samoilla sanoilla sanon, siis ei ole kuin lyhyt kokemus ceestä, ajellut niillä jonkun muutaman tuhannen ja itsekin kerran MEINASIN vaihtaa 124:n sellaiseen perus C200D -94:een, mutta veljellä sellainen oli jokusen vuoden C200CDI farmari, -01 ja ihan paska auto, sanoi että jos mersun hän joskus ostaa niin ei osta koskaan enää c sarjalaista, ruostuu käsiin, jatkuvaa pikkuvikaa jne, oli valtava pettymys kun sitä ennen oli 124 joka toimi ja kesti kovaakin ajoa... Eikä sillä hänen C:llä ollut edes ajettukaan paljon...jokus kirjoitti:Vanhan liiton äijälle W123/126/201/124 mersujen jälkeen tuo W202 oli todellinen pettymys;muovinen ja halvan oloinen.
Miksi W202-mersu ei ole mersupiireissä suosittu?
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
C
Itsekkin olin viime kesänä vaihtamassa oman w201:n C 230 K:n vm olikohan -96.
Oli suorastaan järkytys pelleiltään ja muutenkin yleis olemus karsee
vaikka myyjä oli laittanut siistit kuvat nettiautoon, liekö ollut
kuvat autosta uutena yhdistettynä pohojaalaiseen maalaismaisemaan.
Meinas ottaa pannuun kun vielä ilkesi puhelimessa meseään kehua ja ajatti
n. 700km.
Noh, kyllähän tuo C varmaan loisto auto on jos löytää sen yksilön.
Oli suorastaan järkytys pelleiltään ja muutenkin yleis olemus karsee
vaikka myyjä oli laittanut siistit kuvat nettiautoon, liekö ollut
kuvat autosta uutena yhdistettynä pohojaalaiseen maalaismaisemaan.
Meinas ottaa pannuun kun vielä ilkesi puhelimessa meseään kehua ja ajatti
n. 700km.
Noh, kyllähän tuo C varmaan loisto auto on jos löytää sen yksilön.
Viimeksi muokannut tak, Pe 06.02.2009 21:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onhan noita aivan pilalle piiskattuja satakaksnelosiakin, ei se C:n vika ole jos omistaja on huithapeli. Komeita kilometrimääriä näkyy niissäkin olevan vaan, kun nettiautoa selaa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Kun itsellä on ollut näitä, niin arvostelen kouluarvosanoilla tuota melutasoa:
BMW 530 dA 1999, noin 165 tkm-265 tkm, tuplalasit, meluttomuus 10
C220, 1993, noin 0-177 tkm, meluttomuus 8,5
C280 A, 1995, noin 95 tkm-175 tkm, meluttomuus 8
300 TDT 4-matic 1991, noin 232 tkm-310 tkm, meluttomuus 6
Eli Bemari ei puhunut mitään, C220 oli uutena hätkähdyttävän hiljainen
ja C280 automaattina jopa hiukan äänekkäämpi jostain syystä, ehkä
vanhuuttaan. C280:ssa oli kyllä mahtava saundi yläkierroksilla, C220:ssa
pörinää. Nykyinen matikki on selvästi äänekäs kaikin tavoin, vaikka
moottorin ääni onkin hyvin vaimennettu. Rengasmeteli on kova ja
kori on selvästi vähemmän jäykkä kuin uudemmissa autoissa. Meteli
varmaan vähenisi, jos vaihtaisi kaasujouset taakse ja alustaan vielä
lisää kumeja.
Bemarilla tuli ajettua Saksassa "kaasu pohjassa" 5 tuntia yhteen menoon
ja mittarin sai näyttämään jopa yli 230. Ei silti melu haitannut.
Samaten C220:a tuli ajettua Saksassa isoa kovaa tuntikausia
ja mittari näytti alamäessä melkein täydet eli 238. Siinä jo jotain
kuuluikin, mutta ei pahasti.
BMW 530 dA 1999, noin 165 tkm-265 tkm, tuplalasit, meluttomuus 10
C220, 1993, noin 0-177 tkm, meluttomuus 8,5
C280 A, 1995, noin 95 tkm-175 tkm, meluttomuus 8
300 TDT 4-matic 1991, noin 232 tkm-310 tkm, meluttomuus 6
Eli Bemari ei puhunut mitään, C220 oli uutena hätkähdyttävän hiljainen
ja C280 automaattina jopa hiukan äänekkäämpi jostain syystä, ehkä
vanhuuttaan. C280:ssa oli kyllä mahtava saundi yläkierroksilla, C220:ssa
pörinää. Nykyinen matikki on selvästi äänekäs kaikin tavoin, vaikka
moottorin ääni onkin hyvin vaimennettu. Rengasmeteli on kova ja
kori on selvästi vähemmän jäykkä kuin uudemmissa autoissa. Meteli
varmaan vähenisi, jos vaihtaisi kaasujouset taakse ja alustaan vielä
lisää kumeja.
Bemarilla tuli ajettua Saksassa "kaasu pohjassa" 5 tuntia yhteen menoon
ja mittarin sai näyttämään jopa yli 230. Ei silti melu haitannut.
Samaten C220:a tuli ajettua Saksassa isoa kovaa tuntikausia
ja mittari näytti alamäessä melkein täydet eli 238. Siinä jo jotain
kuuluikin, mutta ei pahasti.
Onko muut huomannu sellasta että välillä sama auto kuulostaa melusemmalta ja välillä hiljasemmalta?.. Itseäni aina toisinaan hämmästyttää että puuttuukohan multa koko pohjapelti kun tuntuu että korvat halkee rengasmeluihin.. Suraavana aamuna taas tuntuu että kylläpäs tämä vm.93 mese onkin hiljanen!
"Täähän on hiljasempi kun mun" -sanoi setäni jolla w210, koeajettuaan mun w202 18"-kesärenkailla!
Niin se korva valehtelee..

