W111 convertible ja coupe
W111 convertible ja coupe
Aina vain voimakkaampi kiinnostus on herännyt näitä 60-luvun aika massiivisia W111 convertible ja coupe versioita kohtaan. Suomessa kanta on ilmeisesti melko ohut? Tietääkö foorumin gurut suunnilleenkaan montako mahdollisesti näitä autojja Suomessa on. Coupeja on ainakin yksi erittäin hieno esitelty Mobilistissa muutama vuosi sitten. Se oli tuotu Sveitsistä.
Jaa-a, kirjaa katsomatta kun muistelee niin klubissa taitaa olla 2kpl A111 220SEb C:tä... ja muutama C111 220SEb C:tä.
A112:a suomessa ilmeisesti vain yksi (osta pois!).
C112:a on hieman enemmän, klubissakin muistaakseni pari, nyttemmin yksi enemmän.
Isompikoneisista 111-malleista 250SE C lienee harvinaisin, myös suomessa, oli sitten coupe tai cabrio. Saksassa suosituimmat mallit ovat A/C 111 280SE 3.5:t, V8:lla siis.
Jokuhan voisi tähän kaivaa vaikka tarkat lukumäärät kerhon jäsenkataloogista.
A112:a suomessa ilmeisesti vain yksi (osta pois!).
C112:a on hieman enemmän, klubissakin muistaakseni pari, nyttemmin yksi enemmän.
Isompikoneisista 111-malleista 250SE C lienee harvinaisin, myös suomessa, oli sitten coupe tai cabrio. Saksassa suosituimmat mallit ovat A/C 111 280SE 3.5:t, V8:lla siis.
Jokuhan voisi tähän kaivaa vaikka tarkat lukumäärät kerhon jäsenkataloogista.
A/C 111 mutta ei D/C
Onhan noita klubissakin näköjään:
220 SEb C (C 111) 27
220 SEb Cab (A 111) 3
250 SE C (C 111) 2
280 SE C (C 111) 3
280 SE 3.5 C (C 111) 2
300 SE C (C 112) 3
300 SE Cab (A 112) 2 (Oikeasti kai 1?)
-tsekkasi Daaz
(tuntipalkalla, lasku lähtee raulille
)
220 SEb C (C 111) 27
220 SEb Cab (A 111) 3
250 SE C (C 111) 2
280 SE C (C 111) 3
280 SE 3.5 C (C 111) 2
300 SE C (C 112) 3
300 SE Cab (A 112) 2 (Oikeasti kai 1?)
-tsekkasi Daaz
(tuntipalkalla, lasku lähtee raulille

Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Joo tuo 111 coupe on kyllä mulla ostoslistan kärjessä silloin kun köyhtyminen lakkaa. Tiistain Pörssissä oli muuten myynnissä -62 220 SE coupe, jolla hintaa 5600 erkkiä. "Helppo projekti". Lapualla olis tarjolla. Mikäs tuommoisen hintataso on museorekisteröitynä ja dokumentoituna?
E 290TDT Avantgarde
Tähän vain lisäyksenä, että muistan joskus jostain lukeneeni, että ystävämme niksmannit ovat jonkun verran räbäinnoissaan leikelleet noista C111 V8-malleista kattoja...arrggghhhhh!raul kirjoitti:Saksassa suosituimmat mallit ovat A/C 111 280SE 3.5:t, V8:lla siis.


Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
En yhtään ihmettele saksalaisten katonleikkamisia. Jos Suomessa on autonrakentelussa välillä tyylitaju hiukan hukassa, niin nixmanneilla se on myyty tarpeettomana jo vuosia sitten. Mobilesta löytyy aivan hävyttömän näköisiä rakennelmia mitä Suomessa ei edes tehty 80-luvulla, kun hotentotti oli muotia.
Minulle harrasteauton alkuperäinen identtiteeti on tärkeä, eli korinvaihto on aina KV ja se ei muutu millään alkuperäiseksi. Samoin laikka-avot kuuluvat tähän kastiin. Tunnettu dokumentoitu historia ja mahdollinen #-match ovat vielä parempaa herkkua.
Minulle harrasteauton alkuperäinen identtiteeti on tärkeä, eli korinvaihto on aina KV ja se ei muutu millään alkuperäiseksi. Samoin laikka-avot kuuluvat tähän kastiin. Tunnettu dokumentoitu historia ja mahdollinen #-match ovat vielä parempaa herkkua.
Liittyen näihin alkuperäisiin Suomi-W111-V8-coupeihin pukkaa mieleeni yksi mieltä kaihertamaan jäänyt muistikuva. Iloisen ja huumehuuruisen 70-luvun alun joissain Tekniikan Maailmoissa oli jokunen kerta MB/Veho-mainos, jossa Pitäjänmäen huoltohallissa autonosturilta pilkisti 280SE 3.5 Coupen edustava takalisto. Väri näytti olevan about kullanruskea tms. Ja rekisteri oli - tottahan toki mustapohjainen ja joku Z-alkuinen. Auto lienee harvinaislaatuinen tapaus siis nimenomaan alkuperäisenä Suomi-yksilönä?! Mutta lieneekö yhäti elossa ja esim. jonkun MB-Klubilaisen omistuksessa, nyttemmin ehkä toisilla rekisteritunnuksilla? AKEsta tämänkin olisi toki voinut tarkistaa, mutta ehken viitsi tällaisesta ilosta kuitenkaan maksaa... 

Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)