w123 300TDT -81

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
AOKki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Su 28.12.2008 18:35
Paikkakunta: Suomussalmi

w123 300TDT -81

Viesti Kirjoittaja AOKki »

Morjens kaikille. Uusi tuttavuus täällä foorumilla, mutta Mersujen suhteen en aivan aloittelija.. 8)

Mutta asiaan. Hankin tässä taannoin otsikossa mainitun, kovassa käytössä palvelleen Mersun. Ovet läjässä ja sitä rataa..
Alkuun ajatuksena oli purkaa auto osiksi ja laittaa kone toisen rojektin nokalle, mutta nyt näyttää siltä että kyseessä on ehkä alkuperäinen yksilö moottorineen kaikkineen. Todennäköisesti suomi-auto. Ainakin varusteista päätellen.. Ilmastointi -joka ei toimi- ainoa merkittävä varuste. Tuommosta ei pikkukummassa tule lähettyä hajottamaan. Ei taida liikaa noita voimavaunuja olla enää olemassa..

Oman asiantuntemuksen puitteissa kori- ja moottorinumerot täsmäävät. Ymmärtääkseni 123.193 on nimenomaan TDT:n kori vuosimallista riippumatta?

Vielä en ole kerinnyt kunnolla aihioon tutustumaan, mutta lupaavalta näyttää. Ja ruostettakin riittää.. :wink:
Nyt siis täytyy ottaa historiasta tarkempaa selvää..

Kysyä saa ja pitääkin. Mielellään kerron lisää aiheesta kiinnostuneille. Jos tulee "jättiurakkaan" lähettyä niin varmasti tulee tarina täällä jatkumaan.
Ja tänään rakennamme radion..
c126 380 SEC -83
w124 250D -86
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3502
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Kiinnostaa :wink: Minkä vuotinen pirssi on kyseessä? Laitapa valmistenumero tänne ni katotaan vin-dekooderista tarkemmat tiedot autosta, tai laita koodi ite tuonne: http://old.mbclub.ru/mb/vin/?lng=eng
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
AOKki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Su 28.12.2008 18:35
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja AOKki »

VIN WDB12319312000776
Model 300 TD TURBODIESEL
Chassis 12319312000776
Engine 617952 12 000960
Transmission 020297 74
Order 0 0 529 50303
Approx. year 1980
Dealer Finland (529)
Interior Unknown code (034)
Paint
504 english red (T) (с 01.01.1975 по 31.12.1981)
Options
483 harder springs and undershields (с 01.01.1964 по 31.07.1996)
524 paintcoat preservation (с 01.01.1964)
570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest
580 Behr air conditioner (с 01.04.1970 по 31.10.1982)
593 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (single-sheet safety glass), band filter
green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)
605 headlamp wiper unit and license plate mounting (с 01.08.1971)
oil for rear axle with limited-slip differential in canisters and trim strips on hardtop
656 Michelin tires (с 01.08.1965 по 31.10.1989)
667
673 high-capacity battery (с 01.01.1964)
843 rear seat bench divided 2/3 : 1/3 (с 01.10.1977 по 31.08.1996)
844 folding seat bench in loading compartment, reverse to direction of travel (с 01.10.1977)

Tuossapa tuo valmistenumero ja tiedot mitä löyty. Näyttää täsmäävän.. :D
Ja tänään rakennamme radion..
c126 380 SEC -83
w124 250D -86
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14211
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Onpa miellyttävä väriyhdistelmä, englischrot ja dattel-kangas, vaikken henk.koht. erityisemmin punaisista välitäkään. Ylipäätään tuo 504 ei taida olla kaikista yleisimpiä W123:n värejä.

Löytyykö lisäpenkki vielä takakontista?

Kuvia kehiin!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
AOKki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Su 28.12.2008 18:35
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja AOKki »

Ei oo lisäpenkkiä.. Pakettiautoksi on tämä yksilö rekisteröity. Yllätys yllätys. Tosin siinä on tilapäiskuljetukseen tarkotettu jaettava kova takapenkki alkuperäisverhoilulla.

