Reilu vuosi ja 30.000 km on takana ja mukavaa on ollut. Kulkee riittävästi, 500 ekun päivityksellä saapi 210 hv 410 Nm kutiteltua esille ja virivaraa on senkin jälkeen tuhottomasti. Maitti on ollut koko ajanjakson seurannalla keskimäärin 8,7 litraa, tosin ajan valtaosin matkaa.
Polttoainejärjestelmän eli O-renkaiden falskaus juontuu Saksassa käytetystä biodieselistä - niin kauan kuin germaanian lientä oli tankissa auton tultua itselle, ei ollut mitään häikkää. Kotimainen normaalidiesel ei sitten halunnut enää pysyä tiivisteiden takana eli vuotoa ja käynnistymisen pitkittymistä alkoi ilmetä.
ABS/ASR-boksin tinaukset alkoivat rakoilla kesäkuumalla, Boschin robotit ruikkivat liian vähän tinaa enemmän lämpölaajeneviin liitoksiin + kupari/tinaliitokset laajenevat eri tahtiin: repeilyä juotoksissa. Jos siis jarruihin ja luistonestoon liittyvät valot alkavat tuikkia, nopeusmittari halvaantuu ja systeemi menee hätäkäytölle, niin boksi irti ja tinurille. 1600 euron loota on korjattavissa n. 50 eurolla uutta paremmaksi. Tästä on juttua ollutkin, omakohtainen kokemus.
Tuossa 30.000 km matkalla tehdyt rempat, auto ostettiin suoraan 1. omistajan tallista, joten mitään liikkeen myyntihuoltoa sille ei oltu tehty.
218.500 Polttoaineensuodatin
219.000 Uusi akku, polttimoita
220.600 Pa-esilämmitin (vuotoa) ja siihen liittyvät pa-letkut ja tiivisteet,
Assyst-testi
221.500 Moottoriöljy + suodatin, vaihteistoöljy + suodatin,
peräöljy, pakkasnesteet, Forte-käsittely polttoainelinjalle
15.1.08 Talvirenkaat alle 224.000 km
15.4. Kesärenkaat alle 233.300 km
15.4. 233.300 km etujarrupalat, ABS-antureiden putsaus
22.4. 234.300 km moottoriöljy Mobil1 + suodatin + Forte
Motor Flush -käsittely
30.6. 243.000 km uudet hehkutulpat / Rinta-Koivula
17.9. 246.100 km ABS/ASR-boksi kolvattu
25.9. 247.200 km öljyt vaihdettu (Mobil 5W-40) + suodatin
29.9. 247.500 km polttoainesuodatin vaihdettu
10.11. 248.750 km polttoainelinjan O-renkaat, karkeasuodatin
sekä pa-suodatin vaihdettu, takaluukun kaukoavaus
keskitetty, uudet mittarivalot, vara-avain toimitettu
21.11. 249.800 km talvirenkaat alle
Seuraavaksi on sitten moottorin tukityynyjen vaihto edessä. Alussa ilmennyt naftavuoto on ilmeisesti hapertanut vasemmanpuoleisen nestetäytteisen tyynyn elikäs se on osittain tyhjentynyt ja tyhjäkäynnillä varsinkin kylmillä keleillä kone täristää, ratissa sen tuntee viimeistään.
Ei ole paha pieti, tyynyt 110 e ketale KL:ssä ja vaihtotyö yht. vain 120 (Veholla

).
Mutta jytky peli on kyseessä, ei sitä syyttä mm. kassakaappimersuksi haukuta

10 vuoden ja 250 tkm jälkeen ei sisustassa ole pienintäkään nitinää tai muuta hälyä mukulakivellä tai nimismiehen kutreissa, kuten ei alustassakaan. Vaihteisto on yksi parhaita tomaatteja mitä olen koskaan ajanut. Ohjaus on perinne-Mersua ja sen kanssa on opittu elämään, eihän tämä siltä osin mikään Focus tai Mondeo ole, joita tältä osin on suitsutettu.
Laatu on läsnä materiaaleissa, sisustasta saa edelleen täysin uutta vastaavan, kun vähän rättiä ja mäntysuopaa käyttää pikkupölyihin...
S300td on tosiaan harvinaisemmasta päästä 140-sarjaa, kolmanneksi "harvinaisin" 7583 yksilöllä. Vähemmän on tehty CL420-mallia (2496 kpl) ja S600-lyhytkoppaista V12-peliä (3399 kpl). Esim. S350td:n valmistusmäärä oli 20518 ja bensa 320-mallin yli 180.000 kpl.