W201 2.6 Tekniikan tietoa.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
-vmh
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 01.01.2009 20:10
Paikkakunta: Loppi

W201 2.6 Tekniikan tietoa.

Viesti Kirjoittaja -vmh »

Moi.


Elikkä itselleni olisi tulossa kyseinen w201 2.6 getragilla ja hydraulisella perällä.

Ennen hankkimista kumminkin kuuntelisin mieluusti Tekniikan hyvät/huonot puolet ja mieluusti kaikkea muutakin autoon liittyvää faktaa.


Kaikki tieto on aina tietysti tervetullutta.

:roll:
Avatar
SoFro
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Pe 12.09.2003 17:14
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja SoFro »

Itseltä löytyy tuommoinen peli. Nyt hieman viisaampana tarkastelisin muutamia asioita. Kannattaa myös miettiä onko cossu vaihtoehtona, ei tarvitse hirveästi laittaa lisää rahaa budjettiin.
Hyvä valikoima, osa helvetin hienossa kunnossa, osa taas aivan paskoja. Samalla rahalla voi saada siis huonon tai helvetin hyvän, eli älä osta ensimmäistä jos kunto mietityttää.
Perä on kallis korjata, eli pitää olla kunnossa.
Kun kyseessä on vanha ja käytetty M103 moottori ruiskuineen, niin noissa on ollut paljon ongelmia. Joskus voi selvitä muutamalla eurolla, joskus isolla setelinipulla.
Moottori on mielenkiintoinen, tehot tulee vasta mukaan 3000-4000rpm, sitä ennen ei uskoisi auton olevan "tehokas". Ei kannata siis säikähtää.
Mielelellään ostaa katiton versio, kuluttaa vähemmän, tehoa hieman enemmän, vikoja vähemmän.
MB E250CDI W212 4matic avantgarde 2013(facelift)
MB E280CDI S211 2matic avantgarde 2007(facelift)
Suzuki LS 650 supercharged 1995
Avatar
LarppaV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ma 19.01.2009 13:06
Paikkakunta: Sotkamo

Viesti Kirjoittaja LarppaV »

ihan mukava auto ajella matkaakin kun löytyy vääntöjä. Reissussa käydessä kulutus oli alle 7litraa mikä ei mielestäni ole paha tuolle moottorille. :o Mutta ainut oli että kaupunki ajossa kulutus nousi taivaisiin jos käytti vähäänkään moottorin tehoja hyväkseen. :lol:
w124 300td
-vmh
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 01.01.2009 20:10
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja -vmh »

Kiitoksia.. 8)

Tuo 190 2.6 tuntuisi kyllä cossua paremmalta vaihtoehdolta jatkojalostamista ajateltaessa. :lol:
Meinaan jos tekniikka osottautuu huonoksi ja korin kunto oisi suht hyvä niin kesällä voisi töiden lomassa potkaista projektin käyntiin ja asetella kolmesatasen konetta keulille.. :lol:

Aika ja raha tietysti näyttää mitä tulevan pitää.!
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

-vmh kirjoitti:Kiitoksia.. 8)

Tuo 190 2.6 tuntuisi kyllä cossua paremmalta vaihtoehdolta jatkojalostamista ajateltaessa. :lol:
Meinaan jos tekniikka osottautuu huonoksi ja korin kunto oisi suht hyvä niin kesällä voisi töiden lomassa potkaista projektin käyntiin ja asetella kolmesatasen konetta keulille.. :lol:

Aika ja raha tietysti näyttää mitä tulevan pitää.!
Osta vaan mielummin se cossu! Se on huomattavasti mukavempi ajaakkin paremman painosuhteen ansiosta ja sitten laitat turbon/remmin jos tehot ei riitä :wink:
Itsellä on monen vuoden kokemus useammasta M103:sta ja suoraan sanottuna koko kone on aika pettymys :roll: Siis mielummin tuolla ajaa kun nakkikattilakoneilla mutta alaväännöstä ei voi kuin unelmoida ja muutenkin varsin epämielyttävä ajettava kun kaikki teho ja vääntö löytyy vasta 4000 kierroksen jälkeen, eli toisin sanottuna tuolla ajetaan kuin 200D:llä tai sitten urku auki ja reikä päässä.
Mitä tuohon kulutukseen tulee niin hieman kyllä rohkenen epäillä tuota alle 7L/100km kulutusta.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
-vmh
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 01.01.2009 20:10
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja -vmh »

kyllähän se cossu oisi tietenkiin maukkaampi peli kaikinpuolin 8)
jos ei löydy hyväkuntoista peliä ennen kesää niin täytynee jostain rojekti auto kyllä hommata.
Saa sitten nähdä tuleeko se olemaan tuo 2.6 190E vai jotain maukkaampaa.
Avatar
zizipa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 15.01.2009 20:29
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja zizipa »

kyllä se 2.o bensa on paras ;) taitaa huovisen tenava jäärä artun röntälle
Avatar
Arttu.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: To 19.03.2009 17:39
Paikkakunta: Lammi

Viesti Kirjoittaja Arttu. »

zizipa kirjoitti:kyllä se 2.o bensa on paras ;) taitaa huovisen tenava jäärä artun röntälle
Niimpä mikkon :D mut kyllä jää se sun 2 litranenkin 8) Jossei muussa niin kilometreissä :twisted:
-vmh
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 01.01.2009 20:10
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja -vmh »

Kyllähän se taitaa näin olla :oops:
Vastaa Viestiin