Onko joku asentanut autoonsa EKO-lastua? Tolaisen lastutuksen seurauksena pitäisi kulutuksen pudota, väännön nousta ja jonkin verran tehonkin. Olis vaan kiva kuulla miten alas kulutuksissa parhaimillaan päästään.
Kohtuu kulutus MB211 E320CDI
Tämähän ei ole yhtään huono harrastus kunhan sillä ei häiritä muuta liikennettä.
Onko joku asentanut autoonsa EKO-lastua? Tolaisen lastutuksen seurauksena pitäisi kulutuksen pudota, väännön nousta ja jonkin verran tehonkin. Olis vaan kiva kuulla miten alas kulutuksissa parhaimillaan päästään.
Onko joku asentanut autoonsa EKO-lastua? Tolaisen lastutuksen seurauksena pitäisi kulutuksen pudota, väännön nousta ja jonkin verran tehonkin. Olis vaan kiva kuulla miten alas kulutuksissa parhaimillaan päästään.
W210 290TD T
-
jussilampi
- Mersumies

- Viestit: 1559
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
cscjhe kirjoitti:En tuota kulutushommaa ihmettele, kyllä siihen tosi tarkalla ajolla pääsee. Minulla on viimeisten 4 auton pitkän aikavälin kulutusluvut tallessa:
W124 200 D -86 manual ==> 6.1 (ajoin 490 tkm)
W124 200 D -90 manual ==> 6.46 (80 tkm)
W124 300 D -90 manual 5v ==> 6.44 (180 tkm)
W210 270 CDI -00 manual 6v. ==> 6.1 (78 tkm)
W211 270 CDI -02 autom. ==> 6.29 (180 tkm)
Tolla vikalla pirssillä pienin mitattu kulutus 5.4, suurin 7.8. Matka-ajoa on 99 %. Mielenkiintoinen huomio: termostaatin vaihto (ja lämmön nousu 60 => 80) tiputti mesen oman mittarin kulutuslukemaa puoli litraa, mutta todellinen kulutus putosi vain desin kaksi !
Voisi myös todeta ettei noiden CDI moottoreiden kulutus niin järisyttävästi pienempi ole kuin esim. ton vanhan kolmesatasen. Tehot ja väännöt on kyllä sitten ihan eri kerroksessa
Se mun ajama testipätkä 5,4l kulutuksella,oli ihanneolosuhteissa ajettu pätkä,varmaan todellinen keskikulutus läpi vuoden alkaa 8 tai 9 kun kylmällä autolla lähtee ,näyttelee kulutus 12-15litraa.
On kyllä syytä epäillä nuita sun keskikulutuksia 490000kilommetria,ja keskikulutus vanhalla 124 6,1litraa,tuolla tuloksella varmaan pääsis Guinesin ennätysten kirjaan ja saisi tehtaalta uuden auton palkkioksi ja pääsisi tektaalle ajeleen nuita keskikulutuksia uusille autoille.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Kohtuu kulutus MB211 E320CDI
Tilavuudella näyttää olevan merkitystä. Omassa E55:ssa on kulutus tuolla nopeudella n.12.5 ja keskikulutus 15.5! Alle 9.8 lukemaa en ole koskaan nähnyt...jussilampi kirjoitti:Ajoin kokeeksi 100km /100km keskinopeutta kulutus ajotietokoneen mukaan 4,9 litraa,todellinen +0,5l eli 5,4l/100km,pankaa paremmaksi ja lähettäkää kuva!
http://img118.imageshack.us/my.php?imag ... 023as6.jpg
kulutus
Kyllä sillä koolla niin koneessa kuin korissakin on oma merkityksensä. G500 -00 syö maantiellä normi ajossa noin 18 litran pintaan ja oikein nätisti ajamalla pääsee 15 litraan mutta on lähes mahdotonta ainakin minulla. Normi ajossa näyttää vievän aika tarkkaan 20 litraa. Mutta tähän sitten kestää ajella juuri niin kuin haluaa ilman miettimistä mitään taloudellisuudesta. Mutta kyllä tuntuu mukavalle kun kesäälä tankkasi auton ja nyt kay tankilla niin rahaa palaa yli 30 euroa vähemmän ja saman 500km pääsee eteen päin.
