Väyrysen ulkolämpötilamittari sekoilee

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Sportline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Väyrysen ulkolämpötilamittari sekoilee

Viesti Kirjoittaja Sportline »

Eli tällä hetkellä näyttää +36C :lol: ulkolämpötilan ollessa nollan kieppeillä. Pari viikkoa sitten alkoi pikkuhiljaa nousta (silloin näytti vielä oikeaa lämpötilaa) Eli ei mene varmaan kauaa kun näyttää jo +40C Ilmeisesti puskurin alareiässä oleva anturi tullut tiensä päähän?
E 270Cdi "panorama"
Ex E 200cdi -00
Ex w202 200 Sport
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Re: Väyrysen ulkolämpötilamittari sekoilee

Viesti Kirjoittaja AM »

Sportline kirjoitti:Ilmeisesti puskurin alareiässä oleva anturi tullut tiensä päähän?
Luultavasti :D Tuohon uudempaan malliin anturi taisi olla vieläpä halpa ja helppo vaihtaa. Olikohan jotain reilun 10€ eikä tarvitse vaihtaa kuin se itse anturi.
Bomber4
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Omastani purin aikanaan anturin ihan atomeiksi ja juotin johdot uudelleen kiinni anturi juureen kun toinen piuha oli yhdellä karvalla kiinni. Samat oli murheet silloin ja nyt pelannut reilu pari vuotta uusimatta mitään. Se anturi osa menee tosi moneen osaan kun rauhassa purkaa.
nautseri
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Voi olla myös vika mittarissa.
Ovat korjailleet niitä kun se liitin laatta irtoo näytöstä ja on aika vaikea itse korjata.

tässä yksi juttu aiheesta ja haulla voi löytyä lisää.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=23438
Sportline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Kiitoksia vaan vinkeistä, täytyypä huomenissa paneutua asiaan paremmin. Vaikuttaakohan tuo lämpötilamittarin toimivuus sivupeilien lämmitykseen? Kun ei sivupeilit enää lämpiä automaattisesti aamulla
E 270Cdi "panorama"
Ex E 200cdi -00
Ex w202 200 Sport
Bomber4
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Muistaakseni vaikuttaa. Hiukan OT: Jännä juttu kun nappaat kuskin ja repsikan peilin sähköt irti ja kytket autoon virrat päälle niin mittari lukemana on pelkkää 9:siä :) omassani kävi näin aikoinaan kun maalariin ajoin. Huvitti että tuli väykystä hetkessä miljoonan ajettu :) peilit takaisin kiinni niin mittari näytti aivan oikein plus se mitä viime lukemasta oli tullut maalari reissua. Eli sen puoleen ei mitään hätää. Taitaa matka tallentua ihan muualle ja mittari vain näyttönä.
Sportline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Nyt ilmennyt lisää erikoisia vikoja :lol: en sitten tiedä että liittyykö varmasti aiheeseen, mutta luulisin niin. Eli näin talvella tulee pidettyä tuota ilmastointia EC asennolla eli säästökäytöllä ( EC napissa palaa punainen valo) ja välillä tulee ilmastointia käyteltyä. Nyt kun napsauttaa EC napin pois päältä ja vääntää lämmönsäätimet sinisille alueille niin lähtee sisäilmankierto itsekseen pohisemaan :? eikä rupea punainen valo palamaan sisäilmankiertonapissa. Mystinen juttu
E 270Cdi "panorama"
Ex E 200cdi -00
Ex w202 200 Sport
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Viesti Kirjoittaja AM »

Niin se tekee kun mittari sekoilee.

Ilmastointi kai luulee että pihalla oikeasti esim. +63 ja lyö sisäkierron päälle ettei turhaan tarvitse jäähdyttää kuumaa ilmaa. Tai näin minä sen järkeilin kun teki itselläkin saman :roll:
Ärrä
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

Ulkolämpötilamittarin vaikutus lämmityslaitteeseen

Viesti Kirjoittaja Ärrä »

"Ilmastointi kai luulee että pihalla oikeasti esim. +63 ja lyö sisäkierron päälle ettei turhaan tarvitse jäähdyttää kuumaa ilmaa. Tai näin minä sen järkeilin kun teki itselläkin saman"

Minulla rikkoontui ulkolämpötilan anturi W211:stä. Rikoin sen itse ajamalla vasten lumikinosta, jossa jääpaukku rikkoi anturin kärjen. Alkoi näyttämään lukemia yli +70 astetta vaikka ulkona oli pakkasta.

Lämppäri työnsi kylmää vaikka pyyntö oli 28 astetta !!!

Ainoa keino saada auto lämpiämään oli kääntää lämpötilan pyyntö maksimille (ääretön) jolloin pyyntö on yli mitatun ulkolämpötilan (+70 astetta).

Kun anturin irrotti kokonaan oli lämpötilan näyttö +85 astetta. Uusi anturi Veholta 23 euroa, jolloin myös lämppäri palautuui kuntoon..
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Ulkolämpötilamittarin vaikutus lämmityslaitteeseen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ärrä kirjoitti:"Ilmastointi kai luulee että pihalla oikeasti esim. +63 ja lyö sisäkierron päälle ettei turhaan tarvitse jäähdyttää kuumaa ilmaa. Tai näin minä sen järkeilin kun teki itselläkin saman"

Minulla rikkoontui ulkolämpötilan anturi W211:stä. Rikoin sen itse ajamalla vasten lumikinosta, jossa jääpaukku rikkoi anturin kärjen. Alkoi näyttämään lukemia yli +70 astetta vaikka ulkona oli pakkasta.

Lämppäri työnsi kylmää vaikka pyyntö oli 28 astetta !!!

Ainoa keino saada auto lämpiämään oli kääntää lämpötilan pyyntö maksimille (ääretön) jolloin pyyntö on yli mitatun ulkolämpötilan (+70 astetta).

Kun anturin irrotti kokonaan oli lämpötilan näyttö +85 astetta. Uusi anturi Veholta 23 euroa, jolloin myös lämppäri palautuui kuntoon..
Joo näin käy myös W203T malissa, käyttä ulkolämpötilaa vertailuun,
anturi kun menee paskaks sisälle jäätyy
Vastaa Viestiin