
W201 tuplaputket?
W201 tuplaputket?
Olisi tarkoitus 190E 2.6 mersuun rakennella tuplaputket. Oisko minkäänlaista tietoa ja kuvia sellaisesta? Ei paljon juttua löytyny haulla. Motonetin putkilla aattelin tehdä kun ne on sellaisia liitos putkia. Eli tarkoitus on keskivaimentimelta jatkaa putki kumpaankin reunaan ilman loppu vaimentimia. 

- tonijuopperi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 297
- Liittynyt: Pe 25.06.2004 22:12
- Paikkakunta: tornio
Mikäköhän vaimennin sulla on sitten ollu?||Nixu|| kirjoitti:Mitenniin traktorin?Tällä hetkellä on ilman takavaimenninta ja äänet ei ole normaalia kummemmat.

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Siis kun ottaa takapöntön mersusta pois tulee mersusta samankuuloinen kuin muut autot on normaalisti. Ite ajelin pari päivää ilman takapönttöö niin oli se silti hiljasempi ku duunikaverin BMW325 vakio putkistolla. ja mun 300 siis.
Kaikki on siis vain suhteellista... Mutta en mä ainakaan pitänyt siitä ja läaitoin äkkiä yhen pienen vaimentimen lisää ja loppui pörinät.
Tee tuplaputket ja molempiin reunoihin pienet pyöreät vaimentimet lisäksi, tulee hyvä. Saattaa kyllä olla ahdasta... Ja mitä enemmän sulla on niitä liitoksia niin sen kehnompi siitä tulee. Hitsaa mielummin ainaki osa niistä sit kiinni pysyvästi.
Kaikki on siis vain suhteellista... Mutta en mä ainakaan pitänyt siitä ja läaitoin äkkiä yhen pienen vaimentimen lisää ja loppui pörinät.
Tee tuplaputket ja molempiin reunoihin pienet pyöreät vaimentimet lisäksi, tulee hyvä. Saattaa kyllä olla ahdasta... Ja mitä enemmän sulla on niitä liitoksia niin sen kehnompi siitä tulee. Hitsaa mielummin ainaki osa niistä sit kiinni pysyvästi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Mä aattelin sieltä keskivaimentimen jälkeen alottaa ne putket et ei pitäis vararengas kotelo olla edessä? Vakio puskuri on. Katsotaan miten se sit menee.
Ei noissa äänissä muuta ku et tietyllä kierros alueella on vähä matalemmat äänet. Minkälaiset pienet pyöreät vaimentimet? Mistä sellaiset sais "edullisesti"?

Kannattaa kysyä myös Marteliuksen pönttöjen hintaa. Paikallisessa pakoputkiputkassa hintaeroa oli alle 20e pörinäpönttöjen kanssa.
Noissa marteliuksen pöntöissä on sellaisen mukavät "hörinät" esim. simonssiin verrattuna.
Mutta sinne hanttarinpuolelle ei tosissaan kyllä taida saada minkäänlaista pönttöä ilman varapyöräkotelon operointia, eli rälläkkää käteen tai sitten tarjoat moskaa sille varapyöräkotelolle alhaalta käsin
Noissa marteliuksen pöntöissä on sellaisen mukavät "hörinät" esim. simonssiin verrattuna.
Mutta sinne hanttarinpuolelle ei tosissaan kyllä taida saada minkäänlaista pönttöä ilman varapyöräkotelon operointia, eli rälläkkää käteen tai sitten tarjoat moskaa sille varapyöräkotelolle alhaalta käsin

S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Miksei sais minkäänlaista vaimenninta sille puolelle? Kyllähän tuolla on ihan hyvät tilat kummallakin puolella, mitä nyt tutkiskelin.
Jos sinne vaimentimet tyrkkää niin eikös se oo ihan sama mitä ne on? Ei kai ne äänet pörisemmäks muutu ku ilman vaimenninta on melko normit äänet?
Niin ja sit ku sen takapuskurin alareuna on tasanen niin kannattaisko siihen tehdä semmoset "aukot" et saa ulostulot ylemmäs?

Niin ja sit ku sen takapuskurin alareuna on tasanen niin kannattaisko siihen tehdä semmoset "aukot" et saa ulostulot ylemmäs?
Tämmössii ja tän hintassii? Onko nää ne edullisimmat?Sergey kirjoitti:asiantuntevasta tarvikeliikkeestä ja ei paljoa maksa. olikohan Simonsin listassa, eli 2 tuumanen putki 80mm halkasija ja pituus vajaa 500mm.
Simons
http://www.chromon.com/shop/catalog/pro ... ts_id=2483
Martelius
http://www.chromon.com/shop/catalog/pro ... ts_id=2471
Viimeksi muokannut ||Nixu||, La 25.10.2008 20:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jos sinne taka-akseli etupuolelle laittaa vaimentajat kahden puolen missä on toisella puolella orkkis keskivaimennin ja siitä vaan suorat rännit taakse päin....voipi kyllä pöristä aikalailla ja takimmaisiksi sellaiset hieman pakoputkea paksummat ruöreät vaimentajat kahden puolen mut se vararengaskotelo on kyllä pahasti edessä
Itse tein ja säästin
Eli vaimentimet loppuun ja siitä putket keskivaimentimeen.petska kirjoitti:jos sinne taka-akseli etupuolelle laittaa vaimentajat kahden puolen missä on toisella puolella orkkis keskivaimennin ja siitä vaan suorat rännit taakse päin....voipi kyllä pöristä aikalailla ja takimmaisiksi sellaiset hieman pakoputkea paksummat ruöreät vaimentajat kahden puolen mut se vararengaskotelo on kyllä pahasti edessä
Eekae se pörise.

En ymmärrä millä tavalla se vararengaskotelo on edessä jos sinne ihan reunaan laittaa vaimentimet?

Kannattaako se keskivaimennin pitää alkuperäisenä? Näytti olevan vähän huonossa kunnossa mut ehkäpä se vielä kestäis..
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna