kaukokäynnistys

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
jannek
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Su 30.10.2005 20:20
Paikkakunta: isojoki

kaukokäynnistys

Viesti Kirjoittaja jannek »

moro.

ostin tuollaisen kaukokäynnistyksen autoon ja nyt olisi asennus käynnissä, mutta on pari ongelmaa joihin tarvitsen englannin kielen osaajaa!!!

eli tälläinen teksti ohjekirjasta pitäisi saada suomennettua:

A. the autocommand(laitteen merkki) requires the installer to leve the hood open while you press and hold the brake pedal. note that if the unit is not initialized then the autocommand will power up the ignition wire when the brake is depressed. if the ignition does not come on when the brake is depressed - the module is already initialized and you can skip this step 12
B. while depressing the brake with the hood open (with the engine off) turn the ignition key to the "run" (not "start"9) position
C. put the car in gear from the "park" position
D. put the car back in "park" and release the brake andclose the hood.

eli tuossa on asennus ohjeen yksi vaihe joka lyö hieman oman englannin kielen taidon yli. osan kyllä tuostakin jotenkin ymmärrän mutta kirjoitin tuon kohdan kokonaan kun se helpottaa suomentamista kun näkee kokonaisuuden :shock:

sitten toinen kohta joka on lyhyempi:

[u]blue wire(sininen johto) ignition 1 (sytytys????????)[/u]

connect the blue wire to the ignition 1 wire of your vehicle.
this wire will measure +12v on the test meter in the "run" and "start position, and is off (ground) in the "lock/off" and "accessory" position


[u]green - ignition 2 (sytytys 2?????? mitä helkkaria kahdella sytytys piuhalla)
[/u]

connect the green wire to the second ign2 wire (if applicable) of your vehicle.


suoemntakaa nuo jos viitsitte!!
olisin kiitollinen :D

onko kukaan asentanut autoonsa tuota kaukokäynnistystä???
omani merkki on autocommand mutta tahtoisin kuulla kokemiksia asennuksesta vaikka olisi eri merkkinenkin laite asennettu, sillä en meinaa saada tuota millään toimimaan :oops: :evil: :cry: :( :roll: :? :shock:
jos jokin on painoonsa nähden kevyt, niin koska se on suhteessa raskas??
ei mersua voittanutta!!
w124 200 -88
simppa80
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3003
Liittynyt: Su 27.04.2008 20:24
Paikkakunta: Pohjois Pohjanmaa

Re: kaukokäynnistys

Viesti Kirjoittaja simppa80 »

jannek kirjoitti:moro.

ostin tuollaisen kaukokäynnistyksen autoon ja nyt olisi asennus käynnissä, mutta on pari ongelmaa joihin tarvitsen englannin kielen osaajaa!!!

eli tälläinen teksti ohjekirjasta pitäisi saada suomennettua:

A. the autocommand(laitteen merkki) requires the installer to leve the hood open while you press and hold the brake pedal. note that if the unit is not initialized then the autocommand will power up the ignition wire when the brake is depressed. if the ignition does not come on when the brake is depressed - the module is already initialized and you can skip this step 12

B. while depressing the brake with the hood open (with the engine off) turn the ignition key to the "run" (not "start"9) position
C. put the car in gear from the "park" position
D. put the car back in "park" and release the brake andclose the hood.

eli tuossa on asennus ohjeen yksi vaihe joka lyö hieman oman englannin kielen taidon yli. osan kyllä tuostakin jotenkin ymmärrän mutta kirjoitin tuon kohdan kokonaan kun se helpottaa suomentamista kun näkee kokonaisuuden :shock:

sitten toinen kohta joka on lyhyempi:

blue wire(sininen johto) ignition 1 (sytytys????????)

