W202 tankkaaminen on tarkkaa puuhaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ilkarsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 189
Liittynyt: To 17.07.2008 16:49

W202 tankkaaminen on tarkkaa puuhaa

Viesti Kirjoittaja ilkarsi »

Niin, lienee ominaisuus kun on mersu niin huoltoaseman loisteputkien loisteessa saa paistatella iltaa vähän pidempään kun lorottelee menovettä tankkiin. Tankki on vain 62 litraa ja sen täyttämiseen voi käyttää aikaa vaikka koko illan eikä sittenkään ole ihan varma että tuliko se nyt täyteen. Olis vaan tuon kulutuksen mitannut....

Ei meinaa ottaa tuota polttoainetta kovin hyvin vastaan. Vaahtoaa ja kuplii koko ajan eikä niele sitä ainetta sinne tankkiin. Tankkauspistooli sitten katkoo koko ajan. Saisin tuon kusemallakin tukkoon. :P

Mahtaako siellä olla jossakin joku ilmausventtiili tms. josta paine pitäisi päästä karkuun kun uutta löpöä ruuttaillaan tankkiin ilman tilalle? Kellään vastaavia kokemuksia?

Eipä silti, kyllähän minä mielelläni mersun vieressä seison.... tankkausajan perusteella on vaan 2000 litran tankki....
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Juu en tiedä onko jossain vikaa vai onko ominaisuus mutta aivan samat ongelmat on täälläkin :roll:
230 C 1978
teem085
Mersumies
Mersumies
Viestit: 525
Liittynyt: Ti 14.10.2008 18:40
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja teem085 »

Onko noissa tankin täyttöputkissa yleensä mitään ritilää,joka estäis isompien roskien menemistä tankkiin(tukossa)? En oo ite tommosista kyllä kuullu mut tuli vaan mieleen...
tobe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: To 05.08.2004 11:03

Viesti Kirjoittaja tobe »

Ei liene ritilää, koska tullimiehet sai letkun tungettua ja näytteen otettua. Tankkauspistooli täytyy olla tietyssä asennossa, niin saa lasketella löpöä täysillä.
1999 C 200 CDI A
2008 C 320 CDI AT
Avatar
Pepe K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Su 21.01.2007 18:37
Paikkakunta: siinä puolessavälissä

Viesti Kirjoittaja Pepe K »

Kyllä mun Mersuun menee naftaa niin että roikuu oli pistooli missä asennossa tahansa :D

W 202 -95 Saksantuonti... oisko täyttöputket erilaisia.
ilkarsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 189
Liittynyt: To 17.07.2008 16:49

Viesti Kirjoittaja ilkarsi »

On siinä heti alussa sellainen reikäinen ritilä yläosassa. Estää ainakin suoraan työntämästä mitään tankkiin.

Ei vaikuta pitääkö pistoolia syvällä tai ihan "huulella". Eri asennossa on tullut pyöriteltyä sitä pistoolia. Ei vaan vedä niin ei vedä.
Avatar
Macex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Pe 24.10.2008 05:09

Viesti Kirjoittaja Macex »

Näyttää muitakin ketuttavan toi tankkaaminen näillä 202:lla. Itekkin on tullut väänneltyä käänneltyä ja koiteltua huulilla :lol: ja syvälle työntäen tankata, mutta tuloksetta. Joskus kyllä pääsee lorottaan täydellä paineella varmaan 7-10s ja sitten naksahtaa.
C230K - 215HV - 345Nm
Maailma tarvitsee niitä esikuvia
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Mulla autto kun vaihdoin asemaa :D Eli hitaampaan pumppuun niin ei enääs en jälkee ollu ongelmia. Bensavehjes tosin. Eikös dieselissä oo iso reikä?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
ceemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 125
Liittynyt: To 08.02.2007 14:49
Paikkakunta: Lapland

Viesti Kirjoittaja ceemeli »

kyllä se sinne liruu kun hieman sihtaat..ajattele kaksmielisesti jos ei muu auta....
Avatar
Pikkaraine
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: To 28.08.2008 15:51
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Pikkaraine »

