W212 virallisia kuvia

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Näitä W212 malleja ilmeisesti on jo Suomessa jonkin verran. Vehon myyjä
kertoi täällä Oulussa että ensi viikolla jossain vaiheessa saavat enismmäiset
esittelyautot sinne.

Lähes koko Oulun Vehon MB-organisaatio oli kuulemma juuri Helsingissä W212-koulutuksessa.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13746
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Eldorado kirjoitti:Näitä W212 malleja ilmeisesti on jo Suomessa jonkin verran. Vehon myyjä
kertoi täällä Oulussa että ensi viikolla jossain vaiheessa saavat enismmäiset
esittelyautot sinne.

Lähes koko Oulun Vehon MB-organisaatio oli kuulemma juuri Helsingissä W212-koulutuksessa.
Eikös autot ilmesty näyteikkunoille joskus viikon kuluttua?

Veholla oli joku tilaisuus Areenalla vai oliko Messukeskuksessa, tuonne automyyjä kutsui asiakkaitakin mutta eipä tullut lähdettyä. Olisi kai ollut E-mallisto nähtävillä. Varmaan siellä joku foorumilainen on ollut mukana niin voi kertoa tarkemmin.
Avatar
Hessu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 615
Liittynyt: To 07.08.2003 19:11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Hessu »

DBFI kirjoitti:
Eikös autot ilmesty näyteikkunoille joskus viikon kuluttua?

Veholla oli joku tilaisuus Areenalla vai oliko Messukeskuksessa, tuonne automyyjä kutsui asiakkaitakin mutta eipä tullut lähdettyä. Olisi kai ollut E-mallisto nähtävillä. Varmaan siellä joku foorumilainen on ollut mukana niin voi kertoa tarkemmin.
Tuolla kyseisessä tilaisuudessa sitä tuli itse juurikin eilen käytyä katsomassa moista peliä..3 autoa siellä oli sisällä esillä ja pihalla näytti seisovan yksi myös..2x350cdi:tä ja 250cdi..yksi asia mikä hämmästytti tuossa 250cdi:ssä oli se että siinä oli kyllä vaihdekeppi niinkuin on 211 korimallissakin eli keskikonsolissa..noissa isompi koneisissa keppi oli viiksenä ratissa..mahtaako tuo viiksi olla nyt sitten vain isompi koneisissa koska kaikki autot oli suht samoilla varusteilla eli avantgarde jne jne..
MB 280CE-83



Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13746
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Hessu kirjoitti:..yksi asia mikä hämmästytti tuossa 250cdi:ssä oli se että siinä oli kyllä vaihdekeppi niinkuin on 211 korimallissakin eli keskikonsolissa..noissa isompi koneisissa keppi oli viiksenä ratissa..mahtaako tuo viiksi olla nyt sitten vain isompi koneisissa koska kaikki autot oli suht samoilla varusteilla eli avantgarde jne jne..
Kyllä tuo on mainittu esitteissäkin, isommilla koneilla tulee se rattivaihde ja nappikytkimet rattiin, pienemmissä on automaattivaihteisessakin se perinteinen vaihdekeppi.

Tuo 250 CDI siis oli automaattivaihteinen? Kumma että pihistävät sitä C-korin yhteydessä.
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Niin, se normaali lattiakeppi on siis kaikissa 4-sylinterisissä malleissa ja
6- ja 8-syl. myllyjen yhteydessä on sitten se DIRECT SELECT-viiksi.


E250 CDI on saatavissa joko manuaalina tai automaattina, C-kopassa taas
C250 CDI on toistaiseksi saatavissa vain manuaalina, mutta tulee myöhemmin
tarjolle myös automaatilla.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
pforsell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 456
Liittynyt: Ti 19.09.2006 15:15
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja pforsell »

Wow, hieno on. Pidän sivuprofiilista ja perästä, komean näköinen peli.

Keulan "irvistys" ei ole ihan minun makuuni, tosin. Liikaa kulmia ja linjoja joka suuntaan kallellaan nokassa, puhdaslinjaisempi näyttäisi viimeistellymmältä.

Mutta hieno peli, kyllä vain kelpaisi.
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)

ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13746
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Eldorado kirjoitti:Niin, se normaali lattiakeppi on siis kaikissa 4-sylinterisissä malleissa ja...
Joo, mutta kuvittelin että puhuttiin automaateista. Se keskikonsolin keppihän on vähän erilainen jos auto on käsivalintaisella laatikolla. Mutta ei tarkennuksesta ollut haittaakaan.
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Oliko se niin että 4-sylinteriset diesel mootorin yhteydessä on 5 vaihteinen autom. ja 6 - 8 sylinteriset 7 gearbox.

