W212 virallisia kuvia
Näitä W212 malleja ilmeisesti on jo Suomessa jonkin verran. Vehon myyjä
kertoi täällä Oulussa että ensi viikolla jossain vaiheessa saavat enismmäiset
esittelyautot sinne.
Lähes koko Oulun Vehon MB-organisaatio oli kuulemma juuri Helsingissä W212-koulutuksessa.
kertoi täällä Oulussa että ensi viikolla jossain vaiheessa saavat enismmäiset
esittelyautot sinne.
Lähes koko Oulun Vehon MB-organisaatio oli kuulemma juuri Helsingissä W212-koulutuksessa.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Eikös autot ilmesty näyteikkunoille joskus viikon kuluttua?Eldorado kirjoitti:Näitä W212 malleja ilmeisesti on jo Suomessa jonkin verran. Vehon myyjä
kertoi täällä Oulussa että ensi viikolla jossain vaiheessa saavat enismmäiset
esittelyautot sinne.
Lähes koko Oulun Vehon MB-organisaatio oli kuulemma juuri Helsingissä W212-koulutuksessa.
Veholla oli joku tilaisuus Areenalla vai oliko Messukeskuksessa, tuonne automyyjä kutsui asiakkaitakin mutta eipä tullut lähdettyä. Olisi kai ollut E-mallisto nähtävillä. Varmaan siellä joku foorumilainen on ollut mukana niin voi kertoa tarkemmin.
Tuolla kyseisessä tilaisuudessa sitä tuli itse juurikin eilen käytyä katsomassa moista peliä..3 autoa siellä oli sisällä esillä ja pihalla näytti seisovan yksi myös..2x350cdi:tä ja 250cdi..yksi asia mikä hämmästytti tuossa 250cdi:ssä oli se että siinä oli kyllä vaihdekeppi niinkuin on 211 korimallissakin eli keskikonsolissa..noissa isompi koneisissa keppi oli viiksenä ratissa..mahtaako tuo viiksi olla nyt sitten vain isompi koneisissa koska kaikki autot oli suht samoilla varusteilla eli avantgarde jne jne..DBFI kirjoitti:
Eikös autot ilmesty näyteikkunoille joskus viikon kuluttua?
Veholla oli joku tilaisuus Areenalla vai oliko Messukeskuksessa, tuonne automyyjä kutsui asiakkaitakin mutta eipä tullut lähdettyä. Olisi kai ollut E-mallisto nähtävillä. Varmaan siellä joku foorumilainen on ollut mukana niin voi kertoa tarkemmin.
MB 280CE-83
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Kyllä tuo on mainittu esitteissäkin, isommilla koneilla tulee se rattivaihde ja nappikytkimet rattiin, pienemmissä on automaattivaihteisessakin se perinteinen vaihdekeppi.Hessu kirjoitti:..yksi asia mikä hämmästytti tuossa 250cdi:ssä oli se että siinä oli kyllä vaihdekeppi niinkuin on 211 korimallissakin eli keskikonsolissa..noissa isompi koneisissa keppi oli viiksenä ratissa..mahtaako tuo viiksi olla nyt sitten vain isompi koneisissa koska kaikki autot oli suht samoilla varusteilla eli avantgarde jne jne..
Tuo 250 CDI siis oli automaattivaihteinen? Kumma että pihistävät sitä C-korin yhteydessä.
Niin, se normaali lattiakeppi on siis kaikissa 4-sylinterisissä malleissa ja
6- ja 8-syl. myllyjen yhteydessä on sitten se DIRECT SELECT-viiksi.
E250 CDI on saatavissa joko manuaalina tai automaattina, C-kopassa taas
C250 CDI on toistaiseksi saatavissa vain manuaalina, mutta tulee myöhemmin
tarjolle myös automaatilla.
6- ja 8-syl. myllyjen yhteydessä on sitten se DIRECT SELECT-viiksi.
E250 CDI on saatavissa joko manuaalina tai automaattina, C-kopassa taas
C250 CDI on toistaiseksi saatavissa vain manuaalina, mutta tulee myöhemmin
tarjolle myös automaatilla.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Wow, hieno on. Pidän sivuprofiilista ja perästä, komean näköinen peli.
Keulan "irvistys" ei ole ihan minun makuuni, tosin. Liikaa kulmia ja linjoja joka suuntaan kallellaan nokassa, puhdaslinjaisempi näyttäisi viimeistellymmältä.
Mutta hieno peli, kyllä vain kelpaisi.
Keulan "irvistys" ei ole ihan minun makuuni, tosin. Liikaa kulmia ja linjoja joka suuntaan kallellaan nokassa, puhdaslinjaisempi näyttäisi viimeistellymmältä.
Mutta hieno peli, kyllä vain kelpaisi.
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
Jos oikein ymmärsin, niin 250CDI:n kanssa tulee niin ikään 7G-tronic. Eipä tuosta ole tietoa herunut, kuin MB-tiimille...Petri.Kemppainen kirjoitti:Oliko se niin että 4-sylinteriset diesel mootorin yhteydessä on 5 vaihteinen autom. ja 6 - 8 sylinteriset 7 gearbox.
Hyvältä se alkaa näyttää Eleganse sillä 4 vaaka pienaa maskissa ja sumarit keulassa paremman näköinen kun se Avantgarden ledi ilme .
Ei, vaan nelisylinteristen yhteydessä automaatti on aina 5-vaihteinen.G_O kirjoitti:Jos oikein ymmärsin, niin 250CDI:n kanssa tulee niin ikään 7G-tronic. Eipä tuosta ole tietoa herunut, kuin MB-tiimille...
7G-tronic on vain 6- ja 8-sylinterisissä kuten tuolla aiemmin mainittiinkin.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Oukei. Äkkiä katoin vaan että puhe oli vaihdekepeistä... lattialla tai viiksenä..Eldorado kirjoitti:Ei, vaan nelisylinteristen yhteydessä automaatti on aina 5-vaihteinen.G_O kirjoitti:Jos oikein ymmärsin, niin 250CDI:n kanssa tulee niin ikään 7G-tronic. Eipä tuosta ole tietoa herunut, kuin MB-tiimille...
7G-tronic on vain 6- ja 8-sylinterisissä kuten tuolla aiemmin mainittiinkin.
EDIT: Äh. Juu. Meikäläisen moka. Kysäsin duunikaverilta, joka kertoikin jo. Vaan V-koneissa ja nelivedoissa (ei vissiin toistaseksi nelivetoa ole kuulollaankaan, ku v-koneisiin) on seittemänlovinen. Sorry, my bad.

