w 124 tomaatti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
artlau
Sisäänajossa
Sisäänajossa

w 124 tomaatti

Viesti Kirjoittaja artlau »

elikkä vaihdoin uuden moottorin ja nakkasin saman askin takaisin siihen uudet öljyt ja suodattimen nyt auto käy mutta vaihteisto ei pelitä ,
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja pera8x »

kuinka se tomaatti pelittää siinä? tekeekö mitään? onko vapaallaa, vai vaihteella, eikö vaihda, vai mitä se tekee?

saattais pikkasen helpottaa tota vian etsintää, jos laittais pikkuvinkkejä..
W201 250DT 20V
w201 190E
artlau
Sisäänajossa
Sisäänajossa

kaikilla vaihteilla on niinkuin vapaalla paitsi p päällä ois tieten helpompi kun puhelimella ois yhteydessä 045 1104109 laita oma numeros nii soitan
MikkoH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja MikkoH »

Vaihteiston öljypumppu luultavasti särki. Se hajoaa helposti, jos turbiini ei ole laatikossa riittävän syvällä asennushetkellä. Vaihteisto ja kone kun kiristetään toisiinsa, niin turbiini työntää öljypumpun hajalle. Ei olisi ensimmäinen kerta, jos näin on.
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Juu. Turbiinissa on öljypumpulle hahlot joihin se pumpun pitää upota.
Jos ei ole perillä niin käy kute yllä mainittu. Öljypumppu hajoaa.
sompio
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja sompio »

Jeps! Mulle kävi aikoinaan W115 askin kanssa kämmi jossa nuo ensiöpumpun nastat oli katkennu ja auto ei tosiaankaan liikkunut mihinkään. Korjaamolle hinatessa moottori oli käynnissä tehostajien takia, niin kokeilin piruuttani liikkeellä ollessa valitsinta ajoasentoon jolloin auto lähti kulkemaan omin voimin. Paikaltaan ei liikahtanut.
Eli liikkeellä ollessa toisiopumppu, joka on kardaanin puoleisessa päässä, antoi riittävän ohjauspaineen.
Ne nastat tosiaan katkeaa niin ettei edes tunne laatikkoa pultatessa mitään vastusta.
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mulla olis yksi ylimääräinen ja ehjä 722.4 laatikon öljypumppu, saa ilmaiseksi itse pumpun, mutta toimituskulut pitää maksaa/noutaa itse...
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Löytyy laatikko/ lääke ongelmaan: 044-2628474
Joku mersupurkaamo??
artlau
Sisäänajossa
Sisäänajossa

joo öljy pumppu siinä oli rikki no ei se mitään aski kiinni oikee oppisesti ja nyt vetää mutta vain kahteen ja puoleen tuhanteen kierrokseen sitten rupee luistaan . diagnoosi:hajoitti myös turbiinin aika kallista ja aikaa vievää tää tee se itse remontointi jos jollain ois ylimäär. turbiini nii kiitti etu kät....
Vastaa Viestiin