Mistä löytyy yj-rele w126 / tyhjäkäynnin korjausta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

lämpimänä pitkä käynnistys
asiaahan on puitu foorumilla jo moneen otteeseen. Joten varmaankin etsimällä foorumilta mahdollisia vikoja löyty monia. Suuttimet ovat varmaan yksi todennäköisimmistä, yksi tai kaksi suutinta vuotavat paineet imusarjaan, paineet laskevat ja kone kastuu... toisaalta saattaa olla anturivika, polttoaineen pitopaineen lasku yms. Asia tulisi aina tutkia kunnolla, ennenkuin alkaa hutkia. Polttoaineenpaineen lasku tulisi mitata seisomisen aikana ensin... siitä pystyy päättelemään jo paljon...
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Night-Wind
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 412
Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Night-Wind »

Tiedän että asiaa on käsitelty täällä paljon, mutta eipä ole auttanut minua. Eikös paineet pitäisi olla kunnossa jos kylmänä käynnistyy aina hienosti.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03

ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Pumppu nostaa paineet n. sekunnissa. Sitä paineiden laskua ei huomaa välttämättä ollenkaan kylmäkäynnistyksessä. Kuten jo sanoin vikapaikkoja on monia, ne pitäisi vaan lähteä yksikerrallaan poistamaan.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
PuSa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Su 16.03.2008 18:42
Paikkakunta: Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja PuSa »

Morjes,irrotin tuon yhjäkäynnin ohjausyksikön ja oli jo
valmiiksi tuo koppa väännelty auki.Sen verran sitä tuos
tukiskelin että jotain juotoksia uusittu tai osii vaihettu.
Luulen sen vian johtuvan sit tuosa boksista ja haussa on toinen
jos vaik jostain löytysi.Ite huomena lähös saksan maalle
jos aikaa riittääpi kävis kyseleen uuden hintaa kumiiski
halvempi ku veholta.Niin ja KIITOS neuvoista vinkeist
apu ollu suuri :wink:
Avatar
petrikar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 867
Liittynyt: Ti 01.08.2006 22:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja petrikar »

Oli juttua että lataus vaikuttaa tuohon tyhjäkäyntiin, mittasin latauksen niin lataa 15.8V ilman kuormaa ja kuormankin kans lähemmäs 15V. Ei ilmeisesti ihan normaalia? :roll:
-Mercedes-Benz s211
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

Oli juttua että lataus vaikuttaa tuohon tyhjäkäyntiin, mittasin latauksen niin lataa 15.8V ilman kuormaa ja kuormankin kans lähemmäs 15V. Ei ilmeisesti ihan normaalia?
tuossa vanhemmassa <-81 ei lataus vaikuta tyhjäkäyntiin juuri ollenkaan...vaan on se silti liian iso....akku kiehuu äkkiä tyhjäksi...ja polttimot palavat yms. Ensiksi etsisin vikaa lataussäätimestä.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Vastaa Viestiin