Valinnan vaikeus, C55 vai E55
- Jani Anttila
- Mersumies
Valinnan vaikeus, C55 vai E55
Nyt kun tämä autokuume on korkeimmillaan, kaivattaisiin muiden mielipiteitä asiasta.
Nykyinen ajokki on C32 AMG farkku ja taulussa on jo 200tkm, joten vaihto olisi paikallaan. Tarjolla on seuraavanlaiset yksilöt:
W211 E55 AMG -03, 81tkm, 55000€
W203 C55 AMG -05, 27tkm, 59000€
Eemelissä olisi kokoa ja konetta enemmän kuin tarpeeksi, mutta tässä talouden tilanteessa vanhan jättäminen talliin makaamaan kunnes joku sen ostaa ei kauheasti houkuttele. C:hen vaihtaessa pääsisi sopivasti eroon vanhasta, tosin välirahaneuvottelut on vielä kesken.
Jotenkin näin ajamatta tuntuu että tuo isompikorinen ei tarjoa minulle sitä ajamisen iloa kuin pienempi C vaikkain tehoero on melkoinen. C55 taas tuntuu melkoisesti eri autolta kuin C32, ei kylläkään tehojen puolesta, mutta ne kasin höpinät ja eri alusta tekee autosta "uuden", eikä parane väheksyä myöskään parempaa sisustaa ja täydellistä kuntoa. C55 tarjoaisi minulle sitä paljon kaivattua M3-tyyppistä ajettavuutta...
Valitsenko riskillä eemelin hiton hyvään hintaan, vaiko varman päälle C:n, joka on käytännössä uusi auto vaikka ikää jo pari vuotta onkin?
Mielipiteitä?
Nykyinen ajokki on C32 AMG farkku ja taulussa on jo 200tkm, joten vaihto olisi paikallaan. Tarjolla on seuraavanlaiset yksilöt:
W211 E55 AMG -03, 81tkm, 55000€
W203 C55 AMG -05, 27tkm, 59000€
Eemelissä olisi kokoa ja konetta enemmän kuin tarpeeksi, mutta tässä talouden tilanteessa vanhan jättäminen talliin makaamaan kunnes joku sen ostaa ei kauheasti houkuttele. C:hen vaihtaessa pääsisi sopivasti eroon vanhasta, tosin välirahaneuvottelut on vielä kesken.
Jotenkin näin ajamatta tuntuu että tuo isompikorinen ei tarjoa minulle sitä ajamisen iloa kuin pienempi C vaikkain tehoero on melkoinen. C55 taas tuntuu melkoisesti eri autolta kuin C32, ei kylläkään tehojen puolesta, mutta ne kasin höpinät ja eri alusta tekee autosta "uuden", eikä parane väheksyä myöskään parempaa sisustaa ja täydellistä kuntoa. C55 tarjoaisi minulle sitä paljon kaivattua M3-tyyppistä ajettavuutta...
Valitsenko riskillä eemelin hiton hyvään hintaan, vaiko varman päälle C:n, joka on käytännössä uusi auto vaikka ikää jo pari vuotta onkin?
Mielipiteitä?
Viimeksi muokannut Jani Anttila, Ke 10.12.2008 21:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Paljonkos tehoja sun C32:ssa on? Muistellakseni eikös 354 hv ja tuossa C55:ssa 367 hv? Litrakoko kasvanut mutta tehot ei
, vääntöä tietenkin kasissa enemmän.
Oma valinta olis eemeli, livenä oon päässy kuuntelemaan kun on vastavaanlaisella autolla annettu pedaalia.... teki lähtemättömän vaikutuksen allekirjoittaneeseen, joskus vielä tommoinen....
Hinnoistahan en tiedä sitten, jos ei kauhea hinta-ero niin minä ainakin harkitsisin E-sarjalaista.
PS. valintasi olet näköjään jo tehnyt kun molemmista linkeistä avautui C55

Oma valinta olis eemeli, livenä oon päässy kuuntelemaan kun on vastavaanlaisella autolla annettu pedaalia.... teki lähtemättömän vaikutuksen allekirjoittaneeseen, joskus vielä tommoinen....

Hinnoistahan en tiedä sitten, jos ei kauhea hinta-ero niin minä ainakin harkitsisin E-sarjalaista.
PS. valintasi olet näköjään jo tehnyt kun molemmista linkeistä avautui C55