"Täähän on hiljasempi kun mun" -sanoi setäni jolla w210, koeajettuaan mun w202 18"-kesärenkailla!

Ei tuo kyllä niin huono ole mitä täällä on annettu ymmärtää. Ei ole aikaisempia 124 korisia kyllä ikävä. Meluisakaan tuo ei ole entisiin verrattuna vaikka on takapenkki poistettuna. Laiskahan tuo vaparidiesel toki on mutta uudempi c200cdi automaatti on jo aivan riittävän ripeä peli. Ehkä meille on vaan sitten löytyny niitä hyviä yksilöitä 3 kappaleltta 

230 C 1978
Eipä ole ihme, jos vanhat "lintat" ovat suosiossa. Vastaus löytyy suoraan gallup osista, mikä Mersun malli on paras.
Itsellä on ollut sekä S202 että S210. 202:n on tosi näppärä pyöriteltävä pikkutiloissa, kulkee hyvin maantiellä, ainakin 220cdi koneella. Isoin miinus tulee takajalkotiloista ja takakontista.
Siinä varmaan oli suurin syy miksi siirryin S210:n. S210 ei todellakaan ole yhtä ketterä, maantiellä ehkä vähän parempi, tai sitten ei.
W123:een ja W124:een paras sääntö on, se mitä varusteista tai turvallisuudesta ei löydy, ei hajoa
Edit: Palkokasvit pois ja verrataan rehdisti siis samanlaisia eri aikakauden autoja, esim w124 200d, w202 200d tai w202 200cdi, w210 200 cdi. Ei siis esim w124 300tdt 4-matic täydellä lisävarustuksella vs w202 200d.
Vaan esim w124 300tdt 4-matic täydellä lisävarustuksella vs w210 320 cdi täydellä lisävarustuksella.
Tottakai hinnaston kallein malli on hienompi kuin seuraavan mallin karvalakkimalli. Kyllä aika tekee tehtävänsä, ei 20 vuotta vanha auto enään vastaa nykypäivää. Korjaaminen ja huoltokustannukset on taas toinen asia
Itsellä on ollut sekä S202 että S210. 202:n on tosi näppärä pyöriteltävä pikkutiloissa, kulkee hyvin maantiellä, ainakin 220cdi koneella. Isoin miinus tulee takajalkotiloista ja takakontista.
Siinä varmaan oli suurin syy miksi siirryin S210:n. S210 ei todellakaan ole yhtä ketterä, maantiellä ehkä vähän parempi, tai sitten ei.
W123:een ja W124:een paras sääntö on, se mitä varusteista tai turvallisuudesta ei löydy, ei hajoa

