EI TOIMI AVAIMESTA
- lavaautomies
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Su 28.12.2008 18:13
- Paikkakunta: Tampere
EI TOIMI AVAIMESTA
Moro vaan kaikille,mulla on tommonen mb-220 diesel-98.Ongelma,kun otin avaimen pois virtalukosta niin sen jälkeen en saa kaukoohjaimella ovia lukkoon,enkä avainta kääntymään virtalukossa.Eli koko härveli on mykkä.Avaimessa kyllä valot vilkkuu kun painaa kaukoohjainta.Mistäpäin vois etsiä vikaa?
Virta-avain ei käänny virtalukossa
meillä sama ongelma ja etsin sähkökaaviota 300 tdt -98 kuumeisesti?
Re: EI TOIMI AVAIMESTA
Avaimen pitäisi kyllä kääntyä virtalukossa, siihen ei liity "sähköä" mitenkään.sannab kirjoitti:otin avaimen pois virtalukosta niin sen jälkeen en saa kaukoohjaimella ovia lukkoon,enkä avainta kääntymään virtalukossa.
Onko rattilukko vaan päällä, kun ei avain käänny?
Tarkista kaikki sulakkeet,että ovat ehjiä.
Kokeile toisella avaimella, tai uusilla pattereilla.
Kannattaa jättää yksi ikkuna auki, kun testailee, jos sattuu jättämään itsensä lukkoon niin ei tarvi särkeä mitään.
Vilkuttaako taustapeilissä molemmat valot (vihr/pun), kun käyttää keskuslukkoa?
Kiitos vastauksesta
Tuntuu että avain ja auto eivät keskustele ollenkaan kokeiltu kahdella eri avaimella toinen vanha toinen uusi. Mutta täytyy kokeilla tuota rattilukkoa jos se on jotenkin "jumissa/lukossa". Auttaisikohan siihen ratin veivaaminen?
Sulakkeet tarkistettu mittarin kanssa ja kaikki olivat ehjiä.
Tuntuu että avain ja auto eivät keskustele ollenkaan kokeiltu kahdella eri avaimella toinen vanha toinen uusi. Mutta täytyy kokeilla tuota rattilukkoa jos se on jotenkin "jumissa/lukossa". Auttaisikohan siihen ratin veivaaminen?
Sulakkeet tarkistettu mittarin kanssa ja kaikki olivat ehjiä.
Terve!
Itsellä on käynyt sama homma, auto oli e300td -98.
Eli avain oli "uudenmallinen" infrapuna-avain (vaihtui just -98 vuonna). Vaihdoin aluksi itse patterit, mutta ei auttanut. Auto hinattiin veholle ja todettiin, että vanha avain on rikki. Tuota infrapuna-avainta ei tarvitse koodata, jos patterit vaihtaa itse. Se vanhan mallisen ilmeisesti pystyy koodaamaan itse, (en tiedä miten, taustapeilissä on jokin vastaanotin).
Uusi avain koodattiin veholla ja sen jälkeen toimi, kuten pitääkin.
Itsellä on käynyt sama homma, auto oli e300td -98.
Eli avain oli "uudenmallinen" infrapuna-avain (vaihtui just -98 vuonna). Vaihdoin aluksi itse patterit, mutta ei auttanut. Auto hinattiin veholle ja todettiin, että vanha avain on rikki. Tuota infrapuna-avainta ei tarvitse koodata, jos patterit vaihtaa itse. Se vanhan mallisen ilmeisesti pystyy koodaamaan itse, (en tiedä miten, taustapeilissä on jokin vastaanotin).
Uusi avain koodattiin veholla ja sen jälkeen toimi, kuten pitääkin.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Onko sulla monta avainta kyseiseen laitokseen? Varmaan olet jo kokeillut vara ja varavara-avaimia? Mikäli mikään avain ei toimi kannattaa alkaa henkisesti valmistumaan virtalukon vaihtoon (800-1000e) Itsellä on juuri samainen ongelma tuon mun ainoan pääavaimen kanssa, tumpelona kun tiputin sen mutta varavara-avain onneksi toimii eli itse selviän tod.näk. uuden virta-avaimen ostolla mikä sekin tosin kustantaa 230e.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Jarkki - jos sun avain tosiaankin putosi ja lopetti toimimisen, niin katsopa oheinen korjaus. Helppo tehtdä / teettää jossakin sähkökorjaamossa.
http://www.niallbrady.com/mycar/c220/fixkey.html
http://www.niallbrady.com/mycar/c220/fixkey.html
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
sannab - veikkaanpa, että kyseessä on naiselle sopiva korjaus; avaimen infrapunalamppu ja lukon pieni sensori ovat likaisia. Olikohan siinä virtalukossa sellainen kynän kärjellä puhdistettavissa oleva infrapunan vastaanotin? Voisit kokeilla puhdistaa sen. 