Itellä oli sama tossa kun mietin että pätkii tankkaus, mutta ei tarvii sitä koko letkua sinne työntää :D vaan laittaa ihan pelkän 10cm siitä kaulasta niin hyvin uppoo tavara tankkiin, eikä pätki
MB C200 -94
Mk2 Escort -77 rojekti
Suzuki pv -97
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Taitaa olla ominaisuus. Hidasta on täyttö. Sen verran on asemilla eroa, että ST1:llä ei voi mitenkään puristaa kahvaa täysillä, Nesteellä menee hiukan kevyemmin.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
ilkarsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 189
Liittynyt: To 17.07.2008 16:49

Viesti Kirjoittaja ilkarsi »

Niin, kaikkea on kyllä kokeiltu. Täyttyy hitaasti mutta näyttää olevan ominaisuus niin eipä sitten aloiteta korjausta.

Eipä ole letkua "sinne" työnnettykkään. Ihan vaan siitä huulelta kokeiltu kutittaa, ja sitten kun alkaa vaahtoaan niin eipä meinaa enää tulla tankkauksesta mitään. Alku vetää paremmin. Kun pinta nousee tankissa johonkin? asti niin sitten alkaa tökkiä.

Tankkaillaan rauhassa ja tarkasti... kyllähän siitä pitääkin nauttia kun hinnat on kohillaan! :P
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

Sama juttu täällä.....Eli loppu uppoaa hitaasti
Alkuun uppoaa kyllä hienosti, mutta sitten kun tökkää niin viimeset ~5 litraa saa lorotella aika rauhallisesti :?
Avatar
kekes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 414
Liittynyt: Ti 20.09.2005 22:37
Paikkakunta: Tampere nääs

Viesti Kirjoittaja kekes »

Sellaisen olen huomannut,lähiasemalla(Teboil,Pappila,TRE),kun ajaa paikkaan(vaki paikka) missä auto vähän vinossa eli tankin puoleinen kylki vähän korkeammalla niin menee
ihan hyvin täyspaineella,mutta jos auto ihan suorassa tai vinossa toisten päin 3/4 paineella menee pätkimättä muttei täysillä.
Tai sitten ei laita pistoolia ihan loppuun asti jättää vähän auki niin
sitten menee täysillä.
Bensa biili.
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Samaa vikaa oli entisessä bensa-C:ssä, vaikka oli tankki tyhjänä niin katkaisi välittömästi, kun painoi liipasimen pohjaan, jos pistooli on perällä asti. Kun piti mahdollisimman ulkona pistoolia, niin sai jokseenkin hyvin menemään.

Väykyssä ja W124:ssä sen sijaan vetää kerralla täyteen pätkimättä.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Täällä myös on hankalaa saada tankki täyteen! Minulla 220D vm.93 saknsantuonti.

Aluksi menee ihan reippaasti liipasin pohjassa, mutta viimeset 5-7litraa pitää liruttaa.

Eikös näissä ole "2-tankkia," kardaainin molemminpuolin.. muistaakseni.



Kuva


Voiskohan johtua huohottimesta? Jos se on melkeen tukossa, niin ei kerkee ilma poistua riittävää vauhtia.. :roll:
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Juu, eihän tuota 202 voi kyllä 124 kanssa vertailla, kun 124:ssä on täyttöputkell mittaa vai 30 cm, kun tankki on selkänojan takana. Siihen kestää laskea täysillä vaikka rekkamittaristakin 202 tankkaaminen ei tahdo isolla pistoolilla onnistua, mutta noissa normaaleissa mittareissa ei ole kyllä ongelmia ollut ennen kuin viimeisten litrojen kanssa.
ilkarsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 189
Liittynyt: To 17.07.2008 16:49

Viesti Kirjoittaja ilkarsi »

Huohottimestahan sen täytyy johtua kun hitaasti valuttaa sisään. Mikä noista tossa kuvassa on huohotin ja mihin se läähättää niitä huuruja :P
Onko mahdollista mennä tukkoon... Luulis olevan jonkun venttiilin tapaisen, mutta löpö ei saisi tulla mukana ulos. Korvaus ilmahan tulee yleensä korkin lähistöltä sisään.