Hyvältä se alkaa näyttää Eleganse sillä 4 vaaka pienaa maskissa ja sumarit keulassa paremman näköinen kun se Avantgarden ledi ilme .
G_O
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 21.05.2008 18:48

Viesti Kirjoittaja G_O »

Petri.Kemppainen kirjoitti:Oliko se niin että 4-sylinteriset diesel mootorin yhteydessä on 5 vaihteinen autom. ja 6 - 8 sylinteriset 7 gearbox.

Hyvältä se alkaa näyttää Eleganse sillä 4 vaaka pienaa maskissa ja sumarit keulassa paremman näköinen kun se Avantgarden ledi ilme .
Jos oikein ymmärsin, niin 250CDI:n kanssa tulee niin ikään 7G-tronic. Eipä tuosta ole tietoa herunut, kuin MB-tiimille...
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

G_O kirjoitti:Jos oikein ymmärsin, niin 250CDI:n kanssa tulee niin ikään 7G-tronic. Eipä tuosta ole tietoa herunut, kuin MB-tiimille...
Ei, vaan nelisylinteristen yhteydessä automaatti on aina 5-vaihteinen.
7G-tronic on vain 6- ja 8-sylinterisissä kuten tuolla aiemmin mainittiinkin.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
G_O
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ke 21.05.2008 18:48

Viesti Kirjoittaja G_O »

Eldorado kirjoitti:
G_O kirjoitti:Jos oikein ymmärsin, niin 250CDI:n kanssa tulee niin ikään 7G-tronic. Eipä tuosta ole tietoa herunut, kuin MB-tiimille...
Ei, vaan nelisylinteristen yhteydessä automaatti on aina 5-vaihteinen.
7G-tronic on vain 6- ja 8-sylinterisissä kuten tuolla aiemmin mainittiinkin.
Oukei. Äkkiä katoin vaan että puhe oli vaihdekepeistä... lattialla tai viiksenä..

EDIT: Äh. Juu. Meikäläisen moka. Kysäsin duunikaverilta, joka kertoikin jo. Vaan V-koneissa ja nelivedoissa (ei vissiin toistaseksi nelivetoa ole kuulollaankaan, ku v-koneisiin) on seittemänlovinen. Sorry, my bad. :D

On muuten Valkosena melkosen nätti auto. En sen tarkemmin kyselly mallia, mutta vaikutti Avantgardelta tai joltain sportpaketti-vehkeeltä. Beige Elegance ei ollu läheskään niin komea. Tuosta em. Elegancesta semmonen huomio. Tuntu siltä, kuin puuosat olisi jääneet ilman lakkaa. Vaikutti paljon "oikeammalta" puulta, kuin kiiltäväksi lakatut 211:n puupanelit.
Avatar
viheik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Su 20.08.2006 22:05
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja viheik »

Tänään näin ensikerran livenä kyseisen auton. 220cdi avantgarde musta. Perän muotoilusta en ole oikein vielä varma. Takavalot mielestäni kiertyy liian sivuille. Sisustaa mitä katsoin niin taka tilat näyttää äkikseltään isolle.
E220cdi -16 AMG Sedan 2020 ->
Ex.C220cdi -05 Avantgarde Sport Sedan 2008 -> sukupolvenvaihdoksella siirtyi pojalle. Poistunut.
Ex.W639 111. 2009 Poistunut
Ex.W447 116. 2018 Poistunut
W447 116. 2017
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Muuttuuko ajotuntuma ?

Viesti Kirjoittaja Noname »

Tänään tuli minullekkin se maaginen kehuttu kijanen sakuista.

Sain melkoisen sätkun kun huomasin että mersun perinteisestä alustarakenteesta on luovuttu ja tilalla japanilaisista tuttu MacPherson-tuenta ainakin edessä. Ei voi olla vaikuttamatta tuntumaan ja käytökseen.

Mahtaa muuten pitkänlinjan mersumiehillä olla siinä sulattemista. C-sarjankin ajettavuus muuttui japanilaiseksi W203 mallin myötä. Hyvä kysymys onkin että kannattiko antaa tässä kohtaa kilpailijoille tasoitusta. Olisi samantien tehnyt kerralla etuvetoisen, :P
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Avatar
RikuK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 430
Liittynyt: Ke 30.04.2003 10:07

Re: Muuttuuko ajotuntuma ?

Viesti Kirjoittaja RikuK »

Noname kirjoitti:Tänään tuli minullekkin se maaginen kehuttu kijanen sakuista.

Sain melkoisen sätkun kun huomasin että mersun perinteisestä alustarakenteesta on luovuttu ja tilalla japanilaisista tuttu MacPherson-tuenta ainakin edessä. Ei voi olla vaikuttamatta tuntumaan ja käytökseen.
Ne MacPerssonit tuli jo 211 ja 203 korisiin.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13746
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Muuttuuko ajotuntuma ?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

RikuK kirjoitti:
Noname kirjoitti:Tänään tuli minullekkin se maaginen kehuttu kijanen sakuista.

