Moottorinohjainlaite

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Kettunet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Pe 08.09.2006 13:45

Moottorinohjainlaite

Viesti Kirjoittaja Kettunet »

Onko nuo aina identifioitu tietylle autolle vai sopiiko sama ohjain vastaavaan(sama malli, sama varustus) toiseen autoon? Uhkaavasti näyttää että omastani on tuo rikki...
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Mikäköhän auto on kyseessä :?:
r129 SL320 , w202 C180 Elegance , w204 C200 CDI Avantgarde

Ex list : R107 380SL , A124 E 200 Cabriolet , w126 300 SE , w202 C280 Sport , w203 C200 Kompressor , w208 CLK 200 Elegance , w208 CLK200 Sport , w208 CLK 230 Komp. Elegance ,w211 E220 CDI , C215 CL 500

Myynnissä sekalaista osaa w126, w202, w210, r129, ym. ....
Kettunet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Pe 08.09.2006 13:45

Viesti Kirjoittaja Kettunet »

-99 320cdi E Mersu joka lähtee myyntiin :twisted: samantien kun saan tuon osan kuntoon... Ikävän hintainen kuulosti olevan kun 1815e pyytävät...+työt.
Kettunet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Pe 08.09.2006 13:45

Viesti Kirjoittaja Kettunet »

Ei vissiin kukaan sitten tiedä. Kai se on sitten pari tonttua uhrattava...harmittaa vaan ku meni Demecin "optimointi" tuossa palikassa...sitä ei varmaan talteen saa?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13782
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Siis kyllä ajonesto ainakin on osa ECU:a, tai ECU osa ajonestoa. Jos laitat käytetyn osan toisesta autosta niin ei lähde käyntiin eikä käytettyä osaa ainakaan virallisilla työkaluilla saa koodattua yhteen auton muiden osien kanssa.

Taannoin kyselin suojauksista noilta eksperteiltä jotka heittelevät uusia karttoja moottorinohjaukseen mutta eivät ehkä halunneet kommentoida.
Kettunet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Pe 08.09.2006 13:45

Viesti Kirjoittaja Kettunet »

DBFI kirjoitti:Siis kyllä ajonesto ainakin on osa ECU:a, tai ECU osa ajonestoa. Jos laitat käytetyn osan toisesta autosta niin ei lähde käyntiin eikä käytettyä osaa ainakaan virallisilla työkaluilla saa koodattua yhteen auton muiden osien kanssa.

Taannoin kyselin suojauksista noilta eksperteiltä jotka heittelevät uusia karttoja moottorinohjaukseen mutta eivät ehkä halunneet kommentoida.
Joo näin ymmärsinkin. Virallisen tahon kommentit on vaan välillä olleet vähän kotiin päin. Mutta nyt on uusi ohjain tilattu. Ehkä sen saa ensiviikolla autoon sitten...
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

optimointi talteen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Harmi että huomasin tämän vasta

miten vika ilmeni?

Siis onko ohjain laite rikki? vai ajonesto?

Riipuen vähän viasta
Konsteja tietojen (lastun)talteenotton,jos keskustelle OBD pistokeen kautta piuha kiini ohjelma ulos jatalteen, jos ei keskustele OBD pistokeen kautta,yksikkö irti autosta suora kytkentä yksikön napohin, yksikkö irti autosta ja ns penkkin,BDM laiteela kytkeytyminen,pelkkä (eproom) piiri irti yksiköstä ja luku lukijalla esim willem tulee kaikki tieto mitää sisällä on,siis jos juuri se komponentti ei ole paskana voi sitten käyttä ohjelman hyväksi vaikka uuteen
yksiköön tai vaikka samanlaiseen auton uudeleen ohjelmointiin,

esim volkariin ei viralisesti ole laitetta jolla voi vaihtaa mittarilukeman miksi haluaa silti niitä on,

ajon esto on osaa ecu, tosin monissa vehkeissä usein omassa piirissän
jonka tiedot voi kopioda irraliselta piiriltä ja poltaa uuteen tyhjään piirin

Harraste pohjalta touhuttu kaikenlaista :?
Kettunet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Pe 08.09.2006 13:45

Re: optimointi talteen

Viesti Kirjoittaja Kettunet »

CDI203 kirjoitti:Harmi että huomasin tämän vasta

miten vika ilmeni?

Siis onko ohjain laite rikki? vai ajonesto?

