Näyttäisi olevan 1992 loppuvuonna valmistettu auto ja kalliilla rahalla remontoitu. Ulkonäön puolesta jees, mutta kyllä tuo 500 kulkee kaikista nätimmin vakiorengastuksella ja jousituksella. Niinkuin aina - käy katsomassa auto tai tee "syysloma" Ruåtsiin.
Ette ikinä usko, mutta tuo auto on SUOMIAUTO! Pistin siitä utelua tuolle tyypille mitä missä ja milloin jne.
VIN WDB1240361B578296
Model 500 E
Chassis 1240361B578296
Engine 119974 12 001402
Transmission 722365 03 577591
Order 0 1 529 50360
Approx. year 1991
Lights HELLA
Wiper BOSCH
Cab 01345
Dealer Finland (529)
Interior leather black / anthracite (271)
Paint
481 bornite (blackberry) metallic (с 01.01.1990 по 31.12.1996)
Options
241 left front seat electrically adjustable with memory feature. only applicable to w 210 when installed in conjunction with code 275. (с 01.03.1983)
300 storage box in front tray (с 01.05.1988)
412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983)
445 steering column, electrically adjustable, and airbag (с 01.02.1980 по 31.10.1993)
540 roller blind, electric, for rear window (с 01.05.1985)
551 anti-theft warning system (с 01.11.1978 по 31.03.1998)
570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest
620 emission control system
vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985)
682 fire extinguisher (с 01.04.1970)
756 Becker radio Mexico 2000 (с 01.06.1990 по 31.03.1994)
802 Change of year of model, last figure shows new model year
873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)
982 additional parts for Finland vehicle version (с 01.04.1990)
piippu kirjoitti:Oho No nyt meni maahantuojalta uskottavuus Nimittäin totta on, että virallisen lausunnon mukaan suomeen ei ole tuotu yhtään W124 036...mallia
Noh, mähän en oo onneksi ikinä muutenkaan uskonut virallisen maahantuojan 100% pätevyyteen alallaan... Sinänsä harvinainen suomiauto kun on varusteitaki ruksittu
piippu kirjoitti:Oho No nyt meni maahantuojalta uskottavuus Nimittäin totta on, että virallisen lausunnon mukaan suomeen ei ole tuotu yhtään W124 036...mallia
Noh, mähän en oo onneksi ikinä muutenkaan uskonut virallisen maahantuojan 100% pätevyyteen alallaan... Sinänsä harvinainen suomiauto kun on varusteitaki ruksittu
Mutta tässä edelleen se seikka, että on voinut huoletta lähtä muuttoautoksi jne.
Niin ja tarkennetaan vielä että jos runkonumero on juokseva (ja miksei olisi) niin auto on todellakin 1991 puolella tehty. Kummastuttaa vain tuo lämmönsäätöpaneelin erilaisuus omaani verrattuna. Olen ymmärtänyt että kahdellä säätökiekolla (kuski + matkustaja) on se uudempi malli. Omassani on yhdellä (helmikuu 1992) , tuskin noissa viissatkuissa montaa eri ilmastointivaihtoehtoa ollut.
illinois kirjoitti:Niin ja tarkennetaan vielä että jos runkonumero on juokseva (ja miksei olisi) niin auto on todellakin 1991 puolella tehty. Kummastuttaa vain tuo lämmönsäätöpaneelin erilaisuus omaani verrattuna. Olen ymmärtänyt että kahdellä säätökiekolla (kuski + matkustaja) on se uudempi malli. Omassani on yhdellä (helmikuu 1992) , tuskin noissa viissatkuissa montaa eri ilmastointivaihtoehtoa ollut.
Näyttää hyvinkin samalle kuin Matikin manuaali-ilmastointi. Eikös automaatti-ilmastointi ole yhdellä lämmönsäätörenkaalla?
......................................................................
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
illinois kirjoitti:eiköhän AKE:ta aikanaan selvinnyt että Suomessa ei rekisteröity tuolloin yhtäkään ? Eli muutto/tax free auto myyty toki Suomeen tehtaalta.
Ja tämä autohan on Bornit-väriltään.
Muistelisin, että Matin Autossa (Aki muistaa kait myös??) myytiin viininpunaista autoa aikoinaan myös Suomiautona? Toki tässä voi olla kiero sanaleikki, eli auto on esim tehty Vantaalla 500E:ksi, jolloin se on sitten suomiauto
Automaatti-ilmastointi eli climate-control on yhdellä lämmönsäätökiekolla. Manuaali ilmastointeja on kahdenlaisia. Puoliautomaatti jossa ei ole lumihiutalekytkintä ja semmoinen jossa se on. Tuo viimeinen vaihtoehto on manuaalinen. Puoliautomaattihan toimii niin että ilmastointi menee päälle aina kun lämmityslaite sen tarvetta tulkitsee kuten täysautomaattisessakin. Ei tarvitse säädellä lämmönsäädintä vaan jos se on esim. 20 niin auto pitää sen lämpötilan puhaltamalla kuuma ja ilmastointia käyttämällä.
Hmm, eipä ole meille tullut vastausta kyselyyn tuosta borniitin värisestä
Oiskohan isäukon näppäilytekniikka pettänyt ja maili kadonnut bitti avaruuteen? Täytyypä pyytää laittamaan kysely uudelleen menemään
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Voisiko olla tuontiauto? Ostettu vain suomalaisen maahantuojan kautta.
Norjassa oli töissä samassa mestassa pari ruotsalaista kaveria, jotka olivat ostaneet mersunsa veholta. Mutta molemmat oli rekisteröitu suoraan ruotsiin jollain muuttoauto tms. statuksella. Näissäkin on varmasti suomen koodit papereissa, vaikkeivat koskaan olleet edes suomen kilpien välissä.
Tämä tapahtui viime vuosituhannella (-99) jolloin väyrynen näytti vielä erittäin arvokkaalta ja pramealta
edit, tuo 500e on rekisteröity ruotsiin ensimmäisen kerran 2000-11-06, eli ei ainakaan uutena ole ruotsiin myyty.