuli kahvikupin kuva. Vai liekkö ABC-ketjulla joku sponsorisopimus mersun kanssa, kun Pitkälahden apsi oli just kohdallaan.
Se nopeusmittarin keskellä oleva pyöreä näyttö on halkaisijaltaan isompi. Ei siinä sen enempää ollut informaatiota kun ennenkään, mutta koko on muuten vaan kasvanut.
Ei aiheuttanut välitöntä ostohysteriaa. 4 Tilausta on kuulemma jo tehty.
Saa nähdä mitenkä käy, kun farmari tulee näytille....
Mielestäni melutaso ei ole mitenkään ihmeemmin muuttunut aiempaan malliin, kyllä tuo öyryää ihan samantasoisesti kun S/W211.
Se taksikyhmy ei näyttänyt NIIN vastenmieliselle livenä kun kuvissa, mutta ei se siitä huolimatta kaunis ole. Samoiten se kojetaulun pintamateriaali oli vieläkin yhteneväinen volkkarin kanssa. Vissiin se nahkapaketti olisi paikallaan tekemässä sisustasta sellaisen, kun se mersussa kuuluisi olla.
Ulkonäkö kuvissa -keulasta varsinkin- on huomattavasti dramaattisemman näköinen kun livenä. Mutta ei minun sydän mitenkään jäänyt läpättämään ko. auton puolesta.
Se takakaaren ympärillä oleva "ponttoonipokkaus" ei nyt niin ihmeemmältä näyttänyt luonnossakaan.
Ehkä tälleen fakkiintuneena jääränä eniten puistatti se, että maski ei enää nousekaan konepellin mukana, vaan se jää paikalleen - ihan niinkuin "huonoissa autoissa".
Koetin kuunnella ovien sulkeutumisääntä. No...jonkinmoinen lopsahdushan se oli, mutta joku muu kultakorva saa ottaa aistiakseen siitä sen "laadukkuuden". Minusta se oli vaan semmonen läpsähys kun ennenkin. Pitäis vissiin käydä jonkun tojotan tai kiian ovia paiskomassa, että ymmärtäis paremmin mistä on kyse.
Takapenkki näytti aika avaralle, ei tosin tullut siellä pahemmin pasteerattua.
Samoiten tuulilasin pyyhkijät luuttuaa lasia todella hyvin. Prosenttiosuus on varmasti jo yli 95 kokonaispinta-alasta.
Ehkä vähän herkällään oli se "Tarvitset taukoa"-toiminto. Kerettiinköhän ajaa kokonaista 2 kilometriä, niin ruutuun jo tuli kahvikupin kuva. Vai liekkö ABC-ketjulla joku sponsorisopimus mersun kanssa, kun Pitkälahden apsi oli just kohdallaan.
Se nopeusmittarin keskellä oleva pyöreä näyttö on halkaisijaltaan isompi. Ei siinä sen enempää ollut informaatiota kun ennenkään, mutta koko on muuten vaan kasvanut.
Ei aiheuttanut välitöntä ostohysteriaa. 4 Tilausta on kuulemma jo tehty.
Saa nähdä mitenkä käy, kun farmari tulee näytille....
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Siinä "nahkapaketissa" on muuten kojelauta pahkuroineen tekonahkaaMesedesi kirjoitti:Samoiten se kojetaulun pintamateriaali oli vieläkin yhteneväinen volkkarin kanssa. Vissiin se nahkapaketti olisi paikallaan tekemässä sisustasta sellaisen, kun se mersussa kuuluisi olla.

Mitä helvettiä, päivän repeilytMesedesi kirjoitti:Ehkä vähän herkällään oli se "Tarvitset taukoa"-toiminto. Kerettiinköhän ajaa kokonaista 2 kilometriä, niin ruutuun jo tuli kahvikupin kuva. Vai liekkö ABC-ketjulla joku sponsorisopimus mersun kanssa, kun Pitkälahden apsi oli just kohdallaan.

