diesel vuoto ja käynti häiriö
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
- Paikkakunta: tampere
diesel vuoto ja käynti häiriö
ja taas ongelma.124 2.0d vuotaa 1 pytyltä dieseliä,ei tuu paluu putkesta eikä syöttö putkesta,mikähän mahtaa kusta?
oireita
-käy tyhjäkäynnillä vähän niin kuin kolmella ja koko auto heiluu,kieroksilla normaali paitsi että nakuttaa.
-savuttaa tyhjäkäynnillä sinistä
oireita
-käy tyhjäkäynnillä vähän niin kuin kolmella ja koko auto heiluu,kieroksilla normaali paitsi että nakuttaa.
-savuttaa tyhjäkäynnillä sinistä
Viimeksi muokannut ville kinnunen, Ti 13.01.2009 11:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
oisko suutin korkannu..
viittais oireet vähän suuttimen vikaan.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
- Paikkakunta: tampere
Re: oisko suutin korkannu..
Täytyy alkaa tutkiinRiseW123 kirjoitti:viittais oireet vähän suuttimen vikaan.
Mistähän sais noin pitkän hylsyn?
autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
- Paikkakunta: tampere
Re: oisko suutin korkannu..
Tein hylsyn.ja irroitin suuttimen ja putsasin...paranikinvil kirjoitti:Täytyy alkaa tutkiinRiseW123 kirjoitti:viittais oireet vähän suuttimen vikaan.
Mistähän sais noin pitkän hylsyn?

autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
Mulla on mesessä samaa vaivaa. Eka pytyn suutinkolo oli täynnä tiisseliä ja tokan puolillaan. Arvelin paluuletkuja syyllisiksi ja vaihdoin ne mutta ei ehkä kokonaan auttanu. Ilmakuplia näyttää ainakin tulevan suuttimenjuuresta. Kylmäkäynti on juuri kuin kuvailit ja siitä tulikin syy kurkkia pellinalle.
Mikä sulla oli siis siellä vikana. Oliko jotain näkyvää selkeää syytä ja vikaa kun availit ja tutkit suutinta. Mulla vaihettiin suuttimenkärjet n.kuukausi sitten.
Mikä sulla oli siis siellä vikana. Oliko jotain näkyvää selkeää syytä ja vikaa kun availit ja tutkit suutinta. Mulla vaihettiin suuttimenkärjet n.kuukausi sitten.
E300 TDT -98
E200D aut. -94
E200D aut. -94
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
- Paikkakunta: tampere
suutin oli kauttaaltaan ruosteessa/paskan peitossa.vesihioma paperilla hioin puhtaaksi ja kokosin öljy astiassa..nyt käy kuin uusi..mitä nyt venttiili naputtaa 2 vuotta seissy..ja oli muuten tiukassa..varsinkin kun aukas itse suuttimen..Castillo kirjoitti:Mulla on mesessä samaa vaivaa. Eka pytyn suutinkolo oli täynnä tiisseliä ja tokan puolillaan. Arvelin paluuletkuja syyllisiksi ja vaihdoin ne mutta ei ehkä kokonaan auttanu. Ilmakuplia näyttää ainakin tulevan suuttimenjuuresta. Kylmäkäynti on juuri kuin kuvailit ja siitä tulikin syy kurkkia pellinalle.
Mikä sulla oli siis siellä vikana. Oliko jotain näkyvää selkeää syytä ja vikaa kun availit ja tutkit suutinta. Mulla vaihettiin suuttimenkärjet n.kuukausi sitten.
autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
- Paikkakunta: tampere
olisko sulla muuten vaan löysällä?Castillo kirjoitti:Mulla on mesessä samaa vaivaa. Eka pytyn suutinkolo oli täynnä tiisseliä ja tokan puolillaan. Arvelin paluuletkuja syyllisiksi ja vaihdoin ne mutta ei ehkä kokonaan auttanu. Ilmakuplia näyttää ainakin tulevan suuttimenjuuresta. Kylmäkäynti on juuri kuin kuvailit ja siitä tulikin syy kurkkia pellinalle.
Mikä sulla oli siis siellä vikana. Oliko jotain näkyvää selkeää syytä ja vikaa kun availit ja tutkit suutinta. Mulla vaihettiin suuttimenkärjet n.kuukausi sitten.
autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
Näyttäisi siltä että keulasta päin kahden ekan suuttimen pohjasta tulee ilmaa ja p-ainetta sinne kertyy jostain hyvin hitaasti. Paluuletkut vaihdoin ja seuraan tilannetta. Ainakaan paluuletkut ei vuoda nyt.kinvil kirjoitti:olisko sulla muuten vaan löysällä?Castillo kirjoitti:Mulla on mesessä samaa vaivaa. Eka pytyn suutinkolo oli täynnä tiisseliä ja tokan puolillaan. Arvelin paluuletkuja syyllisiksi ja vaihdoin ne mutta ei ehkä kokonaan auttanu. Ilmakuplia näyttää ainakin tulevan suuttimenjuuresta. Kylmäkäynti on juuri kuin kuvailit ja siitä tulikin syy kurkkia pellinalle.
Mikä sulla oli siis siellä vikana. Oliko jotain näkyvää selkeää syytä ja vikaa kun availit ja tutkit suutinta. Mulla vaihettiin suuttimenkärjet n.kuukausi sitten.
Roas kirjoitti:Jos on seissyt kaksi vuotta, niin voiko olla löysällä?