C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
- Jani Anttila
- Mersumies
Kyllä, 354hp. C32 on ahdettu ja C55 on vapari, siitä tuo oudolta tuntuva teho/tilavuus. Vääntöjä 32:ssa 450 ja 55:ssä 540 ja vielä hiukan alempana. Ajossa tuo tehoero ei käytännössä juurikaan tunnu, mutta onhan se kasi jotenkin vaivattomampi ja voimaa on tasaisemmin. Ehkäpä se 32:n ahdin tekee siitä jotenkin rajumman tuntoisen yläkierroksilla. Muistaakseni 32 on melkein 2 sekuntia nopeampi 0-200 välillä, sitä vasten kun peilailee että molemmat ovat 0-100 välillä yhtä nopeita niin kyllä siellä yläkierroksilla on oltava jo jonkinmoinen ero muutenkin kuin vain perstuntumassa.kaijan kirjoitti:Paljonkos tehoja sun C32:ssa on? Muistellakseni eikös 354 hv ja tuossa C55:ssa 367 hv? Litrakoko kasvanut mutta tehot ei, vääntöä tietenkin kasissa enemmän.
S203 C32 AMG 2002
Re: Valinnan vaikeus, C55 vai E55
Pelkäänpä että aika tavalla näin se menee. Suoraan molemmat kulkevat varmasti osapuilleen kyllin kovaa. E tekee matkaa todennäköisesti hieman hienostuneemmin.Jani Anttila kirjoitti:...Jotenkin näin ajamatta tuntuu että tuo isompikorinen ei tarjoa minulle sitä ajamisen iloa kuin pienempi C vaikkain tehoero on melkoinen...
Minä valitsisin C55:n, jos (tavallaan) samassa korimallissa pysyminen ei tuota vaikeuksia päätöksen teossa.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
- Jani Anttila
- Mersumies
Re: Valinnan vaikeus, C55 vai E55
Ei aiheuta henkistä ongelmaa vaikkakin olin ajatellut että 203 on jo koettu.eerola kirjoitti: Minä valitsisin C55:n, jos (tavallaan) samassa korimallissa pysyminen ei tuota vaikeuksia päätöksen teossa.
Varsinaisesti kumpikaan auto ei ole unelmien täyttymys, vaan tavoite on C63:ssa, jotakin vaan pitää saada ennen kuin hinnat alittaa kipurajan, saatavuudesta puhumattakaan.
S203 C32 AMG 2002
- Jani Anttila
- Mersumies
Tuohon ei oikein luonto anna myöden. Varmasti hyviä vehkeitä olisi muitakin, mutta kun tässä on tullut muodostettua itselle jo jotakin uskonnollista vakaumusta vastaava olotila.eerola kirjoitti:Tai: Tee niinkuin eräs ja pistä AMG-kuume hetkeksi jäähylle ja hanki C63-odotuksen ajaksi vaikkapa hyllykalliolainen dieseliSekin osaa olla halutessaan aika räävitön
Tietysti voisihan sitä unohtaa autokaupat kokonaan ja ajaisi nykyisellä kunnes C63 odottaisi ottajaansa. Nykyinen kuitenkin on ehjä ja hyvä auto. Mutta minkäs teet kun on kuume sellaisessa nousussa että tähän ei auta kuin pitkäaikainen sitoumus ammattiauttajan rahoitusyhtiölle.
S203 C32 AMG 2002
Samaa C55:sta olen tuuminut kuin Janikin
Sen etuna on ehdottomasti vähät kilsat ja ilmeisen erinomainen kunto, mutta toisaalta E55AMG on tehojen,tilojen,suorituskyvyn ja lähestulkoon kaiken puolesta eri luokassa.
Tuon C:n ongelmana henk.koht pidän kuitenkin sitä että se on näennäisen maltillisesti hinnoiteltu, mutta pahoin pelkään että esim seuraavan vuoden-kahden aikana sen/vastaavien arvo putoaa hyvin paljon. Minun kohdallani se lienee suurin syy miksi en, kiinnostuksesta huolimatta, lähde vakavissani kauppaa tuosta autosta hieromaan. Kun kuitenkin tiedän että autonvaihto on sitten taas ajankohtainen 1-1.5v kuluttua, on minulle siksi suuri merkitys sillä miten auton arvo tulee kehittymään..ja uskoakseni tämä kyseinen C55 on siinä mielessä ratkaisu joka ei ehkä sittenkään sovi minulle.
Ja toisaalta taitaapi olla myös niin että Janin AMG-kasi kuume on tällä hetkellä kovempi kuin minun, joten en senkään vuoksi halua lähteä samoista yksilöistä kilpailemaan
Mutta Janille minun neuvoni olisi: koeta ratkaista rahoitusongelma ja C32-asia ja osta se E55AMG, siinä on kaikkea mitä tarvitaan..ja lisäksi myös se hinta hyvinkin kohdillaan.

Sen etuna on ehdottomasti vähät kilsat ja ilmeisen erinomainen kunto, mutta toisaalta E55AMG on tehojen,tilojen,suorituskyvyn ja lähestulkoon kaiken puolesta eri luokassa.
Tuon C:n ongelmana henk.koht pidän kuitenkin sitä että se on näennäisen maltillisesti hinnoiteltu, mutta pahoin pelkään että esim seuraavan vuoden-kahden aikana sen/vastaavien arvo putoaa hyvin paljon. Minun kohdallani se lienee suurin syy miksi en, kiinnostuksesta huolimatta, lähde vakavissani kauppaa tuosta autosta hieromaan. Kun kuitenkin tiedän että autonvaihto on sitten taas ajankohtainen 1-1.5v kuluttua, on minulle siksi suuri merkitys sillä miten auton arvo tulee kehittymään..ja uskoakseni tämä kyseinen C55 on siinä mielessä ratkaisu joka ei ehkä sittenkään sovi minulle.
Ja toisaalta taitaapi olla myös niin että Janin AMG-kasi kuume on tällä hetkellä kovempi kuin minun, joten en senkään vuoksi halua lähteä samoista yksilöistä kilpailemaan

Mutta Janille minun neuvoni olisi: koeta ratkaista rahoitusongelma ja C32-asia ja osta se E55AMG, siinä on kaikkea mitä tarvitaan..ja lisäksi myös se hinta hyvinkin kohdillaan.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Tuttu taudinkuva. Lääkkeitä ei ole.Jani Anttila kirjoitti:...Tuohon ei oikein luonto anna myöden. Varmasti hyviä vehkeitä olisi muitakin, mutta kun tässä on tullut muodostettua itselle jo jotakin uskonnollista vakaumusta vastaava olotila...

