500SL R129 setvittely

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

500SL R129 setvittely

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Kaverin 1992 mallissa on turvakaaressa eräs pienenpieni ongelma. Se nimittäin pamahtaa pystyyn millon sattuu. Missä vika?

Toinen ongelma on koneen käynnissä, välillä kone alkaa rykimään hulluna ja joskus jopa kuolee kokonaan.

Olisko kellään kokemuksia moisista ongelmista ja niiden selvittelyistä? kevät on ja taas pitäs se saaha ajoon.
VIN WDB1290661F055296
Model 500 SL / AMG 500 SL 6.0
Chassis 1290661F055296
Engine 119960 12 030894
Transmission 722353 03 677767
Order 0 1 229 08613
Lights BOSCH BOSCH
Wiper BOSCH
Cab 01521
Delivery date 21.02.92
Dealer Stuttgart branch (229)
Interior leather black / anthracite (271)
Paint
199 metallic blue-black (с 01.01.1983)
199 metallic blue-black (с 01.01.1983)
Options
241 left front seat electrically adjustable with memory feature. only applicable to w 210 when installed in conjunction with code 275. (с 01.03.1983)
246 mirror with memory circuit (с 01.02.1988 по 01.09.1996)
281 trunk set, (280 SL)
steering wheel with sports design (390 mm dia.) and gearshift lever in leather trim (с 01.05.1990)
steering wheel (390 mm) with sports design (с 01.03.1989)
283 draft deflector (с 01.07.1989)
291 airbag for front passenger
airbag for driver and front passenger (с 01.07.1987 по 30.09.1993)
airbag for driver and front passenger (if driver airbag standard - then only for passenger)
406 single seat with orthopaedic front seat backrest, left and right (с 01.07.1970)

440 tempomat (cruise control) (с 01.09.1975)
452 two-tone horn (с 01.01.1963 по 28.02.1993)
551 anti-theft warning system (с 01.11.1978 по 31.03.1998)
565 rear seats used on sl models (с 01.01.1963)
581 automatic climate control (с 01.01.1977)
592 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (laminated glass), band filter
green heat-insulating glass all round, heated rear window, laminated safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)
600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)
645 M+S tires (с 01.10.1963)
740 folding top fabric9001 black (с 01.08.1972)
873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)
880 closing system with infrared remote control (с 01.02.1988)
Viimeksi muokannut Sergey, Ti 06.04.2010 17:14. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
jopi62
Mersumies
Mersumies
Viestit: 797
Liittynyt: Pe 10.08.2007 21:02

Re: 500SL R129 turvakaari ja käynti

Viesti Kirjoittaja jopi62 »

Sergey kirjoitti:Kaverin 1992 mallissa on turvakaaressa eräs pienenpieni ongelma. Se nimittäin pamahtaa pystyyn millon sattuu. Missä vika?

Toinen ongelma on koneen käynnissä, välillä kone alkaa rykimään hulluna ja joskus jopa kuolee kokonaan.

Olisko kellään kokemuksia moisista ongelmista ja niiden selvittelyistä? kevät on ja taas pitäs se saaha ajoon.
sano sille kaverille että ottaa rauhallisesti niiden naisten kanssa siellä autossa,,,, :D joo, sähkövika.
Partanen.net
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Kaveri on jo vähä iäkkäämpää mallia ja ostanut auton uutena ;) ensiomistaja ja mittarissa vain 120tkm. Sähköjähän piisaa tuolla sisuksissa, missähän se mahtaisi olla? Joku anturivika? Mistä tuo turvakaari edes saa tietonsa?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Taka-akselistossa on muistaakseni tunistimet jotka nojaavat alatukivarsiin jonka perusteella laukasee turvakaaren.
Avatar
piippu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 08.12.2004 00:59
Paikkakunta: Härmä/Forssa

Viesti Kirjoittaja piippu »

Mutta tuo kaaren ponnahdus ja nykiminenkö ei tapahdu yhtäaikaa? Nimittäin sehän on ihan oma jonkunsortin anturi jossa asentotunnistin, jolla laukaisee tuon kaaren + katkaisee polttoaineen syötön-> luulee että auto kaatuu :roll: Mutta jos näin ei ole, niin ei kai se vika sitten ole siinä :D :oops:

Eikä tuossa SL:ssä taida olla sitä ylijänniterelettä, kun ei ole näissä 500E:meleissäkään :roll:

Hankala vika :idea: Onko autolle tehty viimeaikoina jotain, vai tuliko viat kuin salama kirkkaalta taivaalta :shock:
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Kaarivika on pahentunut hiljalleen 3v aikana ja käyntihäiriö ilmeni vasta viime marraskuussa. Viat ei ole kokemusten perusteella mitenkään toisiinsa kytköksissä. 3v sitten kaari pomppasi kerran, kaksi vuoden sisään, 2v sitten jo useamman kerran, ja nyt se tekee sitä lähes viikottain. Auton kuormaamisella ei tunnu olevan vaikutusta eikä hidastetöyssyillä, tuo on täysin sattumanvaraista.

