W126 vm-85

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Rise
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Pe 25.04.2003 09:55
Paikkakunta: Oulu

W126 vm-85

Viesti Kirjoittaja Rise »

280 SE pomppasi pakokaasutestissä katsatuksessa. HC eli hiilivety oli 2100, max sallittu on 1000. Sen jälkeen olen säätänyt venttiilit, sytytyksen ja vaihtanut tulpat. Vika ei korjaantunut.
Kolme takimmaista tulppaa olivat nokiset. Kone käy tyhjäkäynnillä tsupsuttamalla, ei ilmeisti polta kaikilla pytyillä kunolla.
Oljyä tarvitsee lisätä noin 4000 km välein, joten männänrenkaat ovat kunnossa. Venttiilit voivat olla tietysti vialliset, mutta kolme peräkkäistä tuntuu kyllä ihmeelliseltä. Venttiilit olivat todella suurissa säädöissä, tuskin olisäädetty vähään aikaan. Auto on ollut minulla reilun puolivuotta ja olen ajanut n. 8000 km ja mittarissa on 245 tkm, liekkö totta.
Voiko vika olla pakosarjassa? Kolme viimeistä pyttyähän ovat samalla pakosarjalla. Entä tulpanjohdoissa, jakajassa tai sytysboksissa?
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

Jotakin vastausta....

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

mahdollisuuksia on tietenkin useampia....

Mutta kannattaa aloittaa halvemmasta, helpommasta ja todennäköisemmästä :

- Virranjakajan kansi : otappa auki ja tarkista, että miltä näyttää ?

- Ilmansuodatin : tässä kohtaa moni 'säästelee '
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Vastaa Viestiin