W111 convertible ja coupe

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
KTM
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:47
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

W111 convertible ja coupe

Viesti Kirjoittaja KTM »

Aina vain voimakkaampi kiinnostus on herännyt näitä 60-luvun aika massiivisia W111 convertible ja coupe versioita kohtaan. Suomessa kanta on ilmeisesti melko ohut? Tietääkö foorumin gurut suunnilleenkaan montako mahdollisesti näitä autojja Suomessa on. Coupeja on ainakin yksi erittäin hieno esitelty Mobilistissa muutama vuosi sitten. Se oli tuotu Sveitsistä.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Jaa-a, kirjaa katsomatta kun muistelee niin klubissa taitaa olla 2kpl A111 220SEb C:tä... ja muutama C111 220SEb C:tä.
A112:a suomessa ilmeisesti vain yksi (osta pois!).
C112:a on hieman enemmän, klubissakin muistaakseni pari, nyttemmin yksi enemmän.

Isompikoneisista 111-malleista 250SE C lienee harvinaisin, myös suomessa, oli sitten coupe tai cabrio. Saksassa suosituimmat mallit ovat A/C 111 280SE 3.5:t, V8:lla siis.

Jokuhan voisi tähän kaivaa vaikka tarkat lukumäärät kerhon jäsenkataloogista.
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1636
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

A/C 111 mutta ei D/C

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Onhan noita klubissakin näköjään:

220 SEb C (C 111) 27
220 SEb Cab (A 111) 3
250 SE C (C 111) 2
280 SE C (C 111) 3
280 SE 3.5 C (C 111) 2
300 SE C (C 112) 3
300 SE Cab (A 112) 2 (Oikeasti kai 1?)

-tsekkasi Daaz
(tuntipalkalla, lasku lähtee raulille :wink: )
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
KTM
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:47
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTM »

Kiitos tiedoista, nyt on jonkinlainen kuva tilanteesta.
Ville S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Su 05.10.2003 19:35
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Joo tuo 111 coupe on kyllä mulla ostoslistan kärjessä silloin kun köyhtyminen lakkaa. Tiistain Pörssissä oli muuten myynnissä -62 220 SE coupe, jolla hintaa 5600 erkkiä. "Helppo projekti". Lapualla olis tarjolla. Mikäs tuommoisen hintataso on museorekisteröitynä ja dokumentoituna?
E 290TDT Avantgarde
Avatar
Juha K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: La 22.03.2003 11:09
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Juha K. »

raul kirjoitti:Saksassa suosituimmat mallit ovat A/C 111 280SE 3.5:t, V8:lla siis.
Tähän vain lisäyksenä, että muistan joskus jostain lukeneeni, että ystävämme niksmannit ovat jonkun verran räbäinnoissaan leikelleet noista C111 V8-malleista kattoja...arrggghhhhh! :evil: Tämä nyt vain omana mielipiteenäni, että onhan avossa toki oma viehätyksensä, mutta uhrata nyt avomallisuuden alttarille coupe. :shock: Noh, se taisi (toivottavasti) olla jokin 70-luvun ohimenevä buumi!
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
KTM
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:47
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KTM »

En yhtään ihmettele saksalaisten katonleikkamisia. Jos Suomessa on autonrakentelussa välillä tyylitaju hiukan hukassa, niin nixmanneilla se on myyty tarpeettomana jo vuosia sitten. Mobilesta löytyy aivan hävyttömän näköisiä rakennelmia mitä Suomessa ei edes tehty 80-luvulla, kun hotentotti oli muotia.

Minulle harrasteauton alkuperäinen identtiteeti on tärkeä, eli korinvaihto on aina KV ja se ei muutu millään alkuperäiseksi. Samoin laikka-avot kuuluvat tähän kastiin. Tunnettu dokumentoitu historia ja mahdollinen #-match ovat vielä parempaa herkkua.
Avatar
Juha K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: La 22.03.2003 11:09
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Juha K. »

Liittyen näihin alkuperäisiin Suomi-W111-V8-coupeihin pukkaa mieleeni yksi mieltä kaihertamaan jäänyt muistikuva. Iloisen ja huumehuuruisen 70-luvun alun joissain Tekniikan Maailmoissa oli jokunen kerta MB/Veho-mainos, jossa Pitäjänmäen huoltohallissa autonosturilta pilkisti 280SE 3.5 Coupen edustava takalisto. Väri näytti olevan about kullanruskea tms. Ja rekisteri oli - tottahan toki mustapohjainen ja joku Z-alkuinen. Auto lienee harvinaislaatuinen tapaus siis nimenomaan alkuperäisenä Suomi-yksilönä?! Mutta lieneekö yhäti elossa ja esim. jonkun MB-Klubilaisen omistuksessa, nyttemmin ehkä toisilla rekisteritunnuksilla? AKEsta tämänkin olisi toki voinut tarkistaa, mutta ehken viitsi tällaisesta ilosta kuitenkaan maksaa... :roll:
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Vastaa Viestiin