On muuten Valkosena melkosen nätti auto. En sen tarkemmin kyselly mallia, mutta vaikutti Avantgardelta tai joltain sportpaketti-vehkeeltä. Beige Elegance ei ollu läheskään niin komea. Tuosta em. Elegancesta semmonen huomio. Tuntu siltä, kuin puuosat olisi jääneet ilman lakkaa. Vaikutti paljon "oikeammalta" puulta, kuin kiiltäväksi lakatut 211:n puupanelit.
Tänään näin ensikerran livenä kyseisen auton. 220cdi avantgarde musta. Perän muotoilusta en ole oikein vielä varma. Takavalot mielestäni kiertyy liian sivuille. Sisustaa mitä katsoin niin taka tilat näyttää äkikseltään isolle.
E220cdi -16 AMG Sedan 2020 ->
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
Muuttuuko ajotuntuma ?
Tänään tuli minullekkin se maaginen kehuttu kijanen sakuista.
Sain melkoisen sätkun kun huomasin että mersun perinteisestä alustarakenteesta on luovuttu ja tilalla japanilaisista tuttu MacPherson-tuenta ainakin edessä. Ei voi olla vaikuttamatta tuntumaan ja käytökseen.
Mahtaa muuten pitkänlinjan mersumiehillä olla siinä sulattemista. C-sarjankin ajettavuus muuttui japanilaiseksi W203 mallin myötä. Hyvä kysymys onkin että kannattiko antaa tässä kohtaa kilpailijoille tasoitusta. Olisi samantien tehnyt kerralla etuvetoisen,
Sain melkoisen sätkun kun huomasin että mersun perinteisestä alustarakenteesta on luovuttu ja tilalla japanilaisista tuttu MacPherson-tuenta ainakin edessä. Ei voi olla vaikuttamatta tuntumaan ja käytökseen.
Mahtaa muuten pitkänlinjan mersumiehillä olla siinä sulattemista. C-sarjankin ajettavuus muuttui japanilaiseksi W203 mallin myötä. Hyvä kysymys onkin että kannattiko antaa tässä kohtaa kilpailijoille tasoitusta. Olisi samantien tehnyt kerralla etuvetoisen,

Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Re: Muuttuuko ajotuntuma ?
Ne MacPerssonit tuli jo 211 ja 203 korisiin.Noname kirjoitti:Tänään tuli minullekkin se maaginen kehuttu kijanen sakuista.
Sain melkoisen sätkun kun huomasin että mersun perinteisestä alustarakenteesta on luovuttu ja tilalla japanilaisista tuttu MacPherson-tuenta ainakin edessä. Ei voi olla vaikuttamatta tuntumaan ja käytökseen.
Re: Muuttuuko ajotuntuma ?
Onko tuo W211 ihan MacPerssoni:RikuK kirjoitti:Ne MacPerssonit tuli jo 211 ja 203 korisiin.Noname kirjoitti:Tänään tuli minullekkin se maaginen kehuttu kijanen sakuista.
Sain melkoisen sätkun kun huomasin että mersun perinteisestä alustarakenteesta on luovuttu ja tilalla japanilaisista tuttu MacPherson-tuenta ainakin edessä. Ei voi olla vaikuttamatta tuntumaan ja käytökseen.
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 030&SGN=01
212 vaikuttaa enemmän perssonilta ylätuennan osalta.
Eiköhän noitakin osata tehdä monenlaisia ja voisi olla parempi jos jouset pysyy paikallaan vähän paremmin kuin 210:ssä.