Miltäs tuon moottorin ominaisuudet tuntuivat, oliko voimantunnetta siinäMesedesi kirjoitti:Käytiin tänäpäivänä toverin kanssa kopasemassa tuo W212 E250 CDI...
määrin mitä luvut paperilla antavat olettaa (204hp/500Nm)?
Sen verran lähellä nuo luvut veekuutosta (350CDI, 231hp/540Nm) ettei
kuutosen hankinta tunnu enää järkevältä, varsinkin kun nelonen kuluttaa
keskimäärin litran vähemmän. Lisäksi nelosen yhteydessä oleva 5-v.
automaatti on kuulemma paremmin toimiva kuin kuutosen 7-vaihteinen,
joka ei välillä tiedä oikein mikä vaihde pitäisi olla päällä, vaihteisto
aiheuttaa ilmeisesti kiusallista viivettä kiihdytystilanteessa hakiessaan
sopivaa pykälää.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Kannattaa katso moottoreiden vääntökäyriä eikä pelkkiä maksimiväännön ja tehon lukemia. Kyllä nuo ovat ihan eri koneita autoa liikuttamaan ja 7-vaihteisen laatikon paremmat välitykset tuntuvat kiihdytyksissä. Viittaat varmaan TM:n asiantuntijaraadin kommenttiin vaihteen odottelusta, en osaa sanoa onko siinä perää mutta kun tuo laatikko vaihtaa tarvittaessa kahden pykälän yli suoraan niin ehkä sen arpominen kestää. Toisaalta onko sekään hyvä jos ensin nykäisee yksi vaihde vähän ja sen perään toinen vähän enemmän.Eldorado kirjoitti: Miltäs tuon moottorin ominaisuudet tuntuivat, oliko voimantunnetta siinä
määrin mitä luvut paperilla antavat olettaa (204hp/500Nm)?
Sen verran lähellä nuo luvut veekuutosta (350CDI, 231hp/540Nm) ettei
kuutosen hankinta tunnu enää järkevältä, varsinkin kun nelonen kuluttaa
keskimäärin litran vähemmän. Lisäksi nelosen yhteydessä oleva 5-v.
automaatti on kuulemma paremmin toimiva kuin kuutosen 7-vaihteinen,
joka ei välillä tiedä oikein mikä vaihde pitäisi olla päällä, vaihteisto
aiheuttaa ilmeisesti kiusallista viivettä kiihdytystilanteessa hakiessaan
sopivaa pykälää.
Kuutonen on käynniltään ihan eri luokkaa mutta kyllä tuon nelosen kulutuslukemat varmaan lyövät enemmänkin kuin litralla satasella kuutosen. Kokeilin W204:ssa 250CDI:tä ja siihen tehoja oli ihan riittävästi vaikka tuo on aina suhteellista, minusta 220:CDI:ssä on tarpeeksi tehoja ja silti haluan itse kuutosen.
Alhainen kulutus kun vaikuttaa paitsi polttoainekuluihin, myös autoveroon ja auton (lisävarusteiden?) hintaan ja kohta käyttömaksuihin eikä olisi ihme jos tuo "iso nelonen" saisi paljonkin suosiota myös E-sarjassa, varsinkin kun sen saa jo automaattina.
Kyllä tuon 250 nelosen vääntöalue vaikuttaa käyränäkin ihan kohtuulliselta,DBFI kirjoitti:Kannattaa katso moottoreiden vääntökäyriä eikä pelkkiä maksimiväännön ja tehon lukemia. Kyllä nuo ovat ihan eri koneita autoa liikuttamaan ja 7-vaihteisen laatikon paremmat välitykset tuntuvat kiihdytyksissä.
mutta onhan veekuutonen parempi tuossa mielessä, sitä en kiellä.