Paikallisella mersukorjaamolla nostivat kädet pystyyn rehellisesti jo ennen ku alkoivat etsimään vikaa. Sanoivat suoraan että ei tietoo. Käskivät viedä tukholmaan mersuliikkeeseen.

Mutta miksi sitä pitäs viiä sinne ku te olette täällä vastaamassa mun kysymyksiin ja mulle pikku lisätienesti on aina tervetullutta :P
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Voi olla että katon ohjainlaite alkaa kenkkuilemaan, ohjaa myös turvakaarta ja sivuikkunoita, löytyy "takapenkin alta"

Käynti ongelma vois johtua virranjakajan kansista (tyyppivika), jos ei ole vaihdettu tai puolasta ? :wink:
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

takapenkin alta, eli ihan auton ulkopuolelta vai jopa sisäpuolelta verhoilun alta? Virranjakajan kansia en ole tarksitanut. Kysäsempä sitä heti aluks.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Ohjainlaite on auton sisällä verhoilujen alla apumiehen puolella, hopea neliskulmanen laatikko, valmistaja tais olla Becker.
SL-pappa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: To 29.09.2005 22:08
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SL-pappa »

.
Viimeksi muokannut SL-pappa, La 07.08.2021 20:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB R129 300 SL-24
MB W136 170 Va -52 museorek.
MB W205 C 200 A Premium Business 2015
David Brown 880 -65
Datsun VPL 510 1600 -70 museorek.
Smart City coupe 450 2002
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tuossa on tollanen ruuvi jossa on "Funktion" ja "Arretiert" teksti. Mitä se tekee? Olisko ne "Päällä" ja "Pois päältä" vaihtoehdot? Mun seiskaluokan saksa on jo aika hakusessa. Mitä jos käännän ne toiseen asentoon, olisko siinä vaaran paikka?

Voiko tuo tunnistin mennä kolhusta väärään asentoon tai voiko vetelät iskarit aiheuttaa sen että perä pomppaa tössyssä liian korkealle jonka jälkeen se sitten aktivoituu?

Hopealaatikko löytyi ja sitä vähän pyörittelin ja tulin siihen tulokseen että siinä ei ainakaan toivottavasti vikaa ole :)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

"Arretiert" tarkoittaa lukitus. Ei se vika katon ohjainboxissa päälle näykkään, kun saisit toisen boxin jostain lainaan niin tietäsit onko vika siinä vai ei, ehjät boxit n. 1000€
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Kaikki muut todentamiskeinot pitää ensin löytää. Sitten vasta kokeilemaan boksia. Tääl saarel en oo toista samanlaista nähnyt. Joten ainoo vaihtoehto on sen boksin ostaminen, ja se ei houkuta varsinkaan kun ei ole 100% varmuus viasta.

Ja mitähän se "Arretiert" lukittaa?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Jani426
Mersumies
Mersumies
Viestit: 739
Liittynyt: Su 03.02.2008 10:09
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jani426 »

Joo ei se kannata uutta boxia lähtee heti ostamaan ton takia, kun voihan sillä ajaa kaari ylhälläkin. En tiedä lukitseeko kytkimen tiettyyn asentoon anturin sisällä??? Vois koittaa nostaa auton perää sen ollessa käynnissä ja katsoa mitä tapahtuu. Lukitus asennossa ei luulis ampuvan kaarta ylös ?? :?
SL-pappa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: To 29.09.2005 22:08
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SL-pappa »