Poikkeus on minun mielestäni valitettavasti sellaisessa asiassa kuin "käteen istuvuus", joka linkkautuu ajamisen iloon. Toisaalta, kämmeniäkin lienee eri kokoisia...jva kirjoitti:...E55AMG on tehojen,tilojen,suorituskyvyn ja lähestulkoon kaiken puolesta eri luokassa...
Tässä jäsen jva:lla on erittäin hyvä pointti. Erikoinen erikoisauto edellyttää että paaduttaa itsensä normaaliakin täydellisemmin arvonalennusajatuksilta. Teoreettinen arvo C55:llä varmastikin pysyy eksoottisuuden vuoksi kohtuullisen hyvin, mutta käytännön jälleenmyyntiarvo - eli mitä siitä oikeasti rahaa kaupassa saa - kehittyy todennäköisesti toisen näköistä polkua. Tämä johtuu siitä, että kysynnän ja tarjonnan saaminen kohtaamaan toisensa C55:ä myytäessä voi olla haastavaa.jva kirjoitti:..pahoin pelkään että esim seuraavan vuoden-kahden aikana sen/vastaavien arvo putoaa hyvin paljon...
Ajatukseni kulkee seuraavasti:
1. Suomessa asuu 5,3 miljoonaa ihmistä.
2. Melko todennäköisesti C55:n ostaja on mies. Näitä Suomessa on 2,6 miljoonaa.
3. Tarkemmin ottaen olettaisin C55:n ostajan olevan 25-50-vuotias mies. Näitä Suomessa on 880000.
4. Edelleen olettaisin, että todellisen ostajan tulot sijoittuvat Tilastokeskuksen yläpään kategorioihin. Näitä on noin 1% populaatiosta. Eli saman verran kun asukkaita Mynämäellä.
5. Tosiasiassa jopa mynämäellä lienee henkilöitä, jotka eivät ole innostuneita Mercedes-Benz-merkkisestä autosta. Saattavat tykätä Jaguarista tai Audista tai BMW:stä tai Porschesta tai paremmin varustellusta Toyotasta. Eli voidaan sanoa, että jäljelle jää 1/6 populaatiosta: Vähän reilu 1000 henkeä.
6. Olen ollut havaitsevinani, että jotkut ostovoimaiset henkilöt investoivat mieluummin uuteen autoon kuin käytettyyn. Jälleenmyynnin hetkellä pitää siis löytää se 1 näistä tuhannesta aidosti potentiaalisen kohderyhmän edustajasta, joka on halukas toteuttamaan mielitekonsa sillä hetkellä kun minä haluan vaihtaa autoa.
Eli: Jos minä olisin autokauppias, en välttämättä olisi valmis ihan kauhean paljon hyvittämään sisääntulevasta C55:stä. Riski että päädyn sitomaan runsaasti pääomaa varastoon, jota en saa kiertämään, on aika korkea. Lopputulos on, että joudun pyytämään C63:a ostamaan tulleelta henkilöltä aika pitkän pennin välirahaa.
Minun mielestäni myös E55:n riskiprofiili on korkea (sillä olen asian hiljakkoin oikeastikin puntaroinut), mutta silti se on matalampi kuin C55:n.
Jos rahalla ei olisi yhtään mitään merkitystä, valitsisin silti näistä edelleen C55:n. Koska sielultani lienen "mynämäkeläinen". Mutta tuolla hinnalla "järkevin" AMG on melko varmasti tuo E55. Ja tuo kyseinen keskustelun kohteena oleva E55 on kyllä hienon oloinen - onhan siinä on lasikattokin!
-T
Jos otetaan lähtökohdaksi se että valittavassa autossa pitäisi olla ajettavuus kohdillaan, niin onko sittenkään C:n ja E:n ero NIIN suuri?!
Melkeinpä sanoisin omiin kokemuksiin perustuen että sporttisen ajettavuuden ollessa prioriteeteissa kärkipäätä, kannattaa pohtia myös M3:sta vaihtoehtona..jos tilantarve kuitenkin on suunnilleen se mitä C-sarjan kokoluokka tarjoaa.
Melkeinpä sanoisin omiin kokemuksiin perustuen että sporttisen ajettavuuden ollessa prioriteeteissa kärkipäätä, kannattaa pohtia myös M3:sta vaihtoehtona..jos tilantarve kuitenkin on suunnilleen se mitä C-sarjan kokoluokka tarjoaa.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
C55:stä en osaa sanoa, kun ei ole omaa kokemusta. Mutta muuten mielipiteeni on: On se aika suuri.jva kirjoitti:Jos otetaan lähtökohdaksi se että valittavassa autossa pitäisi olla ajettavuus kohdillaan, niin onko sittenkään C:n ja E:n ero NIIN suuri...
-T
Jatketaas tänne, kun tuossa toisessa jutussa asia rönsyili enemmän aiheesta.
Periaatteessa olisin itsekkin kiinnostunut C55:sta, mutta se pitäisi saada ihan eri hintaan, kuin tuo. Syitä on ne, mitä täällä on mainittu, vaihtaisin tuon kuitenkin pois viimeistään vuoden päästä. Lisäksi tuossa jotenkin tuo vanha korisuus ahdistaa.
M3 on aina kiinnostanut ja pidän e46 erittäin paljon. Haluaisin kuitenkin sekotuksen mukavaa ja sporttista autoa ja M3 on ainoastaan jälkimmäistä, tosin melkeimpä ylivoimainen sitten siinä. Lisäksi tomaatti on melkein pakollinen ja mulla on kaksi e46:sta jo ollut, joten varmaan se siitä.
Ajoin vuorokauden GS450 hybridillä, palautin tänä aamuna. Vähän tuntuu että Lexus tippuu pois, vaikka hybridi järjestelmä onkin fantastinen, muuten auto ei vain ole.
Joten jäljellä jää SL 500, A6 ja A8 quattro sekä 535da/530xda. Todella erilaisia autoja, muttei helpota valintaa silti yhtään. Jokerina olisi tuo E55 Amg, mutta pelkään ettei siitäkään pääse millään eroon aikanaan ja oma auto pitäisi saada myytyä ennen tuon hankintaa, kolmen auton loukkoon en halua joutua, kun yksi 500-sarjalainen baijerilainenkin pihasta löytyy. Muuten olisin porsaastakin kiinnostunut, mutta budjettiini osuvat 911 ovat hiukka liian vanhoja (en tykkää oikein edellisestä korista) ja boxter taas ei kuitenkaan ole niin mukava mitä haluaisin. SL olisi muuten selvä voittaja, mutta pelkään siinä olevia kalliita vikoja. Jotain ABC alustaakin kun ruetaan korjaamaan, ei toimintatonnilla pitkälle pötkitä.
Hankalaa..
Periaatteessa olisin itsekkin kiinnostunut C55:sta, mutta se pitäisi saada ihan eri hintaan, kuin tuo. Syitä on ne, mitä täällä on mainittu, vaihtaisin tuon kuitenkin pois viimeistään vuoden päästä. Lisäksi tuossa jotenkin tuo vanha korisuus ahdistaa.
M3 on aina kiinnostanut ja pidän e46 erittäin paljon. Haluaisin kuitenkin sekotuksen mukavaa ja sporttista autoa ja M3 on ainoastaan jälkimmäistä, tosin melkeimpä ylivoimainen sitten siinä. Lisäksi tomaatti on melkein pakollinen ja mulla on kaksi e46:sta jo ollut, joten varmaan se siitä.
Ajoin vuorokauden GS450 hybridillä, palautin tänä aamuna. Vähän tuntuu että Lexus tippuu pois, vaikka hybridi järjestelmä onkin fantastinen, muuten auto ei vain ole.
