vakionopeudensäätimistä ja rengaskoista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
kukuju1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Su 30.07.2006 14:57
Paikkakunta: seinäjoki

vakionopeudensäätimistä ja rengaskoista

Viesti Kirjoittaja kukuju1 »

näyttävät olevan vakkarit aika tarkkoja kuinka monta km/h auton etu ja takarenkaat pyörivät suhteessa keskenään,jos on esim. 1km/h eroa,edessä 235 ja takana 245 niin vielä toimii mutta jos edessä 225 ja takana 255 ja korkeus on sama niin jo lakkaa toimimasta,4km/h eroa..tarkalla on..sama reaktio niin w140,ku väyrysen paveskin..

http://www.autosound.fi/rl/index.htm

onko teillä muilla kuinka ollut samojen asioiden kanssa leikkimistä..
400se -91 möhkö
jossa pellit on vielä pelliä
Avatar
tiisselillä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ma 05.03.2007 19:38

Viesti Kirjoittaja tiisselillä »

Jep mulla oli sama homma.. edessä 205/40 ja takana 225/45 (molemmat 17") niin vakkari toimi vain alle 60 km/h vauhdissa ja kun ajoi kovaa niin rupes luiston eston valokin vilkkumaan..
Ex MB:
w124 200D
w202 250 TD
w124 200DT

Nyt:
---------------
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Mihis luulette tuon ajonhalintajärjestelmien toiminnan perustuvan, voisiko se juurikin olla tuo pyörimisnopeuden ero. Se vakkari ei todellakaan saa toimia, jos pyörissä on nopeus eroa, sillä sehän tarkoittaa tietokoneelle, että tien kitka on liian pieni ja silloin vakkarin sijaan pitäisi aktivoida ajonhallintajärjestelmä.

Ja miksi pitää laittaa noin erikokoisia pyöriä, kun profiilia muuttamalla saa lähes identtisiä pyörän korkeuksia. Meilläkin on tuossa pikkuisessa etu ja takapyörien leveydessä eroa 30 mm, mutta kehässä 4mm, 2001mm > 1997mm.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Vastaa Viestiin