Olen yhden kerran itsekin päässyt ajelemaan pitemmän lenkin 7G-tronicinDBFI kirjoitti:Viittaat varmaan TM:n asiantuntijaraadin kommenttiin vaihteen odottelusta, en osaa sanoa onko siinä perää mutta kun tuo laatikko vaihtaa tarvittaessa kahden pykälän yli suoraan niin ehkä sen arpominen kestää. Toisaalta onko sekään hyvä jos ensin nykäisee yksi vaihde vähän ja sen perään toinen vähän enemmän.
ja V6-dieselin yhdistelmällä (C320 CDI T) ja kyllähän siinä kiihdytystilanteessa
pienehkö viive oli, tosin ei niin mahdottoman häiritsevä. TM:n koeajajan
kommenttiin viittasin kyllä joo, mutta samankaltaisia 7-vaihteista lootaa
arvostelevia kommentteja on kyllä kuulunut muualtakin.
Tehtaan ilm.DBFI kirjoitti:Kuutonen on käynniltään ihan eri luokkaa mutta kyllä tuon nelosen kulutuslukemat varmaan lyövät enemmänkin kuin litralla satasella kuutosen.
E250 CDI A -> keskikulutus 6,0 l / 100 km
E350 CDI A -> keskikulutus 6,8 l / 100 km
Käytännössä ero on tosiaan varmaan suurempikin, ainakin pätkäajossa.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
On se 250CDI vaan pirtee peli. Perä irtosi liikennevaloista käännyttäessä, enkä edes erityisen kovasti antanut hanaa. Rengasmelu on enemmänkin semmonen tasanen jumina.
Nappia ja valoa on niinkuin joulukuusessa, ei millään ehtinyt tutustumaan kaikkiin. Mitkä on ne kolmiot sivupeileissä?
Nappia ja valoa on niinkuin joulukuusessa, ei millään ehtinyt tutustumaan kaikkiin. Mitkä on ne kolmiot sivupeileissä?
BMW E93 330dA caprio -08
exät: W209 CLK270CDI -04
W124 E220 -95
S210 E280T 4MATIC -98
exät: W209 CLK270CDI -04
W124 E220 -95
S210 E280T 4MATIC -98
Blind Spot Assist? Sama kuin 221:ssä:E220 kirjoitti:On se 250CDI vaan pirtee peli. Perä irtosi liikennevaloista käännyttäessä, enkä edes erityisen kovasti antanut hanaa. Rengasmelu on enemmänkin semmonen tasanen jumina.
Nappia ja valoa on niinkuin joulukuusessa, ei millään ehtinyt tutustumaan kaikkiin. Mitkä on ne kolmiot sivupeileissä?
http://www4.mercedes-benz.com/manual-ca ... #d13e51284
Kai se perä irtoaa kurvissa 220:lläkin, kuutosella se irtoaa suoraankin kiihdyttäessä, varmaan 250:lläkin.
Joo kyllä se irtosi Nokian motarille lähdettäessä, sillon oli hana tiskissä.
Tarkotin juurikin vain, että kun en kääntäessä edes kauheesti antanut hanaa niin se perä lähti irti. Autosta noustessa kaveri naljailikin, että miks nää takarenkaat on ihan sileet 
Empä huomannu kysyä mitä ton koeajoauton hinta olis varusteineen.


Empä huomannu kysyä mitä ton koeajoauton hinta olis varusteineen.
BMW E93 330dA caprio -08
exät: W209 CLK270CDI -04
W124 E220 -95
S210 E280T 4MATIC -98
exät: W209 CLK270CDI -04
W124 E220 -95
S210 E280T 4MATIC -98
Menin tänään mersun liikkeeseen koeajamaan niiden koeajomallia 350cdi ja musta auto kurvasikin justiinsa pihasta. Ajattelin että kyllähän se takaisin tulee... mutta ylläri olikin kova kun kysyin koeajoa. Ei saa! No miksei? Noku ei ole autoa millä koeajaa, ja tuo oli se ja se myytiin toissapäivänä ja toimitus tänään. Perkele! Lupasi hommata uuden ensi viikonlopuksi mutta tulee 220cdi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021