Joten jäljellä jää SL 500, A6 ja A8 quattro sekä 535da/530xda. Todella erilaisia autoja, muttei helpota valintaa silti yhtään. Jokerina olisi tuo E55 Amg, mutta pelkään ettei siitäkään pääse millään eroon aikanaan ja oma auto pitäisi saada myytyä ennen tuon hankintaa, kolmen auton loukkoon en halua joutua, kun yksi 500-sarjalainen baijerilainenkin pihasta löytyy. Muuten olisin porsaastakin kiinnostunut, mutta budjettiini osuvat 911 ovat hiukka liian vanhoja (en tykkää oikein edellisestä korista) ja boxter taas ei kuitenkaan ole niin mukava mitä haluaisin. SL olisi muuten selvä voittaja, mutta pelkään siinä olevia kalliita vikoja. Jotain ABC alustaakin kun ruetaan korjaamaan, ei toimintatonnilla pitkälle pötkitä.
Hankalaa..
--------------------------------------------------
MB SL 500 -04
ex CLK 240, CLS 500, BMW E46 330 Cia Cab ja 328 Ci, CLK 200, SLK 230K, 2x BMW E34, E36 ja muita kiikuttimia, mitä autoiksi ei voi sanoa..
MB SL 500 -04
ex CLK 240, CLS 500, BMW E46 330 Cia Cab ja 328 Ci, CLK 200, SLK 230K, 2x BMW E34, E36 ja muita kiikuttimia, mitä autoiksi ei voi sanoa..
Hankalaahan se on aina tämä autonvaihto monessakin mielessä.
Tulipa mieleen esim tätä keskustelua seuratessa eräs tähän aiheeseen liittyvä juttu.
Eerola kun tuolla osuvasti kuvasi erikoisauton myymisen vaikeutta suomessa, niin siitä johtaen tuli mieleeni että jos joku erikoisautokaupan alalla olisi nokkela niin hän voisi hyödyntää internetin tarjoamia mahdollisuuksia kenties hyvinkin tehokkaasti erikoisautojen myynnissä?!
Ajatukseni olisi eräänlainen täsmämarkkinointi joka osuu suoraan kohderyhmään tai oikeammin vielä kohdehenkilöihin. Kohdehenkilöt voisi kuitenkin suht pienellä vaivalla löytää esim nettikeskusteluista.
Esim tähänkin keskusteluun tällä hetkellä osallistuvista löytyisi useampi henkilö joka olisi taitavalle myyntimiehelle erinomainen kohde ja autokuumeen riivaamana jopa enemmän tai vähemmän sen taitavan myyntimiehen vietävissä..ja sitä kautta luulen että kauppaakin syntyisi.
Omasta puolestani uskallan sanoa että kun olen "tässä tilassa" (eli siis autonvaihtokuumeessa) niin kun osaava kauppamies vetelee oikeista naruista niin kaupan syntyminen olisi jopa todennäköistä.
Homma voisi mennä esim niin että myyjätaho bongaa tästä keskustelusta vaikkapa minut ja ottaa yhteyttä privaviestinä tai sähköpostilla, tekee kilpailukykyisen tarjouksen esim Boxsterista tai SL:stä (joihin olen keskustelussa ilmaissut kiinnostukseni)....ja siitähän se äkkiä saattaisi edetä kaikkia osapuolia tyydyttävään lopputulokseen?!
Jos toimisin erikoisautomarkkinoilla myyjänä, niin luulenpa että koettaisin hyödyntää myös em tapaa etsiessäni niitä "mynämäkeläisiä" joita siis on Suomessa vähän, mutta jotka pitäisi ehdottomasti tavoittaa jotta kauppa kävisi.
Onhan sitä jotain tuon suuntaista jotkut viritelleet esim AKEn tietojen perusteella kohdehenkilöt valiten ja sitten on lähetelty koeajokutsuja ym, mutta itse veisin ostajien etsimisen siis askelta pidemmälle, pyrkien eri tavoin aktiivisesti löytämään juuri ne henkilöt jotka ovat potentiaalisia asiakkaita ja tarjoamaan heille sitä mitä he etsivät.
Nimittäin meitähän on jo tässä keskustelussa useampia kavereita jotka suorastaan huutavat: "myykää nyt hitto vie joku minulle erikoisauto!!!"
Ja sen lisäksi on varmasti myös muutamia jotka NYT ajattelevat että odottelevat vielä eivätkä päästä autokuumetta valloilleen..mutta eiköhän se esim Eerolankin piilevä autokuume olisi nostettavissa kunhan vain joku osaava kauppamies tulisi ja tekisi tarjouksen jota ei voi ohittaa..ainakaan ilman pitkää harkintaa..
Tulipa mieleen esim tätä keskustelua seuratessa eräs tähän aiheeseen liittyvä juttu.
Eerola kun tuolla osuvasti kuvasi erikoisauton myymisen vaikeutta suomessa, niin siitä johtaen tuli mieleeni että jos joku erikoisautokaupan alalla olisi nokkela niin hän voisi hyödyntää internetin tarjoamia mahdollisuuksia kenties hyvinkin tehokkaasti erikoisautojen myynnissä?!
Ajatukseni olisi eräänlainen täsmämarkkinointi joka osuu suoraan kohderyhmään tai oikeammin vielä kohdehenkilöihin. Kohdehenkilöt voisi kuitenkin suht pienellä vaivalla löytää esim nettikeskusteluista.
Esim tähänkin keskusteluun tällä hetkellä osallistuvista löytyisi useampi henkilö joka olisi taitavalle myyntimiehelle erinomainen kohde ja autokuumeen riivaamana jopa enemmän tai vähemmän sen taitavan myyntimiehen vietävissä..ja sitä kautta luulen että kauppaakin syntyisi.
Omasta puolestani uskallan sanoa että kun olen "tässä tilassa" (eli siis autonvaihtokuumeessa) niin kun osaava kauppamies vetelee oikeista naruista niin kaupan syntyminen olisi jopa todennäköistä.
Homma voisi mennä esim niin että myyjätaho bongaa tästä keskustelusta vaikkapa minut ja ottaa yhteyttä privaviestinä tai sähköpostilla, tekee kilpailukykyisen tarjouksen esim Boxsterista tai SL:stä (joihin olen keskustelussa ilmaissut kiinnostukseni)....ja siitähän se äkkiä saattaisi edetä kaikkia osapuolia tyydyttävään lopputulokseen?!
Jos toimisin erikoisautomarkkinoilla myyjänä, niin luulenpa että koettaisin hyödyntää myös em tapaa etsiessäni niitä "mynämäkeläisiä" joita siis on Suomessa vähän, mutta jotka pitäisi ehdottomasti tavoittaa jotta kauppa kävisi.
Onhan sitä jotain tuon suuntaista jotkut viritelleet esim AKEn tietojen perusteella kohdehenkilöt valiten ja sitten on lähetelty koeajokutsuja ym, mutta itse veisin ostajien etsimisen siis askelta pidemmälle, pyrkien eri tavoin aktiivisesti löytämään juuri ne henkilöt jotka ovat potentiaalisia asiakkaita ja tarjoamaan heille sitä mitä he etsivät.
Nimittäin meitähän on jo tässä keskustelussa useampia kavereita jotka suorastaan huutavat: "myykää nyt hitto vie joku minulle erikoisauto!!!"