Re: Kohtuu kulutus MB211 E320CDI
Pieni korjaus edelliseen. Kokeilin tänään 100:lla tasaista ajoa muutaman kilometrin ja kulutus oli yllättäen vain 10.7, vaikka ilmastointi oli päällä.kip kirjoitti:Tilavuudella näyttää olevan merkitystä. Omassa E55:ssa on kulutus tuolla nopeudella n.12.5 ja keskikulutus 15.5! Alle 9.8 lukemaa en ole koskaan nähnyt...jussilampi kirjoitti:Ajoin kokeeksi 100km /100km keskinopeutta kulutus ajotietokoneen mukaan 4,9 litraa,todellinen +0,5l eli 5,4l/100km,pankaa paremmaksi ja lähettäkää kuva!
http://img118.imageshack.us/my.php?imag ... 023as6.jpg
No, epäillä aina voi.jussilampi kirjoitti:cscjhe kirjoitti:En tuota kulutushommaa ihmettele, kyllä siihen tosi tarkalla ajolla pääsee. Minulla on viimeisten 4 auton pitkän aikavälin kulutusluvut tallessa:
W124 200 D -86 manual ==> 6.1 (ajoin 490 tkm)
W124 200 D -90 manual ==> 6.46 (80 tkm)
W124 300 D -90 manual 5v ==> 6.44 (180 tkm)
W210 270 CDI -00 manual 6v. ==> 6.1 (78 tkm)
W211 270 CDI -02 autom. ==> 6.29 (180 tkm)
Tolla vikalla pirssillä pienin mitattu kulutus 5.4, suurin 7.8. Matka-ajoa on 99 %. Mielenkiintoinen huomio: termostaatin vaihto (ja lämmön nousu 60 => 80) tiputti mesen oman mittarin kulutuslukemaa puoli litraa, mutta todellinen kulutus putosi vain desin kaksi !
Voisi myös todeta ettei noiden CDI moottoreiden kulutus niin järisyttävästi pienempi ole kuin esim. ton vanhan kolmesatasen. Tehot ja väännöt on kyllä sitten ihan eri kerroksessa
Se mun ajama testipätkä 5,4l kulutuksella,oli ihanneolosuhteissa ajettu pätkä,varmaan todellinen keskikulutus läpi vuoden alkaa 8 tai 9 kun kylmällä autolla lähtee ,näyttelee kulutus 12-15litraa.
On kyllä syytä epäillä nuita sun keskikulutuksia 490000kilommetria,ja keskikulutus vanhalla 124 6,1litraa,tuolla tuloksella varmaan pääsis Guinesin ennätysten kirjaan ja saisi tehtaalta uuden auton palkkioksi ja pääsisi tektaalle ajeleen nuita keskikulutuksia uusille autoille.
Mersu-putki: 1.700.000 km ja lisää tulee
200D -67, 220D W115 -72, 220D W123 -77, 200D W124 -86, 200D W124 -90, 300D W124 -90, E 270 CDI W210 -00, E 270 CDI W211 -02, E 220 CDI W211 -06, E 220 CDI W212 -09, E 220 CDI W212 -14, GLC 250d -16
200D -67, 220D W115 -72, 220D W123 -77, 200D W124 -86, 200D W124 -90, 300D W124 -90, E 270 CDI W210 -00, E 270 CDI W211 -02, E 220 CDI W211 -06, E 220 CDI W212 -09, E 220 CDI W212 -14, GLC 250d -16
Re: Kohtuu kulutus MB211 E320CDI
Siis missä päin ajelit jos ilmastoinnin päällä ololla oli jotain merkitystä? Ei meillä Etelässä ainakaan ollut niin lämmintä että kompura olisi lähtenyt pumppaamaan.kip kirjoitti:Pieni korjaus edelliseen. Kokeilin tänään 100:lla tasaista ajoa muutaman kilometrin ja kulutus oli yllättäen vain 10.7, vaikka ilmastointi oli päällä.kip kirjoitti:Tilavuudella näyttää olevan merkitystä. Omassa E55:ssa on kulutus tuolla nopeudella n.12.5 ja keskikulutus 15.5! Alle 9.8 lukemaa en ole koskaan nähnyt...jussilampi kirjoitti:Ajoin kokeeksi 100km /100km keskinopeutta kulutus ajotietokoneen mukaan 4,9 litraa,todellinen +0,5l eli 5,4l/100km,pankaa paremmaksi ja lähettäkää kuva!
