Itseltä löytyy tuommoinen peli. Nyt hieman viisaampana tarkastelisin muutamia asioita. Kannattaa myös miettiä onko cossu vaihtoehtona, ei tarvitse hirveästi laittaa lisää rahaa budjettiin.
Hyvä valikoima, osa helvetin hienossa kunnossa, osa taas aivan paskoja. Samalla rahalla voi saada siis huonon tai helvetin hyvän, eli älä osta ensimmäistä jos kunto mietityttää.
Perä on kallis korjata, eli pitää olla kunnossa.
Kun kyseessä on vanha ja käytetty M103 moottori ruiskuineen, niin noissa on ollut paljon ongelmia. Joskus voi selvitä muutamalla eurolla, joskus isolla setelinipulla.
Moottori on mielenkiintoinen, tehot tulee vasta mukaan 3000-4000rpm, sitä ennen ei uskoisi auton olevan "tehokas". Ei kannata siis säikähtää.
Mielelellään ostaa katiton versio, kuluttaa vähemmän, tehoa hieman enemmän, vikoja vähemmän.
ihan mukava auto ajella matkaakin kun löytyy vääntöjä. Reissussa käydessä kulutus oli alle 7litraa mikä ei mielestäni ole paha tuolle moottorille. Mutta ainut oli että kaupunki ajossa kulutus nousi taivaisiin jos käytti vähäänkään moottorin tehoja hyväkseen.
Tuo 190 2.6 tuntuisi kyllä cossua paremmalta vaihtoehdolta jatkojalostamista ajateltaessa.
Meinaan jos tekniikka osottautuu huonoksi ja korin kunto oisi suht hyvä niin kesällä voisi töiden lomassa potkaista projektin käyntiin ja asetella kolmesatasen konetta keulille..
Aika ja raha tietysti näyttää mitä tulevan pitää.!
Tuo 190 2.6 tuntuisi kyllä cossua paremmalta vaihtoehdolta jatkojalostamista ajateltaessa.
Meinaan jos tekniikka osottautuu huonoksi ja korin kunto oisi suht hyvä niin kesällä voisi töiden lomassa potkaista projektin käyntiin ja asetella kolmesatasen konetta keulille..
Aika ja raha tietysti näyttää mitä tulevan pitää.!
Osta vaan mielummin se cossu! Se on huomattavasti mukavempi ajaakkin paremman painosuhteen ansiosta ja sitten laitat turbon/remmin jos tehot ei riitä
Itsellä on monen vuoden kokemus useammasta M103:sta ja suoraan sanottuna koko kone on aika pettymys Siis mielummin tuolla ajaa kun nakkikattilakoneilla mutta alaväännöstä ei voi kuin unelmoida ja muutenkin varsin epämielyttävä ajettava kun kaikki teho ja vääntö löytyy vasta 4000 kierroksen jälkeen, eli toisin sanottuna tuolla ajetaan kuin 200D:llä tai sitten urku auki ja reikä päässä.
Mitä tuohon kulutukseen tulee niin hieman kyllä rohkenen epäillä tuota alle 7L/100km kulutusta.
kyllähän se cossu oisi tietenkiin maukkaampi peli kaikinpuolin
jos ei löydy hyväkuntoista peliä ennen kesää niin täytynee jostain rojekti auto kyllä hommata.
Saa sitten nähdä tuleeko se olemaan tuo 2.6 190E vai jotain maukkaampaa.