Turvakaari ponnahtaa ylös jousivoimalla 0,3 sekunnissa,
kun toinen vetävistä pyöristä joustaa ulos, ja auto kallistuu yli 25 astetta,
tai autoon kohdistuu miltä suunnalta tahansa yli 4 G:n liike-energia.
Kaari painetaan takaisin alas keskushydrauliikan avulla, ja onnettomuustilanteissa elektroniikan ohjaama sähköinen solenoidi irrotta sen hydrauliikasta ja jousi ponnautta sen ylös.
Tukivarren kytkin tuntuis olevan on/off kytkin jota liikuteltaessa kuuluu naksahdus, kun se menee päälle tai pois.
Pumpun lisäksi katto/turvakaarijärjestelmässä on mm.17 lähestymiskytkintä, 15 painesylinteriä ja 11 solenoidiventtiiliä. :shock:
MB R129 300 SL-24
MB W136 170 Va -52 museorek.
MB W205 C 200 A Premium Business 2015
David Brown 880 -65
Datsun VPL 510 1600 -70 museorek.
Smart City coupe 450 2002
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

se ei oo hieno kaari ylhäällä. Sillo se näyttää miltä tahansa Escort/Pösö yms turvakaarirättiautolta. Hyviä tolllaset keksinnöt... niin kauan ku ne toimii. Viikonloppuna paneudun tarkemmin.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Tulipa eilen turailtua tuota autoa. Kaari ylhäällä ajeltiin ja kunhan auto oli 5min käynnissä alkoi todelliset vaikeudet ensimäistä kertaa auton elämässä.

Vika on sellainen että vaihde vapaalla moottori käy iloisesti ja ongelmitta mutta kun laittaa R tai D (tai mikä tahansa muu vaihde) päälle niin auton moottori sakkaa heti eikä sille ehdi tehdä yhtään mitään sanoo vaan trrr kloklonk. Näin ei siis tapahdu kylmällä koneella.

Mistäs tähän kannattais kysellä varaosia ym. muualta kuin Veho?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Nyt kävin koeajolla autolla ja päästöistä pomppas katsastuksessa ja kävi 7-8 sylintrillä. Mutta sen jälkee auto teki jotain ja alkoi taas pelaamaan kuin unelma. Autolla on ajettu koko vuoden aikana vajaa 400km. Vaihettiin polttoainesuodatnta jne. Sytkäpuolen vehkeitä ei oo vielä vaihettu.

Turvakaaren systeemi todellakin naksuu kun kaartaa toiseen suuntaan ja/tai töyssyissä jolloin se lukitus vapautuu. olisko se siis tuo edelä mainittu. Katotaan mitä talvi tuo tullessaan. otan auton käyttöön kunhan saan päästöt kohdilleen.

Kuva
Mikä on tuo vaihdekepin oikealla puolella oleva punainen valo/katkaisija?

otin pari videoo hommasta, ajo suoritettu suljetulla yksityisellä saaritiellä :)

7min youtube
50sek youtube

Huomatkaa pidemmän videon loppupäässä parkkipaikalla 245 volvo jossa BBS splitit :D
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
SL-pappa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: To 29.09.2005 22:08
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

.

Viesti Kirjoittaja SL-pappa »

.
Viimeksi muokannut SL-pappa, La 07.08.2021 22:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB R129 300 SL-24
MB W136 170 Va -52 museorek.
MB W205 C 200 A Premium Business 2015
David Brown 880 -65
Datsun VPL 510 1600 -70 museorek.
Smart City coupe 450 2002
e500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: To 15.07.2004 22:01
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja e500 »

Noista käyntihäiriöistä. Itellä 500e tekin pitkien seisotusjaksojen jälkeen temppuja. Tyhjäkäyntiä kävi nätisti, mutta vähänkin vedättäessä hyytyi, niikuin olis puoli mottoria kuollut. Elikkä tuntu läpilyöntivialta sytkäpuolella. Avasin sitten kerran virranjakajan kannet heti "rynkytysajon" jälkeen. Virranjakajan kansiin oli tiivistynyt kosteutta, isoja pisaroita. Eipä ihme että temppuili. Kuivaus ja senjälkeen toimi ongelmitta. Tuo vesi ei sieltä helposti ja nopeasti pääse pois vaikka konetta käyttää kuumaksi, kun tuuletusreijät kansissa on alareunassa. Yleisesti mainostetaan tuota viranjakajan kansivikaa, mutta ettei vaan laita kosteus vaihtamaan ehjiä kansia...eivät ole aivan halvat. Itellä on orkkis kannet ja hyvin pelaa kun käyttää koneen kuumaksi riittävän usein.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

noku mä tota kosteusongelmaa itekki mietin ku se on niin satunnainen kutienkin. Otan auton nyt käyttöön ittelle vähäks aikaa että vähän kertyy kilometrejä. Auto seissy vielä kaiken kukkuraksi ulkona eikä tallissa, joten kosteutta piisaa niin että äänieristeet vain höyryää.