Riipuen vähän viasta
Konsteja tietojen (lastun)talteenotton,jos keskustelle OBD pistokeen kautta piuha kiini ohjelma ulos jatalteen, jos ei keskustele OBD pistokeen kautta,yksikkö irti autosta suora kytkentä yksikön napohin, yksikkö irti autosta ja ns penkkin,BDM laiteela kytkeytyminen,pelkkä (eproom) piiri irti yksiköstä ja luku lukijalla esim willem tulee kaikki tieto mitää sisällä on,siis jos juuri se komponentti ei ole paskana voi sitten käyttä ohjelman hyväksi vaikka uuteen
yksiköön tai vaikka samanlaiseen auton uudeleen ohjelmointiin,

esim volkariin ei viralisesti ole laitetta jolla voi vaihtaa mittarilukeman miksi haluaa silti niitä on,

ajon esto on osaa ecu, tosin monissa vehkeissä usein omassa piirissän
jonka tiedot voi kopioda irraliselta piiriltä ja poltaa uuteen tyhjään piirin

Harraste pohjalta touhuttu kaikenlaista :?
Vika ilmeni niin että auto meni vikatilaan. Katsoin ensin itse testerillä että ilmamassamittarihan siitä meni. Noh ostin uuden ja ei korjaantunut. Vein Veholle ikkunanostin korjaukseen ja pyysin samalla katsomaan tuon. Sanoivat että sähkärille pitää tilata aika. Noh AA huolto tutki torstaina tuon ja sanoivat mitanneen kaiken tuohon liittyvän ja että ohjainlaitevika. Väittää ilmamassamittarilta tulevan jännitteen olevan liian alhainen.

Ohjainlaite. Asiantuntija sanoi että piiri olisi siirrettävissä suoraan jos haluaa...katsotaan nyt. Vanha ohjainlaite ainakin lähtee korjattavaksi...
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: optimointi talteen

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Kettunet kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:Harmi että huomasin tämän vasta

miten vika ilmeni?

Siis onko ohjain laite rikki? vai ajonesto?

Riipuen vähän viasta
Konsteja tietojen (lastun)talteenotton,jos keskustelle OBD pistokeen kautta piuha kiini ohjelma ulos jatalteen, jos ei keskustele OBD pistokeen kautta,yksikkö irti autosta suora kytkentä yksikön napohin, yksikkö irti autosta ja ns penkkin,BDM laiteela kytkeytyminen,pelkkä (eproom) piiri irti yksiköstä ja luku lukijalla esim willem tulee kaikki tieto mitää sisällä on,siis jos juuri se komponentti ei ole paskana voi sitten käyttä ohjelman hyväksi vaikka uuteen
yksiköön tai vaikka samanlaiseen auton uudeleen ohjelmointiin,

esim volkariin ei viralisesti ole laitetta jolla voi vaihtaa mittarilukeman miksi haluaa silti niitä on,

ajon esto on osaa ecu, tosin monissa vehkeissä usein omassa piirissän
jonka tiedot voi kopioda irraliselta piiriltä ja poltaa uuteen tyhjään piirin

Harraste pohjalta touhuttu kaikenlaista :?
Vika ilmeni niin että auto meni vikatilaan. Katsoin ensin itse testerillä että ilmamassamittarihan siitä meni. Noh ostin uuden ja ei korjaantunut. Vein Veholle ikkunanostin korjaukseen ja pyysin samalla katsomaan tuon. Sanoivat että sähkärille pitää tilata aika. Noh AA huolto tutki torstaina tuon ja sanoivat mitanneen kaiken tuohon liittyvän ja että ohjainlaitevika. Väittää ilmamassamittarilta tulevan jännitteen olevan liian alhainen.

Ohjainlaite. Asiantuntija sanoi että piiri olisi siirrettävissä suoraan jos haluaa...katsotaan nyt. Vanha ohjainlaite ainakin lähtee korjattavaksi...
Ra-Cars AA huolto Lappeenranta?

