ML 270 cdi abs, eps jne merkkivalot palaa koko ajan UUTTA
ML 270 cdi abs, eps jne merkkivalot palaa koko ajan UUTTA
Käytin jo 1. kerran veholla piuhassa. Vaihtoivat jarrupolkimen alle kytkimen joka ei ollutkaan rikki. Valo käy pois jonkun startin jälkeen mutta abs ei toimi ja ohjekirjankin mukaan kun abs ei toimi, syttyvät myös luistoneston ja ajovakautuksen merkkivalot. Mikä neuvoksi? Vaihdoin jarrunesteet ja latasin akun mutta ei vaikutusta. Akunkenkääkin pidin irti jonkun aikaa mutta ei vaikutusta.
UUTTA TIETOA: Latasin taas yön yli, käynnistäessä sammutti varoitusvalot ja kun lähdin ajamaan, luistonesto ja abs toimivat normaalisti noin 1 km, jarruttelin suttiin ja koitin saada liirtoon...
sitten taas valot syttyivät (abs, esp,bas ja ets) ja em järjestelmät eivät toimi, suttiin menee...
Kiitos avusta etukäteen!
Tero
UUTTA TIETOA: Latasin taas yön yli, käynnistäessä sammutti varoitusvalot ja kun lähdin ajamaan, luistonesto ja abs toimivat normaalisti noin 1 km, jarruttelin suttiin ja koitin saada liirtoon...
sitten taas valot syttyivät (abs, esp,bas ja ets) ja em järjestelmät eivät toimi, suttiin menee...
Kiitos avusta etukäteen!
Tero
Viimeksi muokannut TeroML, La 15.11.2008 15:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
käytä piuhassa jossain pienemmässä pajassa, kyl se siitä selviää.
aikas vaikee selvittä ilman koodien lukua, voihan vika olla vaikka moottoripuolella! esim. ahtopainevuoto saattaa vaikuttaa valon syttymiseen.
aikas vaikee selvittä ilman koodien lukua, voihan vika olla vaikka moottoripuolella! esim. ahtopainevuoto saattaa vaikuttaa valon syttymiseen.

exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Re: ML 270 cdi abs, eps jne merkkivalot palaa koko ajan
Itsellä sattui hölmöyttäni myös noin, kun käytin yhtä sulaketta irti virrat päällä.TeroML kirjoitti:syttyvät myös luistoneston ja ajovakautuksen merkkivalot.
Piti viedä piuhan päähän ja siellä ne resetoivat häiriöt mm. veivaamalla rattia laidasta laitaan.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
vika jatkuu
heti syttyvät kun käynnistää, resetoivat jo veholla kun vaihtoivat sen kytkimen jarrupolkimen alle mutta ei vaikutusta. Ratin kääntelyn testasin itse pari päivää sitten. Onko kellää tietoa pienemmästä pajasta Oulun sudulla jolla on lukuvehkeet? Yks paja löytyi mutta nuo luistonesto ja ajovakautinhallinta ohjelmat jepeltä puuttui joten ei voinut auttaa...
Tero
Tero
.
Liittyykö vian ensimmäiseen ilmenemiseen jokin tapahtuma ?
Tuleeko herja viasta heti kun laitat virrat päälle, vai vasta sitten kun käynnistät ?
Toimiiko jarruvalot oikein ?
Onko autossa "eriparirenkaat" ?
Toimiiko esim. ABS kuitenkin oikeasti ?
Vaihda kaikki jarruvalon ja ESP,n sulakkeet, kaikki.
Akunkenkä pitää olla pitkään poikkeen, vähintään yön yli, jotta järjestelmä käy varmasti virrattomana ja protokollat latautuisi "alusta alkaen".
Kun käynnistät, pidä kuitenkin autoa koko ajan apuvirtakaapeleissa, jotta eliminoidaan käynnistymisen jälkeinen virran vähyys, ennenkuin laturi alkaa kunnolla lataamaan.