Tarkoittaa kait että kytke sininen samaan kuin virtalukolta tuleva sytytys 1. autossa. Tämä johdin antaa 12V käynti ja startti asennosta. Ja on 0V jos ollaan avain off asennossa.

green - ignition 2 (sytytys 2?????? mitä helkkaria kahdella sytytys piuhalla)


connect the green wire to the second ign2 wire (if applicable) of your vehicle.

suoemntakaa nuo jos viitsitte!!
olisin kiitollinen :D

onko kukaan asentanut autoonsa tuota kaukokäynnistystä???
omani merkki on autocommand mutta tahtoisin kuulla kokemiksia asennuksesta vaikka olisi eri merkkinenkin laite asennettu, sillä en meinaa saada tuota millään toimimaan :oops: :evil: :cry: :( :roll: :? :shock:


MINUNKI KIELENI "KARKEA" JOTEN TÄSSÄ SUUNTAA ANTAVANA. OTIN TÄMÄN SUNNUNTAI AAMUN KIELITUNTINA. :)

A. the autocommand(laitteen merkki) requires the installer to leve the hood open while you press and hold the brake pedal. note that if the unit is not initialized then the autocommand will power up the ignition wire when the brake is depressed. if the ignition does not come on when the brake is depressed - the module is already initialized and you can skip this step 12

A .Auto command vaatii asennukselta että jätetään konepelti auki ja painetaan ja pidetään jarrupoljinta. Huomaa että jos yksikköä ei ole alustettu niin autocommand antaa virtaa sytytys johtoon kun jarrupoljin vapautetaan. Jos sytytys virta ei tule päälle kun poljin vapautetaan , niin yksikkö on jo alustettu ja voi hypätä tämän kohdan 12.

B. while depressing the brake with the hood open (with the engine off) turn the ignition key to the "run" (not "start"9) position
C. put the car in gear from the "park" position
D. put the car back in "park" and release the brake andclose the hood.

B. Kun päästät jarrun pelti auki (sytytysvirta pois.) käännä avain asentoon virta päällä. (ei start)

C. Laita vaihde P asentoon
D. Laita vaihde takaisin P asentoon ja vapauta jarru sekä avaa pelti.

eli tuossa on asennus ohjeen yksi vaihe joka lyö hieman oman englannin kielen taidon yli. osan kyllä tuostakin jotenkin ymmärrän mutta kirjoitin tuon kohdan kokonaan kun se helpottaa suomentamista kun näkee kokonaisuuden :shock:

sitten toinen kohta joka on lyhyempi:

blue wire(sininen johto) ignition 1 (sytytys????????)


connect the blue wire to the ignition 1 wire of your vehicle.
this wire will measure +12v on the test meter in the "run" and "start position, and is off (ground) in the "lock/off" and "accessory" position


Tarkoittaa kait että kytke sininen samaan kuin virtalukolta tuleva sytytys 1. autossa. Tämä johdin antaa 12V käynti ja startti asennosta. Ja on 0V jos ollaan avain off asennossa.

green - ignition 2 (sytytys 2?????? mitä helkkaria kahdella sytytys piuhalla)

connect the green wire to the second ign2 wire (if applicable) of your vehicle.

Kytke vihreä johto auton sytytys 2 johtoon. Eikös sieltä tule joka asennosta tieto? if applicaple eli jos mahdollista)

Lisä apuja tuolta:

http://www.sanakirja.org/search.php
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

2. sytkyvirta tarkoittanee luultavasti apulaitteiden sähköjä.
Lämppäri, ym.
Muutaman kaukokäynnistyksen olen asentanut, merkkinä Viper.
Avatar
jannek
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Su 30.10.2005 20:20
Paikkakunta: isojoki

Viesti Kirjoittaja jannek »

hemmetti on vaikea asentaa tuota härpäkettä kun ohjeetkin ovat englannin kielellä!!
koko viikonloppu meni ja kaukokäynnistys ei toimi ja koko härveli pitää purkaa pois kun autoa tarvitsee huomenna.

harri126 ei sinulla sattuisi olemaan suomenkielisiä ohjeita tuosta viperin asennuksesta??? jos siitä hieman saisi osviittaa enempi kun tosta englannin kielisestä!
jos jokin on painoonsa nähden kevyt, niin koska se on suhteessa raskas??
ei mersua voittanutta!!
w124 200 -88
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Eipä ole, ovat menneet asiakkaalle.
Missäpäin asentelet aparaattia?
Avatar
jannek
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Su 30.10.2005 20:20
Paikkakunta: isojoki

