Ero
Lyhyesti sanottuna Avantgarde on ikäänkuin "sportimpi" tai "nuorekkaampi" vaihtoehto ja Elegance sitten nimensä mukaisesti "elegantimpi" tai "pappamaisempi".
Ainakin uudemmissa Mersuissa silmiinpistävimmät erot ovat sisustan listoissa/vast, jolloin Avantgardessa on alumiini- ja elegancessa puulistat..ja esim CLK:ssa on ulkoisia eroja vanteissa ja esim maskin värissä. Maski on Avantgardessa musta kromilistoin ja Elegancessa harmaa kromilistoin.
Ainakin uudemmissa Mersuissa silmiinpistävimmät erot ovat sisustan listoissa/vast, jolloin Avantgardessa on alumiini- ja elegancessa puulistat..ja esim CLK:ssa on ulkoisia eroja vanteissa ja esim maskin värissä. Maski on Avantgardessa musta kromilistoin ja Elegancessa harmaa kromilistoin.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Erot riippuu tietysti malliversioista ja vuosimallista, mutta omalla kohdallani E- malliversioiden erot ovat seuraavat:
Classic
-kangasverhoilu "Tolouse"
-Somisteet jalopuuta "Calyptus Linea"
Vaihdevivun nupissa teksti "Classic"
Avatgarde
-aluminivanteet (5-puolaiset) renkaat 225/55 R 16 (E 420 CDI, E 500, E 500 4Matic 245/45 R 17)
-automaattisesti himmentyvä taustapeili ja vasen ulkopeili
-häikäisysuojat valaistuin peilein
-kaksoisksenon valot
-kromilistat kylkisuojalistoissa ja ovien ulkokahvoissa
-lehtitaskut etuistuimissa
-linnunsilmävaahtera-verhoilu
-madallettu alusta
-mittarien pohjat valkoiset, kromireunukset
-nahkainen ohjauspyörä ja vaihdevivun nuppi
-St.Tropez-nahka-/kangasverhoilu
-säädettävät Ambient-sisävalot edessä ja takana
-turvavyöt sisustuksen väriset
Elecance
Malleissa E 420 CDI, E 500, E 500 4Matic vakiona
-alumiinivanteet (13-reik.) ja renkaat 225/55 R 16 (E 420 CDI, E 500, E 500 4Matic 245/45 R 17)
-automaattisesti himmentyvä taustapeili ja vasen ulkopeili
-häikäisysuojat valaistuin peilein
-kromilistat kylkisuojalistoissa ja ovien ulkokahvoissa
-lehtitaskut etuistuimissa
-mittarien pohjat mustat, kromireunukset
-nahkainen ohjauspyörä ja vaihdevivun nuppi
-pähkinäpuuverhoilu ja Paris-kangasverhoilu
-säädettävät Ambient-sisävalot edessä ja takana
-turvavyöt sisustuksen väriset
Classic
-kangasverhoilu "Tolouse"
-Somisteet jalopuuta "Calyptus Linea"
Vaihdevivun nupissa teksti "Classic"
Avatgarde
-aluminivanteet (5-puolaiset) renkaat 225/55 R 16 (E 420 CDI, E 500, E 500 4Matic 245/45 R 17)
-automaattisesti himmentyvä taustapeili ja vasen ulkopeili
-häikäisysuojat valaistuin peilein
-kaksoisksenon valot
-kromilistat kylkisuojalistoissa ja ovien ulkokahvoissa
-lehtitaskut etuistuimissa
-linnunsilmävaahtera-verhoilu
-madallettu alusta
-mittarien pohjat valkoiset, kromireunukset
-nahkainen ohjauspyörä ja vaihdevivun nuppi
-St.Tropez-nahka-/kangasverhoilu
-säädettävät Ambient-sisävalot edessä ja takana
-turvavyöt sisustuksen väriset
Elecance
Malleissa E 420 CDI, E 500, E 500 4Matic vakiona
-alumiinivanteet (13-reik.) ja renkaat 225/55 R 16 (E 420 CDI, E 500, E 500 4Matic 245/45 R 17)
-automaattisesti himmentyvä taustapeili ja vasen ulkopeili
-häikäisysuojat valaistuin peilein
-kromilistat kylkisuojalistoissa ja ovien ulkokahvoissa
-lehtitaskut etuistuimissa
-mittarien pohjat mustat, kromireunukset
-nahkainen ohjauspyörä ja vaihdevivun nuppi
-pähkinäpuuverhoilu ja Paris-kangasverhoilu
-säädettävät Ambient-sisävalot edessä ja takana
-turvavyöt sisustuksen väriset
MB E 350 e Hybridi
Nuo elegancet tuntuu ainakin olevan arvokkaampia Saksan maalla...
Avantgardeja taas tuntuu olevan edullisiakin vaikka kuinka paljon.
Mitenkä tuo avanttien madallettu alusta? Onko paljon eroa noihin muihin? Lähinnä meinaan "kanttareiden" yli ajelua - esim meidän työpaikalla on autohalli ja autokansi, joille on jyrkät rampit, eli jääkö pohjastaan kiikkumaan
(Nyt tarkoitan vuosituhannen alun E farmaria sikäli, jos/kun eroja on vuosien mittaan)
Onko tuo elekanssi sitten kovin paljon mukavempi ajella? Tai toisin päin käännettynä, onko avantgarde kuinka paljon epämukavampi?

Mitenkä tuo avanttien madallettu alusta? Onko paljon eroa noihin muihin? Lähinnä meinaan "kanttareiden" yli ajelua - esim meidän työpaikalla on autohalli ja autokansi, joille on jyrkät rampit, eli jääkö pohjastaan kiikkumaan

Onko tuo elekanssi sitten kovin paljon mukavempi ajella? Tai toisin päin käännettynä, onko avantgarde kuinka paljon epämukavampi?
- Skraba
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
Ei ole Avantgarde tarpeeksi epämukava, niin sen takia hommasin 20" vanteet siihen.Skraba kirjoitti:Onko tuo elekanssi sitten kovin paljon mukavempi ajella? Tai toisin päin käännettynä, onko avantgarde kuinka paljon epämukavampi?
Alustaa voisi kyllä vieläkin laskea, mutta en usko sitä tekeväni...tai...
Ja jos seuraava malli on Eemeli, niin aivan ehdottomasti Avantgarde.
S212 E350CDI
Onko w203:ssakin?Mika.T kirjoitti:Avantgarden alusta on 20mm matalampi kuin normaali Classic/Elegancen alusta.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03