Väyrysen ulkolämpötilamittari sekoilee
Väyrysen ulkolämpötilamittari sekoilee
Eli tällä hetkellä näyttää +36C
ulkolämpötilan ollessa nollan kieppeillä. Pari viikkoa sitten alkoi pikkuhiljaa nousta (silloin näytti vielä oikeaa lämpötilaa) Eli ei mene varmaan kauaa kun näyttää jo +40C Ilmeisesti puskurin alareiässä oleva anturi tullut tiensä päähän?

E 270Cdi "panorama"
Ex E 200cdi -00
Ex w202 200 Sport
Ex E 200cdi -00
Ex w202 200 Sport
Re: Väyrysen ulkolämpötilamittari sekoilee
LuultavastiSportline kirjoitti:Ilmeisesti puskurin alareiässä oleva anturi tullut tiensä päähän?

Voi olla myös vika mittarissa.
Ovat korjailleet niitä kun se liitin laatta irtoo näytöstä ja on aika vaikea itse korjata.
tässä yksi juttu aiheesta ja haulla voi löytyä lisää.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=23438
Ovat korjailleet niitä kun se liitin laatta irtoo näytöstä ja on aika vaikea itse korjata.
tässä yksi juttu aiheesta ja haulla voi löytyä lisää.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=23438
Muistaakseni vaikuttaa. Hiukan OT: Jännä juttu kun nappaat kuskin ja repsikan peilin sähköt irti ja kytket autoon virrat päälle niin mittari lukemana on pelkkää 9:siä
omassani kävi näin aikoinaan kun maalariin ajoin. Huvitti että tuli väykystä hetkessä miljoonan ajettu
peilit takaisin kiinni niin mittari näytti aivan oikein plus se mitä viime lukemasta oli tullut maalari reissua. Eli sen puoleen ei mitään hätää. Taitaa matka tallentua ihan muualle ja mittari vain näyttönä.

Nyt ilmennyt lisää erikoisia vikoja
en sitten tiedä että liittyykö varmasti aiheeseen, mutta luulisin niin. Eli näin talvella tulee pidettyä tuota ilmastointia EC asennolla eli säästökäytöllä ( EC napissa palaa punainen valo) ja välillä tulee ilmastointia käyteltyä. Nyt kun napsauttaa EC napin pois päältä ja vääntää lämmönsäätimet sinisille alueille niin lähtee sisäilmankierto itsekseen pohisemaan
eikä rupea punainen valo palamaan sisäilmankiertonapissa. Mystinen juttu

E 270Cdi "panorama"
Ex E 200cdi -00
Ex w202 200 Sport
Ex E 200cdi -00
Ex w202 200 Sport
Ulkolämpötilamittarin vaikutus lämmityslaitteeseen
"Ilmastointi kai luulee että pihalla oikeasti esim. +63 ja lyö sisäkierron päälle ettei turhaan tarvitse jäähdyttää kuumaa ilmaa. Tai näin minä sen järkeilin kun teki itselläkin saman"
Minulla rikkoontui ulkolämpötilan anturi W211:stä. Rikoin sen itse ajamalla vasten lumikinosta, jossa jääpaukku rikkoi anturin kärjen. Alkoi näyttämään lukemia yli +70 astetta vaikka ulkona oli pakkasta.
Lämppäri työnsi kylmää vaikka pyyntö oli 28 astetta !!!
Ainoa keino saada auto lämpiämään oli kääntää lämpötilan pyyntö maksimille (ääretön) jolloin pyyntö on yli mitatun ulkolämpötilan (+70 astetta).
Kun anturin irrotti kokonaan oli lämpötilan näyttö +85 astetta. Uusi anturi Veholta 23 euroa, jolloin myös lämppäri palautuui kuntoon..
Minulla rikkoontui ulkolämpötilan anturi W211:stä. Rikoin sen itse ajamalla vasten lumikinosta, jossa jääpaukku rikkoi anturin kärjen. Alkoi näyttämään lukemia yli +70 astetta vaikka ulkona oli pakkasta.
Ainoa keino saada auto lämpiämään oli kääntää lämpötilan pyyntö maksimille (ääretön) jolloin pyyntö on yli mitatun ulkolämpötilan (+70 astetta).
Kun anturin irrotti kokonaan oli lämpötilan näyttö +85 astetta. Uusi anturi Veholta 23 euroa, jolloin myös lämppäri palautuui kuntoon..
- CDI203
- Asiantuntija
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Ulkolämpötilamittarin vaikutus lämmityslaitteeseen
Joo näin käy myös W203T malissa, käyttä ulkolämpötilaa vertailuun,Ärrä kirjoitti:"Ilmastointi kai luulee että pihalla oikeasti esim. +63 ja lyö sisäkierron päälle ettei turhaan tarvitse jäähdyttää kuumaa ilmaa. Tai näin minä sen järkeilin kun teki itselläkin saman"
anturi kun menee paskaks sisälle jäätyy