Viesti Kirjoittaja jannek »

no voi hemmetti mistähän saisin tuohon edes jonkimoiset ohjeet.
tuo omani on merkiltään autocommand ja eihän nuo viperin ohjeet olisi kunnolla sopineet mutta olisi saanut jotain hajua että mitenkä tulee!!!

mitä luulet että kun olen yrittänyt saada tuota toimimaan ihan vain sellaisena "pinta" asennuksena, että näkisin laitteen pelittävän niin en ole kaikkia johtoja vedellyt esim. lämppärille, valoille, kiekkamittarille niin pitäisikö tuon toimia ilman noitakin kun kuitenkin johdot on kiinni startille, puolalle, maahan, akulle+, konepellin tunnistimelle ja käsijarrulle!!
vetelisin nuo loput johdot sitten kun saan varmistettua että laite toimii!!

ei jostain syystä anna virtaa startin johtoon kun mittasin!? puolalle tulee kyllä virtaa!


asun niinkin kaukana sinusta kuin etelä-pohjanmaalla ja sieltä pikkuinen kunta nimeltään isojoki.
jos jokin on painoonsa nähden kevyt, niin koska se on suhteessa raskas??
ei mersua voittanutta!!
w124 200 -88
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Hiukan liian pitkä matka lähteä hämmästelemään asennusta. :D
Näyttää olevan kummatkin DEI:n tuotteita.
Koititko startata niin, että käsijarru oli päällä ja konepelti kiinni?
Vaikuttaisi siltä kuin joku varmistus käynnistykselle olisi avoinna.
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Löysinkin koneen kätköistä pari vanhaa englannin kielistä asennusohjetta.
Voin lähettää ne sinulle, jos haluat.
Avatar
jannek
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Su 30.10.2005 20:20
Paikkakunta: isojoki

Viesti Kirjoittaja jannek »

lähes kaikilla eri variaatioilla mitä mieleen on tullut ja ei ole tullut niin olen koittanut käynnistellä mutta pimeä on yhteys kaukosäätimen ja boksin välillä :shock:

harmi kun asut niinkin kaukana olisin muuten kysynyt käymään joku viikonloppu ja olisin tarjonnut sumpit + pullaa + hieman asennu palkkaa ja olisin itse samalla auttanut ja opetellut kuinka asennus tehdään kun hommansa osaa :D

perhana tuossa hetki sitten revin asennukset pois kun huomenna tarviin autoa niin ei voinut sitä "pinta" asennusta jättää sinne konepellin alle lojumaan!
pitää koittaa ensi viikonloppuna paremmalla onnella vaikka tuskin se pelkkä onni auttaa kun mielestäni kaikki kytkin oikein jo tälläkin kertaa.

ekös tuo käsijarru piuha kytketä käsijarrun merkkivalon +johtoon??
jos jokin on painoonsa nähden kevyt, niin koska se on suhteessa raskas??
ei mersua voittanutta!!
w124 200 -88
Avatar
jannek
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Su 30.10.2005 20:20
Paikkakunta: isojoki

Viesti Kirjoittaja jannek »

[quote="Harri126"]Löysinkin koneen kätköistä pari vanhaa englannin kielistä asennusohjetta.
Voin lähettää ne sinulle, jos haluat.[/quote]

en huomannutkaan tuota viestiäsi kun kirjoittelin tuota viimeisintä viestiä sen verran kauan että taisit ehtiä tuon lähettämään sillä aikaa!

itselläni on kyllä englannin kielinen ohje myös tuossa mutta jos viitsit lähettää nii katsotaan onko niistä apuja ratkaisemaan tätä suurta ongelmaa :D :lol:
jos jokin on painoonsa nähden kevyt, niin koska se on suhteessa raskas??
ei mersua voittanutta!!
w124 200 -88
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Laitoin yv:tä
Vastaa Viestiin