c36 amg kannentiiviste

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Laario
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ma 08.05.2006 18:31
Paikkakunta: Helsinki

c36 amg kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Laario »

Huomasin että c36 amg kannentiiviste tai nokkaketjun tiiviste vuotaa, siis vuoto todella minimaalista. Luin että tiivistevuotoja on m104 moottoreissa ollut. Tiivisteen vaihto maksaisi noin 1000€, joten tuli mieleen että osaisiko joku neuvoa miten ja mitä tekemällä sauman tiivistäminen ja pulttienkiristys onnistuu?

-Lauri
Lauri
japperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 271
Liittynyt: Su 20.04.2008 15:23
Paikkakunta: kainuu

Re: c36 amg kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja japperi »

Laario kirjoitti:Huomasin että c36 amg kannentiiviste tai nokkaketjun tiiviste vuotaa, siis vuoto todella minimaalista. Luin että tiivistevuotoja on m104 moottoreissa ollut. Tiivisteen vaihto maksaisi noin 1000€, joten tuli mieleen että osaisiko joku neuvoa miten ja mitä tekemällä sauman tiivistäminen ja pulttienkiristys onnistuu?

-Lauri
Kuutosessa ei ole pikkupultteja eli kannentiivisteen vaihto on ainut ratkaisu.
Joskus on ollut vuotoa ketjukotelon tiivisteestä,mutta kyllä se yleensä on kansitiiviste.
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Höpö höpö

Viesti Kirjoittaja Noname »

Lähtökohtahan on että mersun bensakone vuotaa aina öljyä. Ei vika vaan ominaisuus :cry:

M104 on oikein surullisen kuuluisa vuotaja. Minulla oli samanlainen vuoto ja sain sen korjatua kohtuullisen helposti.

Koneen etupäätä joutui purkamaan melko paljon että sai lohkon ja kannen rajan näkyville kunnolla. Sitten vaan lika pois ympäriltä ja jarrujen pudistusaineella rako nuolaisupuhtaaksi.

Seuraavaksi hain apteekista ruiskun ja neulan sekä varaosaliikkeestä jotakin Locktiten melko kallista tarkoitukseen tehtyä silikoonia ja tein sopivan löysän seoksen sekoittamalla sitä tinneriin. Juotin hitaasti tiivisteen raot umpeen ruiskulla ja neulalla. Seuraavaksi paikka sai kuivaa yön yli ja seuraavana päivänä silikoonia sormella vielä päälle kerros.

Hyvin on pitänyt öljyt sisällä eikä ollut kallista. Samalla oli helppo vaihtaa jäähdytysnesteet, huoltaa visko ja rasvata tuulettajanhihnan rullien laakerit. Jäähdytyspuhallin on perin konstikas irroittaa jos ei tiedä mitä tekee. Tuulettajan hihnapyörä lukitaan vaikka päästään kääntetyllä ja tylpistetyllä naulalla hihnapyörän takana olevista reistä asettamalla naula hihnapyörän vasemmalla puolella näkyvään hahloon ja naulan pää tietysti hihnapyörän reikään.

Laturi pitää kanssa irroitttaa juuriaan myöten ja ei ole ihan miellyttävä homma.

Voihan sinun tapauksessa öljy tulla ihan kannentiivisteestäkin. Kannattaa tutkia huolella ennen isompia purkusessioita.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Avatar
EWF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 09.02.2004 09:03
Paikkakunta: Kvl

Viesti Kirjoittaja EWF »

Sama vika täällä. Edestäpäin katsoen moottorin vasen kylki on märkä, oli jo autoliikkeen pihalla vuonna 2004. En ole tehnyt asialle mitään. Öljyä lisään puoli litraa öljynvaihtojen välillä (15tkm). Ei se kumminkaan niin paljon vuoda että autotallin lattialle jäisi jälkiä. Kaikki suorat kutoset vuosi kai jo tehtaalta lähtiessä :lol: , ne jotka ei vuoda on jälkikäteen korjattu.
Audi A6 4.2 -05
Ex C36 AMG -95
Laario
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ma 08.05.2006 18:31
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Laario »

mikä tää sit on.Onko siellä pultteja mitä kiristää vai ei...
http://www.mese.fi/mekka/index.....tunurkasta
Lauri
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

linkki ei ole pätevä...

Ja kannenpulttien kiristäminen ei auta kun se kannentiiviste syöpyy poikki. Uudessa tiivisteessä ko. asia on korjattu metallirenkaalla.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
japperi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 271
Liittynyt: Su 20.04.2008 15:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja japperi »

Kyllä asia on niin kuin Noname tuossa esitti,on tosi harvinaista että M104:nen olisi kuiva kaikkialta,jostain se piru aina vuotaa.
Joskus tuntuu noita rempatessa että tulee kai se öljy lohkon läpi,kun ei pitäisi vuotaa,mutta märkä on.
Vastaa Viestiin