Nyt alkaa olla jo sen verran tutkittu, että kannattaa kysyä täältä
MB 280 E 4matic -98, 220000 km, ollut mulla keväästä ja toiminut moitteetta, mutta nyt sammuu, kun on sen verran ajettu, että kone on lämmin. Eikä lähde uudelleen käyntiin. Pyörittää, mutta ei edes lupaa. Mittaritauluun tulee virheilmoitus ÖLSTAND ANZEIGEN, joka häipyy hetken kuluttua. Vasta kun moottori on jäähtynyt tunnin verran tai yön yli, lähtee käyntiin ongelmitta.
Vikaa on pariin otteeseen selvitetty korjaamolla ja viikonpäivät on auto sitten pelannut.
Vaihdettu:
- bensapumppu, -rele ja suodatin - tämä auttoi vähän aikaa tai sitten ei tullut tarpeekis pitkiä ajoja vian ilmaantumiseen
- lambda-anturit, koska Boschin diagnostiikka niin suositteli. Arvot muuttuivat, auto toimi, kunnes noin tunnin ajon jälkeen sammui jälleen
Ongelma on, että vika on hankala saada esiin korjaamolla. Nyt maanantaina ehdotan, että pitävät koneen käynnissä, kunnes sammuu ja sitten mittaavat. Voisiko tästä olla apua?
Perhana, mennyt jo hyvän luokan etelänmatkan hinta ei mihinkään.
Sammuu kesken ajon
[quote="toipoi"]Kampiakselin anturista ei jää aina vikamuistiin jälkeä.[/quote]
Hyvä kun tulee yksimielisä vastauksia. Sitten jatkokysymys: olen täysi uuno siinä, mitä konepellin alla tapahtuu. Mitä tuo vika tai siis sen korjaaminen käytännössä tarkoittaa? Jos se on halpa ja helpo keikka, niin sehän kannattaa tehdä joka tapauksessa.
Kiitos tähänastisita.
Hyvä kun tulee yksimielisä vastauksia. Sitten jatkokysymys: olen täysi uuno siinä, mitä konepellin alla tapahtuu. Mitä tuo vika tai siis sen korjaaminen käytännössä tarkoittaa? Jos se on halpa ja helpo keikka, niin sehän kannattaa tehdä joka tapauksessa.
Kiitos tähänastisita.