290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Mulla on siis elektroninen avain mikä meni samalla tavalla mykäksi eli led palaa kun nappeja painaa ja infrapunatkin toimii mutta ei vaan avaa lukkoja eikä virtalukko tunnista avainta.Chili kirjoitti:Jarkki - jos sun avain tosiaankin putosi ja lopetti toimimisen, niin katsopa oheinen korjaus. Helppo tehtdä / teettää jossakin sähkökorjaamossa.
http://www.niallbrady.com/mycar/c220/fixkey.html
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Meillä on kaksi avainta autoon toinen niistä on vanha vähän pidempi mutta sekin on toiminut ja toisen avain on uusi. eli kaikkiaan kaksi avainta on.jarkki kirjoitti:Onko sulla monta avainta kyseiseen laitokseen? Varmaan olet jo kokeillut vara ja varavara-avaimia? Mikäli mikään avain ei toimi kannattaa alkaa henkisesti valmistumaan virtalukon vaihtoon (800-1000e) Itsellä on juuri samainen ongelma tuon mun ainoan pääavaimen kanssa, tumpelona kun tiputin sen mutta varavara-avain onneksi toimii eli itse selviän tod.näk. uuden virta-avaimen ostolla mikä sekin tosin kustantaa 230e.
Meillä on kaksi avainta autoon toinen niistä on vanha vähän pidempi mutta sekin on toiminut ja toinen avain on uusi eli kaikkiaan kaksi avainta on.Matti75 kirjoitti:jarkki kirjoitti:Onko sulla monta avainta kyseiseen laitokseen? Varmaan olet jo kokeillut vara ja varavara-avaimia? Mikäli mikään avain ei toimi kannattaa alkaa henkisesti valmistumaan virtalukon vaihtoon (800-1000e) Itsellä on juuri samainen ongelma tuon mun ainoan pääavaimen kanssa, tumpelona kun tiputin sen mutta varavara-avain onneksi toimii eli itse selviän tod.näk. uuden virta-avaimen ostolla mikä sekin tosin kustantaa 230e.
Soittelin ja kyselin mb korjaamolle että mitäs nyt tehdään ja selkis että taisi tosiaan tulla virtalukon vaihto eteen. Siitä suivaantuneena soitin merkki korjaamoon ja hinnoittelin virtalukon vaihdon. Uusi virtalukko maksaa 850€ ja siihen vaihtötyötä noin 100€ + vielä 20€ testerityötä eli 970€ meni pelkkään VIRTALUKKOON!

No mä pääsinkin sitten vähällä. Mulla oli tuolloin vara-avainkin rikki ja tilasin silloin molemmat uudet avaimet. Eikä maksanu ku 350 euroa!
Nyt tarvis hommata tohon nykyiseenkin vielä vara-avain ja se näyttää vielä erikoisemman näköiseltä..

Nyt tarvis hommata tohon nykyiseenkin vielä vara-avain ja se näyttää vielä erikoisemman näköiseltä..

E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
- lavaautomies
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Su 28.12.2008 18:13
- Paikkakunta: Tampere
Mulla semmonen vika et ku käynnistää ni kone pyörähtää puolkierrosta ja
kiekkamittarin neula käy melkeen tapissa.Lähtee kyl käymään kun tarpeeksi monta kertaa starttaa. Ja kyseessä siis infrapuna-avain v.98 E210 Onko vastaavaa tullu kenellekään??Ja sit sähköikkunat,penkit, ulkopeilit,ratin sähkösäädöt ei toimi. Vähän aikaa toimii kun ottaa akunkengän irti,mut ovi kerrallaan putoo pois.Käsittämätöntä laatua!!!Niinku nuo rostumiset ei riittäs!!!!!
T.Pete
kiekkamittarin neula käy melkeen tapissa.Lähtee kyl käymään kun tarpeeksi monta kertaa starttaa. Ja kyseessä siis infrapuna-avain v.98 E210 Onko vastaavaa tullu kenellekään??Ja sit sähköikkunat,penkit, ulkopeilit,ratin sähkösäädöt ei toimi. Vähän aikaa toimii kun ottaa akunkengän irti,mut ovi kerrallaan putoo pois.Käsittämätöntä laatua!!!Niinku nuo rostumiset ei riittäs!!!!!
T.Pete
Tohon 142 euroon ei tainnut vielä kuulua sitä metalliavainta? Siihen uuteen pienempään avaimeen jouduin tilaamaan ne metalliavaimet kanssa, lisähinta muistaakseni joku 60 egee. Tosin niillä metalliavaimilla oikeastaan mitään tee.. 

E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
- huonotuurinen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 94
- Liittynyt: La 12.01.2008 10:31
- Paikkakunta: keskisuomi
Chili kirjoitti:Jarkki - jos sun avain tosiaankin putosi ja lopetti toimimisen, niin katsopa oheinen korjaus. Helppo tehtdä / teettää jossakin sähkökorjaamossa.
http://www.niallbrady.com/mycar/c220/fixkey.html
Kiitos kaunis linkistä.
Mulla hajos avain tänään kaupanpihassa, 14 astetta pakkasta. Vara-avain 30 km päässä kotona. Muutaman kerran hälyyttimen huudettua soitin vaimon tuomaan avaimen. Onneksi vika oli avaimessa ja rikkinäisenkin sain kuntoon linkin ohjeita seuraamalla.
Loisto palsta!!!
Kiitos

--Tuuria on kahdenlaista, aina se vaan ei tunnu siltä...--
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80
S212 350cdi 4matic -10
W629/2 116cdi 4x4 -11 bussi (Vaimon kauppakassi)
W202 220 D -aut. elegance -95 ("vanha rouva")
w201 190E 2.0 ( seisonnassa = jääauto)
EX
W639 111 cdi -04 9h bussi
S203 -03 220 cdi (kiukutteleva neiti)
W201 190 E -90
W124 250 D -88
W123 240 D -82
W123 240 D -aut. -80