Nyt olis herkullinen tilanne, olis kaksi identtistä (muistaakseni vuosmallit meni näin) vm 84 ja toinen vm85 satakakskolmosta 240 riisseleitä molemmat. Jos niistä vaikka sais rakennettua yhden ripeähkön laatikon kaunistimaan verottajan kukkaroa.
Niin kysymys kuuluukin että jos toisesta nappaan koneen tuulettumaan ja turbottais sen niin paljonko uppoaa euroja noin niinkun about.. teho tavoite olis tuossa noin 100-150 pollea, imupuolen osat kun pystyis varmaankin sorvailemaan itse ja samaten pakopuolen, että ei tarvis kuin turpon ja jonkin sortin jäähdyttimen, plus sitten penkityksen hinta.
Syöttöosista lojuu jos jonkin sortin romua nurkissa, mukaan lukien isommat suuttimet jne. Letkua putkea sun muuta heepeliä kyllä löytyy kotosalta.
Sylinterit olis tarkotus hoonata, ja heittää tuoretta mäntää koneeseen ja tarkistaa samalla muidenkin osien kuluneisuus. Hoonauskaluja kyllä löytyy, mutta mites noiden mäntien hinta politiikka?
Onko aivan pakko jos ei tahdo, niin tuota, pudottaa koneen purituksia tai modata kansipuolta sen enempää?
Tästä olis tarkotus alottaa ensimmäinen turporojekti ihan amatööri pohjalta.
w123 240D, muutama turbo kysymys
w123 240D, muutama turbo kysymys
- MB W639 -05
- MB W204 -12
- MB W204 -12
Pumppuun taitaa upota vajaa tonni,männät noin 100€ kappale,tiivistesarja noin 150€.Suuttimet voit pitää alkuperäisinä ja puristukset vakioina.Näillä eväillä taitaa mennä se 150 kaakkia rikki mutta rahaa uppoaa noin pari tonnia,hyvä cuulerikaan ei mikään ilmainen ole.Itse en ole turbotus projektia tehnyt mutta olen remontoinut uusilla osilla 300D moottorin jossa on samat sisuskalut kuin 240D:ssä.Olen myös laskeskellut jonkin verran mitä nuo turbotus hilut maksaa ja päätynyt siihen että teho maksaa liikaa ainakin mulle
.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Niin tekee
Niinhän se tekee, mutta meinaan laittaa moottoripyörän euroiksi, niin siitä sivusta voisi muutaman roposen säästää... eli upottaa vanhaan nokilekaan 
- MB W639 -05
- MB W204 -12
- MB W204 -12
- Rammstein69
- Mersumies

Onko Jari oikeesti noi vaparin männät noin halvat? Meinaan vaan kun OM617A:n männät maksaa reilut 500e/kpl..jari_w123 kirjoitti:Pumppuun taitaa upota vajaa tonni,männät noin 100€ kappale,tiivistesarja noin 150€.Suuttimet voit pitää alkuperäisinä ja puristukset vakioina.Näillä eväillä taitaa mennä se 150 kaakkia rikki mutta rahaa uppoaa noin pari tonnia,hyvä cuulerikaan ei mikään ilmainen ole.Itse en ole turbotus projektia tehnyt mutta olen remontoinut uusilla osilla 300D moottorin jossa on samat sisuskalut kuin 240D:ssä.Olen myös laskeskellut jonkin verran mitä nuo turbotus hilut maksaa ja päätynyt siihen että teho maksaa liikaa ainakin mulle.
Wartburg 353W Tourist -88
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62
W111, Rusty Twisted Frankenstein -62