Öljynvaihtopumppu
Öljynvaihtopumppu
Onko teillä kokemusta sähkökäyttöisestä moottoriöljyn imupumpusta esim. mallia (Motonet)?
Entä onko mitään muita suosituksia.
Hoitaako homman vai onko leluja.
Kun ei aina jaksais purkaa niitä alasuojia pois
Niin auto on siis MB C202 D 220 -95
Entä onko mitään muita suosituksia.
Hoitaako homman vai onko leluja.
Kun ei aina jaksais purkaa niitä alasuojia pois
Niin auto on siis MB C202 D 220 -95
Ei tee mitään MOTONETIN pumpulla.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Re: Öljynvaihtopumppu
[quote="Kun ei aina jaksais purkaa niitä alasuojia pois [/quote]
Mä porasin siihen alasuojaan n 8 cm reiän ja hain Etolasta kumitulpan, helpottaa huomattavasti, mutta reikä saisi olla isompi. Nykyinen vaatii muovinpalan suojaksi siinä vaihessa kun öljy alkaa valumaan, muuten valuu tekemäni reiän yli alasuojan päälle ja sieltä pikkuhiljaa lattialle.
Auto W203 CDI.
Mä porasin siihen alasuojaan n 8 cm reiän ja hain Etolasta kumitulpan, helpottaa huomattavasti, mutta reikä saisi olla isompi. Nykyinen vaatii muovinpalan suojaksi siinä vaihessa kun öljy alkaa valumaan, muuten valuu tekemäni reiän yli alasuojan päälle ja sieltä pikkuhiljaa lattialle.
Auto W203 CDI.
W203CDI
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
Itselläni sähköinen MOTONET malli. Muistaakseni se kalliimpi niistä kahdesta. 1-kerran tuli käytettyä. Toimi ihan hyvin. Avasin vielä testimielessä imuroinnin jälkeen öljypropun, eikä tippunut ku pari tippaa. Eli hyvin tyhjensi.
Itse en ainakaan kokenut hommaa sotkuiseksi. Tosin vähän mietitytti että pysyykö letkut pumpussa kiinni.
Itse en ainakaan kokenut hommaa sotkuiseksi. Tosin vähän mietitytti että pysyykö letkut pumpussa kiinni.
Re: Öljynvaihtopumppu
Itselläni on ollut Motonetista hankkimani käsikäyttöinen 6 l vetävä pumppu noin 5 vuotta, 10 - 11 öljynvaihtoa 15tkm välein. On ollut erinomainen käytössä. Käytännössä imee kaiken imettävissä olevan öljyn kun alussa vetää kunnon alipaineen säiliöön - ei suttaa eikä tarvitse vaihtaa propun tiivisteitä ja poistaa suojamuoveja ja on nopea käyttää. Sopii hyvin ainakin W210:een. Jonkinlaista akkukäyttöistäkin kokeilin joskus - ei hyvä.Pepe K kirjoitti:Onko teillä kokemusta sähkökäyttöisestä moottoriöljyn imupumpusta esim. mallia (Motonet)?
Entä onko mitään muita suosituksia.
Hoitaako homman vai onko leluja.
S210 E290TDT -97, entinen
S211 E220 CDI -09
S211 E220 CDI -09
Re: Öljynvaihtopumppu
Voitko vielä tarkentaa miten tuo käytännössä toimii?mittari kirjoitti:Itselläni on ollut Motonetista hankkimani käsikäyttöinen 6 l vetävä pumppu noin 5 vuotta, 10 - 11 öljynvaihtoa 15tkm välein. On ollut erinomainen käytössä. Käytännössä imee kaiken imettävissä olevan öljyn kun alussa vetää kunnon alipaineen säiliöön - ei suttaa eikä tarvitse vaihtaa propun tiivisteitä ja poistaa suojamuoveja ja on nopea käyttää. Sopii hyvin ainakin W210:een. Jonkinlaista akkukäyttöistäkin kokeilin joskus - ei hyvä.Pepe K kirjoitti:Onko teillä kokemusta sähkökäyttöisestä moottoriöljyn imupumpusta esim. mallia (Motonet)?
Entä onko mitään muita suosituksia.
Hoitaako homman vai onko leluja.
Jos ja kun pumppu toimii akusta otettavalla sähköllä niin tuottaa sekin ongelmia kun akku on takana ja moottori edessä
Ääni motonetin käsikäyttöiselle. Toimii tosiaan erinomaisesti. Imuletku mittatikun reiästä sisään ja pumppaa muutaman kerran alipainetta pyttyyn. Imee mielestäni yllättävän nopeasti ja todella tyhjäksi (ekalla kerralla avoin ropun ja sieltä ei tullut mitään).
