W126 Perävälityksestä
W126 Perävälityksestä
300Sel:ssä tuntuu olevan peränvaihto edessä..
Moottoritienopeuksia yleensä ajellessa tullut mieleen että vois tuo kulkea ehkä pienemmillä kierroksilla kun 100-120km/h kone "huutaa" reilusti yli 3000.
Onko kellään kokemuksia jos vaihtais esim. 420/500 perän.. siis perävälitys taitais olla 2.47 kun nykyään 3.46..
Jaksaako tuo 300 sitten kulkea.
Moottoritienopeuksia yleensä ajellessa tullut mieleen että vois tuo kulkea ehkä pienemmillä kierroksilla kun 100-120km/h kone "huutaa" reilusti yli 3000.
Onko kellään kokemuksia jos vaihtais esim. 420/500 perän.. siis perävälitys taitais olla 2.47 kun nykyään 3.46..
Jaksaako tuo 300 sitten kulkea.
300SEL -88
E200Cdi -02
E270Cdi T -03
E200Cdi -02
E270Cdi T -03
Kierrokset putoais noin 2200 r/min, välityksellä 2,47. joka löytyy 380 ja 420:ssa. Uskoisin, että kulkee aivan hyvin ja kulutus putoaisi pari litraa 100 km. 500:ssa on eri tyyppinen takaripustus ja välitys 2,22. Sen vaihto on työläämpi, joten mielestäni ensimmäinen vaihtoehto etusijalle.
MB E320_ 97
MB C200 _97
Mustang 4,6_ 07
MB C200 _97
Mustang 4,6_ 07
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Jos ajatellaan ihmistä vääntämässä jotain pulttia tietyllä voimalla, niin lyhyellä varrella se on työläämpää.Rise kirjoitti:Kierrokset putoais noin 2200 r/min, välityksellä 2,47. joka löytyy 380 ja 420:ssa. Uskoisin, että kulkee aivan hyvin ja kulutus putoaisi pari litraa 100 km. 500:ssa on eri tyyppinen takaripustus ja välitys 2,22. Sen vaihto on työläämpi, joten mielestäni ensimmäinen vaihtoehto etusijalle.
Kuinka paljon kaurapuuroa täytyy syödä, että jaksaa kilpailla kaveria vastaan jolla on pidempi väännin?
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Juu auto on -88 vuosimallia eli perä on "uudempaa" mallia ja abs:llä
löysin jostain nettisivulta, että sekä 5 vaihteissa manuaali & automaatti 300 ässässä olis sama perävälitys eli 3.46 mutta manuaalissa 5 vaihde olis ylivaihde välitys 0,80... mites tuo nyt lasketaan paljonko kokonaisvälitys on 5 vaihde päällä... kun automaatissa nelonen on suora eli 1. joten tuostahan vois päätellä sitten millaisella perällä automaattikin saattais kulkea..
Ja mites käykö esim w124 perät tuohon ässään... esim perän "peräkannen" vaihdolla... vai ovatko ihan erilaiset..
löysin jostain nettisivulta, että sekä 5 vaihteissa manuaali & automaatti 300 ässässä olis sama perävälitys eli 3.46 mutta manuaalissa 5 vaihde olis ylivaihde välitys 0,80... mites tuo nyt lasketaan paljonko kokonaisvälitys on 5 vaihde päällä... kun automaatissa nelonen on suora eli 1. joten tuostahan vois päätellä sitten millaisella perällä automaattikin saattais kulkea..
Ja mites käykö esim w124 perät tuohon ässään... esim perän "peräkannen" vaihdolla... vai ovatko ihan erilaiset..
300SEL -88
E200Cdi -02
E270Cdi T -03
E200Cdi -02
E270Cdi T -03
Täysin erilaisia.Tomppa kirjoitti:
Ja mites käykö esim w124 perät tuohon ässään... esim perän "peräkannen" vaihdolla... vai ovatko ihan erilaiset..
300SDL:ssä on tu o2.88 välitys. Voi olla hankala löytää sellainen.
Mutta tosiaan tuo 420:n 2.47 välitys vois olla kiva matka-ajossa.
Juur viikolla moitin kaverille että mersuissa on lähes joka mallissa liian hidas tuo perävälitys.
Esim itellä 350turbod:ssä on 110kmh mittari vauhdissa kierroksia 2600 Tuo kone kyllä jaksaisi mennä huomattavasti pienemmilläkin kierroksilla. Sellaisen 500-600 kiekkaa kun sais pois.
Katso tuoltaperävälityksiä. Käytä hakutoimintoa ja esim. hakusanaa perävälity* , niin löytyy paljon viitteitä.Leze kirjoitti:Onko nuo w126 vanhanmallin perät samalla apurungon kiinnityksellä kuin w123, joskus muistelen kuulleeni että olisivat?
Mietiskelen tässä että onko w123:een olemassa vielä harvempaa ns "bolt-on" perää kuin 3.07?
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Olen kyllä sitä mieltä, että harvempi perä vähentää polttoaineen kulutusta.
Miksi autoihin muuten laitettaisiin 5 vaihde? Se vastaa samaa kuin autoon
laitettaisiin harvempi perä.
Miksi MB tehdas muutti 500:sen perän (2,82 ->2,24:een) harvempaan vuonna -81. Siis erään energiakriisin aikaan. Samoin 380:sen (3,27?->2,47). Kulutuslukemat tippuivat useammalla litralla.
Vain 280:sen perä pysyi samana, joten siitä tuli syöpömpi kuin 380:stä,
ainakin matka-ajossa.
Näissä koneissahan tehot kyllä piisaa.
Se on sitten on eri , jos koneessa ei piisaa tehot ja se joutuu työskentelemään koko ajan ylikuormituksen puolella. Kuten esim.
pienitehoisella autolla vedetään asuntovaunua.
Miksi autoihin muuten laitettaisiin 5 vaihde? Se vastaa samaa kuin autoon
laitettaisiin harvempi perä.
Miksi MB tehdas muutti 500:sen perän (2,82 ->2,24:een) harvempaan vuonna -81. Siis erään energiakriisin aikaan. Samoin 380:sen (3,27?->2,47). Kulutuslukemat tippuivat useammalla litralla.
Vain 280:sen perä pysyi samana, joten siitä tuli syöpömpi kuin 380:stä,
ainakin matka-ajossa.
Näissä koneissahan tehot kyllä piisaa.
Se on sitten on eri , jos koneessa ei piisaa tehot ja se joutuu työskentelemään koko ajan ylikuormituksen puolella. Kuten esim.
pienitehoisella autolla vedetään asuntovaunua.
MB E320_ 97
MB C200 _97
Mustang 4,6_ 07
MB C200 _97
Mustang 4,6_ 07
Niin sitä luulis että polttoaineenkulutuskin saattais pudota hieman.. ainakin tasaisella matkanopeudella... tietysti kiihtyvyys kärsisi, mutta eipä tuo 300 ässä muutenkaan mikään raketti ole kiihtymään...
No täytyy etsiä 2.47 perää ja jos löytyy kohtuu hintaan niin ostaa ja kokeilee.. sittenhän sitä on "viisaampi"
No täytyy etsiä 2.47 perää ja jos löytyy kohtuu hintaan niin ostaa ja kokeilee.. sittenhän sitä on "viisaampi"
300SEL -88
E200Cdi -02
E270Cdi T -03
E200Cdi -02
E270Cdi T -03