Ja sen lisäksi on varmasti myös muutamia jotka NYT ajattelevat että odottelevat vielä eivätkä päästä autokuumetta valloilleen..mutta eiköhän se esim Eerolankin piilevä autokuume olisi nostettavissa kunhan vain joku osaava kauppamies tulisi ja tekisi tarjouksen jota ei voi ohittaa..ainakaan ilman pitkää harkintaa..

- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Helppoa tuo olisi. Jos joku saisi tuon edellä kuvaamani problematiikan omalta osaltaan mallinnetuksi sellaisessa määrin pois, että pystyisi hyvittämään nykyisestä autostani siedettävästi ja tarjoaisi järjen rajoissa olevilla ehdoilla jotain ihanan turhanaikaista autoa tilalle, olisin aika helposti vietävissä. Ketonen & Myllyrinteessä uransa aloittaneen kauppamiehen tarjouksia kuuntelemaan en kuitenkaan viitsisi istua kuuntelemaan.jva kirjoitti:...eiköhän se esim Eerolankin piilevä autokuume olisi nostettavissa kunhan vain joku osaava kauppamies tulisi ja tekisi tarjouksen jota ei voi ohittaa...

Yhdysvalloissa CarMax on hoitanut tämä aika hyvin. Sieltä saa "melkein hyvän" tarjouksen vanhasta. Ja vaihtoauton voi valita koko markkina-alueen kattavasta samalla tavoin "melkein hyvän tuntuisesti hinnoitellusta" massasta. Valittu vaihtoauto toimitetaan lähitoimipisteeseesi. Ja päälle saa vielä ostoturvan. Kun sekä hyvitys että pyyntihinta ovat "melkein hyviä" ja kaupan tekeminen helppoa, kauppaa syntyy. Minkä osaltaan todistaa 400000 solmittua kauppaa vuodessa. Yksi niistä jäsen eerola:n.
Kuka perustaisi franchisen Suomeen?
-T
Tuo sopisi LOISTAVASTI kuvaamaan aika montaa automyyjää suomenmaassa!!eerola kirjoitti:Ketonen & Myllyrinteessä uransa aloittaneen kauppamiehen tarjouksia kuuntelemaan en kuitenkaan viitsisi istua kuuntelemaan.![]()

ja vakavammin puhuen kahdeksan kymmenestä Suomalaisesta automyyjästä joiden kanssa olen asioinut ovat aiheuttaneet mielessäni reaktion: kuka hitto tuonkin on töihin itselleen palkannut?!
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Viime viikolla yhden autoliikeketjun toimari totesi automyyjien olevan semmosia Perkeleitä, että helpommin olisi johdettavissa kirva-armeijaajva kirjoitti: Tuo sopisi LOISTAVASTI kuvaamaan aika montaa automyyjää suomenmaassa!!![]()
![]()
![]()
![]()
ja vakavammin puhuen kahdeksan kymmenestä Suomalaisesta automyyjästä joiden kanssa olen asioinut ovat aiheuttaneet mielessäni reaktion: kuka hitto tuonkin on töihin itselleen palkannut?!

