Parkissa kun laittaa virrat päälle niin kädellä tuntee, että alkaa puhaltamaan mutta hyvin heikosti. Syksyllä toimi vielä hyvin kun puhaltimen moottorin laakerit rasvailin. Eli moottori on kunnossa jos kerran puhaltaa, mutta mistä vikaa voisi lähteä etsimään? Kerrottakoon vielä että auto, maksimi ja minimi asennot ei myöskään toimi. Tai siis ei ole ainakaan vaikutusta puhaltimen heikkoon nopeuteen.
Haiskahtaa puhaltimen säätimeltä joka löytyy puh.moottorin alta.
Olen laittanut alkuperäisen tilalle joskus w140:n vastaavan säätimen joka on noin 100€ halvempi.
Ei auttanut liittimien putsaus. Tarkasti kun kuuntelee, niin huomaa että puhaltimen nopeus vaihtelee hieman koko ajan. Osaatko kertoa, paljonko sellainen säädin maksaa?
toipoi kirjoitti:Haiskahtaa puhaltimen säätimeltä joka löytyy puh.moottorin alta.
Olen laittanut alkuperäisen tilalle joskus w140:n vastaavan säätimen joka on noin 100€ halvempi.
Niin...ja minulle W202:senkin säätimen sävelsit.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Selvä juttu. Ilmeisesti ilmastoitujen ja ei ilmastoitujen mallien välillä ei ole eroja? Kun kattelin tuolta varaosahaku.fi -sivulta noita käytettyä etuvastuksia, joita saa 30e hintaan. Vai kannattaako ostaa suosista heti uusi? Kun 185 euroa on kuitenki aika suolainen hinta..
Kiitoksia tiedoista. Koitin soitella autopurkaamoja läpi jos sattuisi löytymään jostain vähänajetusta tuo regulaattori, mutta kuulemma kysytty osa ja aika kiven alla tohtoo olla nimenomaan automaatti-ilmastoituun. Tähän väliin ajattelin vielä kysyä, että kuinka kauan tuo itse puhaltimen moottori kestää? Tällä hetkellä mittarissa päälle 300tkm. Tietäisi vähän, että kannattaako laittaa moottori samalla uusiksi.
Elikkä tänään vielä varmistin, että vika ei ole ainakaan moottorissa. Nyt sitten sitä regulaattoria metsästämään. Mutta tuossa tosiaan mietin, että jos vaihtaisi tuon puhaltimen moottorin samalla...hiilet ja kollektori näytti olevan aika lopussa. Osaatteko sanoa onko eroja -89 mallin ja -95 mallien välillä? Vähänkäytetty moottori löytyisi tosiaan tuosta -95 mallista, mutta eikös siinä ole tuo raitisilmasuodatin jo? Onko sillä vaikutusta vai voinko heittää ihan huoletta sellasen kiinni?
Tein vähän salapoliisityötä ja selvitin, että ei sovi. Siis moottori ja regulaattori kummatkin erilaisia sisäilmasuodattimilla varustetuissa malleissa eli -93 eteenpäin. Onko muuten kellään kokemuksia ebaystä ostetuista moottoreista tai regulaattoreista? Näyttää saavan joitain aika halvalla. Heh..saattaapi tuntua teille, että vatvon tässä topikissa samaa asiaa koko ajan, mutta tosiaan noita kumpaakaan osaa ei käytettynä suomesta tunnu löytyvän. Toki uutena saa yhteishintaan vain ~600e
Noniin elikkä taas puhaltaa. Regulaattorihan sielä oli sökönä. Paikallinen varaosamyyjä väitti ensin, että puhallin pyörii täydellä nopeudella jos säädin on mennyt, mutta minulla pyöri hiljaisimmalla nopeudella. Eli ihan aina ei kannata uskoa niidenkään puheita.
vaihdoin puhaltimen regulaattorin, ensin oire oli että puhalsi vain tooooodella pienellä , nyt regulaattorin vaihdon jälkeen auto, min ja max asennot puhallinnopeudelle muuttuvat loogisesti, mutta omasta mielestä auto ja min asento puhaltaa liian kovalla, oliko uusi tarvike regulaattori paska vai ?