Näyttää siltä että vähän vaihtelevasti onnistuu tankkaaminen w202 mallissa. Siitä olen kyllä ihan varma että tuossa omassa homma ei ole kyllä normaalia, ei tankkaamista noin vaikeaksi voida tehdä. Pistoolin asennolla ei ole juurikaan merkitystä. Liipasin pohjassa onnistuu ehkä 5 sekunttia, paikasta riippumatta. Sen jälkeen nielee vaikeasti jos ei pidä taukoa.
JUHHisi kirjoitti:Täällä myös on hankalaa saada tankki täyteen! Minulla 220D vm.93 saknsantuonti.

Aluksi menee ihan reippaasti liipasin pohjassa, mutta viimeset 5-7litraa pitää liruttaa.

Eikös näissä ole "2-tankkia," kardaainin molemminpuolin.. muistaakseni.



[ http://www.detali.ru/cat/MB/B47015000083.0430.gif ]


Voiskohan johtua huohottimesta? Jos se on melkeen tukossa, niin ei kerkee ilma poistua riittävää vauhtia.. :roll:
Avatar
sisaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: To 10.02.2005 20:33
Paikkakunta: Go Vola

Viesti Kirjoittaja sisaari »

w202 Farmari bensa. 61 litraa menee suoraan ja sitten liipasin pamahtaa seuraavat 6 litraa pitää lirutella .
Mesessä on kuulemma turvatankki jos auto pyörähtää katolleen niin tankista ei valu bensaa maahan. siellä on vissiinkin joku läppä, letkulla ei voi imeä tankista ,kun se letku ei mene sinne.
mesen tankkihan on kaksi osainen
toozi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 158
Liittynyt: Su 15.01.2006 14:10

Viesti Kirjoittaja toozi »

Samma sak här.
Omassa C220D -97:ssa on niin paha, että jos melko tyhjään tankkiin tankkaa niin ehkä reilu 20litraa menee hyvin, loput saakin sitten liruttaa. Olen ollut huomaavinani, että talvilaatu menee huomattavasti paremmin, kun ei vaahtoa niin paljoa.

Olen kyllä epäillyt, että tossa olis jotain hämärää. Ei ton luulis alunperin ihan noin huono olevan. En oo jaksanut tutkia, mutta jos jollain on tietoa, niin otettais kiitollisuudella vastaan.
Viimeksi muokannut toozi, Su 02.11.2008 13:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Caide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: Ke 20.10.2004 15:01
Paikkakunta: Kerava

TANKKAAMINEN

Viesti Kirjoittaja Caide »

Joo, oma -99 280 farkku pikkasen takertelee mutta yleensä helpottaa kun kääntää pistoolia.
Tankkaamiseen aika läheltä liittyvä ihmetys. Perässä haisee kohtuullisesti bensa. Koppa on hyvässä kunnossa eikä vuoda ruosteen takia maahan. Silti tuntuu voimakas bensahaju. Ei ole eka C- sarjalainen mutta en ole aikaisemmin huomannut moista. Onko ideoita?
C220 CDI Kombi - 03 Elegance
115 220 b - 71 autom. museokats.
Ex.
124 - 92, 230 automaatti + nahat, AC, tempomat ym.
C280 Kombi - 99 Elegance, Tip-Tronic, AC, ESP, kattoluukku, tempomat ja paljon muuta.
W201 - 92. 1.8 bensa, 4-vaiht, AC, tempomatic 572000 km kone avaamatta.
C180 Kombi - 97 Elegance, manuaali AC ym. pientä.
C280 Kombi - 98 AC, autom. ym
C180 Elegance - 94 AC
124 300 TD - 90 manuaali, AC
124 300 TD - 90 autom.
2 x 107 350 SLC
114 250 CE
123 230 TE
Vastaa Viestiin