Mistä se kosteus sinne tulee? koneen sisältä kondenssina? Entäs onko laatikolla riski vioittua kondenssivedellä?

Kyllä oli noloa katsastuskonttorilla kun siinä vieressä kaksi simpsakkaa parikymppistä vaaleaverikkötyttöä ihaili mersua ja kauhee höyry alko tulee konepellin kosteasta eristeestä :D siinä oli hihitysraja sitte ylitetty.

tyttöjen 30v vanha datsun meni muuten läpi heittämällä :P

Tuo punainen valo tossa vieläpä on niin että se vilkkuu kun ajaa ja palaa kun on parkissa. Uskaltaako sitä rättiä edes alas ajaa kun se noin tekee. Kovakatto on tallissa viel.
SL-pappa kirjoitti:Kaari painetaan takaisin alas keskushydrauliikan avulla, ja onnettomuustilanteissa elektroniikan ohjaama sähköinen solenoidi irrotta sen hydrauliikasta ja jousi ponnautta sen ylös.
Niin ja tuosta kaaresta vielä se että selvästi solenoidin naksunta kuuluu kun autolla ajaa töyssyistä tai kaarteessa... ööö olikohan vasemmalle, no eniveis jompaan kumaan suuntaan mutta Ei molempiin suuntiin. Sitä ääntä tuossa yritin videossakin paikantaa kun sitä takapenkkiä kuvailin mutta käpälä tukki tietty mikrofoonin niin ei nakse kuulu. Pitkän videon alussa se kyllä tarkkakorvainen huomaa muutaman kerran.

EDIT: auton vinkoodi kertoi seuraavaa:
Plant 50
Model 500 SL
Chassis 1290661F055296
Engine 119960 12 030894
Transmission 722353 03 677767
Tyres
Primary UNIROYAL
Order 0 1 229 08613
Lights BOSCH BOSCH
Wiper BOSCH
Cab 01521
Delivery date 21.02.92
Dealer Stuttgart branch (229)
Interior leather black / anthracite (271)
Paint
199 metallic blue-black (с 01.01.1983)
199 metallic blue-black (с 01.01.1983)
Options
241 left front seat electrically adjustable with memory feature. only applicable to w 210 when installed in conjunction with code 275. (с 01.03.1983)
246 mirror with memory circuit (с 01.02.1988 по 01.09.1996)
281 trunk set, (280 SL)
steering wheel with sports design (390 mm dia.) and gearshift lever in leather trim (с 01.05.1990)
steering wheel (390 mm) with sports design (с 01.03.1989)
283 draft deflector (с 01.07.1989)
291 airbag for front passenger
airbag for driver and front passenger (с 01.07.1987 по 30.09.1993)
airbag for driver and front passenger (if driver airbag standard - then only for passenger)
406 single seat with orthopaedic front seat backrest, left and right (с 01.07.1970)

440 tempomat (cruise control) (с 01.09.1975)
452 two-tone horn (с 01.01.1963 по 28.02.1993)
551 anti-theft warning system (с 01.11.1978 по 31.03.1998)
565 rear seats used on sl models (с 01.01.1963)
581 automatic climate control (с 01.01.1977)
592 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (laminated glass), band filter
green heat-insulating glass all round, heated rear window, laminated safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)
600 headlamp wiper/washer (с 01.08.1971)
645 M+S tires (с 01.10.1963)
740 folding top fabric9001 black (с 01.08.1972)
873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984)
880 closing system with infrared remote control (с 01.02.1988)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
e500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: To 15.07.2004 22:01
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja e500 »

En tiedä mistä kosteus sinne pääsee. Kannethan on vielä niiden suojakansien alla joten tuntus että kosteus voi tulla ainoastaan ilmasta tai jotenkin moottorista. Ihme juttu.
Mun auto kanssa seiso noiden ongelmien aikana ulkona ilman katosta. Nyt on tallissa.
Kannattaa ottaa ne kannet auki ja kuivata, koska nyt jos ajelet kosteilla kansilla, niin harhaileva kipinä voi polttaa kansien pintaan jäljet ja sitten pääsetkin kansia ostamaan.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jep kuivasin kannet ja alko pelaamaan! Päästöarvotkin oli mainiot. ELi nyt kone käy ja kukkuu. Porasin myös äänenvaimentajaan reijän ja sieltä valu vettä muutama litra :D Ajelin eilen 100km ja tänään 150km ennen testii ja katsastusta.