Edit: Palkokasvit pois ja verrataan rehdisti siis samanlaisia eri aikakauden autoja, esim w124 200d, w202 200d tai w202 200cdi, w210 200 cdi. Ei siis esim w124 300tdt 4-matic täydellä lisävarustuksella vs w202 200d.
Vaan esim w124 300tdt 4-matic täydellä lisävarustuksella vs w210 320 cdi täydellä lisävarustuksella.
Tottakai hinnaston kallein malli on hienompi kuin seuraavan mallin karvalakkimalli. Kyllä aika tekee tehtävänsä, ei 20 vuotta vanha auto enään vastaa nykypäivää. Korjaaminen ja huoltokustannukset on taas toinen asia
Olihan siinä juttua, pitäsköhän tuohon sanoa että jos 202:n melu ei miellytä niin vaiha tojota. Tarinat kuulostaa ihan sisällis-sodalta
On siinä ainakin mersun merkki ja kalliit vehon laskut jos sinne on asiaa.
Eiköhän noissa kaikissa ole omat "kotkotuksensa" siis jopa mersuista puhuttaessa. Mulla on nyt 30tkm w202 kilometrejä takana eikä ole moittimista. Melu ei todellakaan ole haitannut
Ja jos vähän vilkaisee tätä foorumin tekniikka osiota, voi pian todeta että ihan pientä sanomista voi tilanteesta riippuen olla myös muissa mersun malleissa vai mitä?

On siinä ainakin mersun merkki ja kalliit vehon laskut jos sinne on asiaa.
Eiköhän noissa kaikissa ole omat "kotkotuksensa" siis jopa mersuista puhuttaessa. Mulla on nyt 30tkm w202 kilometrejä takana eikä ole moittimista. Melu ei todellakaan ole haitannut

Ja jos vähän vilkaisee tätä foorumin tekniikka osiota, voi pian todeta että ihan pientä sanomista voi tilanteesta riippuen olla myös muissa mersun malleissa vai mitä?
No, kaikki on suhteellista. Anopillani on about -98 Nissan Almera, ja joka kerran kun sen kyydissä tulee istuttua, en osaa olla kysymättä että mikäs ovi täällä on auki kun niin pirusti suhisee.hessut32 kirjoitti:Ehkä vähän liiottelin että ei olis riisikuppia kummempi! Viime kesänä omistin vähän aikaa tuommosen C200cdi -01 360tkm ajettu. No ei toista C-koppaa tuu minun pihaan. Emäntäki tuumas kyydissä, että ei meillä oo koskaan ollu näin huonoa autoa onkait tässä joku vika kun on niin isot äänet!
Arvannette, että kaikki luukut ovat kyllä olleet aina kiinni...


S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Ihan hyvä C on kyllä ollut
Itsellä ollut kohta 5 vuotta sama C -99 220cdi. 200 tkm itsellä ajettuna ja mainittavia vikoja ei ole ollut. Halpaa ajoa, halvat osat. Kertaakaan ei ole edes meinannut jättää matkalle vaikka mittarissa alkaa olla jo 350 tkm kelattuna. Automaattilaatikolla tosi mukava ajettava. Kaupungissa kivan ketterä. Tien päällä tukeva. Tehoa piisaa liikennevaloissa ja etenkin ohituksissa maantiellä. Kun laittaa alle kitkat niin ei rengasmelukaan liikoja haittaa.
Tilaa nippanappa riittävästi. Pahin puute takajalkatilat jos kuskin penkki liika takana.
Summasummarum: ei ole niin huono mitä ehkä maine antaa olettaa.
Tilaa nippanappa riittävästi. Pahin puute takajalkatilat jos kuskin penkki liika takana.
Summasummarum: ei ole niin huono mitä ehkä maine antaa olettaa.
Tuli ympyrä ja tähti - siitä se autoilu sujumaan lähti
Puolen vuoden kokemuksella tuosta W202 täytyy sanoa että se on lähes kaikilla osa-alueilla parempi auto kuin C124 300 jonka omistin 4,5 vuotta.
-ohjaus on nopeampi
-ohjaustuntuma on parempi
-alusta on parempi
-jarrut ovat tehokkaammat
-ohjaamossa hallintalaitteet jotenkin paremmin esillä
-penkit ovat paremmat
-tehoa sen verran että pysyy perheautojen mukana liikenteessä
Ehkä kuitenkin W124 on isomman auton oloinen maantieajossa mutta onko se sitten hyvä vai huono puoli...
Mutta eihän noita oikein voi verrata kun toisessa on nuo mystiset 3 kirjainta
-ohjaus on nopeampi
-ohjaustuntuma on parempi
-alusta on parempi
-jarrut ovat tehokkaammat
-ohjaamossa hallintalaitteet jotenkin paremmin esillä
-penkit ovat paremmat
-tehoa sen verran että pysyy perheautojen mukana liikenteessä
Ehkä kuitenkin W124 on isomman auton oloinen maantieajossa mutta onko se sitten hyvä vai huono puoli...
Mutta eihän noita oikein voi verrata kun toisessa on nuo mystiset 3 kirjainta

