Jäähdytysnesteen varoitusvalo palaa, vaikka nestettä on riittävästi ja se on normaalilämpöistä. Vuotoja ei ole ja kone käy normaalisti. Veden lämpömittari näyttää 84°C. Vika on kai nestemäärän tunnistimen anturissa (kuvassa nro 25). Säiliön ollessa täynnä anturin navoista mitattu vastus on 110 ohmia. Sähköpiirustuksessa näkyisi anturissa olevan jonkinlainen vastus. Eikö tämä tarkoita sitä, että tunnistin ei katkaise virtaa vaikka sen pitäisi?
Autossa on ilmastointilaite. Voi olla että vika voi liittyä myös siihen. Ilmastointi on kuitenkin peruskorjattu vuosi sitten. Siksi jäähdytysnestemäärän tunnistimen vika tuntuu todennäköisemmältä.
Auto on C180 Elegance vuosimalli 1996
Hankinko heti uuden anturin vai voiko vanhaa korjata?
Kummallista kyllä, aikanaan samaan vaivaan auttoi pissapojan anturin vaihto, näyttääkö jos pissapojan vesi vähissä jos ei niin tsekkaa se.
BMW E31 850i V12
BMW K1300S-09
BMW 330iA Cabrio m-sport-09ex
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
EGJ kirjoitti:Jäähdytysnesteen varoitusvalo palaa, vaikka nestettä on riittävästi ja se on normaalilämpöistä. Vuotoja ei ole ja kone käy normaalisti. Veden lämpömittari näyttää 84°C. Vika on kai nestemäärän tunnistimen anturissa (kuvassa nro 25). Säiliön ollessa täynnä anturin navoista mitattu vastus on 110 ohmia. Sähköpiirustuksessa näkyisi anturissa olevan jonkinlainen vastus. Eikö tämä tarkoita sitä, että tunnistin ei katkaise virtaa vaikka sen pitäisi?
Autossa on ilmastointilaite. Voi olla että vika voi liittyä myös siihen. Ilmastointi on kuitenkin peruskorjattu vuosi sitten. Siksi jäähdytysnestemäärän tunnistimen vika tuntuu todennäköisemmältä.
Auto on C180 Elegance vuosimalli 1996
Hankinko heti uuden anturin vai voiko vanhaa korjata? Terve! Omassani C220cdi -99 paloi myös tuo j-tason varoitusvalo, eikä vika ollut kummassakaan tasoanturissa, vaan kokonaankin jäähdyttimen flektin ohjausboxissa (sijaitsee vasemmassa etupyöräkotelossa) Maksoi veholla n. 240€uroa
ee500 kirjoitti:Jäähdneste ja pissapojan anturit ovat sarjassa. Mittaa siis kuitenkin myös se pissapojan anturi (on/off). Mulla vika oli pissapojan anturissa.
Sama vika oli minullakin. Harmi vaan, että pissapojan anturi maksoi ainakin KL:llä muistaakseni ~30 eskoa.
Alkoi oireilemaan aluksi niin, että välillä jäähdytysnesteen tason merkkivalo paloi ja välillä ei. Lopulta alkoi palamaan koko ajan.
Tuli ympyrä ja tähti - siitä se autoilu sujumaan lähti
Kannattaiskohan munkin etsiä ekana vikaa pissapojan anturista? Pissapojan valo toimii täysin normaalisti mutta jäähdytysnesteen valo on palanut koko omistusajan (15tkm) mutta etuylätukivarren vaihdon jälkeen kun piti pissapojan säiliö irrottaa niin on pari kertaa ajossa sammunutkin tuo jäähdytinnesteen valo mutta syttynyt hetken päästä uudelleen.