Ja aiheesta...
jos tuo E55 ilmaantuisi omaan talliin, niin aika lähellä olisi housupyykin paikka.
Ja rupesi tämä threadi jotenkin kutittamaan mieltä, mutta onneksi vielä on järki (ja lompakon ohuus) voittanut.
Eikä tuota kai voisi mitenkään perustella jälleenmyyntiarvolla, kun katselee kuinka "edullisia" w210 AMG:tä on kierrossa.
Ja ei kun onnea, jos alkuperäisistä kahdesta vaihtoehdosta jompi kumpi sattuu joululahjaksi.
S212 E350CDI
Tässä olen kyllä eri mieltä. Jos on ostamassa AMG mersua, joka kuitenkin "intohimo"auto ja sitä ei yleensä osteta viimeisillä rahoilla käyttökulkineeksi, ni kyllä itse ainakin ennemmin miettisin, että ostaa se, minkä saa ongelmitta hankittua.Sway-bar kirjoitti:Kannattaa miettiä, kummasta pääset ongelmitta eroon?
Olen samaa mieltä, mutta toisaalta on silläkin hiukan merkitystä miten arvo kehittyy (alaspäin) ja miten helppo autoa on jatkossa tarjota vaihtoautona eteenpäin. Näin siksi että laillani monet kuitenkin haluavat vaihtaa autoa suht usein ja siksi noilla kahdella seikalla on jonkinmoinen osa kun mietitään mikä olisi "se paras" vaihtoehto.jusssi kirjoitti: Jos on ostamassa AMG mersua, joka kuitenkin "intohimo"auto ja sitä ei yleensä osteta viimeisillä rahoilla käyttökulkineeksi, ni kyllä itse ainakin ennemmin miettisin, että ostaa se, minkä saa ongelmitta hankittua.
Omalla kohdallani pähkin melkein pää kipeänä tuota päivittäin kun vastakkain mielihakujen kohteena ovat esim SL ja Boxster. Tunne huutaa SL:n suuntaan, mutta järki huutaa yhtä kovaa uuden/uudehkon Boxsterin suuntaan. SL kun on auto joka myöskin menettää todennäköisesti nykytasostaan arvoaan lähivuosina suht nopeasti ja "vastapeluri" Boxster taas on auto joka esim Euroopankin laajuisesti tilastoituna on yksi parhaiten arvonsa säilyttävistä autoista. Lisäksi vaakakupissa on se että samalla budjetilla saa tänä päivänä uuden 2009 facelift 2.9 Boxsterin, 2005-2006 Boxster S:n ja SL-puolelta päädytään sinne alkupään malleihin 2002-2003. Jos teknisiä ongelmia ilmenee niin SL:ssä ne ovat äkkiä hyvinkin kalliita, kuten nuo esillä olleet alusta- ym ongelmat, kun taas 2005-> Boxster on ainakin vikatilastojen mukaan lähes ongelmaton auto ja tietysti uudessa on sitten se takuukin.
No, tämä on lähes ikuiseksi paisuvaa pohdintaa minulta ja toisaalta nykyisessäkään autossa ei ole mitään muuta vikaa kuin se että mieli tekisi jotain uutta ja ennenkaikkea siis avoa/roadsteria ensi kesän hupiajoihin. Järkevintä olisi varmaan pitää nykypeli ja käyttää olemassaolevaa autonvaihtobudjettia järkevästi..sijoittamishommissa kun on hyvin otollista aikaa ostoille..
No, mutta asiaan palatakseni..eli Janin "ongelmaan"..kun tuumin noita kahta vaihtoehtoa niin mitä enemmän tuumin sitä enemmän kallistun E55:sen puoleen. Kuten jo aiemmin sanoin: siinä on kaikkea enemmän ja ainakin minun mieltäni kiehtoo hyvin paljon E55:sen tarjoamat tehot, väännöt ja suorituskyky niiden myötä. On totta että C55 ja E55 ovat erilaisia ajaa ja luullakseni C55 on näppärämmällä tavalla sporttinen kuin E..mutta sitten pitääkin tuumia mikä on auton todennäköinen käyttö?!
Jos Jani haluaa hurvitella radalla, niin C voisi olla se näppärämpi vaihtoehto, mutta jos Janin autonkäyttö on pääasiassa normaalia päivittäisajoa niin ainakin minun makuuni C:n ja E:n erot ovat niin pienet tässä kohtaa että E55:sen tehot ja suorituskyky vievät ylivoimaisen voiman hupikertoimen tarjoana.
Ja hintapolitiikkaan palatakseni..tämä kyseinen C on minusta hinnoiteltu hivenen yläkanttiin kun taas E55 on hinnoiteltu huimasti alakanttiin autoliikkeiden hintoihin nähden ja sitä taustaa vasten pitäisin mahdollisena että E55:sella olisi tässä tapauksessa saatavissa maltillisempi arvonlasku kuin C55:sella. JOS tämä E55 olisi ostettava autoliikkeen hinnoilla niin silloin tilanne olisi tyystin toinen ja hintaetu kääntyisi helpostikin C55:sen puolelle.
Eli asiaa kun tuumin edelleen, niin kyllä minä noista kahdesta ottaisin E55AMG:n ehdottomasti jos vain muuten rahoitus- ym asiat saisin ratkaistua. Mutta tämä siis koskee vain näitä kahta nimenomaista yksilöä ja näillä hinnoilla..autoliikkeestä ostettu markkinahintainen E55AMG olisi todennäköisesti arvonlaskun osalta liian riskialtis valinta minulle, mutta siis tämä nimenomainen yksilö saattais siis olla lähes "kerran elämässä-tilausuus".
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Näinpä. Mitä järkeä ostaa sellanen auto, josta tietää luopuvansa parissa vuodessa ja joutuu jo oston hetkellä miettimään "miten tästä pääsee eroon?"...
Mitä Suomessa edes tekee E55:lla tai C55:lla, kun ei niitä pääse hyödyntämään ku radoilla... Tuskin saa paljon lisäarvoa C32:een verrattuna, köyhdyt vaan helposti pari kymppiä, saat pari sylinteriä lisää huollettavaa, isommat pa-kulut, vakuutukset, enemmän kateellisia katseita jne.
Mitä Suomessa edes tekee E55:lla tai C55:lla, kun ei niitä pääse hyödyntämään ku radoilla... Tuskin saa paljon lisäarvoa C32:een verrattuna, köyhdyt vaan helposti pari kymppiä, saat pari sylinteriä lisää huollettavaa, isommat pa-kulut, vakuutukset, enemmän kateellisia katseita jne.
No, mä olen ostanut suunnilleen viimeiset 10 autoa tuolla periaatteella ja yhtään kauppaa en ole katunut, enkä jättäisi nyt jälkeenpäin asiaa miettien tekemättä jos olisin samassa tilanteessa uudelleen.masaf1 kirjoitti:Näinpä. Mitä järkeä ostaa sellanen auto, josta tietää luopuvansa parissa vuodessa ja joutuu jo oston hetkellä miettimään "miten tästä pääsee eroon?"...
Järjellä sitä ei selitetä, ei kannata edes yrittää koska järjellä sitä ei ole ymmärrettävissä..mutta toisaalta se joka ymmärtää, ymmärtää selittämättäkin mikä "se juttu" siinä on

Ja sama pätee AMG:henkin..eihän sellaisella järjellä ajatellen tee yhtään mitään, ei varsinkaan Suomessa ja huolto- ja mahdolliset korjauskulutkin ovat helposti suurensuuret..mutta kun avaa kuskin oven, istahtaa penkkiin, pistää koneen käyntiin..ja hymyn tuloa huulille on vaikea estää.. Niin minulle kuin kaltaisilleni tuo riittää perusteluksi, vaikkei Suomessa saakaan ajaa kovaa kuin radalla ja Suomessa radatkin tuppaavat oleman sellaisia ettei niilläkään pääse kovaa..

Eli ei se taida se kovaa ajaminen edes olla se juttu näissä autoissa?!
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
- laineracing
- Mersumies
Hmm..sattuneesta syystä ja omista kokemuksista tiedän että se ei aina käy ihan noin helposti..laineracing kirjoitti:miks pitää miettiä miten pääsee eroon,no helposti.
ajaa liikkeeseen,ostaa uuden samantyylisen ja antaa vanhan lintan niille

