Tyhjäkäynnin heijaus W210 200CDI *video*

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pheno
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ma 15.05.2006 14:10

Tyhjäkäynnin heijaus W210 200CDI *video*

Viesti Kirjoittaja pheno »

Tälläistä pakkaa pitämään tekemään aina välillä: Video
MB E200 CDI -02
Loppis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Pe 16.05.2008 11:02
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja Loppis »

Noin se mullaki tekee. Eikö se sais tehä noin? :oops:
On siis aina tehnyt mun aikana ja en ole tosiaan kiinnittänyt mitään kummempaa huomiota...
pheno
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ma 15.05.2006 14:10

Viesti Kirjoittaja pheno »

Loppis kirjoitti:Noin se mullaki tekee. Eikö se sais tehä noin? :oops:
On siis aina tehnyt mun aikana ja en ole tosiaan kiinnittänyt mitään kummempaa huomiota...
Mielestäni ei pitäis tehä. Niin, eihän tuo varsinaisesti haittaa. Mutta tuskin on uutena tollasta tehnyt.

Sellanen sivuoire tuossa on, että joskus kun kierrokset käy tosi alhaalla niin moottori heilahtaa, meinaa varmaan sammua. Valot himmenee samalla hieman.
MB E200 CDI -02
Loppis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Pe 16.05.2008 11:02
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja Loppis »

Niin no joo, ei se varmaan uutena noin tee... Mulla ei ihan niin alas mee, tekee vaan just tuota kuin tuossa sun videossa, että humpaa hiukan.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Mulla heijaa kylmänä hieman tuohon tapaan..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Ei se nyt normaalisti noin paljon tunnu heijaavan. Sen verran että näkee just ja just että viisari heiluu tyyliin 1 mm verran. Tai niin ainakin 320cdi:ssä ja 170cdi:ssä.
Avatar
Stuba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 384
Liittynyt: To 11.05.2006 12:43
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Stuba »

Omassa loppui tuo kierrosten heittely kun vaihtoi ilmamäärämittarin...
S202 220 CDI Äsprit
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Rail-paine heittää. Paineensäädin, suutin tai korkeapainepumppu. Miksei myös ilmamäärämittari, mutta harvemmin tuohon vaivaan :?
Joku mersupurkaamo??
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4777
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Aki P kirjoitti:Rail-paine heittää. Paineensäädin, suutin tai korkeapainepumppu. Miksei myös ilmamäärämittari, mutta harvemmin tuohon vaivaan :?

Joo, vähän samoilla linjoilla täälläkin.
Testeriin kiinni, jossa näkee suuttimien korjaukset.
Onko tämä man vai aut.
Esim. kiinan carsoft toimii tossa autossa.

Kylmänä vai lämpimänä.
Onko ilmastoinnilla vaikutusta.
Mittaa akun jännitettä ja latausta samalla, kun käytät tyhjäkäyntiä.

Mersun ohjelmassa tyhjäkäyntikartta on tavattoman yksinkertainen.
Tavoitekierrosluku on, mutta esim. erilaiset rasitukset kyllä pystyy sitä aika paljonkin heiluttelemaan.
Ruiskutus välillä 7-10milliä, siinä säätövara.
Joissain automaateissa "tavoitetyhjäkäyntikierrokset" aika alhaalla lämpimällä moottorilla.

Mutta todennäköisimmältä minusta tuntuu, että jonkun suuttimen korjausarvo on (liian) suuri.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Itsellänikin esiintyi moinen hytkymisvaiva (217 tkm mittarissa allekirjotuksen autossa, on esiintyny jo viimesen 20 tkm aikana silloin tällöin kun moottori on 40-70-asteinen eli ei kylmänä eikä kuumana). Ilmamassamittari vaihtoon, niin johan korjaantu heti ja ei viisari heijaa yhtään eikä moottori hytky. Vanha ilmamassamittari näytti ihan puhtaalta ja silminnähden melkein "uudelta" pientä mustaa pölyä lukuunottamatta.
Avatar
mese230te
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Su 25.01.2004 08:40
Paikkakunta: Helsinki

Heijaaminen

Viesti Kirjoittaja mese230te »

Käytön puutetta minun kokemuksen mukaan, muutama täyskaasukiihdytys niin ainakin minun asettuu, 530 Mm takana, koneelle ei tehty mitään. Jos ajettu pappa-ajoa niin tarvitaan monta kiihdytystä paikaltaan n 140 km/h vauhtiin, kierrokset tappiin kaikilla vaihteilla. En tiedä vaikutusmekanismia mutta tuntuu toimivan.
MB 220 CDI T A S211 Elegance 2009
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Jostain tuommosesta se varmaan johtuu, liekkö sitten liastuu rauhallisessa ajossa. Ongelmaahan ei ollut kun Saksassa ajelin baanoilla jne. On tuolla Suomessakin kiihdytelty, mutta täällä ei vaan paljo kiihdytellä montaa kertaa 0 - 140 km/h ja muutenkin kovalla kiihdyttelyllä vauhti nousee kuin varkain ihan liian kovaksi ja 265/35/18 renkaitakaan ei viitti ostaa kovin montaa settiä kesässä, kun takarenkaatkin maksaa jo 500-700 € / 2 kpl...

En sitte tiiä tekiskö niin että putsais vimpan päälle vanhan ilmamassamittarin ja vaihtais aina aika ajoin päittäin uutta ja vanhaa ja toista putsais, niin ei tarvis kiihdytellä turhan takia (vaikka lähteehän sillon tällön kiihdyttelyllä noet pois muualta mikä voi olla ihan terveellistä pidemmän päälle). Tai sit vaan ajais motarilla kolmosvaihteella..
kojamo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:05
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja kojamo »

Samanlainen huojunta oli myös omassani ,paineensäädin vaihdettiin .Oire poistui.
E 220 CDI avantgarde STW -14
E 280 CDI avantgarde STW -07 EX
E 270 CDI avantgarde STW -01 EX
124 250 TD 93 EX
124 200 D 90 EX
Mustang-66 V8 Museorekisteröity EX
Pontiac GTO Convertible -67 Museorekisteröity.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Syöttö puolen vikoja yleensä :wink:
Vastaa Viestiin