Siis mun kosla ei oo seissyt kahta päivää enempää vuosiin.
E300 TDT -98
E200D aut. -94
E200D aut. -94
Vuotokohdan paikallistaminen tuntuu olevan kyl vaikeaa. Jos kuivaan kaiken ja käynnistän koslan niin tuntuu että mitään ei tule mistään. Sitten kun ajaa puolituntia niin pohjalla on ihan vähän dieseliä ja ilmakuplia syntyy suuttimenjuureen. Ainakin siis ilmaa (pakokaasua) sinne tulee. Tutkailenpa nuo paluletkunatsat tarkemmin, onko ne tässä mallissa lyömällä korjattavia... äkkiseltään muistelisin että ois valuahegeli kirjoitti:Itsellä vuoti w124 200d autosta joskus se suuttimen natsa mihin tulee paluuletkut.Korjasin vian lyömällä varovasti natsaa hiukan sisällepäin niin lakkasi vuotamasta.Kesti kauan paikallistaa vika.


E300 TDT -98
E200D aut. -94
E200D aut. -94
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
- Paikkakunta: tampere
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
- Paikkakunta: tampere
kyllä mulla vuoti heti,kun käymään laittoi.Castillo kirjoitti:Vuotokohdan paikallistaminen tuntuu olevan kyl vaikeaa. Jos kuivaan kaiken ja käynnistän koslan niin tuntuu että mitään ei tule mistään. Sitten kun ajaa puolituntia niin pohjalla on ihan vähän dieseliä ja ilmakuplia syntyy suuttimenjuureen. Ainakin siis ilmaa (pakokaasua) sinne tulee. Tutkailenpa nuo paluletkunatsat tarkemmin, onko ne tässä mallissa lyömällä korjattavia... äkkiseltään muistelisin että ois valuahegeli kirjoitti:Itsellä vuoti w124 200d autosta joskus se suuttimen natsa mihin tulee paluuletkut.Korjasin vian lyömällä varovasti natsaa hiukan sisällepäin niin lakkasi vuotamasta.Kesti kauan paikallistaa vika.![]()
autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
Muistelin että se natsa olisi ollut jotenkin prässätty siihen suuttimen runkoon ja ainakin pyöri hiukan kun otti pihdeillä kiinni.Itselläkin neste kupli suuttimen juuressa mutta epäilen että se johtui tärinästä.Hyvin piti korjauksen jälkeen.
W124 300d-90 ex
W124 300d-89 ex
W123 300d ex
W123 300d ex
W123 240d ex
W124 300d-89 ex
W123 300d ex
W123 300d ex
W123 240d ex
Kiristin ihan hieman suuttimen päälle tulevaa polttoaineputken mutteria ja nyt ei ehkä tule enää ainetta ohi kirjanpidon. Miettyttää kuitenkin suuttimen juuresta tulevat ilmakuplat tai räiskeet kun tipan nestettä kaataa pohjalle. Onko siis tärinästä vai pakokaasusta aiheutuvaa? Parin ekan suuttimen pesästä tulee kuplina ja muista enempi räiskettä joka voisi olla tärinästä johtuvaa. Asia jaksaa kyl vaivata 

E300 TDT -98
E200D aut. -94
E200D aut. -94
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 215
- Liittynyt: Ma 17.11.2008 15:59
- Paikkakunta: tampere
Siis viagra toimii ja hyvinreimah kirjoitti:kinvil kirjoitti:niin mulla on seissy kaksi vuotta..Roas kirjoitti:Jos on seissyt kaksi vuotta, niin voiko olla löysällä?![]()
![]()
Eikös se oo vähän kiusallista![]()
Joo ot. Sori oli pakko.

autot
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
126vm 85 2.8se automaatti
190 vm 91 1.8 automaatti
124 vm 86 2.0 diesel ex taksi osiksi
124 vm 87 2.0 diesel myös osiksi
nykyään nissan laurel vm90 rd28
No nii... Ei vuoja ennää. Paluuputket oli mallia seula, vaikka uusia olikin (mun tuuria). Ny on uudet letkut ja kaikki tiiviitä ja oireet siis poissa. Suuttimen juurestakaan ei kupli enää, kun juuri asiaa tutkin 350km ajon jälkeen. Ei passaa vähään aikaan mennä kurkkimaan pellinalle






E300 TDT -98
E200D aut. -94
E200D aut. -94