Jo aikanaan R170 SLK:n kanssa, kun sitä olin vaihtamassa pois, törmäsin siihen että moni autoliike sanoi suoraan että "valitettavasti emme voi ottaa tuota vaihdossa, koska sitä on hankala saada myytyä eteenpäin.." (jopa yksi Mersuliike antoi tuon vastauksen..mikä oli kyllä huononhuono suoritus heiltä!!)
No, löytyi niitäkin liikkeitä toki joihin SLK kelpasi, mutta niistäkin joutui vielä etsimään aika huolella sellaista joka maksoi siitä järkihinnan.
Eli tuohon on syytä kyllä varautua kun erikoisauton ostaa ja mitä erikoisemman ostaa, sitä harvemmaksi käyvät ne autoliikkeet joiden kanssa on mahdollista päästä erikoisautoa vaihtouautona tarjoten edes suunnilleen järkikauppaan.
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
- Jani Anttila
- Mersumies
Kylläpäs täällä on automiehet pohtineet syntyjä syviä. Hyvää keskustelua jälleen kerran.
Tuo C55 ei nyt sitten tule minun talliini, ei ainakaan vaihtokaupalla. Pirun hienokuntoinen auto, mutta väliraha on täysin posketon. Väliin pitäisi heittää nimellinen 39900€ korvaus, joka on lähempänä törkeää vedätystä kuin asiallista kaupantekoa. 20000€ vaihtohyvitys kunnossa olevasta suomi C32:sta autoon jonka hinta on eittämättä hiukan pitkä. Parhaimmat hyvitykset ovat olleet yli 10000€ parempia, autoa näkemättä.
Omastani en mitään tähtitieteellistä hyvitystä edes ole vailla, kunhan olisi jollakin tavalla inhimillinen. Se on pyöreät 1150€ arvonlasku per kuukausi, eikä autoni ollut edes ylihintainen sitä ostaessani.
Näillä katteilla jos kauppa käy niin on vakavasti alettava harkitsemaan tuota jva:n ideaa
Nyt olisi muuten C32 kaupan nettiautossa todella sopivasti
Tuo C55 ei nyt sitten tule minun talliini, ei ainakaan vaihtokaupalla. Pirun hienokuntoinen auto, mutta väliraha on täysin posketon. Väliin pitäisi heittää nimellinen 39900€ korvaus, joka on lähempänä törkeää vedätystä kuin asiallista kaupantekoa. 20000€ vaihtohyvitys kunnossa olevasta suomi C32:sta autoon jonka hinta on eittämättä hiukan pitkä. Parhaimmat hyvitykset ovat olleet yli 10000€ parempia, autoa näkemättä.
Omastani en mitään tähtitieteellistä hyvitystä edes ole vailla, kunhan olisi jollakin tavalla inhimillinen. Se on pyöreät 1150€ arvonlasku per kuukausi, eikä autoni ollut edes ylihintainen sitä ostaessani.

Näillä katteilla jos kauppa käy niin on vakavasti alettava harkitsemaan tuota jva:n ideaa

Nyt olisi muuten C32 kaupan nettiautossa todella sopivasti

S203 C32 AMG 2002
No, ei varmaan yhtään lohduta, mutta tuo on juuri se ongelma mihin hyvin helposti törmää kun tekee "tavallisessa" autokaupassa kauppaa erikoisautoa vaihtoautona tarjoten. Jos vaihdossa tarjoaa farmari-Golfia niin hyvityshinta on hyvä ja jos oston kohde samassa kaupassa on erikoisauto niin farmari-golfista saa jopa yläkanttiin vaihtohyvitystä, mutta kun vaihdossa tulisi erikoisauto niin hyvityshinta on usein jotain vallan kummallista?!Jani Anttila kirjoitti: Tuo C55 ei nyt sitten tule minun talliini, ei ainakaan vaihtokaupalla. Pirun hienokuntoinen auto, mutta väliraha on täysin posketon.
Sanoisin että Suomessa on vain muutama autoliike joissa voi oikeasti järkevästi tehdä kauppaa erikoisautoa vaihdossa tarjoten, muiden kanssa se ei tahdo järkevästi luonnistua.
No, ymmärtäähän sen toisaalta autoliikkeenkin kannalta: erikoisauton kohdalla pitää varautua useimmiten pitkään tai hyvin pitkään myyntiaikaan ja jokainen päivä on kustannuksia tuova, joten siksi ne hyvityshinnat usein ovat surkeansurkeita.
Asian positiivinen kääntöpuoli on toki sitten se että kun menee "tavallisesta" autoliikkeestä ostamaan erikoisautoa pois ilman vaihtoautoa niin silloin on olemassa edellytykset oikeinkin hyvälle kaupalle.
Voi muuten vain kuvitella mitä tuon C55:sen edellinen omistaja on siitä saanut vaihdossa? Veikkaan että hyvä jos on hinta edes vitosella alkanut..ellei sitten ole vaihtanut sitä V12 Tuaregiin kaikilla mahdollisilla varusteilla?!
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
- Jani Anttila
- Mersumies
Harmi kun en soittaessani tullut entiseltä omistajalta kysyneeksi mitä se siitä sai. Jonkun käytetyn ML:n se oli sieltä ottanut...jva kirjoitti: Voi muuten vain kuvitella mitä tuon C55:sen edellinen omistaja on siitä saanut vaihdossa? Veikkaan että hyvä jos on hinta edes vitosella alkanut..ellei sitten ole vaihtanut sitä V12 Tuaregiin kaikilla mahdollisilla varusteilla?!
Onhan tuossa tietysti se hyvä puoli että nyt ei ole muita vaihtoehtoja kuin E55, mutta kun senkään ostoon ei kaikki ole niin hyvällä pohjalla. Rahoitus kyllä järjestyisi jotensakin kätevästi, mutta vanhasta olisi melkein pakko päästä ensin eroon. Ei vaan oikein antaisi järki ottaa riskiä että joutuu mahdollisesti pitkäänkin maksamaan kaksia osareita, jotka ovat varsin huommattavat tämän hintaluokan autoissa. Ennemmin melkein menisi suoraan hakemaan sen uuden C63:n ja maksaisi siitä lyhennyksiä saman verran kuin kahdesta vanhasta.
Tietysi eemelin hinta on sen verran kohdallaan että C32:lle voisi pistää sellaisen hinnan että se lähtee ensimmäiselle soittajalle. "Väliraha" ja kk-erä kun kuitenkin on se mikä todellisuudessa ratkaisee, mutta pitää se jonkinlainen järki silti pitää mukana vaikka se välillä vaikeaa onkin.
S203 C32 AMG 2002
No, veikkaanpa että jos menet Mersukauppaan ja tilaat C63:n niin saat vähintäänkin hyväksyttävän hyvityksen C32:sta..joten tuumasta toimeen..Jani Anttila kirjoitti:Onhan tuossa tietysti se hyvä puoli että nyt ei ole muita vaihtoehtoja kuin E55, mutta kun senkään ostoon ei kaikki ole niin hyvällä pohjalla. Rahoitus kyllä järjestyisi jotensakin kätevästi, mutta vanhasta olisi melkein pakko päästä ensin eroon. Ei vaan oikein antaisi järki ottaa riskiä että joutuu mahdollisesti pitkäänkin maksamaan kaksia osareita, jotka ovat varsin huommattavat tämän hintaluokan autoissa. Ennemmin melkein menisi suoraan hakemaan sen uuden C63:n ja maksaisi siitä lyhennyksiä saman verran kuin kahdesta vanhasta.
Tietysi eemelin hinta on sen verran kohdallaan että C32:lle voisi pistää sellaisen hinnan että se lähtee ensimmäiselle soittajalle. "Väliraha" ja kk-erä kun kuitenkin on se mikä todellisuudessa ratkaisee, mutta pitää se jonkinlainen järki silti pitää mukana vaikka se välillä vaikeaa onkin.