Koetan jossain vaiheessa muutaman kuvan saada näkyville..
Ja tänään rakennamme radion..
c126 380 SEC -83
w124 250D -86
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

On mahtanu olla aika nätti auto :shock:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Ei muuta kun Lycka Till jos lähdet projektia toteuttamaan.

Kovasti on ollu kiinnostusta alkaa laittelemaan tota omaa -84:sta joka on alkuperäinen "matching numbers" yksilö muutamia jälkeenpäin asennettuja lisävarusteita lukuunottamatta. Suurin erikoisuus siinä taitaa olla alkup. 5v. vaihdelaatikko.

Ei vaan ole kunnon tallitiloja joten menee varmaan kiertoon. Jos on kiinnostuneita niin voitte ottaa yhteyttä jo oikeastaan heti. Kyseinen auto on vielä päivittäisessä ajossa.
AOKki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Su 28.12.2008 18:35
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja AOKki »

No niin. Tuoltapa löytyy muutama kuva TDT:stä:
http://kuvablogi.com/nayta/1693533/
Kuten näkyy niin ankara projekti ois luvassa.. :wink: Mutta mielenkiintoa kyllä löytyis sillä näyttää kilometritkin olevan ne mitä mittarissa on.. :shock: Ainakin jos edellisten omistajien kirjanpitoon on luottaminen.
Ja tänään rakennamme radion..
c126 380 SEC -83
w124 250D -86
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14211
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

AOKki kirjoitti:No niin. Tuoltapa löytyy muutama kuva TDT:stä:
http://kuvablogi.com/nayta/1693533/
Kuten näkyy niin ankara projekti ois luvassa.. :wink: Mutta mielenkiintoa kyllä löytyis sillä näyttää kilometritkin olevan ne mitä mittarissa on.. :shock: Ainakin jos edellisten omistajien kirjanpitoon on luottaminen.
Kyllä siitä kalu vielä tulee... esimakua tulevasta tässä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
AOKki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Su 28.12.2008 18:35
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja AOKki »

No huh.. :shock: Tuohon pyritään. Täytyy vaan ensiksi saada tuo edellinen projekti pois tallista.. On se vaan paljon punasempi tämä ajossa oleva 220D -79 englishrot : http://kuvablogi.com/nayta/1693758/
Tosin maalattu joskus uudelleen. Auto on näppärässä käyttökunnossa ja melko alkuperäinen. 8)
Ja tänään rakennamme radion..
c126 380 SEC -83
w124 250D -86
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3502
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Heh, siellähä on saman värine sedan taustalla :D
http://kuvablogi.com/nayta/1693528/

Ku tuo siun auto on kerta -80 vuosmallia, ni eikö siinä oo kalanruoto -kuviolla penkit? Tuossa miun 230T raadossa taitais olla samaa kuosia sisusta, Kahessa osassa taittuva takapenkki kolmella niskatuella ja lisäpenkkiki löytys :wink:

Vähänhä tuossa näyttää olevan ruttua ovissa ja ruostettaki löytynee, mutta eiköhä tuosta vielä kalu tuu.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Ehdottomasti kannattaa ensitöidä tuollainen harvinaisuus. TDT ilmastoinilla on tosi harvinainen jo ihan Euroopan mittakaavassakin. Ilmastoinnin saa kyllä pelaamaan. Välttämättä ei ole muuta vikaa kuin, että aineet on vähänä ja silloin kompura ei lähde päälle. Niin ja kyllähän TDT jo itsessäänkin on nykypäivänä harvinainen laite on ja on oikeastaan aina ollut sitä. Tuosta tulee hieno auto, kun vaihtaa ehjät peltiosat ja hitsailee kuntoon. Sisustuksen, kun pesee niin siitäkin saa hyvän. On noita purettavaksi paljon arkisempiakin aihioita ja koneita löytää kyllä irrallaankin. Tuosta sitä ei kannatta ottaa pois.