Riittävä akun jännite on tärkeä.
Käytä vielä kerran veholla ja pyydä koodaamaan kaikki uudestaan, siis abs, eps, bas ..., virtahäirö on voinut aiheuttaa tilanteen, jossa auton ecu (laatikko, jossa ohjelma on) on "kadottanut" tiedon ko. laitteista, se tieto pitää silloin kertoa järjestelmälle uudestaan.
Anturivikojen pitäisikin näkyä Staarilla.
Jos vikailmoitus tulee heti, kun laitat virran päälle, niin tod. näköisesti kyseessä on jokin mekaaninen vika, ja sehän ei tietenkään korjaannu sähköisesti kuittaamalla.
Jos vika ilmaantuu sitten ajaessa, niin syynä voisi olla jokin toimintahäiriö jossain anturissa, jota ei diaknoosilaitteet auton paikallaan ollessa ymmärrä, tai jokin on aiheuttanut toimintahäiriön itse ohjelmaan, siis vaikkapa liian alhainen akun jännite, tai huono maajohto, tai rikkonainen anturi, tai ohjelmavika ....
Liittyykö vian ensimmäiseen ilmenemiseen jokin tapahtuma ?
Tuleeko herja viasta heti kun laitat virrat päälle, vai vasta sitten kun käynnistät ?
Toimiiko jarruvalot oikein ?
Onko autossa "eriparirenkaat" ?
Toimiiko esim. ABS kuitenkin oikeasti ?
Vaihda kaikki jarruvalon ja ESP,n sulakkeet, kaikki.
Akunkenkä pitää olla pitkään poikkeen, vähintään yön yli, jotta järjestelmä käy varmasti virrattomana ja protokollat latautuisi "alusta alkaen".
Kun käynnistät, pidä kuitenkin autoa koko ajan apuvirtakaapeleissa, jotta eliminoidaan käynnistymisen jälkeinen virran vähyys, ennenkuin laturi alkaa kunnolla lataamaan.
Riittävä akun jännite on tärkeä.
Käytä vielä kerran veholla ja pyydä koodaamaan kaikki uudestaan, siis abs, eps, bas ..., virtahäirö on voinut aiheuttaa tilanteen, jossa auton ecu (laatikko, jossa ohjelma on) on "kadottanut" tiedon ko. laitteista, se tieto pitää silloin kertoa järjestelmälle uudestaan.
Anturivikojen pitäisikin näkyä Staarilla.
Jos vikailmoitus tulee heti, kun laitat virran päälle, niin tod. näköisesti kyseessä on jokin mekaaninen vika, ja sehän ei tietenkään korjaannu sähköisesti kuittaamalla.
Jos vika ilmaantuu sitten ajaessa, niin syynä voisi olla jokin toimintahäiriö jossain anturissa, jota ei diaknoosilaitteet auton paikallaan ollessa ymmärrä, tai jokin on aiheuttanut toimintahäiriön itse ohjelmaan, siis vaikkapa liian alhainen akun jännite, tai huono maajohto, tai rikkonainen anturi, tai ohjelmavika ....
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
kiitos tähänastisestatuikku kirjoitti:.
Liittyykö vian ensimmäiseen ilmenemiseen jokin tapahtuma ? viime lauantaina pesin auton käsin, sunnuntaina toimi ok, maanantaina valot syttyivät.