Enää vikana tuo turvakaari. Sen nappi/hydrauliikka pelaa moitteitta nousee yläs ja menee alas siis napista. Oikeanpuoleinen anturi sieltä auton alta on saanut kipeetä varmaan aika rajusti kun on se tappi katkennut ja se jämä on vinksallaan siinä anturin sisällä. Se vipu oli kiinni vain sillä kumitiivisteellä.

Rutkasti kun kaasuttaa ja perä painuu alas niin sillon myös tuvakaari ponnahtaa.

Ja eihän toi katon mekanismi toimi! Nappia painaessa vain naksahtaa ja jotain ääntä yrittää jurruttaa, mutta katto ei liiku mihinkään suuntaan.

Mistäs tähän sais osteltua osia, kuten syyläriä jne? on nimittäin sellainen oiiikein pieni vuoto kuskinpuoleisessa muovissa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
toipoi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: To 24.11.2005 12:03
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja toipoi »

Takatukivarressa oleva kytkin ei laukaise suoraan turvakaarta. Jos auto kallistuu se aktivoi turvakaaren ohjaimen ja viallinen kytkin aiheutti omassa autossanikin kaaren nousemisen reippaammassa jarrutuksessa tai kaarteessa.
Turvakaaren ja rättikaton ohjaimelta voi myös lukea vikamuistin.
300TE 4matic
190E 2.5-16 Evo1 201036..
300SL r129
s202 C43 amg
w460 300GD -81
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

eli jos vaihdan tuon / nuo vialliset kytkimet voisi vika vaikka ylllättäen hävitä?

Voishan nuo viat luetuttaa mutta 250€ ei huvita maksaa moisesta tiedosta koska tiedossa on jo se että vikaa on :)
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

taas tämä auto. Käyntihäiriöt hävisi kun vaihdoin sytkän osat. Hieno homma! Samoten turvakaarisysteemi pelaa nyt paljon paremmin.

Mutta nyt on alkanut syyläri vuotamaan... KL varaosat uusi 618€. Olisiko jossakin halvempaa vaihtoehtoa?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
gothammer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 05.04.2008 12:02

Viesti Kirjoittaja gothammer »

Koitappas tätä:

http://shop.ebay.de/?_from=R40&_trksid= ... %C3%BChler

Joka tapauksessa kannattaa hoitaa syyläri kuntoon. 618€ syyläristä on nimittäin huomattavasti vähemmän, kuin 6.800€ palaneen kannentiivisteen aiheuttamasta kansivauriosta. Kokemusta on... :cry:

Tuohon turvakaarivikaan palatakseni, niin auton kontrollimoduulin nollaaminen poisti omasta autostani tuon tyyppiset häiriöt.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

noh... se kansiremppa tuli jo tehtyä ja sen hinta oli n. 2000€ molemmat puolet avattiin. toiselta puolen joutu tekee enemmän töitä.

Tuollahan on jo vähä inhimillisemmät hinnat. Vaikka ei olekkaa rahasta kii toi 220€ ero, ni periaatekysymyshän se on!
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
gothammer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 05.04.2008 12:02

Viesti Kirjoittaja gothammer »

Omastani tehtiin myös molemmat kannet, täytyy kyllä myöntää, että hintaan sisältyy sytkäpuolen osien, alipaineletkujen ja 8 polttoainesuuttimen uusinta. Jos jotain hyvää asiasta haluaa löytää, niin moottori käy kuin uusi :D
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jooo onha tuohonki jo tähä mennes uponnu sen pari tonnia kaikkeen yleiseen huoltoon. hoksasin vaan tässä taannoin ku otin mesen lainaan että alkaa syyläri vuotamaan jostakin. Eli en sit ajellu enempiä. Onneks parkeerasin parkkihalliin ni huomasi että oli vettä tullut. eka ajattelin et se olis ilmastoinnista mutta eihä se ollu :roll: Ihme juttu sinänsä kun sisällä koko talven auto ollu ja ei mitää jälkee pahvissa auton alla vaikka oli käynnissäki talvella jonku aikaa useampaan otteeseen.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vastaa Viestiin