Laatikko jumissa+ESP,BAS...(S203)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
nniemi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ma 25.07.2005 11:05
Paikkakunta: Turku

Laatikko jumissa+ESP,BAS...(S203)

Viesti Kirjoittaja nniemi »

Eli seuraavanlaisia "pikku ongelmia" ilmaantui autoon:

Automaatti ei anna siirtää keppiä pois P-asennosta. Kun päästää laatikon päällä olevasta vapautusvivusta kepin liikkeelle, kaikki pelaa kuten normaalisti (vaihdelaatikon osalta)

ESP,ABS,BAS sekä STOP LIGHT... vikailmoitukset palaa ruudussa. (Kaikki jarruvalot kuitenkin palavat normaalisti)

Ajonopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostin poissa pelistä, siis tehostus ei muutu ajonopeuden mukaan. Muuten tehostin toimii kyllä.

Oliskos mitään vihjeitä? Täystuho jossain ohjausboksissa vai joku anturi?

Vehon mukaan autossa ei ole normaalia jarruvalokatkaisijaa polkimen alla, joten ongelma ei oikein voi olla siinäkään. Akku oli lepo, mutta vaihdettu uuteen.

-Niko
C270T CDI Avantgarde '02, 911 Carrera '84
Ex:S124 E300 TDT '93
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

oletko kokeilut normaalit ratti lidasta laitaan jaruupolkimen painaminen
itellä joskus vaatinut monta kertaa peräkäin, anturi vika mahdollinen,
ekana suositelen vika koodin lukua,
tuliko vika heti akun vaihdon jälkken?
nniemi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ma 25.07.2005 11:05
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja nniemi »

Lyhyt versio koko tarinasta:

Vein auton huoltoon, jossa piti vaihtaa taakse jarrulevyt, palat ja seisontajarrun hilppeet. Kun auto piti saada pois, tuli soitto "Vaihdetta ei saa pois P:ltä ja akku kaput" Sovittiin, että akku vaihdetaan.

Ei auttanut mikhinkään, korjaamon jannut vietti päivän auton kanssa eikä mitään tapahtunut. Sain auton viikonlopuksi kojelauta joulukuusena ja pienen opastuksen siitä, miten vaihdekepin saa vapautettua. Tänään Veholle johdon päähän ja tunnin vianetsinnän jälkeen tyly tuomio "Sulake puuttuu" :lol:

Eli korjaamon jannut olivat tarkastaneet sulakkeen ja unohtaneet laittaa uuden paikalleen. :) Ei kyllä itselle tullut mieleenkään, että vika voi olla tuollainen puolentoista työpäivän vianetsinnän jälkeen.

-Niko
C270T CDI Avantgarde '02, 911 Carrera '84
Ex:S124 E300 TDT '93
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

nniemi kirjoitti:Lyhyt versio koko tarinasta:

Vein auton huoltoon, jossa piti vaihtaa taakse jarrulevyt, palat ja seisontajarrun hilppeet. Kun auto piti saada pois, tuli soitto "Vaihdetta ei saa pois P:ltä ja akku kaput" Sovittiin, että akku vaihdetaan.

Ei auttanut mikhinkään, korjaamon jannut vietti päivän auton kanssa eikä mitään tapahtunut. Sain auton viikonlopuksi kojelauta joulukuusena ja pienen opastuksen siitä, miten vaihdekepin saa vapautettua. Tänään Veholle johdon päähän ja tunnin vianetsinnän jälkeen tyly tuomio "Sulake puuttuu" :lol:

Eli korjaamon jannut olivat tarkastaneet sulakkeen ja unohtaneet laittaa uuden paikalleen. :) Ei kyllä itselle tullut mieleenkään, että vika voi olla tuollainen puolentoista työpäivän vianetsinnän jälkeen.

-Niko
Joo se yksi sulake tekee ton, ei kyllä olis arvanut että joku on sulakeen napanut pois(yhtä hyvin olis voinu olaa ihan mikä tahansa tekemällä tehty vika liitin irti), mikäs noin hyvä paja oli :?:
Vastaa Viestiin