w203 c280 automaatti.Moniurahihnako/kiristinkö vinkuu??
w203 c280 automaatti.Moniurahihnako/kiristinkö vinkuu??
Autolla ajettu karvan yli 75tkm ja muutama päivä sitten huomasin ,että edestä lievästi vasemmalta kuuluu sellainen tasainen vikinä/vinkuna.No vajaa viikko meni ,ettei kyseistä ääntä kuulunut paitsi tänään se taas palasi.Kuuluu ajon jälkeen eli koneen ollessa jo lämmin ja ei ole väliä onko tyhjä käynti tai nostaako kierroksia silti kuuluu.Tallista starttailen aamuisin ja silloin ei kuulu vaikka jonkin aikaa antaa tyhjäkäyntiä käydä.Onko veikkaukseni oikea vai onko kyseessä jokin muu vaiva vaikka kilometrejä ei tuon enempää olekkaan?Vaikuttaako kylmä sää touhon ääneen?Kiitoksia avusta/neuvoista.
Voi hyvinkin olla!? Itellä tossa w210 piti se kiristimen rulla vinkumista ja ihme säksätystä välillä ja öljyä sille laittelin niin rauhottu viikoks ja ajattelin etten vaihda vielä et sitten vasta ku huolto tulee ens kuussa, mut kävipä niin että eräs aamu töihin ajellessa meni sit laakeri kokonaan paskaks ja rikko hihnan ja ohjainrullan.
Se on kiva ajaa autoa vesisateessa pilkkopimeässä, kun pitää virtaa säästää että pääsee töihin.
Kannattaa koittaa ajon jälkeen että lämpeneekö laakeri jos lämpenee niin vaihtoon vaan...

Se on kiva ajaa autoa vesisateessa pilkkopimeässä, kun pitää virtaa säästää että pääsee töihin.

Kannattaa koittaa ajon jälkeen että lämpeneekö laakeri jos lämpenee niin vaihtoon vaan...
Joo kiitos vinkistä.Täytyypi testata tuota laakerin lämpöä ajon jälkeen.Kävin tossa äsken kokeilemassa ,että vinkuuko niin ei vinkunut kun auto oli ollut pari tuntia tallissa ja kone jäähtynyt melkein kylmäksi.Kertookohan tämä ilmiö mitää olennaista vinku äänestä?CDW210 kirjoitti:Voi hyvinkin olla!? Itellä tossa w210 piti se kiristimen rulla vinkumista ja ihme säksätystä välillä ja öljyä sille laittelin niin rauhottu viikoks ja ajattelin etten vaihda vielä et sitten vasta ku huolto tulee ens kuussa, mut kävipä niin että eräs aamu töihin ajellessa meni sit laakeri kokonaan paskaks ja rikko hihnan ja ohjainrullan.![]()
Se on kiva ajaa autoa vesisateessa pilkkopimeässä, kun pitää virtaa säästää että pääsee töihin.![]()
Kannattaa koittaa ajon jälkeen että lämpeneekö laakeri jos lämpenee niin vaihtoon vaan...
Voi olla flektinkin laakeri. Itsellä on vissii jotakin semmoista vikaa. Rahisee välillä.
Kone käyntiin ja jos vinkuu niin reippaasti tuulettimen siivestä kiinni. Siinä eliminoidaan jo yksi laakeri.
Vinkumisen syy voi olla myös vesipumppu. Kiristinrulla ja vesipumppu ovat niin lähekkäin että joskus vika selviää niin että hihna pois ja vääntelee noita eri rullia. Välys rullassa=vinkuminen / rohina.
Kone käyntiin ja jos vinkuu niin reippaasti tuulettimen siivestä kiinni. Siinä eliminoidaan jo yksi laakeri.
Vinkumisen syy voi olla myös vesipumppu. Kiristinrulla ja vesipumppu ovat niin lähekkäin että joskus vika selviää niin että hihna pois ja vääntelee noita eri rullia. Välys rullassa=vinkuminen / rohina.

203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Sama probleema täällä W210 E320CDI:ssä - vinkuu kylmänä, mutta kun lämpötila moottoritilassa nousee tai sitten pitää autoa pari tuntia lämpimässä hallissa niin ei vingu enää. Vinkuminen tulee ainoastaan tyhjäkäynnillä, heti kun lyö edes pikkusen kierroksia niin loppuu. On vaihettu vajaa puol vuotta sitten vapaakytkin, kiristimet, uus hihna yms. Mikähän tässä ny vois olla sitte... Noh, maanantaina selvinnee, kerron sitten tännekin mikä se oli.
Kiitokset taas vinkeistä.Tänään taas ei vinkunut kuin pienen hetken vaikka ajoa on tänään ollut n.100km.Kumma juttu..Niin mulla taas ei kylmänä vingu vaan lämpösenä ja vinkuu tyhjäkäynnillä ja vinkuu myös vaikka antaa kierroksia..Paitsi tänään oli lomapäivä vinkumisestamasaf1 kirjoitti:Sama probleema täällä W210 E320CDI:ssä - vinkuu kylmänä, mutta kun lämpötila moottoritilassa nousee tai sitten pitää autoa pari tuntia lämpimässä hallissa niin ei vingu enää. Vinkuminen tulee ainoastaan tyhjäkäynnillä, heti kun lyö edes pikkusen kierroksia niin loppuu. On vaihettu vajaa puol vuotta sitten vapaakytkin, kiristimet, uus hihna yms. Mikähän tässä ny vois olla sitte... Noh, maanantaina selvinnee, kerron sitten tännekin mikä se oli.