Tuleeko herja viasta heti kun laitat virrat päälle, vai vasta sitten kun käynnistät ? valothan syttyvät, kuten kaikki muutkin varoitusvalot kun virrat laitetaan päälle, kun käynnistän, muut sammuvat paitsi nämä 3 valoa. Itse asiassa juuri äsken käynnistin 1 ketaa tälle päivää ja eivät nyt syttyneet, käyn lenkin ja jarruttelen kunnolla niin katsotaan tilanne
Toimiiko jarruvalot oikein ?kyllä toimii
Onko autossa "eriparirenkaat" ?ei ole, kesärenkaat olivat, nämä talvirenkaat eivät ole
Toimiiko esim. ABS kuitenkin oikeasti ?ei toimi, suttiin menee
Vaihda kaikki jarruvalon ja ESP,n sulakkeet, kaikki. ok, vaihdan illalla
Akunkenkä pitää olla pitkään poikkeen, vähintään yön yli, jotta järjestelmä käy varmasti virrattomana ja protokollat latautuisi "alusta alkaen". tämäkin onnistuu ensi yönä, laturissa on
Kun käynnistät, pidä kuitenkin autoa koko ajan apuvirtakaapeleissa, jotta eliminoidaan käynnistymisen jälkeinen virran vähyys, ennenkuin laturi alkaa kunnolla lataamaan.
Riittävä akun jännite on tärkeä.
Käytä vielä kerran veholla ja pyydä koodaamaan kaikki uudestaan, siis abs, eps, bas ..., virtahäirö on voinut aiheuttaa tilanteen, jossa auton ecu (laatikko, jossa ohjelma on) on "kadottanut" tiedon ko. laitteista, se tieto pitää silloin kertoa järjestelmälle uudestaan.
Anturivikojen pitäisikin näkyä Staarilla.
Jos vikailmoitus tulee heti, kun laitat virran päälle, niin tod. näköisesti kyseessä on jokin mekaaninen vika, ja sehän ei tietenkään korjaannu sähköisesti kuittaamalla.
Jos vika ilmaantuu sitten ajaessa, niin syynä voisi olla jokin toimintahäiriö jossain anturissa, jota ei diaknoosilaitteet auton paikallaan ollessa ymmärrä, tai jokin on aiheuttanut toimintahäiriön itse ohjelmaan, siis vaikkapa liian alhainen akun jännite, tai huono maajohto, tai rikkonainen anturi, tai ohjelmavika ....
tero
Onkos jarrunesteet vaihdettu kokonaan vai pelkästään säiliöstä?
Minun tähdellinen reistaili kovastikin ja monta kuukautta tuolla samalla tavalla. Ongelmat hävisivät kerrasta ottamalla jarrunestesäiliön kupeeseen menevä piuha irti.
Väillä ongelmaan sai helpotusta imemällä lääkeruiskullisen jarrunestettä pois. Mutta vika palasi muutaman viikon jälkeen.
Resetointeja tein rattia kääntelemällä, mutta se ei kauaa auttanut, jonkun kymmenen kilometrin päästä taas joulukuusena koko kojetaulu ja nopeusmittari nollassa! Mites sinulla - putoaako nopeusmittarin näyttö nollaan samalla kun valot syttyvät?
Lopulta valot lähtivät kun vaihdatin jarrunesteet - niissä se vika oli, ja jarrunestesäiliön pintavahti reagoi jotenkin nesteeseen. Samalla vaihdatin taakse uudet levyt ja kuskin puolen etupyörän laakerin.
Kokeilepa nostaa auton etupää ilmaan ja kokeile onko laakerissa pientäkään välystä ottamall renkaan ylälaidasta ja alalaidsta kiinni ja heiluttamalla rengasta. Laakerivikakin saattaa aiheuttaa häiriön.
Minun tähdellinen reistaili kovastikin ja monta kuukautta tuolla samalla tavalla. Ongelmat hävisivät kerrasta ottamalla jarrunestesäiliön kupeeseen menevä piuha irti.
Väillä ongelmaan sai helpotusta imemällä lääkeruiskullisen jarrunestettä pois. Mutta vika palasi muutaman viikon jälkeen.
Resetointeja tein rattia kääntelemällä, mutta se ei kauaa auttanut, jonkun kymmenen kilometrin päästä taas joulukuusena koko kojetaulu ja nopeusmittari nollassa! Mites sinulla - putoaako nopeusmittarin näyttö nollaan samalla kun valot syttyvät?