täytyy nyt sanoa kun on nähnyt muutaman kerran livenä tuon uuden väykyn, niin on se omasta mielestäni paljon paremmin muotoiltu kuin vanha. Ässästä on saatu hyvin vaikutteita tähän malliin, mielestäni siinä on enemmän arvokkuutta ja majesteettisuutta kuin vanhassa 211:ssä. Tämä voi toki johtua myös tietenkin siitä että on jo tottunut 211:seen ja sen takia tämä uusi nyt vielä ainakin sykähdyttää enemmän.
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Kiitos linkistä. Ei tuo kovin pahalle näytä. Taitaa tavaratila säilyä kohtuullisen korkeana taakse asti, eli ei laskeudu konttia kohti ja takaikkunan kulma ei syö hurjasti tilaa. Rollo näyttää olevan vanhaan tapaan takaistuimessa kiinni, hyvä. Miten se on S210/211:ssä?
Nostokynnys näyttää aika syvälle, voi housunpolvet likaantua...
Nostokynnys näyttää aika syvälle, voi housunpolvet likaantua...

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Joo. Tilavalta näyttää. Jotenkin paljon paremman ja linjakkaamman näköinen kuin tuo sedani, ainakin meikäläisen silmään, mutta meikä onkin farkkumiehiä.
Niin muuten, S210:ssä ainakin on verhot kiinni penkin selkänojassa.
Kuvia tuosta 212:sta kun katselin, kiinnitti huomioni takalattian kahdet lokerot. Ominaisuus, joka oli jo S124:ssäni, mutta nykyisestä S210:stä se matala etummainen lokero on siivottu pois. Ihme juttu sinänsä. Onko siis joku optiovaruste vai mitä nihilismiä tuokin on ollut tuotekehittelyssä. Kätevä tuo ainakin oli olemassa ja useinkin sitä nykyisinkin kaivannut. Monenlaista lituskaista kuljetettavaa aina löytyy, joka olisi näppärä siivota näköpiiristä siihen lattialaatikkoon.
Tulipa sitä muuten ajettuakin tässä männä vkolla uutta W212:sta. Ihan kunnon koeajosiivu. 220 diisseli. Eipä tuo nyt toisaalta niin sykähdyttänyt. Lienee tuo kehitys väyrysen jälkeen ollut kuitenkin tavallaan aika hidasta, noin haistaa ja maistaa -mittarein tunnusteltuna. Varusteet on kyllä kehittyneet. Varsinkin vakionopeussäätimen toiminta nykymuodossaan oli positiivinen kokemus.
Moottoripuoli oli myös aika kokemus. Kivasti kuljettaa pieni nelosdieseli isoa ja painavaa autoa. Mutta se äänimaailma...


Niin muuten, S210:ssä ainakin on verhot kiinni penkin selkänojassa.
Kuvia tuosta 212:sta kun katselin, kiinnitti huomioni takalattian kahdet lokerot. Ominaisuus, joka oli jo S124:ssäni, mutta nykyisestä S210:stä se matala etummainen lokero on siivottu pois. Ihme juttu sinänsä. Onko siis joku optiovaruste vai mitä nihilismiä tuokin on ollut tuotekehittelyssä. Kätevä tuo ainakin oli olemassa ja useinkin sitä nykyisinkin kaivannut. Monenlaista lituskaista kuljetettavaa aina löytyy, joka olisi näppärä siivota näköpiiristä siihen lattialaatikkoon.
Tulipa sitä muuten ajettuakin tässä männä vkolla uutta W212:sta. Ihan kunnon koeajosiivu. 220 diisseli. Eipä tuo nyt toisaalta niin sykähdyttänyt. Lienee tuo kehitys väyrysen jälkeen ollut kuitenkin tavallaan aika hidasta, noin haistaa ja maistaa -mittarein tunnusteltuna. Varusteet on kyllä kehittyneet. Varsinkin vakionopeussäätimen toiminta nykymuodossaan oli positiivinen kokemus.
Moottoripuoli oli myös aika kokemus. Kivasti kuljettaa pieni nelosdieseli isoa ja painavaa autoa. Mutta se äänimaailma...



HÖH!RH kirjoitti: Kuvia tuosta 212:sta kun katselin, kiinnitti huomioni takalattian kahdet lokerot. Ominaisuus, joka oli jo S124:ssäni, mutta nykyisestä S210:stä se matala etummainen lokero on siivottu pois. Ihme juttu sinänsä. Onko siis joku optiovaruste vai mitä nihilismiä tuokin on ollut tuotekehittelyssä. Kätevä tuo ainakin oli olemassa ja useinkin sitä nykyisinkin kaivannut. Monenlaista lituskaista kuljetettavaa aina löytyy, joka olisi näppärä siivota näköpiiristä siihen lattialaatikkoon.
kun äkkiä vilkaisee, eikä edes katso kaikkia kuvia, niin näinhän siinä käy. Eli siis 7-sitze versiohan tuo kuvissa.
W212:sta on kuulemma tulossa pitkäakselivälinen L-versio ässämallin tyyliin, ainakin Kiinan markkinoille. Oheisessa linkissä juttua ja kuvia.
klik
klik
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91