Tietoa tästä 124-coupesta? (nettiauto)

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
jumetsap
Mersumies
Mersumies

Tietoa tästä 124-coupesta? (nettiauto)

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Olisiko jollain tietoa tästä nettiautossa olevasta 124 coupesta:

http://www.nettiauto.com/2177326

Hieman kiinnostaisi ko auto mutta olen nähnyt sen nettiautossa aika useasti kaupan viimeisen 2v sisällä. Ensimmäisen kerran se oli myynnissä käyntivikaisena 5000 eurolla, kilometrejä taisi olla vähän yli 200tkm. Tämän jälkeen autoon tulivat 18" alut jossain toisessa ilmoituksessa. Yksi vanha ilmoitus löytyi nettiautosta:

http://www.nettiauto.com/1864865

Eli auto on viimeisen 20tkm aikana ollut mielestäni jo neljällä omistajalla eikä se lupaa kovin hyvää. Eli onko jollain tietoa auton vaiheista; onko kyseessä jokin tikittävä aikapommi vai jokin muu syy auton nopealle kierrolle?
Poliitikot ja vaipat pitää vaihtaa tietyin väliajoin, ja samasta syystä.
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

mitäs siinä ihmettee, soittelee ja käy koeajamassa. Siistiltä vaikuttaa kuvissa, hinnasta tonni pois niin iha kelpo kaupat voi olla... ? bensaahan tuo vie ihan kivasti joten ei mikään ihme "kiertelyyn" , siinä nyt yksi ilmeinen syy. Varusteita tuossa ei nyt ihmeempiä oo muutakuin lukkoperä ja kattoluukku, jos tosiaan joku pommi on niin jättää suosiolla väliin. Noita on kyllä maailma täynnä, paremmilla varusteilla ja jopa ehkä pidollakin.
jumetsap
Mersumies
Mersumies

Bensankulutus melko sivuseikka; puhdas kesä/harrasteautohan tässä on hakusessa. Jos 5-7000km ajaa kesässä niin saa suht pitkästi yli kympin viedäkin, jos on viedäkseen. Öljyä kuulemma vähän pudottelee jakopäänkopan tiivisteen välistä -> kannentiiviste menossa? Jotain tälläistähän näissä on ollut.

Valmistenumerolla tsekkasin tiedot eikä ole ainakaan väriään tms. vaihtanut vuosien saatossa :wink:

Ei vaan viitsisi ajella 500km turhaan tai hankkia auto jossa ei välttämättä heti ole mitään vikaa vaan paljastuu hetken kuluttua jotain suurempaa joka on ollut syynä nopeaan kiertoon.

Edit: Kyselyä tehty AKE:lle:

24.12.2003 - Poisto vaurioituneena
30.04.2004 Rekisteröintikatsastus hyväksytty

Eli mällätty peli...
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Kuskin ovikaan ei ole linjassa. Mutta tuo näyttäs säätämällä tulevan kohdilleen. Kyllä mä veikkaan kuitenkin kierron suurimmaksi syyksi bensiinin hintaa, se kun oli tuossa kuluneen vuoden aikana melko tyyristä. Täällä meillä bensiinin hinta on nyt 60c halvempaa ku parh... pahimmillaan. Kyllä sitä vähän nieleksi kun sai maksella 20-22€/100km. Mutta mitäpä ei coupen eteen tekisi!!!
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

nii onko tuo sitten lunariin menny aikoinaan, eli ei ihan pienestä mällistä kyse. Tosin mitäs sen väliä JOS on kunnolla korjattu eikä sepitetty vasurilla.
jumetsap
Mersumies
Mersumies

Samoilla kilvillä on ainakin rekisteröity korjauksen jälkeen. Pohjola vakuutus on ollut omistajana pari kk kilvistä poiston jälkeen eli "luultavasti" on avk:lla ainakin ollut.

