Sergeyn 300 ce 24 kesäauto 10V!!! Eka iso vika jo 9v jälkeen
74,55 maksoi putki ja otin myös kupariprikat banjoliittimeen jotta sai laskuksi yli 75 euroa. Siten sain 15 eur alennuskupongin hyödynnettyä.epk kirjoitti:vakio "vika" , kiinnostaa itseäkin tuo liitin politiikka ! uusi orkkis taisi jotain 60-100 euroa olla ?
On aika vaikea varmaan itse tehdä, edes mallin mukaan koska kulkee aika ahtaassa raossa. Meinaan että saa kaikki muovilipareet ja suojamuovit asettumaan takas kohdilleen.
Liittimiä en sillä silmällä katsonut, syylarin päässä on banjoliitin ja alapäässä kartio jossa siis juntturi. Onhan tuo vanha vielä tallella, jos malliksi jollekin...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk]
2013 MB A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
no eipä taida kannattaa alkaa säveltää ite. mä tosin haluaisin sen kokonaan kumista. Ei niin haittais tuo avoimuus. Se tihkuu just siitä kohtaa mistä se näkyy pikkusen kun katsoo suoraan edestä päin. Eli juuri aukon kohdalta. Hyvässä öljyssä pohja nyt 
Kattelin samalla vähän tarkemmin noita koteloita sun muita ja ruostesuojaus on tosiaan, kuten vanhat kuititkin sen sanoi, tehty 2 vuotta sitten. Positiivinen yllätys. Ehkäpä sen takia mulla ei oo autossa tunkin reijätkään kuin pienessä pintaruosteessa.

Kattelin samalla vähän tarkemmin noita koteloita sun muita ja ruostesuojaus on tosiaan, kuten vanhat kuititkin sen sanoi, tehty 2 vuotta sitten. Positiivinen yllätys. Ehkäpä sen takia mulla ei oo autossa tunkin reijätkään kuin pienessä pintaruosteessa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Eipä menny ku 10 kuukautta. Mittariston ulosaaminen oli jo työn ja tuskan takana, ja edellinen omistaja olikin kaiketi luovuttanut "asennus jäljistä" päätellen. ja mittarivaijeri oli kyllä paska saaha irti, mite helvetis teil mahtuu käsi sinne taakse! Alakautta ihan mahdoton homma ja siitä mittarin oikealta sivulta meni kun painoin mittaria ranteen sisään nii et veri lakkasi kiertämästä. hyvä että käsi mahtu ylipäätään välistä.Sergey 11.12.07 kirjoitti:HRMH! pyörittelin mittariston valon säädin nuppia ni tsup! ja on mittaristo pimeenä, ihan kaikkiSulake on ehjä ja potikka rikki kait. Irti vaan jokupäivä...
Onneks nyt o kaikki uudet lamput ja kolvattu toi vika kohdallen. tossaki toi tina ihan selvästi toimii sulakkeena koska oli oikee ponnahtanut tina venyen pois se lipare. Muut liitoksethan on niitattuja. No laitoin siihe ekstra paljo tinaa, sellanen järeä klimppi että ei iha herkästi ponnahtele uudelleen. Nyt jälkikäteen sitten tuli mieleen että olishan siihen voinu kolvata johdot ja vetää yhteen vapaaseen sulakkeen paikkaan konehuoneessa.
Mittarin irrotukseen tein 150x40x2,5mm latasta sellaiset koukut joiden koukkupäät on 3mm pitkät ja itse varsi keskeltä 90 asteen kulmaan.

