savumittaus 2,5D

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
heinäpenkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Su 14.09.2008 20:19

savumittaus 2,5D

Viesti Kirjoittaja heinäpenkki »

on tarkotus mennä leimalle,ja tiedossa olis tietty savumittaus! autossa on mynänpumppu 7mm elementeillä,hx40 ym.niin kysymys olis se että auttaako pelkästään se että nyppään morkoolille menevän letkun irti? vai pitääkö ruuvata ulkosta syötönsäätöö pienemmälle? :shock:
Avatar
Simpe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Simpe »

Itseltäni nyppäsin ahtosyötön letkun irti, sekä tiputin hieman vaparin syöttöjä: Tuloksena 0.91 mikä oli hienoinen yllätys kun katselin auton takaa, melkolailla pölläytteli...
W210 220cdi Avantgarde -00

Ex: -87 190DTIC 2.0
heinäpenkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Su 14.09.2008 20:19

Viesti Kirjoittaja heinäpenkki »

Simpe kirjoitti:Itseltäni nyppäsin ahtosyötön letkun irti, sekä tiputin hieman vaparin syöttöjä: Tuloksena 0.91 mikä oli hienoinen yllätys kun katselin auton takaa, melkolailla pölläytteli...
Eli luulis piisaavan että otan morkoolin letkun pois.Käyn mittauttamassa tuossa paikallisella korjaamolla.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

tämä nyt mitenkään liity kysymykseen, mutta...

omaa 200 D vapari "lavettia" katsastaessani meinasin saada paskahalvauksen, kun savutusarvo oli 0.038 :shock: eli on kai ruuvaamaton pumppu... ja tehot sen mukaiset :D ne 75 hevosta vie ihan kivasti tuollaista 124 koppaista automaattia :P

ducaton katsastukseen taas olen ottanut mukaan 13 mm hylsyn ja pienen räikän + jatkon ja meisselin, että jos on savutusarvo ollut pahasti yli 4, niin on saanut sitten siinä paikanpäällä heti pistää "hieman" pienemmälle syöttöä :P

yleensä on kyllä riittänyt, kun on nypännyt "morkoolin" letkun irti, mutta usein siitä on silti vielä pukannut yli 4 arvoja... tosin nyt talvella tein pumppuremontin ja savutus kyllä pieneni ainakin visuaalisesti tarkastellessa, olisko tuo pumpun ilmavuoto (stefa paskana ja o-renkaita + puslia vaihdettu) hieman kiusannut noissa aikaisemmissa katsastuksissa :roll:

nyt siinä ainakin tuntuu voimaa olevan saman mitä aikaisemminkin (perstuntuman mukaan joku 150-160 hevosta, kun vakiossa on 115...), mutta savuta ei juuri ollenkaan, kun ei polkaise poljinta lattiaan asti, vaan pitää siinä "savutuksen rajalla" kiihdytyksissä...
TeroS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 23.08.2008 14:39
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja TeroS »

Mulla kävi viime viikolla niin, että katsastusmies polkas kaasun pohjaan ennen päästömittausta. Mies nousi autosta ja sanoi: "Päästöjä ei pystytä mittaamaan, tämä kiertää varmaan 8tonnia! Hanki lappu jostain muualta, tai rajoita kierroksia." Korjaamolla sitten säädettiin maksimikierroksia alemmas ja mitattiin n.4500rpm kohdalta.
W124 300TDT pakettiauto
Vastaa Viestiin