Oli hyvin tehty tai ei, itse kyllä en noista korjatuista niin välitä. Toki pienestähän lunastukseen auto voi mennä.
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viesti:

niin ja voihan se olla että on vaikka varastettu tms. Paikanpäällähän se selviäis.
Nikkelimarkka
Sisäänajossa
Sisäänajossa

upeita kupeita...

Viesti Kirjoittaja Nikkelimarkka »

Mä aina ihmettelen noita 124 penkkejä, itellä on -86 mallinen punaisella sisustalla ja penkinpäälliset haalistumisesta päätellen lähes aikojen alusta eikä minkäänlaista reikää tai hapsua törrötä kuskin penkistä, alkuperäinenkin penkkikangas näyttäs olevan siisti. Ja mittarissa on nyt noin 330 tkm. Eli oon tähän asti siirtäny välittömästi mappi Ööhön kaikki joissa etupenkistä näkyy vähänkään rikkonaista kangasta. Oonko ollu turhan tiukkana? Itekin kattelen taas uudempaa 124 ja tällä kertaa sais olla kupee mallinen. Mitenkäs foorumilaisten ehdotukset, onko 124 CE mallille vaihtoehtoo? CLK, Audi, BMW, Pösö, Volvo? Noilla kaikilla ainakin olis tyylikkäitä kupeita, olisko ehdottaa vielä muuta?
ML 320 cdi
Jani R-K
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Jani R-K »

Penkin kuluminen on paljolti kuljettajasta kiinni, tarkemmin kuljettajan pituudesta ja paksuudesta. Omassani on nahkapenkkikin puhki kulmasta, ja ainkin omalla penkin säädöllä turvavyön kulma hinkkaa juuri siihen. Joten olettaisin että edelliset käyttäjät on olleet yhtälyhyt jalkaisia. Jos penkki olisi taaenpana tai maha suurempi vyö ei hinkkaisi penkkin kulmaa.
Muualla nimimerkillä Turbiini

87 s124 300td ja Toyota
Jani426
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Mä aina ihmettelen noita 124 penkkejä, itellä on -86 mallinen punaisella sisustalla ja penkinpäälliset haalistumisesta päätellen lähes aikojen alusta eikä minkäänlaista reikää tai hapsua törrötä kuskin penkistä, alkuperäinenkin penkkikangas näyttäs olevan siisti. Ja mittarissa on nyt noin 330 tkm. Eli oon tähän asti siirtäny välittömästi mappi Ööhön kaikki joissa etupenkistä näkyy vähänkään rikkonaista kangasta. Oonko ollu turhan tiukkana?
Kyllä olet. Penkin kuluminen on täysin riippuvainen kuljettajan koosta ja tavasta mennä autoon, eli pelkästään siitä ei voi päätellä ajomäärän paikkaansapitävyyttä. Esim. siskolla on 190E ja ajettu nyt 202tkm, tuotu saksasta n. 5v sitten jolloin oli 160tkm ajettu ja penkki ehjä. Nyt 42tkm myöhemmin penkinkulma puhki niinkuin ilmoituksenkin autossa, sisko on pienikokonen ja penkki on erittäin edessä, jolloin selkä hankaa penkinkulmaa aina autoon mennessä. (Vähän offtopic, mutta olkoon.)
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Messias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: upeita kupeita...

Viesti Kirjoittaja Messias »