Hyvä että olet löytänyt apuja,joo piirejä voi tietysti siirellä lähinä tiettojen talteen ottovanhasta/siirto uuteen ohjaiyksiköön ilman sen avamista(takuu) oli mielessä ja ajon eston kopiointi yksiköstä toiseen, jos auto on vielä käynti kunnossa obd portin kautta on (optimointi)ohjelman talteen otto/laito kohtuu helppoa kestää noin 3minuutia,

Mitenkä lie olisi reagoinut? jos olis vähän muokanut ilmamassamittarin karttan arvoja
siihen mallin että kaikkikäy mitä sieltä tulee, joskus nähty että ko mittaria ei ole autossa ollenkaan

Vähäisillä tiedola Harraste pohjalta touhuttu kaikenlaista :?
Kettunet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Pe 08.09.2006 13:45

Viesti Kirjoittaja Kettunet »

Alppilan Autohuolto(valtuutettu Mersuhuolto)....stadi.
Joo pitääkin muistaa tuo takuu juttu jos joskus innostuu tuon softan vielä kokeilemaan.
Joo auto on "koko" ajan ajossa viesta huolimatta...joo tiedän että paskottuu mutta siihen tehdään pienimuotoinen puhdistus ohjaimen vaihdon jälkeen ja kun on pakko päästä liikkumaan(ja tuo ei ole harrasteauto vaikka välillä siltä tuntuukin).

Ongelma ilmeisesti oli että ohjaimen mielestä sieltä ei tullut mitään. Johdot on mitattu. No nyt odotellaan ohjainta....
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

ohjelma

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Onkos asiassa tapahtunut mitään?
Kettunet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Pe 08.09.2006 13:45

Viesti Kirjoittaja Kettunet »

Ohjain tuli maanantaina ja huomenna aamulla klo 8. menee asennukseen. Oon toista viikkoo ajellu 530D bemarilla ja Toyota Aygolla :) ja voi sanoa että kyllä on Mersuu ikävä. Toivottavasti lähtee käyntiin ku on seissy yli viikon sateessa :-(. Pitää varmaan illalla kokeilla ettei tuu aamulla kiire :)
Kettunet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Pe 08.09.2006 13:45

Viesti Kirjoittaja Kettunet »

Ei oo kunnossa vieläkään. Sain sen huollosta ja sanoivat että nyt on kunnossa....no eipäs ollutkaan. Noh iltapäivällä takaisin ja vaihdettiin
EGR:n paineensäätöventtiili. Ja taas vikatilaan melkein heti. Sen verran parannusta että sammutus poistaa vikatilan. Ja jos sen jälkeen ajelen reilummin(manuaalisesti) niin toimii mutta jos ajan hetkenkin siististi niin polkaistessa karseet savut ja vikatilaan....voisko se olla EGR:n jumimista?
Alkaa mennä rahojen lisäksi hermot tuohon autoon... :evil:
Hyviä arvauksia kuunnellaan mielellään...
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Tätä se teettää kun näissä virallisissa huolloissa aletaan vaan vaihtamaan osia minkä keretään, ennen kuin edes on tutkittu... Tulee kalliiksi ja paha mieli kaupan päälle.

Ei tainnu oikeesti olla moottorinohjauspoksissa vikaa? Entä jos uus ilmamäärämittari oli rikki tai väärä, huolimattomasti asennettu tms.? Ei maksa paljoa vaivaa varmistaa vielä.

Lisää arvauksia:

-katalysaattorin sisuskalut irti / katti muuten tukossa?
-imusarja/läpät?
-putkissa/letkussa reikä, vuoto/tukos jossain muualla kuin ahtoputkissa?
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Melkein arvasin tuloksen :wink:
Pitäisköhän kuitenkin lopuksi tarkistaa johtosarjan liittimet ettei ole löysiä/ hapettuneet :idea:
Joku mersupurkaamo??
Kettunet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Pe 08.09.2006 13:45

Viesti Kirjoittaja Kettunet »

masaf1 kirjoitti:Tätä se teettää kun näissä virallisissa huolloissa aletaan vaan vaihtamaan osia minkä keretään, ennen kuin edes on tutkittu... Tulee kalliiksi ja paha mieli kaupan päälle.

Ei tainnu oikeesti olla moottorinohjauspoksissa vikaa? Entä jos uus ilmamäärämittari oli rikki tai väärä, huolimattomasti asennettu tms.? Ei maksa paljoa vaivaa varmistaa vielä.