2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
- Dieselmies
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 07.08.2004 19:38
Antti V Mersumies kirjoitti :
"Ja sitten vielä valitus
tuosta 124 korisesta. Ainakin isä vainaallani oli aikanaan uudesta tuollainen ensimmäistä sarjaa oleva muovikylkinen W124 300D, myytiin 17 vuotiaana ja 730 tkm mentynä pois ja siitä tehtiin kori aina uusiksi n 3 vuoden välein. Joten jos tuohon autoon verrataan noiden mulla olleiden 202 koristen ruostumista, ei se uudempi ainakaan herkempi ruostumaan ole. Mutta sehän nyt oli vain yksi vertailu kohta."
Tuosta asiasta ainakin minä olen täysin eri mieltä, sillä minulla on myös ollut ensimmäinen muovihelma vuodesta -89/90 ja ei ruostetta missään, eikä koskaan ole tehty mitään ruostesuojauksia, ei edes maahantuonnin jälkeen massausta jota veho silloin suositteli, ite aattelin että kai siihen on tehtaalla lähtiessä tarvittava määrä mönjää lyöty että ei kai uutta autoa heti massaileen aleta, rahastushommaltahan tuo haiskahti.
Nyt auto on 19 v ja 3 kk vanha ajettu 488 tkm ja ajo-ominaisuudet on säilynyt yhtä hyvänä kuin uutenakin, pyörän laakeritki kaikki alkuperäiset, kuskinpuolen alapallon olen kerran vaihtanut niinkuin takaa etummaiset nivelpäiset tangot ja kilometrejä paljon vielä edessä jos ei autoa tule muuten kolaroitua, muuten en aio tästä ikiliikkujasta koskaan luopua: )
Suurin remontti oli tässä pari vuotta sitten kun kansi halkesi 1 imuventtiilin kohdalta joka hitsattiin ja koneistettiin, samalla tietekki vaihdettiin venttiilin seetit, itte venttiilit olivat kuin uudet, niinkuin nokka-akselikin, kettinki myös vaihdettiin samalla ensimmäisen kerrankun autolla oli ajettu 450 tkm, nyt näkyy vesipumppu pikkasen tihkuttavan jospa sen enskesänä sitten vaihtas sillä onhan seki vielä alkuperäinen.
"Ja sitten vielä valitus

Tuosta asiasta ainakin minä olen täysin eri mieltä, sillä minulla on myös ollut ensimmäinen muovihelma vuodesta -89/90 ja ei ruostetta missään, eikä koskaan ole tehty mitään ruostesuojauksia, ei edes maahantuonnin jälkeen massausta jota veho silloin suositteli, ite aattelin että kai siihen on tehtaalla lähtiessä tarvittava määrä mönjää lyöty että ei kai uutta autoa heti massaileen aleta, rahastushommaltahan tuo haiskahti.
Nyt auto on 19 v ja 3 kk vanha ajettu 488 tkm ja ajo-ominaisuudet on säilynyt yhtä hyvänä kuin uutenakin, pyörän laakeritki kaikki alkuperäiset, kuskinpuolen alapallon olen kerran vaihtanut niinkuin takaa etummaiset nivelpäiset tangot ja kilometrejä paljon vielä edessä jos ei autoa tule muuten kolaroitua, muuten en aio tästä ikiliikkujasta koskaan luopua: )
Suurin remontti oli tässä pari vuotta sitten kun kansi halkesi 1 imuventtiilin kohdalta joka hitsattiin ja koneistettiin, samalla tietekki vaihdettiin venttiilin seetit, itte venttiilit olivat kuin uudet, niinkuin nokka-akselikin, kettinki myös vaihdettiin samalla ensimmäisen kerrankun autolla oli ajettu 450 tkm, nyt näkyy vesipumppu pikkasen tihkuttavan jospa sen enskesänä sitten vaihtas sillä onhan seki vielä alkuperäinen.
W 124 300 D -90
W 212 350 CDI -09
W 212 350 CDI -09