Maksoi 50€. Sähkökäyttöinen olisi ollut puolta halvempi, mutta kaverini varoituksesta - meluisa ja hidas (siis sähköpumppu ei kaveri) - valitsin käsikäyttöisen.
Maksoi 50€. Sähkökäyttöinen olisi ollut puolta halvempi, mutta kaverini varoituksesta - meluisa ja hidas (siis sähköpumppu ei kaveri) - valitsin käsikäyttöisen.
Re: Öljynvaihtopumppu
Tämä pumppu on minullakin käytössä eikä ole valittamistamittari kirjoitti: Itselläni on ollut Motonetista hankkimani käsikäyttöinen 6 l vetävä pumppu noin 5 vuotta, 10 - 11 öljynvaihtoa 15tkm välein. On ollut erinomainen käytössä. Käytännössä imee kaiken imettävissä olevan öljyn kun alussa vetää kunnon alipaineen säiliöön - ei suttaa eikä tarvitse vaihtaa propun tiivisteitä ja poistaa suojamuoveja ja on nopea käyttää. Sopii hyvin ainakin W210:een. Jonkinlaista akkukäyttöistäkin kokeilin joskus - ei hyvä.
230 C 1978
Tuli nyt kuitenkin ostettua sähköpumppu Fixus-liikkeestä, sanoi että on uusi malli, parempi kuin se vanha, tiedä sitten onko näin, mutta kokeillaan.
Laitan sitten tietoa tänne kun vaihdan öljyt lähiaikoina, kuinka toimii vai toimiiko laisinkaan
Ai niin se virran saanti kun akku on takana... Mersumies ollut kaksi vuotta ja nyt vasta ekan kerran kuulin että virtaskaa saa myöskin konepellin alta
Laitan sitten tietoa tänne kun vaihdan öljyt lähiaikoina, kuinka toimii vai toimiiko laisinkaan
Ai niin se virran saanti kun akku on takana... Mersumies ollut kaksi vuotta ja nyt vasta ekan kerran kuulin että virtaskaa saa myöskin konepellin alta
Ehti tuo Samuel jo vastata - eli yksinkertaista on käyttää. Ostitkin jo sähkökäyttöisen, jossa virityksiä käyttöä varten tarvitaan enemmän. Sähköisen pumpun käyttöni tyssäsi homman likaisuuteen ja kuten ed. todettiin, myös meluisuuteen - öljy tahri pumpun ja ympäristön ja käytön jälkeen putsattavaa oli nykyistä enemmän. Ei ollut auto tuolloin MB.Samuel kirjoitti:Ääni motonetin käsikäyttöiselle. Toimii tosiaan erinomaisesti. Imuletku mittatikun reiästä sisään ja pumppaa muutaman kerran alipainetta pyttyyn. Imee mielestäni yllättävän nopeasti ja todella tyhjäksi (ekalla kerralla avoin ropun ja sieltä ei tullut mitään).
Maksoi 50€. Sähkökäyttöinen olisi ollut puolta halvempi, mutta kaverini varoituksesta - meluisa ja hidas (siis sähköpumppu ei kaveri) - valitsin käsikäyttöisen.
Oma öljynvaihtourani alkoi jo vuonna 1971, jolloin vielä vaihdatin öljyt huoltoasemalla rättisitikkaani. Kerran sitten sattui innokas huoltomies kiristämään kierteet rättärin öljypohjasta ja päätin, ettei tätä ilman öljysuodatinta olevaa moottoria rikota ainakaan öljyn sekaan tulleella metallimoskalla senhetkistä enempää. On vaan jäänyt sen jälkeen tavaksi ja saapahan öljynvaihdon silloin kun itse haluaa.
S210 E290TDT -97, entinen
S211 E220 CDI -09
S211 E220 CDI -09
No niin, tänään sitten öljyt vaihdettu uudella imupumpulla, ja voin kertoa etten ole koskaan tehnyt niin siistiä ja helppoa öljynvaihtoa mitä nyt tein.
Pumppu hoiti hommansa todella mallikkaasti, ei vuotanut eikä roiskinut, kuusi ja puolilitraa tuli koneesta melko reippaasti kun olin ajanut ensin öljyn lämpimäksi. Tosi siistiä hommaa, suosittelen
Pumppu hoiti hommansa todella mallikkaasti, ei vuotanut eikä roiskinut, kuusi ja puolilitraa tuli koneesta melko reippaasti kun olin ajanut ensin öljyn lämpimäksi. Tosi siistiä hommaa, suosittelen
[quote="Pepe K"]No niin, tänään sitten öljyt vaihdettu uudella imupumpulla, ja voin kertoa etten ole koskaan tehnyt niin siistiä ja helppoa öljynvaihtoa mitä nyt tein.