http://img118.imageshack.us/my.php?imag ... 023as6.jpg
Re: Kohtuu kulutus MB211 E320CDI
Kyllä ilmastointi varmaan toimii nykyautoissa muutenkin kuin kuumassa, ainakin vesihöyry lähtee ikkunoista ihan eri tahtiin, vai muuttuuko puhallus itsestään muuten vain jotenkin kuivemmaksi?!DBFI kirjoitti:Siis missä päin ajelit jos ilmastoinnin päällä ololla oli jotain merkitystä? Ei meillä Etelässä ainakaan ollut niin lämmintä että kompura olisi lähtenyt pumppaamaan.kip kirjoitti:Pieni korjaus edelliseen. Kokeilin tänään 100:lla tasaista ajoa muutaman kilometrin ja kulutus oli yllättäen vain 10.7, vaikka ilmastointi oli päällä.kip kirjoitti:Tilavuudella näyttää olevan merkitystä. Omassa E55:ssa on kulutus tuolla nopeudella n.12.5 ja keskikulutus 15.5! Alle 9.8 lukemaa en ole koskaan nähnyt...jussilampi kirjoitti:Ajoin kokeeksi 100km /100km keskinopeutta kulutus ajotietokoneen mukaan 4,9 litraa,todellinen +0,5l eli 5,4l/100km,pankaa paremmaksi ja lähettäkää kuva!
http://img118.imageshack.us/my.php?imag ... 023as6.jpg
http://www.drive.com.au/Editorial/Artic ... leId=59321
-
jussilampi
- Mersumies

- Viestit: 1559
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
cscjhe kirjoitti:No, epäillä aina voi.jussilampi kirjoitti:cscjhe kirjoitti:En tuota kulutushommaa ihmettele, kyllä siihen tosi tarkalla ajolla pääsee. Minulla on viimeisten 4 auton pitkän aikavälin kulutusluvut tallessa:
W124 200 D -86 manual ==> 6.1 (ajoin 490 tkm)
W124 200 D -90 manual ==> 6.46 (80 tkm)
W124 300 D -90 manual 5v ==> 6.44 (180 tkm)
W210 270 CDI -00 manual 6v. ==> 6.1 (78 tkm)
W211 270 CDI -02 autom. ==> 6.29 (180 tkm)
Tolla vikalla pirssillä pienin mitattu kulutus 5.4, suurin 7.8. Matka-ajoa on 99 %. Mielenkiintoinen huomio: termostaatin vaihto (ja lämmön nousu 60 => 80) tiputti mesen oman mittarin kulutuslukemaa puoli litraa, mutta todellinen kulutus putosi vain desin kaksi !
Voisi myös todeta ettei noiden CDI moottoreiden kulutus niin järisyttävästi pienempi ole kuin esim. ton vanhan kolmesatasen. Tehot ja väännöt on kyllä sitten ihan eri kerroksessa
Se mun ajama testipätkä 5,4l kulutuksella,oli ihanneolosuhteissa ajettu pätkä,varmaan todellinen keskikulutus läpi vuoden alkaa 8 tai 9 kun kylmällä autolla lähtee ,näyttelee kulutus 12-15litraa.
On kyllä syytä epäillä nuita sun keskikulutuksia 490000kilommetria,ja keskikulutus vanhalla 124 6,1litraa,tuolla tuloksella varmaan pääsis Guinesin ennätysten kirjaan ja saisi tehtaalta uuden auton palkkioksi ja pääsisi tektaalle ajeleen nuita keskikulutuksia uusille autoille.Minulla on joka ainut tankkaus ylhäällä ja vastaavat kilometrilukemat Excel-taulukossa ==> siitä se suoraan tulee. Mutta niinkuin totesin, yli 99 % pelkkää matka-ajoa. Ja varmaan ymmärrätte että olen erittäin tyytyväinen Mesen polttoainetalouteen !
