outoa käryä väyrysen sisällä??? MISTÄ ?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Antero76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 245
Liittynyt: Pe 05.09.2008 21:13
Paikkakunta: Joensuu

outoa käryä väyrysen sisällä??? MISTÄ ?

Viesti Kirjoittaja Antero76 »

äsken kotimatkalla tuli todella paljon aivan kuin paperin polton hajua koko matkustamo täyteen. haju oli TODELLA voimakas ajo onneksi jo täytyi kotipihaan lopettaa. mistä moinen? ei ole mitään pellin alla näkyvää tuhoa ja ulkoilmasta se ei voinut tulla, lämppärin moottori? puhallin toimii ok kaikilla nopeuksilla. nestettä ok ja tarpeeksi jäykkää, ei jäätäminen tule kysymykseen. OUTOA!?
kommentteja kehiin jos tietoa mikä voi aiheuttaa tuon, kiitos!
...mersulla mennään, kun totuttu on näihin vuosien varrella...
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Joku poltti jossain paperia ja savut vaan tuli ohjaamoon? Jos autos on cdi, niin vois olla myös suutintiivisteet, siitä tulee ainakin aika paha käry jos ne falskaa kunnolla.
Antero76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 245
Liittynyt: Pe 05.09.2008 21:13
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Antero76 »

ei ollut ulkopuolinen savu mahdollista kun noin15km matkalla hajua ja vaan voimistui. tuo konepuoli jäi alussa sanomatta, se on 290 td -97. josko jotain selvittäisi, suuttimenhomma tuossakin mahdollinen? nyt pihalla tuulettumassa mokoma haisunäätä :evil:
...mersulla mennään, kun totuttu on näihin vuosien varrella...
Avatar
jusssi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 272
Liittynyt: Ma 22.10.2007 18:36
Paikkakunta: Ähtäri

Viesti Kirjoittaja jusssi »

Tarkistanu öljyt joskus ja jääny tikkupaperi konehuoneeseen ja lentäny pakosarjan päälle palamaan...? :roll:
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4779
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kattelisin suuttimien ympäristöä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
White201
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 04.01.2009 00:44
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja White201 »

jusssi kirjoitti:Tarkistanu öljyt joskus ja jääny tikkupaperi konehuoneeseen ja lentäny pakosarjan päälle palamaan...? :roll:
Ei tämäkään tunnu realistiselta, jos ei valoissa olla seisottu kauaa.
Käytännössä tämäkään tuskin mahdollista, sillä pakosarja suojattu tarkoin.
-W201 2.0E -91
-Opel Kadett B 2.2i -73
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

White201 kirjoitti: pakosarja suojattu tarkoin.
Eihän nyt 290:n pakosarjaa/turboa ole suojattu mitenkään. :D
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Mulla hajos 300 turbodieselistä pakokaasun takaisinkierrätysputki, joka kiertää koneen takakautta puolelta toiselle. Silloin tuli hajut sisälle. Tosi hankalasti näkyvä vika ja joutui purkamaan aika paljon, jotta sai ko. putken irti.
Onkos 290:ssä mitään vastaavaa?
Antero76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 245
Liittynyt: Pe 05.09.2008 21:13
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Antero76 »

joo ei ole paperia pakosarjalla paistumassa, ajoin päivän normaalisti kaik pelas ok. joku johto tai sähkölaite kai tupsahtanut, selvinnee ajallaan. miten tuo pakokaasuntakasin kierrätysputki, vaikuttaako ajoon, huomaisko heti? yhtä vaihtoehtoa mietin äsken, oisko orkkiswebasto kärvähtänyt? sen toiminta on huomenna todettava, eikös nekin toosat ole hyvin rikkoutuvaisia vanhalla iällä etenkin...
...mersulla mennään, kun totuttu on näihin vuosien varrella...
Avatar
gothammer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 05.04.2008 12:02

Viesti Kirjoittaja gothammer »

