Sammuu kesken ajon

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
iaacco
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 27.09.2008 14:58
Paikkakunta: Helsinki

Sammuu kesken ajon

Viesti Kirjoittaja iaacco »

Nyt alkaa olla jo sen verran tutkittu, että kannattaa kysyä täältä

MB 280 E 4matic -98, 220000 km, ollut mulla keväästä ja toiminut moitteetta, mutta nyt sammuu, kun on sen verran ajettu, että kone on lämmin. Eikä lähde uudelleen käyntiin. Pyörittää, mutta ei edes lupaa. Mittaritauluun tulee virheilmoitus ÖLSTAND ANZEIGEN, joka häipyy hetken kuluttua. Vasta kun moottori on jäähtynyt tunnin verran tai yön yli, lähtee käyntiin ongelmitta.

Vikaa on pariin otteeseen selvitetty korjaamolla ja viikonpäivät on auto sitten pelannut.

Vaihdettu:
- bensapumppu, -rele ja suodatin - tämä auttoi vähän aikaa tai sitten ei tullut tarpeekis pitkiä ajoja vian ilmaantumiseen

- lambda-anturit, koska Boschin diagnostiikka niin suositteli. Arvot muuttuivat, auto toimi, kunnes noin tunnin ajon jälkeen sammui jälleen

Ongelma on, että vika on hankala saada esiin korjaamolla. Nyt maanantaina ehdotan, että pitävät koneen käynnissä, kunnes sammuu ja sitten mittaavat. Voisiko tästä olla apua?

Perhana, mennyt jo hyvän luokan etelänmatkan hinta ei mihinkään.
yo84
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 03.04.2006 16:28

Viesti Kirjoittaja yo84 »

Kyllähän se autaa paljon kun saa mitata silloin kun vika on ns"päällä"
vikaa kuulostaa jonkun puolan aiheuttamalta. esm,sytytys tai veivin anturi.
C250TDT
Avatar
Cardoc
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 514
Liittynyt: Su 13.02.2005 12:24
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja Cardoc »

Olen melko varma, että se on kampiakselin anturi, joka sulla temppuilee.
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1642
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Viesti Kirjoittaja shade_z »

Cardoc kirjoitti:Olen melko varma, että se on kampiakselin anturi, joka sulla temppuilee.
Samaa ehdottaisin.. 99% vika kampiakselin asentotunnistimessa kyseisillä oireilla
Vaihtanut todella monta kyseisen vian takia että lämmetessään ei toimi ja taas hetken jäähdyttyään toimii
Avatar
toipoi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: To 24.11.2005 12:03
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja toipoi »

Kampiakselin anturista ei jää aina vikamuistiin jälkeä.
iaacco
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 27.09.2008 14:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja iaacco »

[quote="toipoi"]Kampiakselin anturista ei jää aina vikamuistiin jälkeä.[/quote]

Hyvä kun tulee yksimielisä vastauksia. Sitten jatkokysymys: olen täysi uuno siinä, mitä konepellin alla tapahtuu. Mitä tuo vika tai siis sen korjaaminen käytännössä tarkoittaa? Jos se on halpa ja helpo keikka, niin sehän kannattaa tehdä joka tapauksessa.

Kiitos tähänastisita.
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 745
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Vastaa Viestiin