126s 3.0 -86 kuumana

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ronimä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 16.03.2006 21:34

126s 3.0 -86 kuumana

Viesti Kirjoittaja ronimä »

kuumana saa sahata käyntiin ja pensaki haisee saa ilmeesesti liikaa misä vika?kylymänä lähtee heti.
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Joku lämpöanturi antaa väärää tietoa, suuttimet vuotaa tai kipinä kadoksissa, puola ? :? Voi lähteä paremmin käyntiin jos antaa vähän kaasua tai kaasu pohjassa startatessa. :wink:
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
ronimä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 16.03.2006 21:34

Viesti Kirjoittaja ronimä »

ei kaasu tunnu vaikuttavan.mistä anturi löytyy ja voiko noita mittaalla? olevana tyhyjäkäyntiki röpöttää vähä
Avatar
Night-Wind
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 412
Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Night-Wind »

Jos vielä tyhjäkäynnissä häröä niin katsoisin virranjakajan kannen ja pyörijän. Itsellä on joskus lämpimänä pitkä startti johon auttaa kaasu. Luultavasti suutin/suuttimet vuotaa koska kylmänä käynnistyy aina hienosti.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03

ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ronimä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 16.03.2006 21:34

Viesti Kirjoittaja ronimä »

täytyy tutkia tuo jakaja. nuo suutin touhut vissii jonku ammattilaasen hommia..
ronimä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 16.03.2006 21:34

Viesti Kirjoittaja ronimä »

onko tuo ilmansuotimen putkes oleva se kyseinen lämpöanturi jossa 2 johtoo? son ainaki rikki sillai et se muovi on päältä rikki ja rauta paistaa alta
Avatar
Night-Wind
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 412
Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Night-Wind »

ronimä kirjoitti:onko tuo ilmansuotimen putkes oleva se kyseinen lämpöanturi jossa 2 johtoo? son ainaki rikki sillai et se muovi on päältä rikki ja rauta paistaa alta
On. Semmonen pieni musta muovinen mötikkä.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03

ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ronimä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 16.03.2006 21:34

Viesti Kirjoittaja ronimä »

no tuo ei näytä kalliilta palalta ostaa mutta löytyykö noita varaosaliikkeistä vai onko vehon hommia? siis voiko olla et jakajan kansi maksaa 115 ja pyörijä 29 ekee?
Avatar
Night-Wind
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 412
Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Night-Wind »

ronimä kirjoitti:no tuo ei näytä kalliilta palalta ostaa mutta löytyykö noita varaosaliikkeistä vai onko vehon hommia? siis voiko olla et jakajan kansi maksaa 115 ja pyörijä 29 ekee?
Veholta ainakin saa ja muistaakseni ei maksa kymppiäkään. Eihän nuo osat noin paljon maksa, puolet pois niin ollaan lähellä.
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03

ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ronimä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 16.03.2006 21:34

Viesti Kirjoittaja ronimä »

eipä löytyny mitää kyseisiä osia tuoho mutta sen verran löyty uutta tietoo et yleine vika on se kummikurkku ilmansuotimen alla että saa liikaa ilimaa ja seos väärä.näyttää olevan murtioomella tuo kummi.viä kun jostain sais halavalla nuo osat.. :cry:
Avatar
Night-Wind
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 412
Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Night-Wind »

ronimä kirjoitti:eipä löytyny mitää kyseisiä osia tuoho mutta sen verran löyty uutta tietoo et yleine vika on se kummikurkku ilmansuotimen alla että saa liikaa ilimaa ja seos väärä.näyttää olevan murtioomella tuo kummi.viä kun jostain sais halavalla nuo osat.. :cry:
Kuva

@Motonet
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03

ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ronimä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 16.03.2006 21:34

Viesti Kirjoittaja ronimä »

no nii vika tuli koriattua eikä eikä tarvinnu ostella mitää ja ny ei tarvi ku n 2 sekkaa veivata kuumana.täytyy viä ajaa piree lenkki ja testaalla paremmi.
Avatar
Night-Wind
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 412
Liittynyt: Pe 26.09.2008 14:56
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Night-Wind »

ronimä kirjoitti:no nii vika tuli koriattua eikä eikä tarvinnu ostella mitää ja ny ei tarvi ku n 2 sekkaa veivata kuumana.täytyy viä ajaa piree lenkki ja testaalla paremmi.
No mikä oli??
MB W211 E200CDI Tanzanite Blue Metallic -03

ex: BMW E39 530d M-Sport Titansilber Metallic -99
ex: BMW E39 528iA Titanium Silver -96
ex: MB W126 300SE Smoke Silver Metallic -89
ex: BMW E34 525iAT Brokatrot Metallic -95
ex: BMW E36 316iA Brillantrot -91
ronimä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 16.03.2006 21:34

Viesti Kirjoittaja ronimä »

putsasin virranjakajan ja laitoon sikaa kummikurkkuun ja pelaa ainaki viä.vika ilmeesesti tuos kurkus. hankalalta tuon irrottaminen näyttääs mutta onneks sai paikalla olles laitettua ku otti suorattimen kotelon irti. :lol:
ronimä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 16.03.2006 21:34

Viesti Kirjoittaja ronimä »

tämä viä jäi vaivaahan että mikä merkitys tolla reijällä tuos ilmansuotimen kannes on kun siihen ei tule mitää pitäskö siihe tulla jotain? luulis ainaki muutenha menee kura tupaan. toinen putki menee venttiili koppaan.
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

ronimä kirjoitti:tämä viä jäi vaivaahan että mikä merkitys tolla reijällä tuos ilmansuotimen kannes on kun siihen ei tule mitää pitäskö siihe tulla jotain? luulis ainaki muutenha menee kura tupaan. toinen putki menee venttiili koppaan.
Siitä voi säätää seoksia. Tai siis sen läpi. :wink:
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
ronimä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: To 16.03.2006 21:34

Viesti Kirjoittaja ronimä »

kiitos tierosta. luulis kuitenki että siinä on joku tulppa estämäs kuran ja pölyn menon. mites tuo seoksen säätely onko ammattimiehen hommaa vai mitenkä se tapahtuu?
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Melko tarkkaa puuhaa, ei kannata mennä kääntelemään summamutikassa.
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Vastaa Viestiin