Weurlander - ei hyvä
Joo kävipä tänään auto Nummelassa Autohuolto Weurlander -nimisessä puljussa tätä vaivaa tutkituttamassa, kun ei itekään tiedä/osaa eikä huvita pakkasessa ruveta purkamaan ja aattelin kokeilla ei-tuttua puljua (ekan ja vikan kerran).
Samalla piti korjailla vähän etummaisen pohjamuovin kiinnitystä, tehdä suuttimien mittaus (varulta vaan, kun alkaa oleen kilsoja yli 200 tkm), sekä tarkistaa vikamuisti.
Kävin iltapäivällä hakemassa auton, johon totesivat "ei tässä mitään epänormaalia ääntä kuulunu". Ihme puurokorvia, toi vinkuna kuuluu niin selvästi ja äänekkäästi tyhjäkäynnillä, että hyttiinkin asti kuuluu ihan helposti. Aamulla ehdotin, että käydään kuuntelemassa yhdessä - ei kiinnostanu lähteä (vaikka olihan sitä pakkasta 10 astetta). Iltapäivälläkään ei kiinnostanu kuunnella. Heti kun maksoin ja lähdin pois, käynnistin auton niin kuului ihan samaan malliin vinkuminen ku aiemminkin. Ainoa mitä tekivät noista neljästä pyydetystä toimenpiteestä päivän aikana, oli vikakoodien luku ja nollaus (pohjamuovin sanoi olevan kunnossa, vaikka se rakoilee ja suuttimista ei maininnut mitään - kun ei oltu tehty mitään). Koko operaatio maksoi huimat 15 €, joten ei voi oikein valittaa hintalaatusuhteestakaan... Ei vaan anna parasta mahdollista kuvaa.
Joko ei siis kiinnostanut pätkääkään tai ei vaan osaa tai kuule senkään vertaa kuin tämmönen allekirjoittanut puurokorva.
No ajoin tuolta kuitenkin Autohuolto CAPiin / Kahvimaan autoon, kun oli Wurthille viereen asiaa. Siellä todettiin heti, että "vinkunahan tosta kuuluu" ennen kuin edes konepeltiä avattiin. Epäilivät, että ilmastoinnin kompuran hihnapyörä tai tehostimen pumpun pyörä pitää ääntä, joten eiköhän ne tuola saa asian selville kun tuli varattua sitten huoltoaikakin... Syy ettei tullut varattua alunperin aikaa Kahvimaalle, oli pirun pitkät jonot, mutta näköjään ois kuitenkin kannattanu, kun ei Weucarista ollu mitään apua.
Samalla piti korjailla vähän etummaisen pohjamuovin kiinnitystä, tehdä suuttimien mittaus (varulta vaan, kun alkaa oleen kilsoja yli 200 tkm), sekä tarkistaa vikamuisti.
Kävin iltapäivällä hakemassa auton, johon totesivat "ei tässä mitään epänormaalia ääntä kuulunu". Ihme puurokorvia, toi vinkuna kuuluu niin selvästi ja äänekkäästi tyhjäkäynnillä, että hyttiinkin asti kuuluu ihan helposti. Aamulla ehdotin, että käydään kuuntelemassa yhdessä - ei kiinnostanu lähteä (vaikka olihan sitä pakkasta 10 astetta). Iltapäivälläkään ei kiinnostanu kuunnella. Heti kun maksoin ja lähdin pois, käynnistin auton niin kuului ihan samaan malliin vinkuminen ku aiemminkin. Ainoa mitä tekivät noista neljästä pyydetystä toimenpiteestä päivän aikana, oli vikakoodien luku ja nollaus (pohjamuovin sanoi olevan kunnossa, vaikka se rakoilee ja suuttimista ei maininnut mitään - kun ei oltu tehty mitään). Koko operaatio maksoi huimat 15 €, joten ei voi oikein valittaa hintalaatusuhteestakaan... Ei vaan anna parasta mahdollista kuvaa.
Joko ei siis kiinnostanut pätkääkään tai ei vaan osaa tai kuule senkään vertaa kuin tämmönen allekirjoittanut puurokorva.
No ajoin tuolta kuitenkin Autohuolto CAPiin / Kahvimaan autoon, kun oli Wurthille viereen asiaa. Siellä todettiin heti, että "vinkunahan tosta kuuluu" ennen kuin edes konepeltiä avattiin. Epäilivät, että ilmastoinnin kompuran hihnapyörä tai tehostimen pumpun pyörä pitää ääntä, joten eiköhän ne tuola saa asian selville kun tuli varattua sitten huoltoaikakin... Syy ettei tullut varattua alunperin aikaa Kahvimaalle, oli pirun pitkät jonot, mutta näköjään ois kuitenkin kannattanu, kun ei Weucarista ollu mitään apua.