Enpä sit vittuuspäissäni muistanu ottaa kuvaa koko roinasta.
Hyi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Muistikko päästää sen vaijerin pidikkeestään kaasupolkimen takaa? Antaa het'kättelyssä muutaman sentin lisää pelivaraa. Ainakin mun käsi mahtui sen jälkeen mittariston taakseSergey kirjoitti:. Mittariston ulosaaminen oli jo työn ja tuskan takana, ja edellinen omistaja olikin kaiketi luovuttanut "asennus jäljistä" päätellen. ja mittarivaijeri oli kyllä paska saaha irti, mite helvetis teil mahtuu käsi sinne taakse! Alakautta ihan mahdoton homma ja siitä mittarin oikealta sivulta meni kun painoin mittaria ranteen sisään nii et veri lakkasi kiertämästä. hyvä että käsi mahtu ylipäätään välistä.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Muistan kun -93 w124:ssa huomasin ongelman kun laatikon letkut kulkivat pohjamuovien pehmusteissa. Ne olivat kosteudelle ja ruostele alttiina. Tein heti urat pohjamuovien pehmusteisiin letkuja varten ettei ne ruosto.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
- biglimited
- Vakiokalustoa
- Viestit: 397
- Liittynyt: Ke 03.01.2007 16:55
- Paikkakunta: Turku
Eagh! ekat "kylmäaamut" ja yöllä siis vain 7-10c ja kun lähin kiihdyttelee valtatielle niin sininen pilvi tuli parin sekunnin ajan. Perkele. ventiilin kumitkait ne sen aiheuttaa? No lämpimänähän se ei sitä tee vaan nuo kaksi ekaa täyden kiihdytyksen sekuntia. Hissuksiin kun kiihdyttää tai jos lämmittää koneen tyhjäkäynnillä ensin 5min niin ei sauhuta... ainakaan näkyvästi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Tuli tässä ajatelleeksi kesää ja hankintoja. Oli paikallisessa lehdessä ilmotus mersun osista jossa oli tällaiset takavalot myynnissä. Ja mähän sitten kävin ne ostamassa kun kerran 20€ se niistä halusi. Lampuissa on tällaiset tarrat joten kai ne on orginaalit?

Huomasin että mies on melkoinen mersumies (SSang yong, 2x G-wagen, 300TDT, 300DT) ni rupateltiin lisää aiheesta ja loppujenlopuksi päädyin sit ostamaan nuo edellisen kuvan ajovaloumpiotkin kun ovat paljon paremmassa kunnossa kuin mun coupessa. En nyt iha muistanu että sopiiko ne coupeen vai ei mutta kun hinta oli niistäkin sen 20€ niin pakkohan ne oli ostaa. Mutta sitten kun ostin nuo umpiot niin samantien tuli mieleen että kysäsempä samantien konepeltiäkin, ja ukko siinä mietti hetken aikaa ja sano että mites olis 100€ koko roska, eli Etu ja takavalot, maski, tähti ja (ruosteinen)konepelti.
No kaupat tulitehtyä siis täydellisestä keulan Eemelöinnistä:



Huomasin että mies on melkoinen mersumies (SSang yong, 2x G-wagen, 300TDT, 300DT) ni rupateltiin lisää aiheesta ja loppujenlopuksi päädyin sit ostamaan nuo edellisen kuvan ajovaloumpiotkin kun ovat paljon paremmassa kunnossa kuin mun coupessa. En nyt iha muistanu että sopiiko ne coupeen vai ei mutta kun hinta oli niistäkin sen 20€ niin pakkohan ne oli ostaa. Mutta sitten kun ostin nuo umpiot niin samantien tuli mieleen että kysäsempä samantien konepeltiäkin, ja ukko siinä mietti hetken aikaa ja sano että mites olis 100€ koko roska, eli Etu ja takavalot, maski, tähti ja (ruosteinen)konepelti.
No kaupat tulitehtyä siis täydellisestä keulan Eemelöinnistä:


Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vaihtelin tossa noita E-tyypin lamppuja tähän vaikka vanha konepelti vielä onkin paikallaan. homma oli niin että ne vanhojen umpioiden lasit oli irti kehyksestään ja putosi käteen kun ropattiin vilkkuja.
Samalla tuli soviteltua uudemman malliset orginaalit tummemmat takavalot. Uudet Etu- ja sivuvilkut toimitti Jube mallia tummempi/savu tai mikä lie, siis samanlaista sävyä kuin takavalotkin ovat.
kuvia ei saanu enää kunnollisia ku hämärtää mutta tuossa kun hommaa alottelin niin löysin takalamppujen alta näin paljon ruostetta, kuvassa pahin paikka:

Jos oikein tarkati katsoo niin tuossa pystysauman kohdalla ihan yläreunassa on pienen pieni ohut halkeama josta se on lähdössä, tuollainen vaaleampi läiskä.
Samalla tuli soviteltua uudemman malliset orginaalit tummemmat takavalot. Uudet Etu- ja sivuvilkut toimitti Jube mallia tummempi/savu tai mikä lie, siis samanlaista sävyä kuin takavalotkin ovat.
kuvia ei saanu enää kunnollisia ku hämärtää mutta tuossa kun hommaa alottelin niin löysin takalamppujen alta näin paljon ruostetta, kuvassa pahin paikka:

Jos oikein tarkati katsoo niin tuossa pystysauman kohdalla ihan yläreunassa on pienen pieni ohut halkeama josta se on lähdössä, tuollainen vaaleampi läiskä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Halvalla sait E kilkkeet kyllä.. parivuotta sitten maksoin 3kk ettimisen jälkeen pelkästä pellistä 380e.. 

MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Helpolla pääsit. Itellä oli noissa hitsaussaumoissa vähän ruostetta. Niitä kun aloin korjaamaan niin takalamppujen alta löyty siinä touhussa sen verran ruostetta että päivän verran sai pelkästään niitä askarrella.Sergey kirjoitti:löysin takalamppujen alta näin paljon ruostetta, kuvassa pahin paikka:
Jos oikein tarkati katsoo niin tuossa pystysauman kohdalla ihan yläreunassa on pienen pieni ohut halkeama josta se on lähdössä, tuollainen vaaleampi läiskä.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Joo mäki oikein odottelin tätä hitsikoneen kanssa ja rälläkkään hain laikkaa jne... Mutta yllätys oli positiivinen. Kuten auton yleinen kokonaisuus on ollut pääosin positiivista yllätystä. Kesällä pitää silpasta noi saumat auki ja vetää niihin uudet värit päälle.
Mites tuo lampun alla olevan pellin sauma... mä en tykkää siitä. Kuinkahan sen saisi hyvin sileäksi ilman tinaa vai kannattaako edes koskea ja jättää silleen?
Mites tuo lampun alla olevan pellin sauma... mä en tykkää siitä. Kuinkahan sen saisi hyvin sileäksi ilman tinaa vai kannattaako edes koskea ja jättää silleen?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Itse vedin ihan pakkelilla ne tasaseksi. Vai mitä lie koritasotetököttiä nyt onkaan... Onhan se sauma vähän turhan iso pelkälle pakkelille, mutta omassa on pysynyt ihan hyvin kasassa ilman mitään lohkeiluja tai muuta.Sergey kirjoitti:Kuinkahan sen saisi hyvin sileäksi ilman tinaa vai kannattaako edes koskea ja jättää silleen?
Jos nuo pakkelit paukkuu irti niin sitten täytyy tehdä uudestaan jollain paremmalla tekniikalla. Takaluukun reunankin jouduin 4 kertaa maalaamaan ennenkö sain pakkelin pysymään kiinni ja ruosteen pidettyä poissa. Oppipahan jotain siitäkin touhusta...

Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Nyt ottaa pojat kupoliin! helvattu sentään kun tuli kiveniskeymä tänää kuskin sivulasiin ja kymmenen sentin halkeama KESKELLÄ LASIA. Itse iskeymä tuntuu hyvin ulkopuolelta ja halkeaman päässä tuntuu sisäpuolellakin! Koko halkeama ympyröity punaisella, itse kiveniskeymä on siis ympyröity Keltaisella, halkeama joka tuntuu sisällä, on ympyröity sinisellä.
Tässä punnitaan kyllä vakuutusyhtiön halukkuus korvata "lasivakuutuksesta" lasi. Vakuutuksessa ei suoraan eritellä että vain tuulilasi olisi vakuutettu vaan siinä puhutaan kiveniskeymistä.

Tässä punnitaan kyllä vakuutusyhtiön halukkuus korvata "lasivakuutuksesta" lasi. Vakuutuksessa ei suoraan eritellä että vain tuulilasi olisi vakuutettu vaan siinä puhutaan kiveniskeymistä.

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- JuriPotkuri
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
- Paikkakunta: Helsinki-Kallio
joo olin ja vastaan tuli kuorma-auto joka sinkosi renkaasta isohkon mötikän. arvioisin kokoluokkaa golf-pallo tai vähän isompi. Ja mulla omavastuu on 0€ myös lasivakuutuksessa. Pitää udella. Vaan eipä nuo lasitkaan kauhean kalliita ole, työ vaan ärsyttää, ton lasin säätö ei oo kivaa
mersun liikkeeseen ni ehkä saavat kohilleen sen.

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Komia on jälki, itelle lens 2kpl nastoja tuulilasiin ja jäljet kummatki jätti. Jostai vieressä ajavasta volvosta.. Ja vielä 5sek välein lensivät prkl..
Kato olet näemmä sinäkin garaget:ssa ;p
Kato olet näemmä sinäkin garaget:ssa ;p
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Nonni, tulipa vaihettua etujarrulevyt, palat. Jokapaikassa lukee että "Jarrupalojen tunnistinjohto 2/AUTO" KL, Koivunen, ruotsin Micro... mutta niitähän menee 2 per puoli! Miksi näin? No mul on nyt 2 ehjää vanhaa ja 2 uutta. Ja kaks lisää tilattu ja ne tulee ku tulee.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021