Pumppu hoiti hommansa todella mallikkaasti, ei vuotanut eikä roiskinut, kuusi ja puolilitraa tuli koneesta melko reippaasti kun olin ajanut ensin öljyn lämpimäksi. Tosi siistiä hommaa, suosittelen [/quote] Moron eikös ne monella mersupajalla vallan käytä imuvaihtoa. Lienee tuo ö-tikun putki suunniteltu myös tätäkin vaihtoa varten. Itelle rakentelin vanhasta öljypolttimesta imuvaihtopumpun 6 vuotta sitten kun tää nykynen c 200d tuli ostettua. Tässä on tehtaan moottorilakat vielä propussa eli aina on imemällä vaihdettu. Ei ala proppu vuotaan. Eikä ala pohjamuovit roikkuun useitten turhien aukasujen takia. Ainahan tuo velipoikakin tahtoo tätä lainata ja omasta mesestään tällä ölpät vaihtaa. Voi samalla kätevästi imasta myös filtterin koteloa ja sillontällön vaihtaa (vähitellen) myös ohj.teh. ölpät. ELI IMUVAIHTOA SUOSITTELEN.
Pumppu hoiti hommansa todella mallikkaasti, ei vuotanut eikä roiskinut, kuusi ja puolilitraa tuli koneesta melko reippaasti kun olin ajanut ensin öljyn lämpimäksi. Tosi siistiä hommaa, suosittelen [/quote] Moron eikös ne monella mersupajalla vallan käytä imuvaihtoa. Lienee tuo ö-tikun putki suunniteltu myös tätäkin vaihtoa varten. Itelle rakentelin vanhasta öljypolttimesta imuvaihtopumpun 6 vuotta sitten kun tää nykynen c 200d tuli ostettua. Tässä on tehtaan moottorilakat vielä propussa eli aina on imemällä vaihdettu. Ei ala proppu vuotaan. Eikä ala pohjamuovit roikkuun useitten turhien aukasujen takia. Ainahan tuo velipoikakin tahtoo tätä lainata ja omasta mesestään tällä ölpät vaihtaa. Voi samalla kätevästi imasta myös filtterin koteloa ja sillontällön vaihtaa (vähitellen) myös ohj.teh. ölpät. ELI IMUVAIHTOA SUOSITTELEN.
Paljonko pumppu maksoi?Pepe K kirjoitti:No niin, tänään sitten öljyt vaihdettu uudella imupumpulla, ja voin kertoa etten ole koskaan tehnyt niin siistiä ja helppoa öljynvaihtoa mitä nyt tein.
Pumppu hoiti hommansa todella mallikkaasti, ei vuotanut eikä roiskinut, kuusi ja puolilitraa tuli koneesta melko reippaasti kun olin ajanut ensin öljyn lämpimäksi. Tosi siistiä hommaa, suosittelen
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Vaivaiset kolmekymppiä joka maksoi itsensä heti takaisinspede10 kirjoitti:Paljonko pumppu maksoi?Pepe K kirjoitti:No niin, tänään sitten öljyt vaihdettu uudella imupumpulla, ja voin kertoa etten ole koskaan tehnyt niin siistiä ja helppoa öljynvaihtoa mitä nyt tein.
Pumppu hoiti hommansa todella mallikkaasti, ei vuotanut eikä roiskinut, kuusi ja puolilitraa tuli koneesta melko reippaasti kun olin ajanut ensin öljyn lämpimäksi. Tosi siistiä hommaa, suosittelen
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
noniin kyllä mersusta kannattaa mittatikun reiästä imasta ölpät pois
imasemalla sinne ei jää kun huurut jälelle
testasin kerran itteltäni kun imasin ensin ölpät pois ja avasin pohjaropun niin ei tipahtanut tippaakaan ulos, mutta jos laskee ensin ropusta öljyt alas ja laitta sen jälkeen imuvaihtajan tikun reikään ja imasee koneella, vielä tulee öljyä yllättävän paljon
imasemalla sinne ei jää kun huurut jälelle
testasin kerran itteltäni kun imasin ensin ölpät pois ja avasin pohjaropun niin ei tipahtanut tippaakaan ulos, mutta jos laskee ensin ropusta öljyt alas ja laitta sen jälkeen imuvaihtajan tikun reikään ja imasee koneella, vielä tulee öljyä yllättävän paljon
mullon pelkkiä romuja vaan
No eipä kannataa enää rymytä alla, vaikka monttu onkin. Satalankussa on niin painava pohjapanssari, että saa tosissaan punnertaa ennen kuin saa takaisin paikalleen.Vaivaiset kolmekymppiä joka maksoi itsensä heti takaisin
Ja ei kun imupumppukauppaan!