Vaan onhan se tietysti mahdollisuus sekin että jos laittaisi C32:sen sellaiseen hintaan myyntiin että se menee..koska hinnastahan se on kiinni meneekö se ja miten nopeasti, mutta pitäisihän siitä tietysti joku järkihinta saada että homma on jotenkin kannattavaa.
Mutta samojen ongelmien kanssa tässä painitaan, joten ymmärrän kyllä fiilikset hyvin. Tosin mun kannalta hyvää on se että ne kenen kanssa kauppaa on tähän mennessä hierottu ovat olleet erikoisautoliikkeitä, joten vanhasta pääsee suht järkevästi eroon heti kun vain saisi päätettyä mitä sen tilalle pitäisi saada. Uuden kanssahan se on helppoa..senkuin tilaa..mutta kun rahaa ei ole rajattomasti niin joutuu miettimään sitä että onko uusi sittenkään NIIN paljon parempi kuin vuoden-parin ikäinen vastaava auto. Ja kun erikoisautoista puhutaan niin se sopivien käytettyjen tarjonta on "vähän" nihkeää kun valikoimaa ei juurikaan ole. Ja sitten taas ongelmaksi tulee se että auton pitäisi olla juuri sellainen kuin sen haluaa olevan kun siitä kerran paljon maksaakin..ja hankalaksi se silloin menee kun pitäisi siitä noin kahden auton valikoimasta löytää se joka on juuri sellainen kuin itse haluaisi sen olevan

Samapa se pätee tässä E55AMG asiassakin: taitaapa olla tällä hetkellä Suomessa 2 kpl sedaneita ja yksi farmari myynnissä. Tosin tämä kyseinen yksilö on juuri sellainen kuin sen pitääkin (ainakin minusta) ollakin, joten se puoli pitäisi olla kunnossa. Toinen on Sipilällä myynnissä ja varustelu ei ole niin osuva kuin tässä toisessa ja Sipilällä hintakin alkaa numerolla 8...joten loistokauppa se olisi tämä yksityisen myymä E55AMG..ainakin minä olen sitä mieltä aika vahvasti!
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
- Jani Anttila
- Mersumies
Aivan oikea liike kun meinaa myydä oikeasti, hinta pitää olla samanlainen ( kuulostaa-on-näyttää edukkaalta ) kuin se jota sinä itse katsot ja miksi siitä kiinnostuit, jos autosta luopuu joka tapauksessa niin lihoiksi vaan, itse tein S500 kohdalla saman liikkeen laitoin hintalapun sellaiseksi että ahneus heräsi yhdellä ja toisella meni viikossa, vaikka meni halvalla niin ei sen hinta ainakaan pihassa nouse.Jani Anttila kirjoitti:Mikähän se mahtaisi raadin mielestä olla oikea hinta?
Laitoin nettiautoon 29999€, se ei nyt varmastikkaan ole hinta millä se lähtee heti, mutta sopuraha kuitenkin.
Ajatusleikkinä , mieti kuinka iso raha on vaikkapa 3000€ jos tuntuu että sen voisi nielaista kun seuraava olisi hyvä hankinta niin keksi tarina, olet eroamassa , muuten vaan poikki yms ostajat alkavat haistaa verta ja haluavat auttaa liemeen jounutta alhaisella tarjouksella joka voisi olla 25-27 tuntumassa ja kas kaupat on siinä, tai jotain

Olen aina välillä katsellut noita netissä ja osa on roikkunut tuolla jo aikas kauan
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
- Jani Anttila
- Mersumies
Ei todellakaan, tonni pari hinnassa voi tarkoittaa jopa useita kuukausia lisää myyntiaikaa. Sinä aikana kuitenkin juoksee vakuutukset ja hinta laskee. Makseleppa siinä sitten "toisen autoa" sillä aikaa ja myy kuitenkin loppujen lopuksi pari tonnia halvemmalla kun hinta taso laskee.jameri kirjoitti:...ei sen hinta ainakaan pihassa nouse...
On tullut kans seurailtua tuota AMG ja M kauppaa...jameri kirjoitti:Olen aina välillä katsellut noita netissä ja osa on roikkunut tuolla jo aikas kauan
Joka ikinen C32 on seissyt siellä jo ikuisuuksia, parikin yksilöä tiputti hintaa 7000e kertarysäyksellä ja siltikään ei ole mennyt.
Ainoa mikä minulle tulee vuoden sisään nopsaan myydyistä mieleen on kun ahmed myi alle kolmen kympin, se hävisi heti ja aikaa on varmaan aika tarkalleen vuosi. Silloin oli lappuhintojen taso vielä ihan toinen. Sama koskee esimerkiksi E46 M3:a, kaikki seisoo maailman tappiin asti kauppiaan hallissa ja ainoat kun käy kaupaksi ovat hintaluokassa 30ke ja vähän päälle. Kaikki yli 40ke autot on myymättä. Ennemmin pitää kyllä itse kuin antaa törkeään pilkkahintaan pois, varsinkin kun autosta on vielä velkaa ja normaalitilanteessa vaihdokin arvo miinus loppuvelka pitäisi riittää käsirahaksi.
Olenkin tässä jo jonkin aikaa pohdiskellut että jos seuraavan auton liisaisi itselle tai firmalle, ei tarvitsisi miettiä että mihin hintaan sen saa hävitettyä. Tuntuu kuitenkin tuo hyvityshinnoissa näkyvä arvon alennus menevän aika lailla käsi kädessä tuon osarilyhennyksen kanssa. Mikä siis on se varsinainen pointti auton omistamisessa kun sillä ei ole mitään arvoa ja sitä ei jaksa katsella niin kauaa että osarit on maksettu?
Eri tilannehan se olisi kun heittäisi aina sen 30% käsirahaksi perstaskusta ja maksaisi isoja kk-eriä, mutta ei sovi minulle eikä varmaan kovin monelle muullekkaan että heittää rahaa kankkulan kaivoon tavallaan etukäteen.
Erääseen siistiin M3:een olisi hyvä vaihtotarjous olemassa, mutta kun ei se bemari jaksa sytyttää kokonaisvaltaisesti. Voisihan sitä vaihdella bemarin kautta mersuun, mutta en minä jaksa veivata. Perkele nimi paperiin ja auto alle.
S203 C32 AMG 2002