Lisää arvauksia:

-katalysaattorin sisuskalut irti / katti muuten tukossa?
-imusarja/läpät?
-putkissa/letkussa reikä, vuoto/tukos jossain muualla kuin ahtoputkissa?
Vai tätä se teettää :-). No sitä nyt tutkittiin kumminkin ennen tuota parin tunnin ajan ja mittailtiin johtosarjat(epäilivät niitä sekä Veholla että AA:ssa mutta kaikki kunnossa mittausten mukaan) yms. Mitähän muuta siinä voi tutkia jos kaikki viittaa ohjaimeen. Ja siihen kokeiltiin ainakin 3:a eri ilmamassamittaria(uusia). Ohjaimen vaihdon jälkeen ei ilmoituksia ilmamassamittarista ja vikatila aina pois kun sammuttaa.
Voiko katti olla tukossa jos auto toimii(ja vetää hyvin eikä savuta) kunhan pitää kierrokset >1800. Jos päästää sen alle niin aika pian on hätäkäytöllä. Läpät tarkistettu...ei jumissa.
Esim missä putkissa?
Mikä on vaihtoehto tällaisissa tapauksissa merkkihuolloille?
Kettunet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Pe 08.09.2006 13:45

Viesti Kirjoittaja Kettunet »

Aki P kirjoitti:Melkein arvasin tuloksen :wink:
Pitäisköhän kuitenkin lopuksi tarkistaa johtosarjan liittimet ettei ole löysiä/ hapettuneet :idea:
Minäpä en arvannut vaan pelkäsin tätä :shock:
Käsittääkseni ne on katsottu. Oispa jäänyt tuo käyttöautoksi ostamatta(vaikka kiva sillä on ajaa kun se toimii) jos olisin arvannut W210:n laadun :lol: ..... Tuo on toinen ja viimeinen käytetty Mersu meidän taloudessa :x ...
Löytyykö sulta toimivia EGR venttileitä hyllystä edullisesti :)
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Kettunet kirjoitti:Voiko katti olla tukossa jos auto toimii(ja vetää hyvin eikä savuta) kunhan pitää kierrokset >1800. Jos päästää sen alle niin aika pian on hätäkäytöllä. Läpät tarkistettu...ei jumissa.
Esim missä putkissa?
Mikä on vaihtoehto tällaisissa tapauksissa merkkihuolloille?
No ahtoputkiahan mä nimenomaan meinasin, että jos niissä jotain vuotoja. Toisaalta, outoohan se olis että ne ei vuotais >1800 kierroksella.

Voihan se katti olla tukosssa / osat irti sen sisällä. Sehän sopis aika hyvin kuvaukseen, varsinkin ku on ainakin pari vuotta vanhemmissa faceliftaamattomissa Väyrysissä tyyppivika (joten miksei vois olla uudemmissakin). Ku on hanaa tarpeeksi, niin katin rojut pysyy pois tieltä, mutta kun kierrokset laskee ja rojut asettuu katissa paikolleen niin menee tukkoon tjsp. :roll:

Kuten ollaan aiemminki juteltu, on pk-seudulla kaikki viralliset tahot enemmän tai vähemmän paskoja ainakin omien kokemusten mukaan. Miten ois vaikka Kahvimaan auto täällä Nummelassa, sulla ei käsittääkseni ollu pitkä matka?
Kettunet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Pe 08.09.2006 13:45

Viesti Kirjoittaja Kettunet »

Onks se yhtään parempi/halvempi paikka?
Kettunet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Pe 08.09.2006 13:45

Viesti Kirjoittaja Kettunet »

Joop soittelin sinne "Kahvimaalle"...kiirusta kuulosti olevan. Auto ollut taas eilisestä lähtien AA Oy:ssä. Ei löydy vikaa, nyt arvelivat vian olevan turbossa...ei oikein jaksais enää tuota arvuuttelua. Haen sen tänään pois ja ostan toisen auton käyttöautoksi...tulee halvemmaksi kun "tallipaikka" tuolla huollossa. Kohta on halvalla Mersu myynnissä... :(
Jos tuo turbo on mennyttä niin mikä on halvin paikka uuden tilaamiseen? Finn-turbo vai jokin muu?
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

