Vakion 250dt:n "ruuvaus"

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1026
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Vakion 250dt:n "ruuvaus"

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Jaha, iltaa kaikille!

Mites on, kun on tuommonen 2,5 turbodiesel pikkumersussa. (automaatti)
Tarkoitus olis pitää vehje periaatteessa vakiona.
Mutta jos käyttäis kuitenkin pumppua Ylivieskassa kuntoutuksessa...
Onkos järkeä? Mites käy luotettavuuden? Mikä paikka ensimmäisenä antautuu?
Turbo, pakopaineet?

Vakio turbohan ei kovin kummoisen kokoinen keksintö ole.
Ja jos nyt pidettäis lähtökohtana, että muualle kuin pumppuun ei koskettais.

Kiitoksia kommenteista!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
JP75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ke 24.03.2004 10:11
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja JP75 »

Cooleri olisi ihan ensimmäinen asia mikä kannattaisi laittaa jos mahdollista.(vähäpäästöinen?)
Sitten kone kyllä kestää isompiakin tehoja mutta seuraava probleema on tuo pikku loota.. kesti tehoja muistaakseni 160hp asti.. Tästä se kaikki lähtee..Onko järkee vai ei? ON! :lol:
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1026
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Eipäs olekaan vähäpäästöinen! 8)
Meinaatko että imuilman lämpö on isompi ongelma kuin turbon koko? Pakopaineen noususta poijaat pelotellu...
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
JP75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ke 24.03.2004 10:11
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja JP75 »

Turbokaan mikään jättiläinen ole mutta varmaan ihan mukava ja sopiva paketti tulee kun säädätät vakiopumpun täysille tuolle ahtimelle ja laitat kunnon coolerin.

Kun auto ei ole vähäpästöinen niin miksei heti kerralla isommat kalut?..näin siinä tulee loppujen lopuksi kuitenkin käymään.. :roll:
Avatar
Jonski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 198
Liittynyt: La 03.05.2008 22:32
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jonski »

Miten tuo 2.5 turbodiesel kestää, jos siihen laittaa coolerin ja säädättää pumpun? Coolerihan parantaa vaan koneen kestoa, mutta miten pumpun säätäminen vaikuttaa koneen kestävyyteen? Tulevaisuudessa tarkoitus hommata w201 2.5 TurboD koneella. Miten manuaalilaatikko kestää ja kytkin?
Avatar
sunbeam
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 486
Liittynyt: Su 31.10.2004 18:21
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja sunbeam »

Mitä jos siihen vahtais 300 turbo ahtimen , onko samallainen kiinnitys ?
Saatavuus on ainakin hyvä ja hinta sopiva
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

300:n turbossa on eri kiinnityslaippa.

syötöt tappiin, cooleri ja laatikon säätö. siitä on hyvä lähteä, ennen kuin mopo karkaa lapasesta.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
Jonski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 198
Liittynyt: La 03.05.2008 22:32
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jonski »

Onkos noissa muuten isoperä vai pikkuperä?
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

iso 2.65-välityksellä
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
JarkkoN
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4163
Liittynyt: Pe 01.09.2006 14:39
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Jos haluat pitää auton vakiona, niin pyydä herrasmiessäädöt pumppuun
ja aja varovasti, jos on jotain vetokoukussa. Paikat kestävät, jos ei
liika lämpö pääse hajottamaan paikkoja. Tehoa voi ottaa hetkellisesti
paljonkin lämpöjen nousematta, mutta minuuttikaupalla kaasu pohjassa
alkaa käydä kannentiivisteen päälle.

Se välijäähdytin kyllä mukavasti jäähdyttää moottoria ja sallii näin enemmän
tehoja, lisäksi happea mahtuu enemmän mukaan ja sekin sallii isomman
syötön.

Kestävyys aina vähenee, kun viritystä lisätään, mutta Mersu on mitoittanut
moottorin kestämään pitkään kovaa käyttöä. Maltillinen viritys ei tuhoa
moottoria, säälimätön käyttö kovissa olosuhteissa tuhoaa.
Avatar
Jonski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 198
Liittynyt: La 03.05.2008 22:32
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Jonski »

Tarkoitushan olisi, että saisi vähän lisää tehoa ja sitä voimasavua :D Ja olen ymmärtänyt, että kansi on aika kovilla vakionakin ilman cooleria. Eli ainakin cooleri olisi tarkoitus asentaa, mikäli ostan kyseisen auton. Ihan joka päiväiseen ajoon auto tulisi. Nyt on w201 2.5D ajokkina ja kaipaisi vähän lisää tehoa :wink:
Vastaa Viestiin