En minä epäile vaan sanoin,että on syytä epäillä,Mutta nyt sanon että miten aikainen mies,kehtaa väittää että olet ajanut 490000km 124 200d 6,1l keskikulutuksella,suomen ilmastossa,sinähän se varsinainen satusetä olet,eikai siihen pääse edes millään nykyautolla.Esitteleppä se sun Exel taulukko,86 sitä ei ollut edes olemassa.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
jussilampi
- Mersumies

- Viestit: 1559
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Kohtuu kulutus MB211 E320CDI
DBFI kirjoitti:Siis missä päin ajelit jos ilmastoinnin päällä ololla oli jotain merkitystä? Ei meillä Etelässä ainakaan ollut niin lämmintä että kompura olisi lähtenyt pumppaamaan.kip kirjoitti:Pieni korjaus edelliseen. Kokeilin tänään 100:lla tasaista ajoa muutaman kilometrin ja kulutus oli yllättäen vain 10.7, vaikka ilmastointi oli päällä.kip kirjoitti:Tilavuudella näyttää olevan merkitystä. Omassa E55:ssa on kulutus tuolla nopeudella n.12.5 ja keskikulutus 15.5! Alle 9.8 lukemaa en ole koskaan nähnyt...jussilampi kirjoitti:Ajoin kokeeksi 100km /100km keskinopeutta kulutus ajotietokoneen mukaan 4,9 litraa,todellinen +0,5l eli 5,4l/100km,pankaa paremmaksi ja lähettäkää kuva!
http://img118.imageshack.us/my.php?imag ... 023as6.jpg
Lapista ajelin Ouluun päin,ja auton mittari näyttää 23,5 astetta ja jos sisälämpö on säädetty 20 asteeseen,niin kompura varmaan pyörii,en tiedä mitä kuluttaa mutta luulisin n.0,5l sataselle.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Välillä Kuopio-Helsinki-Kuopio täydellä kuormalla rajoitusten mukaan talvikelissä 6,3 l/100km keskimäärin.
2003 W211 270CDI automaatti.
2003 W211 270CDI automaatti.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Tässäpä testin tulos. 4,8l/100km.
Koitin sitten kerrankin (kun satuin lähteen ajoissa) satasen vauhdin kulutusta. Eli navigaattorin mukaan 100. Auton mittarissa n. 104. Hyvin vähän oli liikenteestä johtuvaa vauhdin heittelyä.jussilampi kirjoitti:Ajoin kokeeksi 100km /100km keskinopeutta kulutus ajotietokoneen mukaan 4,9 litraa,todellinen +0,5l eli 5,4l/100km,pankaa paremmaksi ja lähettäkää kuva!
Tämä mittaus on startista pysäytykseen, eli ei nollattu kesken matkan. Puoli tuntia webasto-lämmitystä alkuun, sitten startti ja ajoon. Pienen kaupunkipätkän jälkeen motarille ja se 104 lasiin vakionopeussäädöllä. Toisessa päässä sitten toppi aika lailla suoraan motarilta. 4,8 l/100 km näyttää 153 km ajosta. Keskinopeus 96 km/h. Alun ja lopun hiljasemmat ajot (ehkä 10 km) tietysti vetää keskinopeutta alas.
Motarille mennessä kulutus oli jotain 8 paikkeilla, siitä sitten laski koko aika. Tohon 50 kilsaa vielä, niin vielä alempi lukema olis varmaankin. Ja jos olis motarin alussa vauhdissa nollannu ja ottanu vaan sen motari-pätkän 100km, niin paljon alempana olis. Vois tonkin joskus koittaa...
Renkaat manuaalin mukaan vakiot, eli 215/55/16.

Ei paha kyllä todellakaan...
http://img519.imageshack.us/my.php?imag ... 263gg5.jpg
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -





