Muistan, että tästä on joskus ollut juttua, mutta kun tuo haku ei toimi..
Miten tuossa C200CDI:ssä kiristetään moniurahihna? Perinteistä kiristinrullaa tuossa ei näytä olevan ollenkaan Enkä laturistakaan löytänyt mitään järkevältä näyttävää kiristystapaa.
Kyllä siinä on kiristinrulla, tosin erilainen kuin vanhemmissa moottorityypeissä. Rulla sijaitsee kampiakselin ja ohjaustehostimen pumpun välissä. Jos seisot auton edessä naama tuulilasia kohti, kiristinrulla sijaitsee kampiakselista yläviistoon oikealle siten, että se painaa hihnaa ns. selkäpuolelta. Kiristimeen sopii aika iso torx-avain, en muista kokoa, kiristintä väännetään niin päin, että hihna löystyy, kiristimen voi lukita esim. 4 mm poranterällä siihen asentoon, että hihna jää löysäksi, kiristimessä on reikä/reiät tätä varten.