
savumittaus 2,5D
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Su 14.09.2008 20:19
savumittaus 2,5D
on tarkotus mennä leimalle,ja tiedossa olis tietty savumittaus! autossa on mynänpumppu 7mm elementeillä,hx40 ym.niin kysymys olis se että auttaako pelkästään se että nyppään morkoolille menevän letkun irti? vai pitääkö ruuvata ulkosta syötönsäätöö pienemmälle? 

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 79
- Liittynyt: Su 14.09.2008 20:19
tämä nyt mitenkään liity kysymykseen, mutta...
omaa 200 D vapari "lavettia" katsastaessani meinasin saada paskahalvauksen, kun savutusarvo oli 0.038
eli on kai ruuvaamaton pumppu... ja tehot sen mukaiset
ne 75 hevosta vie ihan kivasti tuollaista 124 koppaista automaattia 
ducaton katsastukseen taas olen ottanut mukaan 13 mm hylsyn ja pienen räikän + jatkon ja meisselin, että jos on savutusarvo ollut pahasti yli 4, niin on saanut sitten siinä paikanpäällä heti pistää "hieman" pienemmälle syöttöä
yleensä on kyllä riittänyt, kun on nypännyt "morkoolin" letkun irti, mutta usein siitä on silti vielä pukannut yli 4 arvoja... tosin nyt talvella tein pumppuremontin ja savutus kyllä pieneni ainakin visuaalisesti tarkastellessa, olisko tuo pumpun ilmavuoto (stefa paskana ja o-renkaita + puslia vaihdettu) hieman kiusannut noissa aikaisemmissa katsastuksissa
nyt siinä ainakin tuntuu voimaa olevan saman mitä aikaisemminkin (perstuntuman mukaan joku 150-160 hevosta, kun vakiossa on 115...), mutta savuta ei juuri ollenkaan, kun ei polkaise poljinta lattiaan asti, vaan pitää siinä "savutuksen rajalla" kiihdytyksissä...
omaa 200 D vapari "lavettia" katsastaessani meinasin saada paskahalvauksen, kun savutusarvo oli 0.038



ducaton katsastukseen taas olen ottanut mukaan 13 mm hylsyn ja pienen räikän + jatkon ja meisselin, että jos on savutusarvo ollut pahasti yli 4, niin on saanut sitten siinä paikanpäällä heti pistää "hieman" pienemmälle syöttöä

yleensä on kyllä riittänyt, kun on nypännyt "morkoolin" letkun irti, mutta usein siitä on silti vielä pukannut yli 4 arvoja... tosin nyt talvella tein pumppuremontin ja savutus kyllä pieneni ainakin visuaalisesti tarkastellessa, olisko tuo pumpun ilmavuoto (stefa paskana ja o-renkaita + puslia vaihdettu) hieman kiusannut noissa aikaisemmissa katsastuksissa

nyt siinä ainakin tuntuu voimaa olevan saman mitä aikaisemminkin (perstuntuman mukaan joku 150-160 hevosta, kun vakiossa on 115...), mutta savuta ei juuri ollenkaan, kun ei polkaise poljinta lattiaan asti, vaan pitää siinä "savutuksen rajalla" kiihdytyksissä...
Mulla kävi viime viikolla niin, että katsastusmies polkas kaasun pohjaan ennen päästömittausta. Mies nousi autosta ja sanoi: "Päästöjä ei pystytä mittaamaan, tämä kiertää varmaan 8tonnia! Hanki lappu jostain muualta, tai rajoita kierroksia." Korjaamolla sitten säädettiin maksimikierroksia alemmas ja mitattiin n.4500rpm kohdalta.
W124 300TDT pakettiauto