190 2.0e ongelmaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
puzkini
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: To 14.02.2008 22:01
Paikkakunta: POHJOIS-SAVO

190 2.0e ongelmaa

Viesti Kirjoittaja puzkini »

juuh tuli ostettua tos pikku projektiksi 190:nen automaatti vm 84
Nyt ois ongelma johon tartteis apuva,kone ei suostu käynnistymään.
Alkuviikolla teki jo tota mut lähti lopulta aina käyntiin
kipuna toimii,tarkastettu.bensa tulee määränsäätimelle asti

mut kun otti päältä niitä putkia irti startatessa nii eipä enään tullukkan bensaa :cry:
sitten sinne ruiskumötikän kylkeen tulee johto mustaan laatikkoon ja kokeiltii et tuleeko virtaa
liittimeen startatessa,virtakynä välähti muutaman kerran.elipitäskö johtoon tulla jatkuva virta startatessa/autokäynnissä??
jos joku tietäs mistä kiikastaa??
Viimeksi muokannut puzkini, Su 15.02.2009 21:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
puzkini
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: To 14.02.2008 22:01
Paikkakunta: POHJOIS-SAVO

Viesti Kirjoittaja puzkini »

eikö kellän ajatuksia???
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3980
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Sorry tuplapostaus.

tomant
Viimeksi muokannut tomant, Pe 13.02.2009 18:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3980
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Jos kyseessä on normaali KE-Jetronic, pitäisi sen startata ilman sitä mustaa mötikkää, joka lienee EHA eli ruiskun hienosäädön yksikkö. Tarkista, että kakkos- ja kolmosimuputken välissä oleva käynnistyssuutin saa virtaa ja ruiskuttaa bensaa startatessa. Suutin on parilla ruuvilla tai mutterilla kiinni ja sen päähän menee sähköliitin, jossa kaksi johtoa. Toinen on maa ja toiseen pitäisi tulla virta startatessa.

Tuollaon kuvia imusarjasta.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
puzkini
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: To 14.02.2008 22:01
Paikkakunta: POHJOIS-SAVO

Viesti Kirjoittaja puzkini »

hyvä et joku autto,tod virta ei tule siihe käynnistin suuttimen liittimelle,mutta kun otettiin suora virta akulta suuttimeen dii ei silti tullut mitn..startatessakaan..eli???ja bensa tulee kylmäkäynnistys suuttimen putkeen asti mutta muihin putkiin ei tule :roll:
Avatar
puzkini
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: To 14.02.2008 22:01
Paikkakunta: POHJOIS-SAVO

Viesti Kirjoittaja puzkini »

virta tulee nyt kylmäkäynnistys suuttimelle,mut ei lähe tulille..sit semmonen huomio et kun bensapumppu surahtaa virrat päälle laittaessa,nii tankista kuuluu "porina" vaikuttaa et ampuu paineen takas tankkiin.miksi näin??onko pumpussa takaisku venttiili vai??joka ei toimi..??
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3980
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

puzkini kirjoitti:virta tulee nyt kylmäkäynnistys suuttimelle,mut ei lähe tulille..sit semmonen huomio et kun bensapumppu surahtaa virrat päälle laittaessa,nii tankista kuuluu "porina" vaikuttaa et ampuu paineen takas tankkiin.miksi näin??onko pumpussa takaisku venttiili vai??joka ei toimi..??
Johtuukohan siitä, että pumppu painaa täysillä ja paineensäädin päästää ylimääräisen bensan takaisin tankkiin?

Tarkista vielä, että kipinä tulee oikealla hetkellä oikeaan sylinteriin. Ovatko tulpanjohdot ja puolan johdot paikoillaan?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
puzkini
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: To 14.02.2008 22:01
Paikkakunta: POHJOIS-SAVO

Viesti Kirjoittaja puzkini »

kyl ne on.mutta kun ees määränsäätimen päältä tulevista putkista ei suostu bensaa antamaa,eikä anna myöskään kylmäkäynnistin suuttimesta vaik nyt virta tulee siihen nytten.. :evil:
niin se työnttää aineen takas tankkiin siitä paineensäätimeltä. :(
eli sekö pashana??
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3980
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Saattaa olla paineensäädin rikki (kalvo?). Kurista paluupuolta, jos auttaisi käynnistymiseen, mutta sammuta heti, jos yrittää käynnistyä.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
puzkini
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: To 14.02.2008 22:01
Paikkakunta: POHJOIS-SAVO

Viesti Kirjoittaja puzkini »

täytyypi huomenna kokeilla ku auto kaverin tallissa..
onkos sitten se kylmäkäynnistys suutin paskana ku bensa tuli
suuttimen yläpään liitokseen asti mut ei suuttimen läpi??ja virtakin tuli
ja tämä ainut mistä kuitenkin määränsäätimeltä tulee
löpö.. vaikko eikö sit riitä paine sille :?:
alkaa ittesä tuntee hölömöksi :oops:
3 päivän aikana lukemattomien startauksien aikana 2 kertaa saatu käynnistymään kuitenkin
Avatar
puzkini
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: To 14.02.2008 22:01
Paikkakunta: POHJOIS-SAVO

Viesti Kirjoittaja puzkini »

tämä ratkesi paineensäätimen vaihdolla..
Vastaa Viestiin