Tää on kaukaa haettua, mutta itse koettua:
Onko sulla siinä ortopedi-istuin? Mulla oli samat oireet omassa ja vei KAUAN ennenkuin tajusin, että yksi penkin ilmapumpun letkuista oli irti ja pumppu kävi jatkuvasti --> lämpöä muodostui....
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13782
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Antero76 kirjoitti:joo ei ole paperia pakosarjalla paistumassa, ajoin päivän normaalisti kaik pelas ok. joku johto tai sähkölaite kai tupsahtanut, selvinnee ajallaan. miten tuo pakokaasuntakasin kierrätysputki, vaikuttaako ajoon, huomaisko heti? yhtä vaihtoehtoa mietin äsken, oisko orkkiswebasto kärvähtänyt? sen toiminta on huomenna todettava, eikös nekin toosat ole hyvin rikkoutuvaisia vanhalla iällä etenkin...
Tuleeko se haju vain kun webasto on käytössä vai myös muulloinkin?

Et kommentoinut mitään siihen suutinvuotoon, tarkistitko ne suuttimien juuret?
Antero76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 245
Liittynyt: Pe 05.09.2008 21:13
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Antero76 »

viivettä vastailussa, netti jumittaa... ei ole suuttimen juuret, ja kuulema/vain muka cdi:n onkhelmia. tuohan vanha turbokone siis.

joo, tuo orto-homma on tutkittava, niitä alipainesäätöisiä herkkuja kun löytyy oikein kaksin kappalein. sen tosin kokeilin että toimiivat, mutta en tainnut ihan kaikkia toimintoja käydä läpi. täytyy huomenna molemmat tutkia...
käry muuten siis loppui kertaan ja ei ole tullut uutta. on siis vain mystinen tuho jossainpäin autoa tapahtunut, selvitys jatkuu...
...mersulla mennään, kun totuttu on näihin vuosien varrella...
Antero76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 245
Liittynyt: Pe 05.09.2008 21:13
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Antero76 »

webastoon vast: siis ei käryä enää, ei liittyne webastoon. autol ajettu pakkasel tapahtuneen jälkeen jolloin webasto pelannut ok.
...mersulla mennään, kun totuttu on näihin vuosien varrella...
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Kyllä 300TD:ssä ainakin suuttimen juurien tiivisteet on kertaalleen vaihdettu noin 200 tkm kohdalla, kun alkoivat vuotaa ja kärytä...
Avatar
gothammer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 05.04.2008 12:02

Viesti Kirjoittaja gothammer »

Antero76 kirjoitti:viivettä vastailussa, netti jumittaa... ei ole suuttimen juuret, ja kuulema/vain muka cdi:n onkhelmia. tuohan vanha turbokone siis.

joo, tuo orto-homma on tutkittava, niitä alipainesäätöisiä herkkuja kun löytyy oikein kaksin kappalein. sen tosin kokeilin että toimiivat, mutta en tainnut ihan kaikkia toimintoja käydä läpi. täytyy huomenna molemmat tutkia...
käry muuten siis loppui kertaan ja ei ole tullut uutta. on siis vain mystinen tuho jossainpäin autoa tapahtunut, selvitys jatkuu...
Jep. Jos olen ymmärtänyt oikein tuolien toimintaperiaatteen, niin pumppu pyrkii pitämään tuissa tasaisen paineen säädetystä "pullistuksesta" riippuen. Mitä enemmän tukea --> sitä enemmän tarvitaan painetta --> sitä enemmän pumppu käy. Ja tosiaan jos systeemi vuotaa ja painetta tarvitaan silti paljon, pumppu käy jatkuvasti. Näin tapahtui meikäläisen avantgardessa; tuki toimi kyllä, mutta pumppu huusi jatkuvasti ja lämmitti eristeet. Letku korjauksen jälkeen toimii ihan niin kuin pitääkin, eikä haise palaneelta paperilta.
Vastaa Viestiin