Tässä kuvassa 504 värikoodilla oleva W123 sedan. Komea väri hyvässä kunnossa ollessaan 8)
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
AOKki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Su 28.12.2008 18:35
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja AOKki »

jackie kirjoitti:Heh, siellähä on saman värine sedan taustalla :D
http://kuvablogi.com/nayta/1693528/

Ku tuo siun auto on kerta -80 vuosmallia, ni eikö siinä oo kalanruoto -kuviolla penkit? Tuossa miun 230T raadossa taitais olla samaa kuosia sisusta, Kahessa osassa taittuva takapenkki kolmella niskatuella ja lisäpenkkiki löytys :wink:

Vähänhä tuossa näyttää olevan ruttua ovissa ja ruostettaki löytynee, mutta eiköhä tuosta vielä kalu tuu.
Taitaa olla sama sisusta: http://kuvablogi.com/nayta/1695578/ Anteeksi huono kuva :oops:.

Tuosta ilmastoinnista sen verran että ainakin letkut on poistettu ja lauhdutin puuttuu.. Onneksi varaosa T:stä löytyy ne letkut.. Kompressori mahtaa olla melkosessa kunnossa kun on liitännät irti ja kura lentää.. :shock:

Valoista vielä sen verran, että oman käsitykseni mukaan -81 TDT:ssä on alkuperäsenä pyöreät lamput. Nyt paikallaan neliskanttiset. Olenko väärässä :?:
Ja tänään rakennamme radion..
c126 380 SEC -83
w124 250D -86
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3502
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

AOKki kirjoitti:Taitaa olla sama sisusta: http://kuvablogi.com/nayta/1695578/ Anteeksi huono kuva :oops:.

Valoista vielä sen verran, että oman käsitykseni mukaan -81 TDT:ssä on alkuperäsenä pyöreät lamput. Nyt paikallaan neliskanttiset. Olenko väärässä :?:
Samalta näyttää:
http://kuvablogi.com/nayta/1695693/
http://kuvablogi.com/nayta/1695694/

Miteköhä tuo lamppuhomma meni? Ku coupeissa ja "huippumallissa" eli 280:ssä on aina kanttilamput, --- ----------- ------, ----- aika huippu se ainaski miun mielestä on :D Joku varmaan vielä täsmentää, kellä on faktat paremmi hallussa.

Edittiä: Poistin kirjoittamaani väärää tietoa, ettei turhaan jää kenenkä mieleen kummittelemaa.
Viimeksi muokannut jackie, To 22.01.2009 15:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Kuten tiedämme on turbodieselissä ollut samat huippumallien ylellisyydet kuin 280-malleissa. Eli aina kantikkaat valot.

Näyttäisi olevan melkoisen ensimmäisiä TDT:itä. Kuvissa jäi ihmetyttämään oviverhouksen keskiosa joka pitäisi olla kangasta vaan näyttäisi kuvassa keinonahalta.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14211
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Leka kirjoitti:Kuten tiedämme on turbodieselissä ollut samat huippumallien ylellisyydet kuin 280-malleissa. Eli aina kantikkaat valot.

Näyttäisi olevan melkoisen ensimmäisiä TDT:itä. Kuvissa jäi ihmetyttämään oviverhouksen keskiosa joka pitäisi olla kangasta vaan näyttäisi kuvassa keinonahalta.
Nyt tipuin kärryiltä. Eikö kangasverhoillut ovipahvit tulleet vasta 3. sarjaan?

Ja eikö (1. ja) 2. sarjassa "280"-kangasverhoilu ollut pelkästään 280:ssä, ei Turbodieselissä?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Timo L. kirjoitti:Nyt tipuin kärryiltä. Eikö kangasverhoillut ovipahvit tulleet vasta 3. sarjaan?

Ja eikö (1. ja) 2. sarjassa "280"-kangasverhoilu ollut pelkästään 280:ssä, ei Turbodieselissä?
Heh, nähtävästi väsyneenä leikkasi aivot totaalisesti kiinni :). Ovipahvihomma menee juuri mainitsemallasi tavalla, muutoin turbon ylellisyysetuoikeudet vastaavat hyvin 280-malleja :o
AOKki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Su 28.12.2008 18:35
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja AOKki »

Leka kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:Nyt tipuin kärryiltä. Eikö kangasverhoillut ovipahvit tulleet vasta 3. sarjaan?