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Re: Öljynvaihtopumppu
Onko kellään kokemusta tästä pumpusta?
http://tuontitukku.fi/tuote/imupumppu-% ... 825547276/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tuontitukku.fi/tuote/imupumppu-% ... 825547276/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Öljynvaihtopumppu
Sille käsikäyttöiselle tai paineilmalla toimivalle ääni täältä. Noita sähköisiä rimpuloita vaihdettu pari takuuseen ja kolmas lenti suoraan roskiin.
Tuolla ilmaa myös kätevästi esim. jarrut.
http://kauppa.motonet.fi/images/app/7/big/765180.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla ilmaa myös kätevästi esim. jarrut.
http://kauppa.motonet.fi/images/app/7/big/765180.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Öljynvaihtopumppu
Eipä ole kokemusta, mutta aika hintelältä näyttää pumppu Motonetin 7-litraiseen verrattuna. Vain 1,6 litran säiliö, eikä imuletkukaan näytä sellaiselta jäykältä minkä voisi työntää öljytikun putkesta sisään.eipo kirjoitti:Onko kellään kokemusta tästä pumpusta?
http://tuontitukku.fi/tuote/imupumppu-% ... 825547276/" onclick="window.open(this.href);return false;
W203CDI
Re: Öljynvaihtopumppu
Onko tuo pumppu sellainen, joka kannattaa hankkia? Nyt alkuun on tarvetta saada syyläristä nestettä pois.Pansu kirjoitti:Sille käsikäyttöiselle tai paineilmalla toimivalle ääni täältä. Noita sähköisiä rimpuloita vaihdettu pari takuuseen ja kolmas lenti suoraan roskiin.
Tuolla ilmaa myös kätevästi esim. jarrut.
http://kauppa.motonet.fi/images/app/7/big/765180.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Joku puhui, että tuollaisella pumpulla ei saisi kaikkea öljyä pois ja sinne jäisi "roskaa" tms.. että parempi olisi valuttaa öljyt pois. Mikä mahtaa olla totuus sitten
Re: Öljynvaihtopumppu
No ainakin 100kertaan luotettavampi se on kuin noi sähköiset rämpylät.eipo kirjoitti:Onko tuo pumppu sellainen, joka kannattaa hankkia? Nyt alkuun on tarvetta saada syyläristä nestettä pois.Pansu kirjoitti:Sille käsikäyttöiselle tai paineilmalla toimivalle ääni täältä. Noita sähköisiä rimpuloita vaihdettu pari takuuseen ja kolmas lenti suoraan roskiin.
Tuolla ilmaa myös kätevästi esim. jarrut.
http://kauppa.motonet.fi/images/app/7/big/765180.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Joku puhui, että tuollaisella pumpulla ei saisi kaikkea öljyä pois ja sinne jäisi "roskaa" tms.. että parempi olisi valuttaa öljyt pois. Mikä mahtaa olla totuus sitten
Re: Öljynvaihtopumppu
Samaa mieltä! Tuolla olen imaissut veneeni pilssinkin kuivaksi.Pansu kirjoitti:No ainakin 100kertaan luotettavampi se on kuin noi sähköiset rämpylät.eipo kirjoitti:Onko tuo pumppu sellainen, joka kannattaa hankkia? Nyt alkuun on tarvetta saada syyläristä nestettä pois.Pansu kirjoitti:Sille käsikäyttöiselle tai paineilmalla toimivalle ääni täältä. Noita sähköisiä rimpuloita vaihdettu pari takuuseen ja kolmas lenti suoraan roskiin.
Tuolla ilmaa myös kätevästi esim. jarrut.
http://kauppa.motonet.fi/images/app/7/big/765180.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Joku puhui, että tuollaisella pumpulla ei saisi kaikkea öljyä pois ja sinne jäisi "roskaa" tms.. että parempi olisi valuttaa öljyt pois. Mikä mahtaa olla totuus sitten
Re: Öljynvaihtopumppu
Mitenkäs tolla Motonetin pumpulla tyhjennetään auto jossa öljytilavuus on 7,5 litraa?
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88