ilkarsi kirjoitti:Noniin, velvollisuus lienee jatkaa tätä topiccia kun homma on viimeinkin selvä. Autohan on ollut uraherkkä ja kaistan vaihdossa toiselle puolelle menty aina "heittämällä" keskipolanteen yli. On joutunut "ajaa" koko ajan.
.....
Vaihdettu taakse ilmeisesti aurauksen säätötanko, toinen narinanivel ja eteen vänkärin puolen tukivarsi yläpuolelle sekä pari kulunutta kiinnityspulttia. Nelipyöräsuuntaus.
Nyt kulkee hyvin eikä vetele mihinkään, aikaisemmat puheeni joudun perumaan tästä vetelystä, auto parani koko ajan rengaspaineita nostamalla tai kaventamalla rengasta mutta koskaan en ollut ihan tyytyväinen ajettavuuteen.
Se on vaan niin että W202 kopassa on ihan liikaa noita niveliä ja puslia että tarvii oikeasti asiaan perehtyneen korjaamon että tulee kuntoon.
Mulla vastaavanlaisia kokemuksia tältä syksyltä.
Alustaan vaihdettiin ELOKUUN JA MARRASKUUN välisenä aikana:
1.Raidetangonpäät (oli väljät)
2.Kuskin ala-pallo (oli väljä)
3.Kuskin narinahela (oli väljä)
4.Kuskin yläpallo (oli väljä)
5.Takakelkan etummaiset kumit (väljät/rikki)
6.Kartanlukian aurauksen säätötanko taakse (ihan helvetin väljä, auto luikerteli miten sattu kun pumppas kaasua)
7.Etu-alatukivarsien sisemmät puslat (molemmat oli ihan rikki/finaalissa, en huomannut itse ajossa)
Kohdat 1-4 huomasin itse elokuussa kun pääsin kaverin nosturilla käväsee. Ja vaihdoin itse kaikki muut paitsi ylätukivarren.
Kohdat 5-7 tuli ilmi kun loka-marraskuun aikana auto rupes vetää kaasun pumppaamisen myötä perää sivulle niin paljon että huomas ihan taustapeilistäkin. TaistoRuohon korjaamolla asiaa tutkittiin ja heti ensimmäisellä kerralla ei tullu kuntoon. Kun auto oli nosturilla ilmassa, niin väljää ei tuntunut tossa säätötangossa, mutta kun auton laski maahan, niin rengasta sai käsin heiluteltua sentti tolkulla.
Mutta nyt on taas hyvä. Ajaessa voi vaikka kutoa sukulaisille villasukkia joululahjaks, kun ei tartte rattiakaan hipelöidä kokoaikaa.
Eli kyllä näistä w202 ihan hyvän saa, kun alusta on varmasti kunnossa.