Ja eikö (1. ja) 2. sarjassa "280"-kangasverhoilu ollut pelkästään 280:ssä, ei Turbodieselissä?
Heh, nähtävästi väsyneenä leikkasi aivot totaalisesti kiinni :). Ovipahvihomma menee juuri mainitsemallasi tavalla, muutoin turbon ylellisyysetuoikeudet vastaavat hyvin 280-malleja :o
Varmistuksena vielä että ovipahvit ovat keinonahkaa. :wink:

Kunhan kerkeän aihiota paremmin purkamaan niin sitten katsotaan mitä jännää löytyy.. :D Ainakin tekniikka sinällään pelaa ja vaihteisto vaihtaa ja toimii erinomaisesti kickdownia myöten. Perän tasonsäätö ei sentään ole toiminnassa..
Ja tänään rakennamme radion..
c126 380 SEC -83
w124 250D -86
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Mitäs tälle laitteelle kuuluu?
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
AOKki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Su 28.12.2008 18:35
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja AOKki »

Ei ole projekti vielä edennyt kun ei oo tallitilaa tarpeeksi.. :cry: Etupenkit otin pois ja pikaisen tutkimuksen perusteella lattiat ovat yllättävän hyvässä kunnossa. :D
Ja tänään rakennamme radion..
c126 380 SEC -83
w124 250D -86
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2070
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

UI vitsi 8) Todella mahtava kunnostusaihio, ihan kateeksi heittää, tykkään todella paljon tuosta väristä, kunnossa ollessaan todella hieno auto hienoilla väreillä 8) Siis todella paljolti onnea ja toivottavasti vain projektisi onnistuu ja taas teillämme on sitten upea TDT ilahduttamassa sivustakatsojia! :wink:
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Onko projektista uutta tietoa? Toivottavasti tämä aito TDT tulee vielä liikkumaan kunnostettuna 8)
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
AOKki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Su 28.12.2008 18:35
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja AOKki »

Eipä ole vielä uutta tämän projektin saralla.. :oops: Työn alla nyt käyttöpeliksi tuleva 250D "satalankku". Varmaan ei tulevan talvenkaan aikana ehdi TDT:hen perehtymään. Hommia hidastaa myös entistä pienempi budjetti tällä haavaa.. :evil: Se on välillä semmosta. :?

Onneksi TDT pääsee pian katoksen alle talvehtimaan. Jossain vaiheessa on tarkoitus perehtyä auton historiaan tarkemmin. Onko kellään muuten tietoa miten laajoja selvityksiä voi AKE:ta ostaa, tai mitä muuta kautta historiaa saa selville?

Halua olisi todellakin päästä tähän projektiin kiinni mahd. pian, mutta täytyy edetä auto kerrallaan. 8) Missään nimessä en ole tätä aihiota hävittämässä/purkamassa. Siitä ei siis huolta.

Ja arvon foorumilaisten apu on tulevaisuudessa varmasti tarpeen. Sen verran haastava kohde kyseessä.
Ja tänään rakennamme radion..
c126 380 SEC -83
w124 250D -86
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Viesti Kirjoittaja Heavy »

AOKki kirjoitti:Eipä ole vielä uutta tämän projektin saralla.. :oops: Työn alla nyt käyttöpeliksi tuleva 250D "satalankku". Varmaan ei tulevan talvenkaan aikana ehdi TDT:hen perehtymään. Hommia hidastaa myös entistä pienempi budjetti tällä haavaa.. :evil: Se on välillä semmosta. :?

Onneksi TDT pääsee pian katoksen alle talvehtimaan. Jossain vaiheessa on tarkoitus perehtyä auton historiaan tarkemmin. Onko kellään muuten tietoa miten laajoja selvityksiä voi AKE:ta ostaa, tai mitä muuta kautta historiaa saa selville?