Sain melkoisen sätkun kun huomasin että mersun perinteisestä alustarakenteesta on luovuttu ja tilalla japanilaisista tuttu MacPherson-tuenta ainakin edessä. Ei voi olla vaikuttamatta tuntumaan ja käytökseen.
Ne MacPerssonit tuli jo 211 ja 203 korisiin.
Onko tuo W211 ihan MacPerssoni:
http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 030&SGN=01

212 vaikuttaa enemmän perssonilta ylätuennan osalta.

Eiköhän noitakin osata tehdä monenlaisia ja voisi olla parempi jos jouset pysyy paikallaan vähän paremmin kuin 210:ssä. :)
Avatar
mjp
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ti 31.05.2005 00:18

Viesti Kirjoittaja mjp »

Tänään tuli bongattua tuommoinen w212 ihan livenä. 220 cdi näytti lukevan takapaksissa ja veho luki kyljessä.
MB 230E '92
Avatar
kaijan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1149
Liittynyt: To 15.02.2007 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kaijan »

täytyy nyt sanoa kun on nähnyt muutaman kerran livenä tuon uuden väykyn, niin on se omasta mielestäni paljon paremmin muotoiltu kuin vanha. Ässästä on saatu hyvin vaikutteita tähän malliin, mielestäni siinä on enemmän arvokkuutta ja majesteettisuutta kuin vanhassa 211:ssä. Tämä voi toki johtua myös tietenkin siitä että on jo tottunut 211:seen ja sen takia tämä uusi nyt vielä ainakin sykähdyttää enemmän.
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Farkun virallisia kuvia:

kliks
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14210
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kiitos linkistä. Ei tuo kovin pahalle näytä. Taitaa tavaratila säilyä kohtuullisen korkeana taakse asti, eli ei laskeudu konttia kohti ja takaikkunan kulma ei syö hurjasti tilaa. Rollo näyttää olevan vanhaan tapaan takaistuimessa kiinni, hyvä. Miten se on S210/211:ssä?

Nostokynnys näyttää aika syvälle, voi housunpolvet likaantua... :-)
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Joo. Tilavalta näyttää. Jotenkin paljon paremman ja linjakkaamman näköinen kuin tuo sedani, ainakin meikäläisen silmään, mutta meikä onkin farkkumiehiä. :lol:

Niin muuten, S210:ssä ainakin on verhot kiinni penkin selkänojassa.

Kuvia tuosta 212:sta kun katselin, kiinnitti huomioni takalattian kahdet lokerot. Ominaisuus, joka oli jo S124:ssäni, mutta nykyisestä S210:stä se matala etummainen lokero on siivottu pois. Ihme juttu sinänsä. Onko siis joku optiovaruste vai mitä nihilismiä tuokin on ollut tuotekehittelyssä. Kätevä tuo ainakin oli olemassa ja useinkin sitä nykyisinkin kaivannut. Monenlaista lituskaista kuljetettavaa aina löytyy, joka olisi näppärä siivota näköpiiristä siihen lattialaatikkoon.

Tulipa sitä muuten ajettuakin tässä männä vkolla uutta W212:sta. Ihan kunnon koeajosiivu. 220 diisseli. Eipä tuo nyt toisaalta niin sykähdyttänyt. Lienee tuo kehitys väyrysen jälkeen ollut kuitenkin tavallaan aika hidasta, noin haistaa ja maistaa -mittarein tunnusteltuna. Varusteet on kyllä kehittyneet. Varsinkin vakionopeussäätimen toiminta nykymuodossaan oli positiivinen kokemus.
Moottoripuoli oli myös aika kokemus. Kivasti kuljettaa pieni nelosdieseli isoa ja painavaa autoa. Mutta se äänimaailma... :? :evil: :wink:
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

RH kirjoitti: Kuvia tuosta 212:sta kun katselin, kiinnitti huomioni takalattian kahdet lokerot. Ominaisuus, joka oli jo S124:ssäni, mutta nykyisestä S210:stä se matala etummainen lokero on siivottu pois. Ihme juttu sinänsä. Onko siis joku optiovaruste vai mitä nihilismiä tuokin on ollut tuotekehittelyssä. Kätevä tuo ainakin oli olemassa ja useinkin sitä nykyisinkin kaivannut. Monenlaista lituskaista kuljetettavaa aina löytyy, joka olisi näppärä siivota näköpiiristä siihen lattialaatikkoon.
HÖH!
kun äkkiä vilkaisee, eikä edes katso kaikkia kuvia, niin näinhän siinä käy. Eli siis 7-sitze versiohan tuo kuvissa.
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

W212:sta on kuulemma tulossa pitkäakselivälinen L-versio ässämallin tyyliin, ainakin Kiinan markkinoille. Oheisessa linkissä juttua ja kuvia.

klik
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Vastaa Viestiin