ei käy!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
aroline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ma 07.01.2008 21:56
Paikkakunta: Lohja

ei käy!

Viesti Kirjoittaja aroline »

412d ei hörähdä vaikka ajosta pihaan jäi kaks päivää sitten. hyvin pyörittää mutta... tuleeko mitään mieleen mistä vikaa etsimään? ja plussakeli on
519 Bluetec 1+20
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
Potifaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:49
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Potifaari »

ilmaa putkissa ?
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Veijo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ma 11.08.2008 15:48

Viesti Kirjoittaja Veijo »

Potifaari kirjoitti:ilmaa putkissa ?
Noi imee dieseliä kroonisen huonosti, yleensä naftafiltteri on alle puolillaan. Kannattaa kokeilla täyttää naftafiltteri ihan piripintaan ja ruuvata takaisin.

Ei kai tossa ole mitään ajonestoja/piilokytkimiä?

Toimiiko hehkut OK?
- Veijo
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3089
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Eihän se niin vanha ole, että kun on yks hehku poissa pelistä niin on kaikki?

Naftasuodatin niin vanha, että on vetänyt jäähän?
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
aroline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ma 07.01.2008 21:56
Paikkakunta: Lohja

uusi suodatin

Viesti Kirjoittaja aroline »

täytyy hakea uusi suodatin. vanha ei oollut kauaa kiinni. mutta likainen näytti olevan.onko tässä mitään erikoista ilmauksen suhteen
519 Bluetec 1+20
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Suutinputket auki suuttimien päästä ja starttailua kaasupohjassa. Näin se nopeiten ilmaantuu.
Veijo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ma 11.08.2008 15:48

Viesti Kirjoittaja Veijo »

Mika.T kirjoitti:Suutinputket auki suuttimien päästä ja starttailua kaasupohjassa. Näin se nopeiten ilmaantuu.
Kyl noi Sprinterit ilmaa itsensä ihan nätisti syöttöpoljin pohjassa starttaillen. Uusi filtteri kannattaa täyttää naftalla ihan piripintaan ennen kiinni ruuvaamista.
- Veijo
pikku tähti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 11.12.2008 17:44

Viesti Kirjoittaja pikku tähti »

Nokka akselin pyörintä anturi! Itsellä mennyt jo kaksi kertaa!
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

pikku tähti kirjoitti:Nokka akselin pyörintä anturi! Itsellä mennyt jo kaksi kertaa!
Tuossa koneessa ei ole ko. anturia. Tuoss 412d:ssä on 2.9 TDI kone.

Kyllä se monesti se suutinputkien avaaminen auttaa. Eräänkin kerran on kaverin rintteriä startattu akku tyhjäksi eikä lähde käyntiin ennen kuin avaa suutinputket.
pikku tähti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: To 11.12.2008 17:44

Viesti Kirjoittaja pikku tähti »

Onkohan tuossa pelissä sitten pumpulla mangneeti venttiili? Oireet kuin venttiilin vajaa toiminta? Kuulut oon kun veho on korjannut!
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

pikku tähti kirjoitti:Onkohan tuossa pelissä sitten pumpulla mangneeti venttiili?
On sammutinventtiili.
Se on siinä pumpun takaosassa nestepään päällä. johto mutterilla kiinni.
aroline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: Ma 07.01.2008 21:56
Paikkakunta: Lohja

lähti

Viesti Kirjoittaja aroline »

käymään kun eilen stiten kokeilin... kuin ei mitään vikaa olis ollutkaan. ja kun uusi putsari löytyi niin vaihdoin sen kuitenkin ja tosiaan tuntui että naftaa täyteen riitti. ai magneettiventtiili oireilua vois olla. vaihtoon?
519 Bluetec 1+20
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
Vastaa Viestiin