Lopulta valot lähtivät kun vaihdatin jarrunesteet - niissä se vika oli, ja jarrunestesäiliön pintavahti reagoi jotenkin nesteeseen. Samalla vaihdatin taakse uudet levyt ja kuskin puolen etupyörän laakerin.
Kokeilepa nostaa auton etupää ilmaan ja kokeile onko laakerissa pientäkään välystä ottamall renkaan ylälaidasta ja alalaidsta kiinni ja heiluttamalla rengasta. Laakerivikakin saattaa aiheuttaa häiriön.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
vastauksia Chilille
[quote="Chili"]Onkos jarrunesteet vaihdettu kokonaan vai pelkästään säiliöstä? kokonaan vaihdettiin, myös putkista
Minun tähdellinen reistaili kovastikin ja monta kuukautta tuolla samalla tavalla. Ongelmat hävisivät kerrasta ottamalla jarrunestesäiliön kupeeseen menevä piuha irti. koitanpa tuota
Mites sinulla - putoaako nopeusmittarin näyttö nollaan samalla kun valot syttyvät? ei, nopeusmittari toimii normaalisti
pitääpä testata laakerit...
kiitos
tero
Minun tähdellinen reistaili kovastikin ja monta kuukautta tuolla samalla tavalla. Ongelmat hävisivät kerrasta ottamalla jarrunestesäiliön kupeeseen menevä piuha irti. koitanpa tuota
Mites sinulla - putoaako nopeusmittarin näyttö nollaan samalla kun valot syttyvät? ei, nopeusmittari toimii normaalisti
pitääpä testata laakerit...
kiitos
tero
Vielä palaa varoitusvalot
akku on ladattu, piuhoja käytetty irti, aina vain palaa valot. Pitänee suunnistaa veholle arvauksiin...
jarrusähköt
Kerran tuli tuollaista ESP/ABS valot-palaa-joskus- oiretta,syyksi paljastui sattumalta vetokoukun sähkörasia ,joka keräsi sisälleen ajoittain puoli kahvikupillista vettä -> oikari ja valohässäkkä. kaikki on mahdollista..
MB Exät:
GLK 220 CDI BE 4matic 09
ML 270 CDI 01
E 220 CDI 00 farkku
E 250 D 89 farkku
E 200 D 90
E 200 D 86
220 D 78
GLK 220 CDI BE 4matic 09
ML 270 CDI 01
E 220 CDI 00 farkku
E 250 D 89 farkku
E 200 D 90
E 200 D 86
220 D 78
Itselläni oli sama vika kuukausi sitten ML 270cdi -01. Käytin Veholla arvauksessa ja viaksi ilmoitettiin abs:n korkeapaine ja paluutuottopumppu. Vaihtavat koko pumpun ja ohjainlaitteen. Hintaa lystillä 1350€ + päivä töitä eli noin rontti 2000€ koko roska. En tyytynyt siihen vaan käytin paikallisessa autosähkökorjaamossa. Kuulemma joku rele (10,50€) rikki ja töitä 5h päälle ja hintaa hommalle tuli 395€! Joten tuli pikkuisen halvemmaksi kuin Veholla korjaaminen. Että näin.
Niin unohdin tuohon edelliseen laittaa, että jos paljastuu että vika on sama kuin minulla, niin niitä korkeapaine- ja paluutuottopumppuja sekä niiden ohjainkortteja korjailee Vaasassa oleva Vekatroniks. Pumppu vain pitää ottaa itse pois ja lähettää paketissa sinne ja homma pelaa kuulemma. Sillä on omat nettisivutkin jos tarvisee käydä katsomassa.
Ihan tyhmä kysymys tähän väliin: mites ML:n nelivetosysteemit, jos luistonestot ym. on pimeinä? Nelivedolla on kuitenkin sähköosansakin, eli onko auto sitten ykskaks vain tavan kaksiveto?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97