Kettunet kirjoitti:Joop soittelin sinne "Kahvimaalle"...kiirusta kuulosti olevan. Auto ollut taas eilisestä lähtien AA Oy:ssä. Ei löydy vikaa, nyt arvelivat vian olevan turbossa...ei oikein jaksais enää tuota arvuuttelua. Haen sen tänään pois ja ostan toisen auton käyttöautoksi...tulee halvemmaksi kun "tallipaikka" tuolla huollossa. Kohta on halvalla Mersu myynnissä... :(
Jos tuo turbo on mennyttä niin mikä on halvin paikka uuden tilaamiseen? Finn-turbo vai jokin muu?
Kysy minultakin mielellään soittamalla, epäilen että johdinsiivet jumissa :!:
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ei ole turbo vika jos ei mitään ahtopaineeseen viittaavaa vikaa ole muistissa.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Vie ny se autos sinne Kahvimaalle, ennen ku hyvän auton myyntiin laitat. Se paikka on pirun kiireinen siks, koska kaikki tältä seudulta käyttää Mersujaan siellä (ku ei muuallekaan ilikiä viiä tällä seudulla). 65 ekee / tunti on työ, mutta se on työtä josta kärsii sen verran maksaakkin toisin ku jostain esim. Vehon "työstä". Alppilan Autohuollosta ei oo kyllä omakohtaisia kokemuksia, mutta Vehoista sitäkin enempi pk-seudulla.
Kettunet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Pe 08.09.2006 13:45

Viesti Kirjoittaja Kettunet »

Hetken juttelin tuon Kahvimaan kaverin kanssa ja en taida viedä sinne. En oikein vakuuttunut. :?: Ja toisakseen oli kahden viikon jono.)
Enivei, hain tänään työpäivän päätteeksi auton pois tuolta korjaamolta. Katalysaattori oli kuulemma tukkoinen/täynnä skeidaa...mutta yllätys yllätys...vika edelleen olemassa puhdistuksen jälkeenkin. Sanoivat että ei oikein oo enää muuta mahdollisuutta kuin tuo turbo. No kiitokset heille yrityksestä. Kaikki muu on nyt käyty kuulemma läpi paitsi turbo.
Aki P: oisko ehdotuksia? Sataa kaatamalla joten ei viitsi mennä katsomaan koodeja ....
Avatar
toipoi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: To 24.11.2005 12:03
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja toipoi »

EGR-venttiili voi hyvinkin häiritä ilmamassamittaria.
Oli yksi tapaus jossa 320 cdi meni hätäkäytölle ja ilmassamittaria aina herjasi. Monet rituaalit tehtiin ja lopulta se vika oli juuri tuossa EGR-venttiilissä.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Edelleenkin kannattaa korjata ensin se egr vika pois sieltä ennenkuin sitä turboa pöyhii sen enempää. Ostan heti sulta sen vanhan turhaan vaihdetun ahtimen pois kun se ei tule sillä kuntoon ja rahaa palaa taas turhaan. Jos siivet on jumissa niin siitä kyllä tulee joku ahtopaineeseen liittyvä herja eikä egr.
Onko egr yritetty esim. tukkia jotenkin> nämähän eivät sitä siedä ja vikatila tulee em. oirein.
Joku mersupurkaamo??
Kettunet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Pe 08.09.2006 13:45

Viesti Kirjoittaja Kettunet »

Joo tuossa oli 2,5 vuotta sitten EGR venttiili vika ja edellinen omistaja sanoi että se vaihdettiin silloin ja auto tuli kuntoon. Mutta voisko se olla sitten siinä taas...
Ei oo yritetty tukkia eikä yritetä. Onko tuo EGR:n irroitus iso homma...meinaan vaan että voisko sen puhdistaa/vaihtaa itsekin? Tuo tais muuten olla useamman sadan euron osa....
Kettunet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Pe 08.09.2006 13:45

Viesti Kirjoittaja Kettunet »

Ilmamassamittaria herjaa edelleen :-(...nyt on ilmaantunut jokin ihme surina ääni koneeseen silloin kun vikatila ei ole päällä...saa nyt alppilan pojat kyllä hoitaa loppuun asti tuon ku aloittivat...eikä vika ole muuttunut mihinkään.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ilmamassamittarin vika ei tule muusta kuin: mittarista, johtosarjasta, tai boksin sisäisestä katkoksesta. Kerran monta mittaria on jo kokeiltu niin purkakaa nyt jo sen johtosarja irti sieltä boksin kammasta ja tarkista liittimien kireys.
Joku mersupurkaamo??
Kettunet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Pe 08.09.2006 13:45

Viesti Kirjoittaja Kettunet »

Ja EGR viasta...ja boksi on uusi joten ei varmaan siinäkään ole katkoksia.
Vastaa Viestiin