Halua olisi todellakin päästä tähän projektiin kiinni mahd. pian, mutta täytyy edetä auto kerrallaan. 8) Missään nimessä en ole tätä aihiota hävittämässä/purkamassa. Siitä ei siis huolta.

Ja arvon foorumilaisten apu on tulevaisuudessa varmasti tarpeen. Sen verran haastava kohde kyseessä.
Itse olen tilannut tuon kaavakkeen avulla tiedot W123:sta. Tulee kaikista rekisteriotteista kopiot ihan alusta asti. Saa koko historian selville. Tulostin tuon muistaakseni ja lähetin sen sitten kirjeenä AKE:lle.

http://www.ake.fi/AKE/Tietopalvelu/Asiakirjapalvelu/

Hieno homma, että pidät auton tallessa. Kun saat sen vielä katon alle niin se säilyy parempana. Laita sitten joskus tulevaisuudessa infoa tästä autosta. Nythän on hyvä pikku hiljaa hankkia osia projektia varten ja miettiä miten sitä kunnostaa. Itsekin olen pikku hiljaa kerännyt osia vuosien ajan projektiin ja pitänyt sitä sen ajan suojassa.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
AOKki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Su 28.12.2008 18:35
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja AOKki »

Kiitoksia Heavy , linkkivinkistä. Vähänpä on AKE:n palveluihin tullut vielä itsellä perehdyttyä. :oops: Johonkin väliin otan ja tilaan kattavan historiaselvityksen. Aiemmin tekemäni suppea selvitys antaa osviittaa siitä, että autolla on värikäs historia. Siitä myöhemmin lisää.. :wink:

Osienhankinta tulee ajankohtaiseksi kunhan saan ainakin yhden rojektin alta pois. Siinä käännynkin varmaan sitten foorumilaisten puoleen. 8)
Ja tänään rakennamme radion..
c126 380 SEC -83
w124 250D -86
AOKki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Su 28.12.2008 18:35
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja AOKki »

No niin. Kattava omistushistoria autosta on nyt selvitetty. Mutta eräs asia ei mene mulla kaaliin. Rekisteriotteeseen merkitty käyttöönottopäivä on 00.00.1981. Saaduissa tiedoissa on kuitenkin erikseen ilmoitettu, että auto on rekisteröity Suomessa vasta 13.3.84. :shock: Mistä moinen kolmen vuoden hajonta voi johtua, kun missään ei ole viitteitä siitä, että mersu olisi koskaan ollut ulkomaan rekisterissä. Onko jollakin tietoa valaista asiaa?
Ja tänään rakennamme radion..
c126 380 SEC -83
w124 250D -86
Avatar
CEA
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 06.05.2008 18:18
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja CEA »

YK-auto :?: Olisi viety Suomesta komennuspaikalle mukanaan kolmeksi vuodeksi :?:
MB 300 CE -88 aut
AOKki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Su 28.12.2008 18:35
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja AOKki »

Ei kai sitäkään vaihtoehtoa voi poissulkea. Itsellä käynyt mielessä että on saattanut olla esittelyautona veholla tms. :? Eihän auton tarvi olla rekisterissä jos sillä ei ajeta.. Mutta millä perusteella se käyttöönottopäivä sitten määräytyy. :shock:
Ja tänään rakennamme radion..
c126 380 SEC -83
w124 250D -86
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Kyllä sitä on ensiomistaja käyttänyt ulkomaankomennuksella (työ, yk tai joku muu syy) ja tuonut sen jälkeen verovapaasti Suomeen :)

Tähän viittaa myös kombivarustekoodin 605 sisältävä "kiinnike tullin rekisterilaatalle", joka oli käytössä verottomasti ulkomaille menneissä Suomi-autoissa.
AOKki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Su 28.12.2008 18:35
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja AOKki »

Tämähän selventää kummasti asiaa. Kyse on siis kuitenkin ainakin periaatteessa Suomi-autosta.. :? Kiitän asiaa tuntevia vastaajia tiedoista :!:
Ja tänään rakennamme radion..
c126 380 SEC -83
w124 250D -86
Vastaa Viestiin