Nikkelimarkka kirjoitti:Mä aina ihmettelen noita 124 penkkejä, itellä on -86 mallinen punaisella sisustalla ja penkinpäälliset haalistumisesta päätellen lähes aikojen alusta eikä minkäänlaista reikää tai hapsua törrötä kuskin penkistä, alkuperäinenkin penkkikangas näyttäs olevan siisti. Ja mittarissa on nyt noin 330 tkm. Eli oon tähän asti siirtäny välittömästi mappi Ööhön kaikki joissa etupenkistä näkyy vähänkään rikkonaista kangasta. Oonko ollu turhan tiukkana? Itekin kattelen taas uudempaa 124 ja tällä kertaa sais olla kupee mallinen. Mitenkäs foorumilaisten ehdotukset, onko 124 CE mallille vaihtoehtoo? CLK, Audi, BMW, Pösö, Volvo? Noilla kaikilla ainakin olis tyylikkäitä kupeita, olisko ehdottaa vielä muuta?
Joo ja eihän tommoset -86 vuoden penkit menekään niin helposti puhki, kun eihän niissä ole sivuttais tukia niin paljon (lue:) penkeissä ei juurikaan muotoja.
Tähden takaa elämä näyttää erilaiselta
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viesti:

Nikkelimarkka kirjoitti:onko 124 CE mallille vaihtoehtoo? CLK, Audi, BMW, Pösö, Volvo? Noilla kaikilla ainakin olis tyylikkäitä kupeita, olisko ehdottaa vielä muuta?
No olishan toi viiminenUrQuattro aika pähee peli, kai tehtyki viel 91, viimeisimmät oli vielä 20v tekniikalla. Se uudempi Coupe Quattro tai S2 ei mun mielestä ole niin "hieno" vaikka muikea peli sekin. Kärsii jo pahasti elektroniikkaongelmista ja on sitäpaitsi kokoluokkaa pienempi. Mitä bemarin coupea meinasit? 3xx sarjalaiset on iha höpöhöpövehkeitä eikä coupeja mun mielestä lainkaan, mutta olishan se 628 ja 635 tai 840 ja 850!

Onko kukaan muu (premium) autovalmistaja rakentanut keskeyttämättä kahta tai useampaa aitoa coupea kuin mersu viimeksi kuluneilla vuosikymmenillä? Bemarillahan oli koko 90 luku ilman välikokoista Coupea eikä enää nykyään lainkaan varsinaista mallia siihen luokkaan. Volvo C70, Pösö 406 coupe ja Audi TT on jo selvästi uudempaa tuotantoa kuin C124. Tai ylipäätään meidän suomalaisten kohtuu vaivalla ja rahalla saatavilla olevia kilpailevia malleja, mitä niitä on ollut?
Nikkelimarkka
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Nikkelimarkka »

Sergey kirjoitti: No olishan toi viiminenUrQuattro aika pähee peli, kai tehtyki viel 91, viimeisimmät oli vielä 20v tekniikalla. Se uudempi Coupe Quattro tai S2 ei mun mielestä ole niin "hieno" vaikka muikea peli sekin. Kärsii jo pahasti elektroniikkaongelmista ja on sitäpaitsi kokoluokkaa pienempi. Mitä bemarin coupea meinasit? 3xx sarjalaiset on iha höpöhöpövehkeitä eikä coupeja mun mielestä lainkaan, mutta olishan se 628 ja 635 tai 840 ja 850!
joo, kyllähän se Audi olis munki silmään sopiva ja tosiaan tuo 3-sarjan coupe ei oikeen paini samas sarjas. Katoin joku päivä mobilesta sellaista kuin Rover827 joka on Hondan yhteistyömalli ja se näytti ainakin kuvissa classisen kauniilta nahkapenkkeineen. Niitä ei kyllä taida paljon luonnossa päästä tutkailemaan, toisin kuin mersun malleja joita liikkuu täällä "hämeenperälläkin". Porssejaki oon katellu enkä pitäis huonona vaihtoehtona vaikka olenkin yleensä mieltynyt enempi "herrasmies" kuin urheilucoupeihin.
ML 320 cdi
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viesti:

ttoi possu 928 automaattihan olis mersuharrastajalle hyvä kun siinä on mesen automaatti :) Eikä ole niin "urheilullinen" kuten 911. Ja potkuaki V8 koneesta piisaa. Ja Hinnathan on vielä suhteellisen kohtuulliset. Vaikka on se automaatin vaihepaaka ruma :cry:
Vastaa Viestiin